Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-09-2022, 06:34   #1
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Mandag fra Flytoget

God tidlig mandag. Avgang fra Mjøndalen med L12, før man kjapt bytter til Flytoget i Drammen. Uka skal tilbringes i London, nærmere bestemt ExCel-centre hvor det arrangeres en relativt stor IATA-konferanse. Åpner offisielt i morgen, men når man da likevel må dra dagen før, så har jeg ett par møter i dag. Det skal besøkes ett stort flyselskap som holder til på de britiske øyer, og i tillegg ett oppfølgingsmøte med vår salgsagent i UK.

Hjemreise torsdag kveld!

Ønsker alle en flott dag!
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 07:09   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,544
Default Re: Mandag fra Flytoget

God morgen fra Røros. Snart klar for dagens oppgaver - men legger inn en liten tur til fots først. Ha en best start på dagen og uken!
EB is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 07:55   #3
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Mandag fra Flytoget

God morgen fra Knaus Springs. Sov ni timer i natt og føler meg nesten som en 48 åring igjen. Tror 1.8 mil i Marka i går gjorde susen.

Nå er det bare å komme seg på jobb og blant annet få booket noen innenriksbilletter til torsdag og fredag, blant annet denne grønne lille kremvisperen.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 08:25   #4
WestAir
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 480
Default Re: Mandag fra Flytoget

God morgen fra Kamari, Santorini . Dagens 5 (!) første fly fra Athen landet mens jeg satt i morgensola og spiste frokost. Fin start på dagen.
WestAir is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 08:30   #5
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Mandag fra Flytoget

Morgen fra Forus. Man har kaffe i koppen og nok en uke sparkes i gang i resepsjonen. Utover det blir det ganske sikkert en treningsøkt i kveld.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 08:38   #6
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Mandag fra Flytoget

God morgen fra Grønland. Litt hjemmekontorering før man setter kursen mot Radisson Alna. To dager med kick-off hvor man skal møte gamle og nye kolleger. Ikke ofte man bor på hotell i Oslo, så det blir stas Ellers ingen store begivenheter denne uken. Finfin mandag ønskes!
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 08:56   #7
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,182
Default Re: Mandag fra Flytoget

God morgen fra Kongsberg. Jeg har vært hjemme hele helgen og formen har vært rimelig grei så det har deilig. Nå er jeg tilbake på sykehuset for litt prøvetaking samt for å ta en MR. Regner med jeg får dra hjem litt ut på dagen.

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
Uka skal tilbringes i London, nærmere bestemt ExCel-centre hvor det arrangeres en relativt stor IATA-konferanse.
ExCel-centre har jeg vært flere ganger men i litt annen anledning enn IATA konferanse. Det er en årlig messe (Bett messen) der om teknologi og læring som jeg har vært på noen ganger. God tur til London Fluxie.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 09:16   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Mandag fra Flytoget

God morgen fra kontoret. Uvant å styre på kjøkkenet etter barnesikringene ble fjerner i går. I stedet for å bare åpne skuffene driver jeg fortsatt å leter etter «spaken» å trykke på. Basert på været kan vi definitivt si at høsten er her. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 09:44   #9
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Mandag fra Flytoget

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
God tidlig mandag. Avgang fra Mjøndalen med L12, før man kjapt bytter til Flytoget i Drammen.

Men L12 går da helt til OSL?

God, regnfull mandag. Første dag av en liten toukers ferie. Ingen tog herfra, men etterhvert blir det ut å finne bussen retning OSL. Ut å fly litt før man skal overnatte i utlandet for første gang på tre år. Selvsagt meldt regn dit jeg skal, også.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 10:01   #10
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Mandag fra Flytoget

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Men L12 går da helt til OSL?
Kjappere er det vel også når man ikke må vente 5 minutter i Drammen på overgang til Flytoget.

Morn fra jobb. Kjekt med klesskift liggende på jobb, selv om man tok T-bane og ikke sykkel i dag. Planen for dagen er passende mengder kaffe ispedd litt arbeid.
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 11:49   #11
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Mandag fra Flytoget

[QUOTE=Martin;1264728]Men L12 går da helt til OSL?

Wifi er ofte ikke i funksjon på Vy, og det er det so oftest på Flytoget, greit når det tar 1 time fra Drammen.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 12:03   #12
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: Mandag fra Flytoget

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
God tidlig mandag. Avgang fra Mjøndalen med L12, før man kjapt bytter til Flytoget i Drammen. Uka skal tilbringes i London, nærmere bestemt ExCel-centre hvor det arrangeres en relativt stor IATA-konferanse. Åpner offisielt i morgen, men når man da likevel må dra dagen før, så har jeg ett par møter i dag. Det skal besøkes ett stort flyselskap som holder til på de britiske øyer, og i tillegg ett oppfølgingsmøte med vår salgsagent i UK.

Hjemreise torsdag kveld!

Ønsker alle en flott dag!
Hadde du sittet på L12 hadde du nok spart noe tid og penger og vil jeg anta til OSL.

God morgen fra Munchen. Her hører jeg gruppene på vei til oktoberfesten allerede og det planlegges å avlegge stedet et lite besøk før jeg etterhvert tar S bahn ut til MUC og Lufthansa hjem igjen. Lufthansa har blitt et ganske trist flyselskap etter min mening. Warsteiner er feks byttet ut med Becks... Fortsatt glassflaske, men dog, det er bare tragisk. Ja så er det fortsatt munnbindpåbud ombord da, mens oktoberfest går uten restriksjoner. Forstå logiske coronaregler mens man kan!

Last edited by Hypern; 26-09-2022 at 12:06.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 12:26   #13
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: Mandag fra Flytoget

God morgen fra Stavanger.
Her våknet en mye for tidlig, ved 6 tiden, men en ga ikke opp og derved ble det nesten 4 timer til med god søvn.
Frokost inntatt og nå sløves det i godstolen.
Blir også en liten tur ut til gamlekontoret på Sola.
Ha en nydelig mandag
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 12:53   #14
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,230
Default Re: Mandag fra Flytoget

God formiddag fra Forus II
Starten på en grei uke med de vanlige morgen / ukemøter.
Ut over i uken blir det jobbturer både i øst og vest med innlagte kveldsmøter.
Det er bare å henge med her i prosjektet.
Ha en fin dag
OJB is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 14:40   #15
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Mandag fra Flytoget

Warsteiner byttet ut med Becks? Ikke mer ‘Alles was ein bier braucht’? Makan ….

Sånn i samme gata .. Sitter på terrassen med morrakaffen og ryggen kjennes som om jeg har tilbrakt natta bak i en KLM 777 … Ikke bra, altså. Men slipper ivertfall videreforbindelser.

Tåka ligger tungt og det ser ut som at Ike har stilt inn siktet etter vanntårnet vårt ….
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 14:52   #16
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Mandag fra Flytoget

Quote:
føler meg nesten som en 48 åring igjen
Fremdeles på solsiden av 50

God Mandag i Florida også, her sitter vi og venter på orkan, prøver å få solgt et hus i Fort Lauderdale i dag eller i morra, gjerne før regnet fra orkanen oversvømmer garasjen igjen og kjøper får kalde føtter
Fra 6 til 10 tommer med regn kan forventes, paraply anbefales.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	420E1414-E5A5-4493-89E8-FCF4DA6616D9.jpg
Views:	164
Size:	132.3 KB
ID:	52137  
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 15:27   #17
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: Mandag fra Flytoget

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Men L12 går da helt til OSL?

God, regnfull mandag. Første dag av en liten toukers ferie. Ingen tog herfra, men etterhvert blir det ut å finne bussen retning OSL. Ut å fly litt før man skal overnatte i utlandet for første gang på tre år. Selvsagt meldt regn dit jeg skal, også.

Ha en god en
Joda, men mer behagelig og billigere med Flytoget kontra Vy fra Drammen.
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 15:41   #18
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Mandag fra Flytoget

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
Joda, men mer behagelig og billigere med Flytoget kontra Vy fra Drammen.
Her måtte jeg inn å gjøre et kjapt søk.

Drammen - OSL med VY koster 255.-
Drammen - OSL med Flytoget koster 256.-

Så det er hvertfall ikke billigere. Men kanskje hakket mer behagelig. I don't know.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 15:42   #19
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Mandag fra Flytoget

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hadde du sittet på L12 hadde du nok spart noe tid og penger og vil jeg anta til OSL.

God morgen fra Munchen. Her hører jeg gruppene på vei til oktoberfesten allerede og det planlegges å avlegge stedet et lite besøk før jeg etterhvert tar S bahn ut til MUC og Lufthansa hjem igjen. Lufthansa har blitt et ganske trist flyselskap etter min mening. Warsteiner er feks byttet ut med Becks... Fortsatt glassflaske, men dog, det er bare tragisk. Ja så er det fortsatt munnbindpåbud ombord da, mens oktoberfest går uten restriksjoner. Forstå logiske coronaregler mens man kan!

Warsteiner byttes ut med Becks, dette er da en forbedring i de aller flestes øyne?! Jever ville vært hakket bedre, men der er jég sær...


Forøvrig må du huske på at Bayern er nesten som en ministat inne i et land, de er de sære, rare og uforståelige søringene som resten av Tyskland er litt sånn "meh, la de holde på" til. Det er vel bare Sachsen og Sachsen Anhalt med noen andre deler av ex DDR som er særere, men de har ikke så mye egenkontroll som Bayern har. Dermed følger "coronaregler" ingen logikk så lenge Bunesländene har fri fart til å gjøre som de selv vil. Skolesystemene er jo også helt wildly forskjellig mellom Bundesländer, så det er ikke noe nytt. Litt som om det skulle være annet pensum og annen skoleplan om du reiser fra Troms til Trondheim.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2022, 15:52   #20
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Mandag fra Flytoget

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Her måtte jeg inn å gjøre et kjapt søk.

Drammen - OSL med VY koster 255.-
Drammen - OSL med Flytoget koster 256.-

Så det er hvertfall ikke billigere. Men kanskje hakket mer behagelig. I don't know.
Det enkelte bedrifter og arbeidstagere som har gode rabatter med Flytoget. Så da er ikke listeprisene det alle betaler
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God mandag fra Flytoget fluxie Flyforum 14 07-09-2020 18:16
God mandag fra Flytoget Fnate Flyforum 22 26-01-2016 11:41
God mandag fra Flytoget Fnate Flyforum 10 07-09-2015 20:34
God lørdag fra flytoget WF789 Flyforum 9 03-01-2015 14:23
Mornings fra flytoget petter380 Flyforum 26 08-03-2014 01:55


All times are GMT +2. The time now is 00:57.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.