Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-08-2022, 13:48   #361
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by FamilyGuy View Post
Hehe, billetten er handlet direkte fra lh.

Her fra sas app og lh app.
Det skal ikke være mulig .. men lykke til.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2022, 14:13   #362
FamilyGuy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det skal ikke være mulig .. men lykke til.
Ringte lh igjen i dag. Og riktig nok så måtte vi sjekke inn på nytt på osl. Greit nok, men undres over hvorfor de gjør dette da jeg sjekket billetter hos sas nå, og det er en avgang 0700 vi fint kunne tatt.

Lh kjøper altså billetter utenfor alliansen for å sende passasjerer? Har de mistet troen på at sas overlever?
__________________
14.12.22: TRD-OSL-MUC-BKK
18.12.22: BKK-UTH
01.01.23: UTH-BKK-TDX
11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD
FamilyGuy is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2022, 14:19   #363
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by FamilyGuy View Post

Lh kjøper altså billetter utenfor alliansen for å sende passasjerer? Har de mistet troen på at sas overlever?

Det er helt normalt. SAS bruker f.eks. AA mye innenlands i USA. Så lenge man har en interlineavtale er dette problemfritt og har mest med pris og policies å gjøre.

Men meg bekjent har ikke DY og LH interlineavtale. Det er i tilfelle noe helt nytt.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2022, 19:43   #364
FamilyGuy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det er helt normalt. SAS bruker f.eks. AA mye innenlands i USA. Så lenge man har en interlineavtale er dette problemfritt og har mest med pris og policies å gjøre.

Men meg bekjent har ikke DY og LH interlineavtale. Det er i tilfelle noe helt nytt.
Vel vel, dem styrer fælt nå. Tikket inn kansellering av dy flighten på mail i morges. Ringte lufthansa og dem booket oss om til sas flighten klokka 7. så får vi se om det står seg denne gangen eller om det blir endringer igjen😅
__________________
14.12.22: TRD-OSL-MUC-BKK
18.12.22: BKK-UTH
01.01.23: UTH-BKK-TDX
11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD
FamilyGuy is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2022, 15:19   #365
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Ser Germanske myndigheter har forlenget maskepåbud til over vinteren.

Ikke nok med maske, men det må være type N95 "kaffefilter"

Da utgår Lufthansa ihvertfall fremover.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2022, 13:30   #366
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 620
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Har booket en gjennomgående reise OSL-MUC-HKG-AKL den 29. des.

Ved forsøk på å bestille en ny billett på strekningen er denne rutingen ikke lenger tilgjengelig, verken hos LH eller hos reisebyråer.

Det ser ut til at det er LH730 som ikke er mulig å booke lenger.

Er det mulig å finne ut om denne avgangen er kansellert, eller om den er fullbooket? Den står fremdeles som "Status Confirmed" i bookingen inne på lufthansa.com.

Det ser i det hele tatt ikke ut til å være mulig å reise denne strekningen direkte i dagene rundt jeg har tenkt å reise, det dukker bare opp rutinger via FRA (som ikke fungerer med den avgangen jeg har fra OSL).

Har forsøkt å ringe til LH kundeservice, men gadd ikke sitte i kø....

Om MUC-HKG skulle vise seg å være kansellert, er det bare å forutsette at LH ordner en ny reiserute? Det er kurante alternativer via ICN eller SIN (men til en helt annen kostnad enn jeg har betalt).
__________________
blazius is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2022, 13:57   #367
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by blazius View Post
Har booket en gjennomgående reise OSL-MUC-HKG-AKL den 29. des.

Ved forsøk på å bestille en ny billett på strekningen er denne rutingen ikke lenger tilgjengelig, verken hos LH eller hos reisebyråer.

Det ser ut til at det er LH730 som ikke er mulig å booke lenger.

Er det mulig å finne ut om denne avgangen er kansellert, eller om den er fullbooket? Den står fremdeles som "Status Confirmed" i bookingen inne på lufthansa.com.

Det ser i det hele tatt ikke ut til å være mulig å reise denne strekningen direkte i dagene rundt jeg har tenkt å reise, det dukker bare opp rutinger via FRA (som ikke fungerer med den avgangen jeg har fra OSL).

Har forsøkt å ringe til LH kundeservice, men gadd ikke sitte i kø....

Om MUC-HKG skulle vise seg å være kansellert, er det bare å forutsette at LH ordner en ny reiserute? Det er kurante alternativer via ICN eller SIN (men til en helt annen kostnad enn jeg har betalt).
Hm, ser ikke ut som det skal gå noen MUC-HKG avgang nei. Regner med du står i kø for ombooking nå hos Lufthansa, de vil vel forsøke å ta deg på FRA-HKG i første omgang.

Hvis du har noen ønsker så vil jeg anbefale å ringe dem med forslaget ditt. Det gjør ikke noe om din pris ikke er tilgjengelig lenger så lenge i samme kabin. Men som nevnt antar de vil ønske å putte deg på egne flyvninger så langt som mulig, men her finnes det jo flere muligheter til FRA i løpet av dagen.
view is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2022, 14:12   #368
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 620
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by view View Post
Hm, ser ikke ut som det skal gå noen MUC-HKG avgang nei. Regner med du står i kø for ombooking nå hos Lufthansa, de vil vel forsøke å ta deg på FRA-HKG i første omgang.

Hvis du har noen ønsker så vil jeg anbefale å ringe dem med forslaget ditt. Det gjør ikke noe om din pris ikke er tilgjengelig lenger så lenge i samme kabin. Men som nevnt antar de vil ønske å putte deg på egne flyvninger så langt som mulig, men her finnes det jo flere muligheter til FRA i løpet av dagen.
Hvor ser du at flyet ikke skal gå? Jeg forsøkte meg på å ringe dem nå, og da sier de at avgangen går...

Men får smøre meg med tålmodighet et par dager og prøve igjen da. Ser jo at av de reiserutene som selges nå er ruting om MUC og SIN vesentlig mer effektivt enn om ICN, så det er kanskje lurt å be om den som er mest gunstig. Opplevde automagisk omruting i Europa i sommer som ga noen ganske lange opphold på FRA og MUC, selv om det fantes langt mer effektive ruter tilgjengelig.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2022-09-20 130944.png
Views:	533
Size:	38.0 KB
ID:	52119  
__________________
blazius is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2022, 15:45   #369
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by blazius View Post
Hvor ser du at flyet ikke skal gå? Jeg forsøkte meg på å ringe dem nå, og da sier de at avgangen går...
.
Den er stengt for booking. Et typisk tegn på at den skal kanselleres.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2022, 18:24   #370
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 620
Lufthansa Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by blazius View Post
Men får smøre meg med tålmodighet et par dager og prøve igjen da. Ser jo at av de reiserutene som selges nå er ruting om MUC og SIN vesentlig mer effektivt enn om ICN, så det er kanskje lurt å be om den som er mest gunstig.
... og der tikket kanselleringen inn på epost. LHs komputer mente at det var en strålende idé å kansellere de to første segmentene og foreslo at jeg aksepterte det som en endring, men det var jeg ikke heeelt enig i. Så da ble det å ringe en gang til, og fikk en ruting via SIN som ga samme avreisetid og fem minutter tidligere ankomst i Auckland.

Setevalgene på utreisen ble selvsagt kansellert, og lar seg ikke velge på nytt. Antar at billetten må utstedes på nytt (nye flights står i bookingen, men alle tilleggsvalg er utilgjengelige).
__________________
blazius is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2022, 18:40   #371
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by blazius View Post

Setevalgene på utreisen ble selvsagt kansellert, og lar seg ikke velge på nytt. Antar at billetten må utstedes på nytt (nye flights står i bookingen, men alle tilleggsvalg er utilgjengelige).
Opplevde det samme for et par uker siden, gikk en ukes tid før billetten ble utstedt.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 19:23   #372
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Da kan man konkludere med at Covid er over hos Lufthansa også. Som det har ryktes en stund, så melder nå selskapet selv at de avskaffer det generelle påbudet fra i morgen 1. Oktober.

Da kan man jo vurdere å reise med dem igjen. I september så var de aktuelle for 2 turer, men begge gangene ble Luftie valgt bort pga påbudet!

Gute Reise!

Last edited by Discus; 01-10-2022 at 16:32.
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2022, 01:01   #373
TPN
Cessna driver.
 
TPN's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Oslo
Posts: 81
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Reiste med LH i juni. Ble et kaos der vi endte opp med overnatting i FRA og masse styr. Sendte klage. Etter null svar, purret jeg. Fikk da svar med bekreftelse på at jeg hadde krav på EU-kompensasjon. 400 EUR pr pax. Send bank detaljer. Så ble det tyst. Ingen penger. Ingen svar. Er det noen som har noen triks. LH svarer ikke på
mailer. Siste var 8. aug. Har purret 3 ganger siden.
TPN is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2022, 16:33   #374
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

<mod>
Generelle diskusjoner rundt COVID: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=150803
reiserelaterte spørsmål rundt COVID: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=153253
</mod>
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2022, 22:02   #375
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
Da kan man konkludere med at Covid er over hos Lufthansa også. Som det har ryktes en stund, så melder nå selskapet selv at de avskaffer det generelle påbudet fra i morgen 1. Oktober.

Da kan man jo vurdere å reise med dem igjen. I september så var de aktuelle for 2 turer, men begge gangene ble Luftie valgt bort pga påbudet!

Gute Reise!
Det er altså ikke et «rykte» eller noe annet, maskepåbud hos Lufthansa styres politisk og ble fjernet i siste liten av FDP før det ble politisk vedtatt med maskepåbud i diverse oggentlige rom og transportmidler fra 1. Oktober.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2022, 17:03   #376
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Å reise med Air Dolomiti / Lufthansa -skuffer aldri, hvis man ønsker høy puls.

Landet nettop på Frankfurt terminal A med LH fra OSL. To timer til neste flight til Torino, fra C1. Trasket avgårde og fulgte skilting mot C. Pri1 var å komme seg på en lounge for å tømme tanken og fylle på med litt rødvin før avgang. Begynte å ane uråd da skiltingen tok meg gjennom en sikkerhetsutgang. Tenkte jaja man får tåle en ny security hvis det vanker noe god vin. Rotet meg inn i noen køer som viste seg å være en helvetes lang kø til innsjekk før jeg fikk kastet om og peilet en ny kurs mot C. Passerte et skilt til C1 men der var det bare en serviceskranke til Flyghafen Frankfurt. Ombygging, tenkte jeg, og halset videre. Kom til en ny security, men bare for C2 og oppover. Spurte en dame i skranken WTF men hun bare lo og dirigerte meg tilbake mot C1. Der satt det en hyggelig dame som forklarte meg at «gaten» var stengt enn så lenge, og at det var ingenting bak security når den først åpnet. Gjorde et et tappert forsøk på å komme inn igjen i terminal B, i et håp om at der var noen lounger, men de viste seg å ligge bak passkontrollen. Ga til slutt opp og satte meg hos en barista ved C1 og fikk den siste ølen han hadde på kjøling. Fikk knapt drukket den før han stengte (16:00) og nå står jeg her i gangen og skriver på forumet. Bare for å gni det inn så tikket det inn en 30 min forsinkelse på avgangen.
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2022, 01:32   #377
FamilyGuy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Etter mye om og men med kanselleringer og flybytter ser det ut som billettene til juleferien har begynt å "sette seg". Det jeg undres over er at alle legs nå står som confirmed, men trip value er satt til 0.00EUR i lh appen. Burde jeg være bekymret eller er dette vanlig etter mange bytter?
__________________
14.12.22: TRD-OSL-MUC-BKK
18.12.22: BKK-UTH
01.01.23: UTH-BKK-TDX
11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD
FamilyGuy is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2022, 13:41   #378
Voipe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 376
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Planlegger en tur med LH over dammen i påsken, med avreise 1/4. Finner en fornuftig reiserute på ITA Matrix, med avreise fra OSL 06.40 (i den grad det er fornuftig...). Jeg vil gjerne ha denne avreisen for å få lengre connection i FRA. Når jeg booker på Lufthansa.com får jeg kun opp avgang OSL 09.50 på den samme reiseruta.
Hvis jeg søker kun på OSL-FRA dukker 06.40 opp som alternativ.

Noen tips?
Vil nødig bestille gjennom Supersaver etc.
Voipe is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2022, 14:18   #379
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Har du søkt med multi-city?
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2022, 14:20   #380
Voipe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 376
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Ja, har søkt med multi-city.
Voipe is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om å reise med Air France Tarzan Reiseforum 34 18-08-2023 11:30
Generelle spørsmål om å reise med KLM stonyo Reiseforum 124 22-03-2023 11:31
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar Hpkris Reiseforum 245 10-11-2020 14:49
Reise med Aegean (generelle spørsmål) jamesclandestine Reiseforum 31 06-08-2018 18:19
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 29 30-09-2017 07:35


All times are GMT +2. The time now is 16:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.