Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-02-2016, 15:57   #121
Cockpitview
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
Default Re: Qatar - tilbudstråd 2016

Kom selv inn med QR176/QR836 til BKK i dag.
Ca 2-3 timer i DOH. Øko på deres A380 er mye bedre enn deres 777, 787 og 330 maskiner (har fløyet de alle). Opplevde det som en lettelse å sette meg ned i A380 stolen etter 6 timer på 787.

Forøvrig smekk full maskin OSL-DOH.
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2016, 16:44   #122
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Qatar - tilbudstråd 2016

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Kom selv inn med QR176/QR836 til BKK i dag.
Ca 2-3 timer i DOH. Øko på deres A380 er mye bedre enn deres 777, 787 og 330 maskiner (har fløyet de alle). Opplevde det som en lettelse å sette meg ned i A380 stolen etter 6 timer på 787.
Forøvrig smekk full maskin OSL-DOH.
Skjønner. Men alternativet er å ha lang layover i Doha, og ikke så motivert for det. Får heller slite meg igjennom øko med 777. Var grisebillige billetter, det hjelper litt
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2016, 21:54   #123
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Qatar - tilbudstråd 2016

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Edit: Har pratet med QR-kundeservice som insisterer på at det er flightfinder.no som må rette opp billett. Har sendt dem en melding, så får vi se om det er mulig å forandre flight, eller om det må følge bookingklasse slik at det blir layover.
Tikket inn mail fra expedia her om endret forbindelse fra Doha, eneste er at nå får jeg ikke endret på setevalget.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2016, 22:41   #124
hanschristian
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Location: Oslo
Posts: 114
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Noen som vet hvilke lounge man har tilgang til nå på Hamad med økonomibillett og OneWorld Sapphire (AAdvantage Platinum) ? Har 8 timer å drepe der nede om 2 ukers tid.
__________________

EBG / OneWorld Sapphire / CC Gold Elite / Choice Silver
hanschristian is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2016, 09:09   #125
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Qatar - tilbudstråd 2016

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Ved schedule change som gjør at MCT i Doha blir 20 min, hvem er det som har ansvaret for å booke om billetten, QR eller (online)reisebyrået som billetten er bestilt hos?
Update: Flightfinder.no ville ha betalt for servicepakke på 149 for å endre en ufrivillig schedulechange, så hadde ikke noe valg, måtte kjøpe den. Ellers ok responstid online. QR-kundeservice nektet å forandre billetten siden bestilt via OTA.

Reell differanse mellom OTA og Qatar sin hjemmeside på tilbudsrunden blir da 700kr siden flightfinder tar 150kr for servicepakke, og 150kr for kredittgebyr. Sistnevnte oppdaget jeg etter å ha trykket bestill(litt bevisstløs i gjerningsøyeblikket)
Er en option for mange med å sette opp direktebetaling i nettbanke, som funker greit. Den er gebyrfri.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2016, 10:11   #126
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,681
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Så hva ville alternativet vært til å betale for endringen. Miste flyet i Doha og du ville vært stuck? Rart at de kan ta seg betalt for en ufrivillig endring.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2016, 17:42   #127
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Quote:
Originally Posted by hanschristian View Post
Noen som vet hvilke lounge man har tilgang til nå på Hamad med økonomibillett og OneWorld Sapphire (AAdvantage Platinum) ? Har 8 timer å drepe der nede om 2 ukers tid.
Qatar Airways Business Class Lounge (ikkje Al Mourjan).
sexten is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2016, 17:42   #128
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Så hva ville alternativet vært til å betale for endringen. Miste flyet i Doha og du ville vært stuck? Rart at de kan ta seg betalt for en ufrivillig endring.
Kansellert billett vil jeg anta. Mener de også har en avgift for å betale tilbake kansellerte billetter. Virker ikke som om grunnen spiller noen rolle.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2016, 08:30   #129
Fry
ScanFlyer Silver
 
Fry's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Noen som har fløyet Business på A380? Hvor er det best å sitte (vi er to som reiser). Nærme eller langt unna loungen, og hvor i flyet ligger den?
Fry is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2016, 08:48   #130
FQTV
EBG
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,258
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Jeg liker sete fremme i kabinen, pleier å booke rundt rad 12.
Kan ikke gi en eksakt grunn for å sitte der. Bare blitt slik.
Loungen er bak biz kabinen.
Reiser dere to stk så er vel midt rad å foretrekke. Det er 1-2-1 løsning som jeg foretrekker å ha vindusplass.
Jo lenger bak du er i biz så blir det mer trafikk fra de som sitter foran deg, som skal bak i loungen eller på toalett som er mellom biz og loungen. Jeg er ikke så nøye på slikt så det bryr ikke meg nevneverdig.
Flyr med A380 kommende søndag.
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is online now   Reply With Quote
Old 09-03-2016, 09:11   #131
tdb
ScanFlyer Blue
 
tdb's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 487
Default Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Jeg har kun to leg med a380 og det var veldig stille i loungen på begge legene. Stort sett alene begge gangene. Husk at de serverer 1.klasse champis der så stå over fordrinken i Business og ta den der.... Jeg ble der lenge...
__________________
[
tdb is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2016, 10:59   #132
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,700
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Jeg har kun to leg med a380 og det var veldig stille i loungen på begge legene. Stort sett alene begge gangene. Husk at de serverer 1.klasse champis der så stå over fordrinken i Business og ta den der.... Jeg ble der lenge...
Enig i at loungen er et koselig sted å henge. Anbefales selv om kroppen din sier at nå må du sove. Sove kan du gjøre når du kommer frem.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2016, 19:07   #133
ENGM 911
ScanFlyer Rusty
 
ENGM 911's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,911
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Folkens, kona og jeg reiser til Jakarta med QR fra OSL. Som ubehøvlet og uvasket pax reiser vi på økonomi. Er det slik at vi kan ta med 1 innsjekket bagasje på 30kg hver? Ser ingen steder hvor det står noe om maksvekt pr kolli.

http://www.qatarairways.com/global/en/baggage.page
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈
ENGM 911 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2016, 19:11   #134
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,327
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Quote:
Originally Posted by ENGM 911 View Post
Folkens, kona og jeg reiser til Jakarta med QR fra OSL. Som ubehøvlet og uvasket pax reiser vi på økonomi. Er det slik at vi kan ta med 1 innsjekket bagasje på 30kg hver? Ser ingen steder hvor det står noe om maksvekt pr kolli.

http://www.qatarairways.com/global/en/baggage.page
På den siden du henviser til står det jo ganske tydelig at det er maksimalt 30 kg og 300 cm i økonomi, samt en generell maksimal vekt på 32 kg per kolli.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2016, 19:21   #135
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Kan virkelig maks lengde+høyde+bredde = 300 cm stemme? Man kan jo nesten sende en pall.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2016, 01:28   #136
FQTV
EBG
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,258
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Kan opplyse at det er slutt på tilgang til Thai sin First lounge ved reiser i QR F fra BKK.

Som alternativt så er det et privat område i Thai sin Orchid lounge ved E-pir (ikke Silk loungen) hvor QR F har fått sin plass. En kjempe nedgradering på utvalg og produktet generelt.
Ja ja, det gode varte ikke evig.
Det blir uansett hyggelig med Krug bobler på sete 2A.
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is online now   Reply With Quote
Old 13-03-2016, 07:14   #137
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Kan opplyse at det er slutt på tilgang til Thai sin First lounge ved reiser i QR F fra BKK.

Som alternativt så er det et privat område i Thai sin Orchid lounge ved E-pir (ikke Silk loungen) hvor QR F har fått sin plass. En kjempe nedgradering på utvalg og produktet generelt.
Ja ja, det gode varte ikke evig.
Det blir uansett hyggelig med Krug bobler på sete 2A.
Dette er visstnok fordi Qatar planlegg å byggje sin egen lounge i BKK, så det vert forhåpentligvis ein forholds midlertidig løysing.
sexten is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2016, 06:54   #138
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

<mod>
Om transfer i Doha --> http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=122176
</mod>
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2016, 11:22   #139
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Tidligere i vinter var det slutt på Krug champagne i business loungen i Doha. En kompis av meg er nettopp tilbake fra en rundtur til BKK og kunne rapportere om at Krug nå også er borte fra baren i A380 flyene. De hadde Krug på utreisen for to uker siden, men ikke på returen altså.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2016, 11:56   #140
FQTV
EBG
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,258
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Krug er nå kun tilgjengelig for First :-/
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer) Tornerose Reiseforum 467 11-04-2024 12:53
Generelle spørsmål om å reise med Air France Tarzan Reiseforum 34 18-08-2023 10:30
Generelle spørsmål om å reise med KLM stonyo Reiseforum 124 22-03-2023 10:31
Reise med Aegean (generelle spørsmål) jamesclandestine Reiseforum 31 06-08-2018 17:19
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 29 30-09-2017 06:35


All times are GMT +2. The time now is 18:27.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.