Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-10-2019, 16:38   #461
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Dubaitråden

Jeg kan på det sterkeste anbefale Park Hyatt Dubai, der jeg nå har bodd de siste gangene vi har vært i Dubai.

Fantastisk service, kjempegod frokost, flotte basseng og "strand" (stranden er bygget opp med sand, men er i realiteten et langt basseng langs elven)

Prisene varierer kraftig, men har fått de helt nede i 1100 kr pr natt om sommeren.

Kim

Last edited by kimpe; 03-10-2019 at 16:46.
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2019, 20:41   #462
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Dubaitråden

Da har vi hatt noen dager her på JA Oasis og jeg vil virkelig anbefale dette.
Value for money er veldig god. 190 kvm leilighet med 4 bad og stort kjøkken.
Store basseng med egen avdeling for barn.
Det er ikke like fancy som Emirates Towers, men beliggenheten syntes jeg er mye bedre på JBR. (Bodde på Emirates Tower i desember.)

Nå har jeg vært her nede 5 ganger og bodd forskjellige steder hver gang. Må si at JBR appellerer mest til meg. Lite turister, mange restauranter i alle prisklasser og en fin offentlig strand. Uansett sett hva du skal her nede så må du ta en taxi eller metro. Så da er det like greit å bo et sted ved vannet, fremfor å måtte ta shuttle for å komme seg til en strand.
#my2cents.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2019, 17:52   #463
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Dubaitråden

Er Al Ain verdt en natt?
Vi vurderer en av ni netter i UAE i januar, i Al Ain. Vi kommer fra 3 netter på Hilton Garden i Ras Al Khaimah og kjører etter frokost og litt bading til Al Ain. Neste morgen er det videre til Abu Dhabi, for 2 netter før retur til Dubai
Futura is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2019, 13:16   #464
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Sikkert ikke fri for sponsing og lobby, men en ganske gjev utmerkelse:

Quote:
Conducted by LoveHolidays.com, the survey spans 3,000 destination-awards won over the last 4 years, from 2015-2019. Taking into consideration travel, hospitality, destination, business, entertainment and conservation, the research attempted to quantify what it means to be the best destination in the world
https://www.gqmiddleeast.com/its-off...n-in-the-world
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2020, 20:48   #465
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Er Al Ain verdt en natt?
Vi vurderer en av ni netter i UAE i januar, i Al Ain. Vi kommer fra 3 netter på Hilton Garden i Ras Al Khaimah og kjører etter frokost og litt bading til Al Ain. Neste morgen er det videre til Abu Dhabi, for 2 netter før retur til Dubai
For å svare på mitt eget spørsmål så må det bli ett rungende Tja. Dette var min andre rundtur i UAE og jeg har vært til alle andre større byer, så da var den 4de største byen i UAE et must. Det viste seg at herskerborgen der Sheikh Zayed vokste opp, men som nå har blitt museum, var stengt. Dermed falt en av hovedgrunnene til besøket bort. Vi kjørte opp på Jebel (Mount) Haafet, 1300moh, rett utenfor byen og fikk fin oversikt over det flate området i og rundt byen. Byen kaller seg oase byen, noe som gjenspeiler seg i at det nok er den grønneste byen i UAE. Den var også ganske ryddig med lite søppel. De skal ha UAE's beste zoo, men den så vi ikke på. Jeg vil anbefale alle som skal til UAE å ta en tur ut i ørkenen, men selv hadde jeg nok foretrukket en tur til Fujairah istede.
Hotellet hadde rotet bort bestillingen og var fullbooket, så vi fikk en 60kvm suite på et av kjedens andre hotell istede. Ayla kjeden er en lokal kjede i Al Ain, med 3 hotell. Ayla Grand hotell ligger over veien for Al Ain Mall, som er største mall i by'n. Hotellet er alkoholfritt og jeg følte vi var eneste vestlige gjester. Skal du til Al Ain så har de meget god pris på suitter. Om det ikke er byens høyeste bygning så er det i alle fall høyeste hotell, med fin utsikt fra bade området i 9 etg på taket, der vannet holdt 30,5 grader. De har også badstue, dampbad og boblebade i garderobene.
https://www.aylahotels.com/ayla-grand-hotel.html
Futura is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2020, 17:31   #466
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Dubaitråden

Jeg skal til Sør-Afrika igjen i september/oktober og skal fly med EK. Sitter å vurderer et stopp i Dubai på hjemturen, noen som har erfaringer med EKs stopover tilbud?
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2020, 13:18   #467
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Lite tips.. Booket høstferien nå. De vet ikke at det er høstferie i bookingsystemene og selv med meget dårlig krone så er det svært hyggelige priser på Jumeirah. Ni dager på Dar Al Masyaf for fem koster langt under Bamse Klubb på Tenerife. Bookingen er fleksibel og i AED så går kronen vekk fra italienske lire tilstander så kan dette bli bra.

Må jo ha noe å se frem til i disse avbookingstider.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2020, 14:43   #468
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Lite tips.. Booket høstferien nå. De vet ikke at det er høstferie i bookingsystemene og selv med meget dårlig krone så er det svært hyggelige priser på Jumeirah.
Eh... det er jo i slutten av september. Jeg gjorde feil første gang jeg dro til Dubai og booket i slutten av oktober.... aaaaaltfor varmt.

Gjennomsnittlig dagtemperatur i slutten av september er 37-38 grader og om natten kommer det ikke under 26-27 grader.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2020, 15:01   #469
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Dubaitråden

Tror de fleste har fått med seg at du har smalt toleranseområde for temperatur, men la nå andre som tåler mer får reise når de vil.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2020, 15:03   #470
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Dubaitråden

Sud har jo bodd der nede, så han har nok god kontroll på det ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 25-03-2020, 15:26   #471
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Tror de fleste har fått med seg at du har smalt toleranseområde for temperatur, men la nå andre som tåler mer får reise når de vil.
Syd vet sikkert hva han går til, men nordmenn flest vil gå på en skikkelig smell her.

Det er ikke bare ubehagelig varmt, det er farlig varmt. Man kan ikke gå tur utendørs om dagen, men kan ikke gå på stranden og om man skal bruke et basseng så bør det være avkjølt og skjermet mot direkte sol. Det som var ment å skulle være en ferie blir til å holde seg inne i avkjølte soner på hotellet og på shoppingsentre.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2020, 15:44   #472
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Eh... det er jo i slutten av september. Jeg gjorde feil første gang jeg dro til Dubai og booket i slutten av oktober.... aaaaaltfor varmt.

Gjennomsnittlig dagtemperatur i slutten av september er 37-38 grader og om natten kommer det ikke under 26-27 grader.
Det er din personlige preferanse. Vi elsker den tiden av året. Fem år som innbygger og tre ganger som turister.

Hotellene jeg anbefaler er på stranden og overraskende svale. Midt på dagen kan det være litt tøft, men da har man utallige bassenger, badeparker og ikke minst restauranter under tak.

Kvelden er nydelig og middagen ved sjøen er perfekt.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2020, 15:52   #473
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Det er din personlige preferanse.
Du kan gjerne kalle det en "personlig preferanse" ikke utsette seg selv for livsfare.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2020, 15:53   #474
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det som var ment å skulle være en ferie blir til å holde seg inne i avkjølte soner på hotellet og på shoppingsentre.
Det kan jo også være ferie for noen?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2020, 16:05   #475
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Du kan gjerne kalle det en "personlig preferanse" ikke utsette seg selv for livsfare.
Du trenger ikke overdrive heller, det blir litt teit
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2020, 16:39   #476
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Dubaitråden

Har selv vært i Dubai midt i Juli og i August, og vi koser oss godt vel bassenget eller stranden hele dagen vi!

Reiser også en del til Las Vegas midtsommers, er mildt der også...

Jeg er blant de som elsker varmen, og takker Sudcaravelle for tipset! Planlegger selv tur dit 19-26 Sept!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2020, 16:44   #477
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Det kan jo også være ferie for noen?
Jovisst, men da bør folk være forberedt på det. Det er faktisk de som tenker "Det er ikke så nøye med hotellet i Dubai, vi skal jo for det meste ligge på stranden og gå tur i gamlebyen."

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Du trenger ikke overdrive heller, det blir litt teit
Det er faktisk turister som dør av heteslag der. Selv prøvde jeg gå til et museum et stykke unna og det viste seg å bli altfor varmt. Og i motsetning til mange andre land er det ikke bare å praie en taxi når man er ute og går. Hadde det ikke vært for et luftavkjølt busskur som jeg kunne vente i til jeg kom meg til hektene igjen så kunne jeg også blitt en del av statistikken, og det var i slutten av oktober.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2020, 16:56   #478
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Har selv vært i Dubai midt i Juli og i August, og vi koser oss godt vel bassenget eller stranden hele dagen vi!

Reiser også en del til Las Vegas midtsommers, er mildt der også...

Jeg er blant de som elsker varmen, og takker Sudcaravelle for tipset! Planlegger selv tur dit 19-26 Sept!

Kim
Lurt.. Prøv ring dem på 800 10 272 "Norsk nummer" så har de også fine dealer du kan prute deg frem til. En av dealene ga 20% rabatt, 250/400 dollar mat voucher og aller viktigst - fri avbestilling til syv dager før.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2020, 17:00   #479
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det er faktisk turister som dør av heteslag der. Selv prøvde jeg gå til et museum et stykke unna og det viste seg å bli altfor varmt. Og i motsetning til mange andre land er det ikke bare å praie en taxi når man er ute og går. Hadde det ikke vært for et luftavkjølt busskur som jeg kunne vente i til jeg kom meg til hektene igjen så kunne jeg også blitt en del av statistikken, og det var i slutten av oktober.
Oj.. Har man så dårlig helse at man stryker med av dette så er dette et svært dårlig tips. De aller fleste holder seg unna sentrum osv midt på dagen og tilpasser seg temperaturen. Alle bassenger er avkjølte og de har i tillegg slike praktiske parasoller. 26 grader om kvelden (som da oft er 100% skygge) er for mange svært deilig.

Men dette blir jo en litt speisell diskusjon da.. Noen like mora osv. Vi hadde alltid "Velkommen hjem fra sommer-norge fest" i hagen sent i august og da hadde vi faktisk ingen som døde.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2020, 21:01   #480
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Dubaitråden

Dersom atte vissom atte World Expo 2020 går som planlagt, så åpner vel det i oktober? Kan det være litt stille før stormen og mange som venter til den ev. har åpnet, med å dra til Dubai, noe som gir lavere priser i høstferien?
Herr Sud skal vel ned til jul også så han får det med seg da. (Expo varer til mars)
Futura is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:32.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.