Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-11-2016, 19:47   #381
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
Default Re: Dubaitråden

Mine inntrykk:

Fairmont the Palm: Meget bra, både ang. beliggenhet og hotellanlegg (strand, basseng osv.). Fordel også å ikke bo på palmen, men på stilken, slik at det ikke er langt til marina etc.

One&Only Royal Mirage: Fantastisk hotel og service, etter min mening med enda bedre beliggenhet. Min favoritt i dubai.

Park Hyatt Dubai. Greit hotel hvis man ønsker å bo på andre siden av creeken, spesielt interessant for folk som liker golf. Billig i sammenlikning med andre hotell i samme klasse. Top service. Litt lite frokost areal etter min smak.

Hilton Dubai Creek. Anbefales ikke. Gammelt, gir overhode ingen feriefølelse. Ny sjef i restaurant (table 9), som har degradert.

Four seasons jumeirah beach. Fantastisk hotell, litt lite strandanlegg. Aldri sett et bedre frokosttilbud. Ligger litt utafor og deler av området utenfor hotellet er enda ikke ferdig bygd.
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2016, 21:38   #382
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Vi har bodd der tre ganger nå (Dar Al Masyaf) og anbefaler det på det sterkeste. Det er en utrolig totalpakke som er på alle måter verdt den noe stive prisen. Restaurantene, stranden, servicen, Wild Wadi etc er helt utrolig. Vurder å dra på enda litt til og bo på Dar Al Masyaf delen som er villaer. Da har du adgang til alle de utrolige loungene og free drinks hver kveld fra 18 til 20. (Noe butleren også mikser i villaen)

https://www.tripadvisor.com/ShowUser...eview412570201

Vi har booket åtte nye dager i mars
SudCaravelle, sier du at alle rom/villaer på Dar Al Masyaf har fri tilgang til loungene? Hva med frokost?

Lurer veldig på å bestille noen dager der i begynnelsen av mars
nime is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2016, 22:23   #383
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by nime View Post
SudCaravelle, sier du at alle rom/villaer på Dar Al Masyaf har fri tilgang til loungene? Hva med frokost?

Lurer veldig på å bestille noen dager der i begynnelsen av mars
Jepp - alle rommene er per definisjon suiter og har adgang til fire meget bra lounger (må ikke forveksles med vanlige hotell lounger).. de har nydelig frokost, afternoon tea og to timer med canapeer og cocktails hver kveld. Hver villa har også en egen lounge hvor butleren også kjører happy hour 18-20.00

Vi har som nevnt åtte dager der nå i mars samt en liten visitt i julen vi gleder oss som pokker til.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 18-11-2016 at 22:27.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 00:29   #384
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Dubaitråden

Skal ned en tur til Dubai nå i desember og lurer på om det er vits å bestille Fast Track når en ankommer slik at passkontroll o.l. går raskt. Ankommer med Swiss økonomi med ETA 21:30

Sist jeg var i Dubai (Mai 2011) så tok det over en time å komme seg igjennom passkontrollen.

Noen som har vært der nede i det siste og vett hvor folksomt det er på den tiden?
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 10:27   #385
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Dubaitråden

Har nå bestilt tur i mars. Flyr med BA via LHR, 787-9 på utreise, 747-400 på veien hjem. Booket overnatting på Radisson Blu Deira Creek. Også fått booket bord på Scape og tur med Helidubai. Siden Sud Caravelle skryter sånn av Pai Thai blir det nok en lunsj el middag der også :-)

Noen som har erfaringer med det hotellet? Virker rimelig greit, og det ser ut til at oppgradering til Executive Suite er i boks.

Min bedre halvdel er tidligere hestepasser, og hadde nok digget en tur på hesteryggen, fortinnsvis med sand under hestens hover. Noen som har tips her? Vi skal på en Desert Safari med Arabian Adventures, lurer på å spørre om det er mulig å bytte kamelriding med hesteriding der ;-)
staale is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 10:46   #386
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Skal ned en tur til Dubai nå i desember og lurer på om det er vits å bestille Fast Track når en ankommer slik at passkontroll o.l. går raskt. Ankommer med Swiss økonomi med ETA 21:30

Sist jeg var i Dubai (Mai 2011) så tok det over en time å komme seg igjennom passkontrollen.

Noen som har vært der nede i det siste og vett hvor folksomt det er på den tiden?
På Terminal 1 er nok det en god forsikring. Det er ganske rush på den tiden.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 10:54   #387
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by staale View Post
Har nå bestilt tur i mars. Flyr med BA via LHR, 787-9 på utreise, 747-400 på veien hjem. Booket overnatting på Radisson Blu Deira Creek. Også fått booket bord på Scape og tur med Helidubai. Siden Sud Caravelle skryter sånn av Pai Thai blir det nok en lunsj el middag der også :-)

Noen som har erfaringer med det hotellet? Virker rimelig greit, og det ser ut til at oppgradering til Executive Suite er i boks.

Min bedre halvdel er tidligere hestepasser, og hadde nok digget en tur på hesteryggen, fortinnsvis med sand under hestens hover. Noen som har tips her? Vi skal på en Desert Safari med Arabian Adventures, lurer på å spørre om det er mulig å bytte kamelriding med hesteriding der ;-)
Vi bodde på Radisson Creek i 2006. Det er er klassisk luksushotell som har sin sjarm men vær obs på at det er ikke noe turisthotell. Beliggenheten er interresant og du får mer det ekte Dubai. Det er også til tider litt vel mange damer med et temmelig historisk yrke.

Gled deg til Scape og Pai Thai.. Faller disse i smak så anbefaler jeg også en kveld på Shimmers - fantastisk. (Var faktisk på date der med Tommy777 der for ett par år siden)
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 11:54   #388
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Dubaitråden

Reiser til Dubai til uken og av ymse litt uklare grunner har det blitt skifte av hotell slik at vi skal bo på Four Points by Sheraton Downtown. Er lite kjent i denne delen av byen, så vil gjerne ha tips om det er noen bra vannhull i nærheten, eller andre ting å ta seg til på kveldstid i dette området. @SudCaravelle? Aktiviteter på dagtid og middager er allerede booket. Hvilket av de store shoppingsentrene er enklest å ta seg frem til fra hotellet?

@A-380: Vi ankommer omtrent på samme tid med QR, og Marhaba fast track er booket basert på min erfaring fra samme tid i fjor.


Sent from my iPad using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 12:42   #389
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Reiser til Dubai til uken og av ymse litt uklare grunner har det blitt skifte av hotell slik at vi skal bo på Four Points by Sheraton Downtown. Er lite kjent i denne delen av byen, så vil gjerne ha tips om det er noen bra vannhull i nærheten, eller andre ting å ta seg til på kveldstid i dette området. @SudCaravelle? Aktiviteter på dagtid og middager er allerede booket. Hvilket av de store shoppingsentrene er enklest å ta seg frem til fra hotellet?

@A-380: Vi ankommer omtrent på samme tid med QR, og Marhaba fast track er booket basert på min erfaring fra samme tid i fjor.


Sent from my iPad using Tapatalk
Det er jo i et hard core område av Dubai som hvis man har gjort unna "alt av Dubai" fra før så er det spennende. Etter noen år var det her vi dro i my og ne for å få litt andre inntrykk.

Utenfor rush tiden så er det jo en kjapp og rimelig taxitur til Dubai Mall som selv for mall-hatere er fantastisk og har alt. Mange bra restauranter i dette området også. Dubai Marina og Madinat Jumeirah er jo også en halv time unna.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 12:58   #390
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Vi bodde på Radisson Creek i 2006. Det er er klassisk luksushotell som har sin sjarm men vær obs på at det er ikke noe turisthotell. Beliggenheten er interresant og du får mer det ekte Dubai. Det er også til tider litt vel mange damer med et temmelig historisk yrke.

Gled deg til Scape og Pai Thai.. Faller disse i smak så anbefaler jeg også en kveld på Shimmers - fantastisk. (Var faktisk på date der med Tommy777 der for ett par år siden)
Skal klare å unngå damene med frynsete rykte, får pusse min bedre halvdel på dem om de skulle prøve på noe snusk ;-)

PS, hva legger du i at det ikke er noe turisthotel ?
staale is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 14:00   #391
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Det er jo i et hard core område av Dubai som hvis man har gjort unna "alt av Dubai" fra før så er det spennende. Etter noen år var det her vi dro i my og ne for å få litt andre inntrykk.



Utenfor rush tiden så er det jo en kjapp og rimelig taxitur til Dubai Mall som selv for mall-hatere er fantastisk og har alt. Mange bra restauranter i dette området også. Dubai Marina og Madinat Jumeirah er jo også en halv time unna.

Takker. Har så vidt vært i området en gang tidligere sammen med min pakistanske taxisjåfør... Så ut til å være en del hyggelige og "genuine" fortausrestauranter/kebabsjabber der. Mye vannpiper og lite øl... Vi havnet til slutt i nattklubben på York Hotel, skal ikke utdype det noe nærmere

Så blir det vel en tur på Beach partyet Corona Sunsets festival på Barasti en kveld. Andre steder som kan egne seg for 15(!) stk gutta på tur?
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 14:28   #392
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by staale View Post
Skal klare å unngå damene med frynsete rykte, får pusse min bedre halvdel på dem om de skulle prøve på noe snusk ;-)

PS, hva legger du i at det ikke er noe turisthotel ?
Det er mer ett forretningshotell med litt små rom og begrenset pool område.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 14:35   #393
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Takker. Har så vidt vært i området en gang tidligere sammen med min pakistanske taxisjåfør... Så ut til å være en del hyggelige og "genuine" fortausrestauranter/kebabsjabber der. Mye vannpiper og lite øl... Vi havnet til slutt i nattklubben på York Hotel, skal ikke utdype det noe nærmere

Så blir det vel en tur på Beach partyet Corona Sunsets festival på Barasti en kveld. Andre steder som kan egne seg for 15(!) stk gutta på tur?
Barasti er uten tvil det beste for en fest. Her møter du alle mulige folk og aldre،، expats, turister og folk på jobb. XL Beach Club og Dubai Marina Yacht Club er også bra og du slipper libanesere i trange t-skjorter som spruter champagne.

Lite expat-tips, iskald pils i solnedgang på Montgomery golf Club er fantastisk. Helt turistfritt, casual og en sinnsyk utsikt over skyskraper skylinen til "New Dubai"

Kjenner jeg får litt reisefeber nå - drar på onsdag med en guttegjeng for F1 og strand.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 15:31   #394
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Dubaitråden

@SudCaravelle; takk for tips. Vi drar på torsdag, F1 i Abu Dhabi som er main event for oss også. Vi bor i Dubai og har shuttlebus frem og tilbake til Yas Marina.


Sent from my iPad using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 17:58   #395
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Dubaitråden

@Sud Caravelle

Ah, det skal nok gå bra, har oppgradert rom, og badetøyet ligger igjen hjemme, her skal det oppleves, ikke bades ;-) Takk for gode tips forresten
staale is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 19:27   #396
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by staale View Post
@Sud Caravelle

Ah, det skal nok gå bra, har oppgradert rom, og badetøyet ligger igjen hjemme, her skal det oppleves, ikke bades ;-) Takk for gode tips forresten
Ville aldri ha dratt til Dubai uten badetøy - sjansen for at man ønsker å benytte hotellbassenget er ganske stor ihvertfall når sola steiker på sitt verste.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2016, 21:26   #397
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Ville aldri ha dratt til Dubai uten badetøy - sjansen for at man ønsker å benytte hotellbassenget er ganske stor ihvertfall når sola steiker på sitt verste.
Kanskje de selger en badebukse på sjappa på hjørnet ;-)

Misforstå meg riktig, en dukkert blir det muligens, men om bassenget er 200*100 meter eller 1*2 ha'kke så mye å si.
staale is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2016, 22:52   #398
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Dubaitråden

Da ble det bestilt noen netter på Jumeirah Al Naseem som åpner dørene straks. Tåredryppende dyrt, men det er vel verdt det

Blir noen dager på Raffles også.
nime is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2016, 23:30   #399
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by nime View Post
Da ble det bestilt noen netter på Jumeirah Al Naseem som åpner dørene straks. Tåredryppende dyrt, men det er vel verdt det

Blir noen dager på Raffles også.
Gled deg - Jeg fikk en liten snikomvisning i går..

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_1654.jpg
Views:	483
Size:	178.7 KB
ID:	41452  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2016, 22:22   #400
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Dubaitråden

Jeg er i gang med å planlegge tur til Sør-Afrika i mars 2017 og kommer nok til å velge Emirates på denne turen også og da frister det med noen dager i Dubai på hjemturen. Fikk jo ikke sett så mye på pinseturen min dit, to dager er ikke mye i en så stor by og varmen gjorde jo at jeg "kastet bort" mye av den ene dagen på å ligge ved bassenget på hotellet.

Planen min er å ta nattfly fra JNB til DXB med ankomst på morgenen torsdag 30/3 og å fly hjem til Norge søndag 2/4, altså får jeg torsdag, fredag og lørdag i Dubai. På de to tidligere besøkene mine i Dubai har jeg bodd på Jumeirah Creekside Hotel og jeg har vært superfornøyd begge gangene, men denne gangen har jeg lyst til å prøve et annet hotell i en annen del av byen. Skulle ønske lommeboka tillot et opphold på et av hotellene på Madinat Jumeirah, men det blir med drømmen.

Har vurdert disse:
Dusit Thani (rom med utsikt til Burj Khalifa): http://www.dusit.com/dusitthani/dubai/
Rove Downtown Dubai (rom med utsikt til Burj Kahlifa): http://www.rovehotels.com/hotel/rove...wn-dubai/stay/
Jumeirah Emirates Towers: https://www.jumeirah.com/en/hotels-r...irates-towers/

Tips tas i mot med takk - budsjettet mitt er ca 2.000 kr/natt.

En kveld på Shimmers eller en annen restaurant på Madinat Jumeirah står definitivt på planen. Og kanskje afternoon tea eller noen drinker på Burj Al Arab. Og om jeg ikke ender med å bo på Jumeirah Creekside Hotel kommer jeg nok til å ta turen til The Irish Village Pub en kveld.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.