Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-04-2014, 15:43   #1
LN-JAV
ScanFlyer Blue

OBB 19 TAP til Lisboa

Hei,
Skriver ikke så mange trip reports men tenkte å slenge inn en fra TAP Portugal da det ikke er hverdagskost her inne. Turen ble gjort 2-6 april 14 i business. Har lagt ved noen bilder nedenfor.

Fikk beskjed i midten av mars at jeg måtte en tur til Lisboa på jobb så jeg trykket meg inn på flytap.com for å sjekke tidene på deres non-stop. Hadde vært innom LH og LX for å sjekke først, men ønsket å unngå stopp når man kan fly direkte.

Med avgang 1440 var jeg på OSL 1315. Med kun carry-on og BP skrevet ut fra nettet dagen før ruslet jeg en kort tur i duty free og rett opp i gullstuen. Liten time der før jeg fant gate 44. TAP762 landet 20min sein så boarding begynte 1435. Ingen annonsering av boarding eller pri for business og gold. Ikke overrasket over at Menzies (mye kontakt med de fra tidligere jobb) er agent i Oslo, selv om det skjer ofte hos SAS også.

Ganske så fullt i C. 3-4 pax ble oppgradert på gate så regner med at det var fullt bak også, var mye folk i dag. Denne 320`n var konfigurert med 14 seter i C. Det var 2 setere på venstre siden og 3 setere på høyre siden. Totalt 4 rader. 3`n var ikke blokket midtsete, glad jeg valgt 2A slik at det var noe plass mellom meg og sidemannen. Push noe etter rutetid og flightdeck regnet med ca 15min sein ankomst. Beregnet flytid var 03:55. Takeoff fra 19L og heading sørover mot Portugal. Fikk servert en beverage, nøtter (i pose) og refreshing towel (innpakket, kald) før det var tid for mat.

Appetizer
Octopus confit, pineapple and ginger chutney with green salad.

Main Course:
Duck Cottage Pie, Sausages and Rosemary
OR
Papardelle, sautéed with carrots, grilled courgettes and olive oil.

Dessert:
Almond cream, scented with cinnamon
Coffe or tea.

Alt servert på et fint lite brett med plastikk over. Maten var helt OK. Ikke noe å skryte av. Jeg valgte pasta. Brødet var tørt og pasten helt grei. Valgte sparkling wine til maten. God portugisisk vin med nydelige bobler og flott aroma. Desserten var god faktisk. Tok en kopp te og litt mer sparkling før alt ble ryddet bort. Og det var det. Ingen oppfølging med mer drikke. De satt seg foran og der ble de. Jeg trykket på knappen i taket å bestilte mer etter hvert. Mon tro purseren som hadde en dårlig dag skulle få jobbe litt. Ha ha
Ankomst rundt 18 LT og dro ret til hotellet i Cascais.

Returen var ikke særlig bedre så skriver ikke så mye om den. Innsjekk var dårlig skiltet. Oslo sto oppført kun på bag drop. Business skranken var på andre siden av terminalen så fant veien dit. Fant 1A og hadde det comfy der siden jeg var eneste på denne raden hjem.
Etter takeoff fikk vi mat. Veldig enkel frokost. Eneste drikke som ble tilbudt var kaffe eller te. Ingen juice, brus e.l. Brukte knappen i taket for å få meg et glass bobler. Forskjellen var at jeg ble spurt om påfyll ettersom glasse ble tomt, overrasket!! Landet 15min før tiden på OSL og turen var ferdig for denne gang.

Konklusjon?
Jeg hadde ingen forventinger til TAP siden jeg ikke har fløyet med de tidligere, men inntrykket jeg hadde når jeg landet i LIS var at jeg var glad dette var jobbtur og ikke en privat tur. Da hadde jeg vært skikkelig skuffet. Jeg har ikke flydd mye C i Europa men LH og LX sin business må jeg si slår TAP, lett.
Må jeg bruke TAP på en av mine private turer så blir det i øknonomi. Ikke verdt pengene å fly C i Europa med de.

Ha en fin mandag
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_3634.JPG
Views:	577
Size:	146.8 KB
ID:	36583   Click image for larger version

Name:	IMG_3635.JPG
Views:	575
Size:	149.5 KB
ID:	36584   Click image for larger version

Name:	IMG_3637.JPG
Views:	570
Size:	181.4 KB
ID:	36585   Click image for larger version

Name:	IMG_3640.JPG
Views:	573
Size:	126.4 KB
ID:	36586   Click image for larger version

Name:	IMG_3641.JPG
Views:	571
Size:	160.4 KB
ID:	36587  

Name:	IMG_3643.JPG
Views:	168
Size:	129.2 KB
ID:	36588   Click image for larger version

Name:	IMG_3646.JPG
Views:	141
Size:	194.6 KB
ID:	36589   Click image for larger version

Name:	IMG_3650.JPG
Views:	126
Size:	138.3 KB
ID:	36590   Click image for larger version

Name:	IMG_3692.JPG
Views:	103
Size:	134.3 KB
ID:	36591   Click image for larger version

Name:	IMG_3693.JPG
Views:	138
Size:	140.7 KB
ID:	36592  

Name:	IMG_3696.JPG
Views:	162
Size:	131.1 KB
ID:	36593  

Last edited by LN-JAV; 07-04-2014 at 15:46.
LN-JAV is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2014, 17:15   #2
darkcho
ScanFlyer Gold

Default Re: TAP til Lisboa

Takk for rapporten. Har vurdert en tur til Lisboa med de til sommeren faktisk, dog i Eco som du skriver
Old 07-04-2014, 19:42   #3
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Hm, en rask titt på bildene indikerte for meg at dette var bar på Eco, men så ser jeg menyen og skjønner jeg at det var en dyrere billett. Ikke juice til frokost - det må da ha vært en glipp? Nuvel, takk for rapport fra et selskap som tydeligvis gjør det brukbart i Norge.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2014, 20:16   #4
OttoL
ScanFlyer Crusty

Morsomt å lese en rapport fra et selskap som ikke dukker så ofte opp, har vurdert bruk av TAP men aldri kommet så langt. Riktignok virker det noe trangt for en snau 4 timer flaksetur, iallefall når de kaller der du satt for "business". Virker på meg som om differansen er eventuell lounge og gratis mat, akkurat som differansen mellom plus og go.

Rad 1 eller 2 med Norwegian virker for min del mye mer comfy, og det til halve prisen.

Anyway, takk for rapporten
OttoL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules