Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-07-2019, 22:55   #121
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Fenomenet flyskam

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Vi har åpenbart et problem på kloden vi må ta på alvor å løse på relativt sett kort tid.
Det er utgangspunktet tre måter å løse det på;

- Politiske løsninger (forbud, avgifter, insentiver, økonomiske omprioriteringer)
- Tekniske løsninger (bytte ut forurensende teknologi)
- Holdninger (redusere personlig forbruk og velge grønnere produkter og politikere)

Problemet er at de politiske løsningene (som er hoved-nøkkelen) foreløpig er svært upopulære og kostbare,
i hvertfall hvis det skal gjøres endringer og investeringer som virkelig monner. De påvirker folks hverdag og økonomi for mye.
Derfor blir det foreløpig mest symbolpolitkk i budsjettene. Samtidig ser vi at de mest grønne politiske partier i større eller mindre grad
har "tunnelsyn" og fokus på bare en sak. Så egentlig er det idag et politisk "vakum" mellom de som vil for mye for fort - og - de som vil
for lite og sakte slik jeg ser det.

Nå er jo jeg også en "gammel mann", men synes allikevel det er flott at ungdommen engasjerer seg sterkt i dette. Det er jo tross alt
de som skal bo her i fremtiden. Det er imidlertid ikke noe nytt at ungdom har noe mer "ekstreme" holdninger enn voksne og stemmer fløypartier
i større grad, det har vi sett i skolevalg. Så at vi *gamlinger* fortsatt må til for å moderere dem er nok nødvendig. Flyreiser er en dråpe
i havet og sterkt overdrevet i den store sammenheng, men den generelle debatten er viktig skal vi komme i mål tidsnok.
Mye fornuft her og jeg er helt enig i det du skriver, men det mangler en viktig del og det er at mange av disse nødvendige endringene er ikke bare er «Good Business» men faktisk enorme nye muligheter for nye arbeidsplasser og sterk økonomisk vekst.
Et eksempel er hvordan storsatsningen på Clean Coal har vært en total Trump Flopp - politisk ble alt tilrettelagt - man fjernet utslipps begrensinger, gav skattelette - men for hver arbeidsplass en skapte i kull industrien - ble det skapt 10 arbeidsplasser i fornybar energi og energi selskapene bytter ut kull med fornybare kilder i en takt som ingen hadde forestilt seg - fordi det langt billigere energi.

Eller det som skjedde i forrige uke, den samme Trump forsøkte å blokkere verdens 5-6 største økonomi til å sette sine egne Mileage Standards og tvinge dem til å følge de langt slappere Trump standards - men de store Bil Produsentene forhandlet i stillhet med California og valgte å følge California’s strenge Standarder som følger Paris avtalen - fordi det er svært god butikk.

Klima fornekterne her i USA er nå i mindretall (det er mye hvite eldre menn) og det er ikke god Business å legge tilrette for slike utdaterte tanker. Selv Ford F-150 kommer med Elektrisk Motor - nok en barriere faller.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2019, 00:12   #122
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Fenomenet flyskam

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Hehe
Du sjarmerer ihvertfall ikke folk i senk, for å fremme dine egne synspunkter. Bra du ikke er islamist.
For det første er jeg ikke ute etter å sjarmere noen som helst (iallefall ikke her inne, hei alle haters) - for det andre er jeg ikke ute etter å "fremme" noen som helst synspunkter da jeg vet at folk som oppriktig tror at det er ok å hetse Greta stort sett består av et så hardt teflonbelegg at jeg hadde hatt mer moro med å sage av egen fot med butt sag, enn om jeg en gang skulle forsøke å endre meningene til slike folk. Konspirasjonsteoretikere og folk som tror på noe de "hørte på en youtubevideo" eller mener at vitenskap er "fake news" (trutmunn-pose ala Trump initiate) --- det er god mann økseskaft.

Hva islam har med dette er meg ukjent.

Quote:
Med ett så lemfeldig forhold til fakta så burde du holde deg vekke fra internett for din engen del (og den saken du forsøker å fremme)

Men for min del, keep up the good work
Forsøker ikke gjøre noe arbeid, det arbeidet gjør Greta og mange andre forbilder i verden. Ære være, for deres integritet og at de forholder seg rolige i en shitstorm uten like. Personlig blir jeg sur og slenger drit tilbake, er ikke like stor og avbalansert som Greta og c/o Jeg representerer ikke disse menneskene, ei heller deres arbeid. Jeg jobber med den mest skitne industrien i verden, og har ingen ting jeg skulle sagt om man tar det med i betraktning. CO2 avtrykket mitt er større enn selv den mest intensive frequent flyeren på dette forum. Greta og bevegelsen ønsker jobben min avskaffet, de frontalangriper min arbeidsplass og mener vi burde alle brenne i helvette. Jeg kan allikevel være enig med ideen og visjonen, selv om jeg er uenig i enkelte av delene. Selv om hun angriper arbeidsplassen min, kan jeg fint være realistisk og saklig og se på det med mennesklige briller. Selv om hun "truer min eksistens", må jeg ikke hate henne. Derfor er det for meg fakta at disse menneskene (Greta og bevegelsen med unge mennesker med en visjon og en ide) gjør en ufattelig viktig jobb, ytterligere er det et fakta at det er kvalmende hvordan voksne menn føler seg så truet av ei ung jente med handicap. Verden er et sykt sted, og denne tråden viser hvordan "den vanlige mann i gata" plutselig blir til aluminiumsfolie-hatt-mann med høystokk og fakkel i hånd. Det verste er at de ikke en gang ser at de stiller seg inn i rekkene til chemtrails-folka, med sine konspirasjonsteorier og ville ideer om ei ung jente med en visjon.

God bedring, sier jeg
__________________
Spoiler mixer

Last edited by Polaris; 31-07-2019 at 00:20.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2019, 00:29   #123
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Fenomenet flyskam

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Selv Ford F-150 kommer med Elektrisk Motor - nok en barriere faller.
Uansett hva man tror om klimaendringer så er det spennende at noen klarer komme med disputive innovasjoner. Elon Musk har sagt at Tesla snart ville komme med en truck som skulle ha "det kuleste designet som man noengang har sett" og som kunne taue 150 tonn. Ford som har hatt den mest solgte trucken i USA i over 40 år var nødt til å komme med en respons for ikke å virke som en fortidslevning. Å la en prototype av F150 electric taue over 500 tonn har gitt Tesla noe å bryne seg på og det er bra at Tesla får konkurranse.

For elektriske fly er derimot situasjonen begredelig. Å ta små gamle ettmotors småfly og plassere en elektromotor og gamle batterier i det skjønner de fleste ikke er fremtiden. Elon Musk har sagt at han har en radikal design for et supersonisk elektrisk vtol fly, men at han har for mange andre prosjekter til å kunne gjøre noe med dette nå. Det vi trenger er noen andre som er villige til å drive disruptiv utvikling innen flyindustrien slik at flyskam blir et ikke-tema.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2019, 00:39   #124
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Fenomenet flyskam

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Uansett hva man tror om klimaendringer så er det spennende at noen klarer komme med disputive innovasjoner. Elon Musk har sagt at Tesla snart ville komme med en truck som skulle ha "det kuleste designet som man noengang har sett" og som kunne taue 150 tonn. Ford som har hatt den mest solgte trucken i USA i over 40 år var nødt til å komme med en respons for ikke å virke som en fortidslevning. Å la en prototype av F150 electric taue over 500 tonn har gitt Tesla noe å bryne seg på og det er bra at Tesla får konkurranse.

For elektriske fly er derimot situasjonen begredelig. Å ta små gamle ettmotors småfly og plassere en elektromotor og gamle batterier i det skjønner de fleste ikke er fremtiden. Elon Musk har sagt at han har en radikal design for et supersonisk elektrisk vtol fly, men at han har for mange andre prosjekter til å kunne gjøre noe med dette nå. Det vi trenger er noen andre som er villige til å drive disruptiv utvikling innen flyindustrien slik at flyskam blir et ikke-tema.
Nå blander du vel litt - Tesla kommer med en Lastebil type Semi Trailer etc. et marked Ford ikke dekker. Ford F-150 er en Pickup - mer type Personbil - at jeg nevner F-150 er at det er USA’s desidert mest solgte bil og når Ford byttet ut stål med Aluminium i F-150 hadde det et enormt positivt klima utvikling. F-150 er kvart tonn (det finnes F-250 half tonn, F-350 trekvart tonn og F-450 et tonn) dog et stykke unna 150 eller 500 tonn )
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2019, 01:51   #125
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Fenomenet flyskam

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Nå blander du vel litt - Tesla kommer med en Lastebil type Semi Trailer etc. et marked Ford ikke dekker. Ford F-150 er en Pickup - mer type Personbil - at jeg nevner F-150 er at det er USA’s desidert mest solgte bil og når Ford byttet ut stål med Aluminium i F-150 hadde det et enormt positivt klima utvikling. F-150 er kvart tonn (det finnes F-250 half tonn, F-350 trekvart tonn og F-450 et tonn) dog et stykke unna 150 eller 500 tonn )
Neida, jeg blander ikke sammen. Tesla skal også komme med en pick-up. Man har enda ikke vist designet, men mange designere har prøvd forestille seg hvordan den blir.



Her tauer F-150 electric over 500 tonn slik som jeg sa:

https://www.youtube.com/watch?v=bXFHgoon7lg



Flere har prøvd tegne Musks supersoniske VTOL, men ingen av tegningene stemmer med hans beskrivelse av flyet. Det blir som når folk prøvde forestille seg hvordan den første iPhone ville bli:
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2019, 02:01   #126
Scooter01
ScanFlyer Old
 
Scooter01's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Oslo
Posts: 1,964
Default Re: Fenomenet flyskam

OK -la oss se på en annen side av saken...

Konferansen i New York er den 23/9 -Fullt mulig å rekke dit i tide med seilbåt fra Sverige.

Konferansen i Santiago er fa den 2/12 til den 13/12 -også mulig å seile fra New York til Valparaiso i tide.

Problemet ligger i å få denne stakkars jenta hjem til Jul uten å bruke luftveien slik at hun kan feire sammen med alle sine kjære familiemedlemmer og venner.


Bare lurer jeg.....


Scooter01
__________________
There is no such thing as an ugly airplane. Some airpanes just happen to be misunderstood...

Last edited by Scooter01; 31-07-2019 at 02:11.
Scooter01 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2019, 02:07   #127
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Fenomenet flyskam

Quote:
Originally Posted by Scooter01 View Post
Konferansen i Santiago er fa den 2/12 til den 13/12 -også mulig å seile fra New York til Valparaiso i tide.
Flere medier melder at hun skal reise den strekningen med tog og buss.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2019, 02:15   #128
Scooter01
ScanFlyer Old
 
Scooter01's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Oslo
Posts: 1,964
Default Re: Fenomenet flyskam

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Flere medier melder at hun skal reise den strekningen med tog og buss.
-Tror du på alt du leser???

Scooter01
__________________
There is no such thing as an ugly airplane. Some airpanes just happen to be misunderstood...
Scooter01 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2019, 02:38   #129
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Fenomenet flyskam

Spennende å se hvordan denne debatten går litt av skaftet.. Vi mennesker og spesielt nordmenn er jo lite glad i “miljøtiltak” som rammer deres egen komfort, se på flyseteavgiften og om mulig enda flauere bompengebråket som nesten skulle avsette en relativt velfungerende regjering..

Det er jo unektelig ikke veldig bra at vi flyr som apekatter for tiden og begrensninger/avgifter tør ingen politikere som liker jobben sin å innføre - da blir nordmenn ergelige. Holdningskampanjer er jo det som fungerer best og det har faktisk fungert til dels i Sverige. Se på røyk og grisekjøring i Norge - der fungerte holdningskampanjer også, bedre enn skremsel.

Morro og se på dobbeltmoralen og at alle gjør det riktige, Ref store dieselmotorer er bra hvis man har det og delfinshow er teit hvis man ikke deltar på det.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2019, 07:00   #130
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Fenomenet flyskam

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
For det første er jeg ikke ute etter å sjarmere noen som helst (iallefall ikke her inne, hei alle haters) - for det andre er jeg ikke ute etter å "fremme" noen som helst synspunkter da jeg vet at folk som oppriktig tror at det er ok å hetse Greta stort sett består av et så hardt teflonbelegg at jeg hadde hatt mer moro med å sage av egen fot med butt sag, enn om jeg en gang skulle forsøke å endre meningene til slike folk. Konspirasjonsteoretikere og folk som tror på noe de "hørte på en youtubevideo" eller mener at vitenskap er "fake news" (trutmunn-pose ala Trump initiate) --- det er god mann økseskaft.



Hva islam har med dette er meg ukjent.
Hva du er ute etter, er vanskelig å spore. Du fremmer ingen positive tiltak eller gode idéer, men rakker nesten utelukkende ned på andres meninger.

Og hvis du ikke vet forskjell på islam og islamist, får det stå for din regning.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2019, 07:58   #131
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Hva du er ute etter, er vanskelig å spore. Du fremmer ingen positive tiltak eller gode idéer, men rakker nesten utelukkende ned på andres meninger.

Og hvis du ikke vet forskjell på islam og islamist, får det stå for din regning.
Jeg er ikke den som går høyt og hardt ut med konspirasjonsteorier og ville tanker om hvorfor det bare er juks og fanteri. Jeg er ikke den som angriper ei ung jente. Det er det andre som gjør, og det jeg gjør er å kritisere disse menneskene. Deal with it.

Det er enda uforståelig hva islam har med saken å gjøre, uansett hvor mye du forsøker å kverulere på definisjonen av uttrykk.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2019, 10:54   #132
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Fenomenet flyskam

Om kvotesystemet og reduksjon i EU:
Quote:
NHO Luftfart mener at utslippskvotene i EU gjør at en eventuell reduksjon av flyturene i Norge først og fremst fører til økt flytrafikk andre steder.
https://e24.no/naeringsliv/i/wP4aOL/...-foele-flyskam
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2019, 12:58   #133
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Fenomenet flyskam

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Om kvotesystemet og reduksjon i EU:


https://e24.no/naeringsliv/i/wP4aOL/...-foele-flyskam
Kvotesystemet har nok mange bisarre utslag, og Torbjørn Lothe har i årevis fremmet en slags tese om at jo mere nordmenn flyr, jo bedre er det for miljøet.

Det har han jo lov til å si. Alle næringsorganisasjoner står jo fritt til å fremme de teorier som best sammenfaller med å sikre medlemsmassens økonomiske interesser.

Men som Borgar Aamaas sier -- økonomisk sunt resonnement, miljømessig tvilsomt.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2019, 11:36   #134
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Fenomenet flyskam

Han har et poeng....

https://www.nettavisen.no/okonomi/sv...423850549.html

Quote:
De som er mest høyrøstet i debatten er ganske så velbeslåtte mennesker og selv reiser eller har reist mye. Jeg tror en del av dem misliker at flyvning er blitt et massemarked, noe som hvem som helst kan benytte seg av. Også de med lite penger. De belaster flyplassene og gjør flyet mindre glansfullt enn før, sier Tomas Augustsson i Svenska Dagbladet, en av Sveriges erfarne luftfartsjournalister, til flysmart24.no.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 09:58   #135
TripleAction
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 157
Default Re: Fenomenet flyskam

Gretas seiltur til USA

https://oilprice.com/The-Environment...Footprint.html Ler meg ihjel snart

Quote:
"That’s the picture that Greta supporters would like you to focus on. But there’s another side to this eco-friendly journey: Two crewmembers had to fly across the Atlantic to New York to bring the boat back, and two of the crewmembers that made the original voyage had to fly across the Atlantic from the US to return home. That’s four flights to keep Greta from making two."
TripleAction is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 10:01   #136
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Fenomenet flyskam

Quote:
Originally Posted by TripleAction View Post
Gretas seiltur til USA

https://oilprice.com/The-Environment...Footprint.html Ler meg ihjel snart
Sånne artikler er så utrolig pinlig å lese. Anbefaler følgende video til artikkelforfatteren



https://twitter.com/markhumphries/st...9nlh1wiIGJtaVo
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 10:37   #137
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,466
Default Re: Fenomenet flyskam

Det er ikke jenta som er problemet, hun er bare ei overengasjert mindreårig jente med aspbergers som kjemper for det hun tror på.

Det som er trist er at det åpenbart er sterke krefter som utnytter henne, når hun heller skulle hatt omsorg og bli tatt vare på med den diagnosen hun har. Hun er tross alt mindreårig og burde bli skjermet etter FN's barnekonversjon.

Når det kommer til hennes og andre miljøforkjemperes reiser, er de som regel enkle å plukke på med mindre de sykler.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
RJon is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 11:09   #138
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Fenomenet flyskam

Quote:
Originally Posted by RJon View Post
Det er ikke jenta som er problemet, hun er bare ei overengasjert mindreårig jente med aspbergers som kjemper for det hun tror på.

Det som er trist er at det åpenbart er sterke krefter som utnytter henne, når hun heller skulle hatt omsorg og bli tatt vare på med den diagnosen hun har. Hun er tross alt mindreårig og burde bli skjermet etter FN's barnekonversjon.

Når det kommer til hennes og andre miljøforkjemperes reiser, er de som regel enkle å plukke på med mindre de sykler.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Det var da voldsomt med personangrep. Er det fordi du er uenig? Har du belegg for å si at det er sterke krefter som utnytter henne? Og hva har diagnosen med dette å gjøre?

Denne er til deg: https://www.nrk.no/urix/ber-voksne-s...nge-1.14715376

Jeg synes vi kan diskutere virkemidler, innfallsvinkel etc. Slike innlegg som du kommer med her kan du holde for deg selv.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 11:22   #139
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Fenomenet flyskam

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Sånne artikler er så utrolig pinlig å lese. Anbefaler følgende video til artikkelforfatteren
Greta har ønsket oppmerksomhet og når hun gjør symbolske handlinger som faktisk øker mengden avgitt CO2 istedefor å redusere den så er det naturlig at noen kritiserer og latterliggjør henne.

Den som mener man ikke bør kritisere en 16-åring bør ta en titt på hva som skjedde med en annen 16-åring ved det omtalt som "January 2019 Lincoln Memorial confrontation". Vedkommende hadde ikke noe ønske om oppmerksomhet, men stod bare i ro med et fårete nervøst smil da han ble trakkasert av flere grupper. Da han hadde en MAGA-caps kom det snart flere falske fortellinger om hva som skjedde som også ble spredt av flere store aviser og det kom trusler om vold og drap mot ham fra flere kjente personer. Det var også flere som prøvde ødelegge livet for personen. De som prøver finne indignerte artikler og videoer om at "slik skal man ikke behandle en 16-åring" vil ikke finne stort fra "mainstream media" som omhandler Nathan Phillips.

Grets har pugget de siste påstandene fra IPCC hvor så godt som alle tidligere prediksjoner har vist seg å feile. Og Greta har også demonstrert at hun har veldig lite forståelse for hvordan politikk og verden fungerer, men hun er absolutt underholdende. Og det er også morsomt at flere nå angriper at hun har lys hud. Hvorfor skal en bortskjemt unge med "white privilege" slippe til i FN liksom?

En person med asperger burde heller gått på skolen, blitt forsker og funnet ut hvordan man i fremtiden skal transportere folk langt og raskt uten bruk av fossilt brennstoff. Tenk om Elon Musk bare hadde satt deg ned og "klimastreiket" og sagt at andre skulle gjøre noe fra han var 15 år.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 07-10-2019 at 11:54.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 11:49   #140
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Fenomenet flyskam

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Har du belegg for å si at det er sterke krefter som utnytter henne?.
Ingmar Rentzhog og "We Don’t Have Time"
https://www.nrk.no/urix/svensk-grund...ner-1.14525786

Moren tenker tydeligvis å tjene millioner på at Greta ikke går på skolen.
https://www.klassekampen.no/article/...ICLE/190619997

Bo Thorén som kom på ideen om klimastreik tjener såvidt jeg kan se ikke personlig på Greta.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.