Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-06-2014, 20:11   #21
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Air India til Star Alliance

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Liker India, men orker ikke ambassaden i Oslo....
Det er nå vel fire år siden de outsourcet visumsøknadene, så dit trenger du ikke å gå. Men VOA kommer jo også etterhvert når man får malt det gjennom det indiske byråkratiet.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2014, 22:33   #22
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Air India til Star Alliance

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Det er nå vel fire år siden de outsourcet visumsøknadene, så dit trenger du ikke å gå. Men VOA kommer jo også etterhvert når man får malt det gjennom det indiske byråkratiet.
Er det noe nytt om fremgangen etter at e-visa/VOA ble annonsert i vinter? Da ble det sagt at det skulle være på plass før turistsesongen fra oktober, som hadde passet veldig bra for min del, men frykter forsinkelser.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2014, 06:25   #23
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Goa

Vi vurderer sterkt en tur til Goa i påsken, men er fremdeles litt skeptiske. Er det noen som har noen oppdaterte opplevelser der?
Hvor sivilisert er det med tre barn? Hvordan er matforgiftningsfaktoren her kontra Mumbai osv?

Fly direkte fra DXB ligger på 1200 AED og 1050 med mellomlanding. (2400 i business)

Hotellene ser jo meget bra ut til ganske så hyggelige priser (spesielt med en sterk AED).

Spent på forslag/tilbakemeldinger.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2014, 07:43   #24
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,621
Default Re: Goa

Har noen kompiser som var der for noen år tilbake og det ble meldt om høy tetthet av russere der nede, som man legger merke til da de kan gjøre litt mer ut av seg enn andre. Det ble også obligatorisk magesjau (hver sin gang over flere dager). Nå bodde ikke disse gutta på 5-stjernes hotell akkurat, da de hadde kjøpt en charterpakke fra Norge, men mange av stedene er populære med russerne, og det var russiske flagg på restaurantene som signaliserte russiske menyer.

Så jeg tenker det er verdt å researche akkurat det stedet man ønsker å besøke.
view is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2014, 09:12   #25
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Goa

Som view sier, så er det nok av russerer, det er kanariholmene for russere. Med familie ville jeg valgt steder sør for gamlebyen, det er mye roligere - mens i nord så finner man festene og hippiene i større grad. I motsetning til mange andre plasser i India så er det overkommelig å kjøre bil selv (en liten fortrinnsvis, siden veiene kan være smale) avstandene er ikke så lange og man respekterer stort sett felt og skilter, og hovedveiene har god standard.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2014, 17:13   #26
barca
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 577
Default Re: India-tråden

Russere er for det meste i Goa i peak season som okt-feb. Jeg var i Goa i september i år for to dager og det var ikke så mange russere å se i Goa da. Bodde på North 16, noe som kan anbefales. Betalte bare 900 kr for 2 netter med frokost. Hotellet hadde flott basseng og bar. Les mer om hotellet her. www.north16goa.com/
barca is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2015, 12:30   #27
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default New Delhi tips

Har ikke vært her siden 1986, men har tenkt å brenne av mere UA MP poeng før de følger andre å hive på extra olje etc. Bonuspoeng på fleste nå om dagen devalueres raskt, fly og hotell.

Pris i dag er $ 110 pluss 90.000 poeng pr pax i C påsken 2016.

TK ut med 330 fra IST og AI 788 via FRA hjem med LH . Som en annen tråd her tar jeg utfordringen ... Har lest en del TR og ikke så gærnt på 788 ( første i såfall ). Alltid en surpomp som klager.

Tips, har googlet dagstur til Taj Mahal, men liker ikke avg 0200.

Alt annet mottas med takk...

Sender datoer til Fnate slik han kan bli med ...trenger velferdsoffiser..

Last edited by SQ 777; 02-05-2015 at 12:37.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2015, 12:54   #28
nesjon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 148
Default Re: New Delhi tips

Jeg var i India i påsken i år. Med tanke på dagstur til Taj Mahal så er det mange som arrangerer det. Det er en veldig fin og relativt nybygd motorvei mellom New Delhi og Agra, så det vil ta rundt 3-4 timer hver vei med bil fra Delhi. Du kan med andre ord leie en bil og sjåfør for en dag og få med deg Taj Mahal på en relativt komfortabel måte uten å måtte starte midt på natta. En annen mulighet er å ta Shatabdi Exp-toget fra Delhi kl 06.00 om morgenen, det er det raskeste og mest behagelige toget mellom de to byene. Men det involverer mye mer styr mtp å kjøpe togbilletter samt å komme seg til og fra togstasjonene.
nesjon is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2015, 13:07   #29
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: New Delhi tips

Takk for den , tror jeg tar privatbil.. Større jo bedre med ekstra store airbag....
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2015, 13:36   #30
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: New Delhi tips

Eg reiser sjølv til Delhi med QR 15. Juni, og tenkte å overnatta ein dag eller to i Delhi og shoppa litt, før eg tar toget til Agra (Taj Mahal) med 1 overnatting der (visstnok ei voldsom turistfella og ellers ikkje så mykje interessant med byen)
Så går turen vidare til Jaipur (igjen med tog) der eg tilbringe resten av ferien (3 dagar) før eg IGJEN tek toget tilbake til Delhi
sexten is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2015, 13:52   #31
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: New Delhi tips

Er enig, best med bil...få med seg det meste og så tilbake..

Bodde selv på et nedslitt Hotel Imperial i 1986, men nå tydeligvis 5* Deluxe.

Ble kjent med en lokal sikh i baren. Neste dag var det ulovlig å drikke offentlig i baren, så han kom på rommet mitt med stresskoffert bar og etter litt mye drikke tok han med meg i sin Ambassdor bil til hans hus i et bedre strøk i byen for middag.

Han gjorde så best han kunne, og jeg strakk armen ut av bilen hver gang vi skulle til venstre..

Ungdommen på den tiden ..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2015, 14:58   #32
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: New Delhi tips

Agra er en av verdens største turistfeller (dvs. en av verdens underverker), men så lenge man er klar over det og unngår de værste opportunistene bland indisk turistindustri, så er det vel verdt turen. Personlig så skulle jeg nok ønske at folk så litt forbi Delhi, Agra, Jaipur som ser ut til å være standard kost for nordmenn som reiser til India.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2015, 18:00   #33
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: New Delhi tips

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Tips, har googlet dagstur til Taj Mahal, men liker ikke avg 0200.
Det var noe slik jeg med store tvil valgte og angrer ikke. Det er blandt de utfluktene jeg husker best:
-Sikh med stor turban møtte opp og kjørte meg til togstasjonen i gjennom kaotisk trafikk midt på natten.
-Stappfullt med folk i og utenfor jernbanestasjonen, men ble losjet til rett vogn.
-Stemingsfull soloppgang over savannelignende landskap.
-små stasjoner med elefanter å perrongen.
-familier som satt vaglet opp på et sidespor for morgenens dobesøk, lite sjenanse der.
Og så kom man tidlig til Agra og hadde tid til en tur til Fatehpur Sikri. Turen ut dit gikk med bil og tanken på å kjøre helt til New Delhi i indisk trafikk var meget skremmende etter den korte turen.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 02-05-2015 at 18:58.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2015, 18:27   #34
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: New Delhi tips

Takk Superhai og Robert. Heldigvis lenge til jeg reiser slik at får konsentrert meg. Booker i morgen
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2015, 18:53   #35
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: New Delhi tips

Noe annet er at beste tid er desember-januar. Ville ikke likt å ha hatt det 10 grader varmere slik det er i slutten av mars i forhold til da jeg var der.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2015, 19:52   #36
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: New Delhi tips

Må være i påsken , tror vi greier det .
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2016, 22:58   #37
Piper
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,215
Default Re: India-tråden

Reiser til Delhi via London i morgen. Skal videre til TRV Tenkte å kjøpe med litt drikkevarer fra LHR. Hvordan virker det når jeg skal videre innenriks fra DEL ? Må jeg gjennom ny sikkerhetskontroll der? Godtar de i tilfelle forseglede poser fra LHR ? Eller er det tax-free butikk på ankomst i DEL ?
Piper is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2016, 10:16   #38
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Tips Agra , Taj Mahal

Palmesøndag reiser vi til DEL ( se signatur ). Bor på Hilton Garden Inn.

I den forbindelse har vi bestilt privat bil på hotellet til Agra. Avreise 0600-1700. Slik at vi også rekker middag ( Halvpensjon ). Halvpensjon for, forhåpentligvis å unngå Imodium kur

Med egen guide. Da er vi fri til å styre skuta. Orker ikke minibuss med fast opplegg. Det er "once in a lifetime" opplevelse.

Siden vi styrer skuta, håper jeg på innspill på hva en bør se i tillegg til Taj Mahal.

På forhånd takk
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2016, 10:59   #39
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Tips Agra , Taj Mahal

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Palmesøndag reiser vi til DEL ( se signatur ). Bor på Hilton Garden Inn.

I den forbindelse har vi bestilt privat bil på hotellet til Agra. Avreise 0600-1700. Slik at vi også rekker middag ( Halvpensjon ). Halvpensjon for, forhåpentligvis å unngå Imodium kur

Med egen guide. Da er vi fri til å styre skuta. Orker ikke minibuss med fast opplegg. Det er "once in a lifetime" opplevelse.

Siden vi styrer skuta, håper jeg på innspill på hva en bør se i tillegg til Taj Mahal.

På forhånd takk

Det var så varmt når eg var der, at eg strengt tatt ikkje orka noko anna enn nokre timar ved sjølve Taj Mahal
Ellers så ville eg jo kanskje tatt toget i staden for bil, men det er jo litt seint no.

Mitt einaste tips går eigentleg på drikkevarer. Hvis du har sansen for rom (type mørk), sjekk ut den indiske romen "Old Monk". Produseres i begrensa opplag, så det kan til tider være vanskjeleg å få tak i den.

God tur
sexten is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2016, 19:48   #40
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,327
Default Re: Tips Agra , Taj Mahal

Jeg var i Agra onsdag i forrige uke. Red Fort må du absolutt få med deg, i tillegg til Taj Mahal. Det ligger inne ved selve byen. Fantastisk sted! Og godt vedlikeholdt. Jeg bestilte tur med det lokale turistkontoret i DEL for under 200 NOK, og vi ble bare 5 med vår egen guide, så det var utrolig god valuta for pengene.

Last edited by Herlov; 10-03-2016 at 19:50.
Herlov is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Air India får ikke mere drivstoff i India. Trdfly Flyforum 3 09-03-2012 21:10
India tar grep i Air India CK Flyforum 4 28-05-2011 14:35
tur/retur India, Kingfisher/Air India/BA? torestabell Reiseforum 7 09-07-2010 15:00
India? AirbusTrond Reiseforum 1 05-08-2007 00:18
Air India + Indian Airlines = Air India CK Flyforum 6 24-05-2007 07:54


All times are GMT +2. The time now is 13:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.