Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-10-2011, 16:05   #21
Brandal
ScanFlyer Blue
 
Brandal's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
Default Re: Hotell i Seoul

Intercontinental Grand Parnas er en bomaskin og toalt upersonlig. Dyrt internett også.
Anbefaler Fraser Suites. Ligger i en mye mer interessant del av byen, er nytt, har høy standard og GOD plass. Gratis frokost og wifi også.
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2011, 17:47   #22
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Hotell i Seoul

Var meget fornøyd med Grand Ambassador/Pullman sist mars.. Excellent service, Limoflybuss hadde stopp utenfor og de hadde gratis shuttle til downtown senter med alle shoppingmaller...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2011, 17:28   #23
no-backpacker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Location: Bergen, Norway
Posts: 152
Default Re: Hotell i Seoul

Vel, jeg har gode priser på IC og er i tillegg RA så er allerede blitt oppgradert til junior suite med club-access i 9 dager. Ser ut for at det ikke er mer enn 30 min. med tuben til Seoul Sentral og det kan jeg godt leve med. Skal i tillegg på COEX og da er jo beliggenheten veldig bra.

Xxx.
no-backpacker is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2011, 14:33   #24
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Hotell i Seoul

Kan man satse på at Sør Korea er et kredittvennlig sted, så man ikke trenger noe særlig cash?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2011, 14:42   #25
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Hotell i Seoul

Intet problem, men kjøp noe won hos Forex så en har litt ved ankomst.

Det kan være mobilproblem ( om det ikke har bedret seg siden mars ). Kjekt med et par ekstra sim fra forskjellige operatører i Norge. Skrev vel litt om det tidligere..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2011, 13:44   #26
no-backpacker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Location: Bergen, Norway
Posts: 152
Default Re: Hotell i Seoul

Det var ihvertfall mini-bank på flyplassen og har sett noen på kjøpesentrene her. Har ikke tatt ut penger i sentrum enda, så jeg vet ikke om de mini-bankene jeg har sett bare "snakker" koreansk. Dette var et problem første gangen vi var i Japan, for 7 år siden, til og med i Tokyo. Kan ikke huske at det var et problem for 2 år siden og vil vel snart oppdage om det er et problem i Seoul...

Jeg kan forresten svare på mitt eget spørsmål. Det tok ca. 35 min. med tuben fra IC Grand til Seoul Station. Måtte ha ett bytte, men det var lett å finne ut av.

Tror dog kanskje jeg vil bo nærmere byen neste gang... søren ta RA-statusen... gjør det vanskelig å IKKE bo på IC da...

Xxx.
no-backpacker is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2011, 18:32   #27
ex_trd
*A Gold/OW Emerald
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
Default Re: Hotell i Seoul

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Kan man satse på at Sør Korea er et kredittvennlig sted, så man ikke trenger noe særlig cash?
Korea er ganske kontantbasert om du ikke tenker på de større butikkene og hotellene. Ha alltid en slump kontanter tilgjengelig.

Ang. minibanker så er de fleste minibanker i Korea "International", og det kan ikke sammenliknes med Japan hvor kun 1 av 8 minibanker tar utenlandske kort.
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2012, 12:51   #28
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Hotell i Seoul

Noen som har erfaring med Hilton eller Sheraton/Starwoodhotellene i Seoul?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2012, 16:09   #29
justin case
Newcomer
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 21
Default Hotell i Seoul, haster!

Skal til seoul i morra å vil ha et hotell nær KTX stasjonen siden vi skal videre til Busan med hurtigtoget.. Finner ikke frem siden mange av hotellsidene har kart som jeg ikke finner ut av. Trenger froksost og et rom ... ja og litt standard. takker folkens på forhånd..
justin case is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2012, 20:01   #30
kimmam
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
Default Re: Hotell i Seoul, haster!

Millennium Seoul Hilton ligger ikke så langt fra Seoul Station. (Antar at det er her KTX går fra?)
__________________
kimmam is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2012, 11:08   #31
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Hotell i Seoul

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Bortsett fra DMZ, er det andre tips til hva man bør gjøre i Seoul?

Har fått tips om å prøve tradisjonell Koreansk BBQ (husker ikke hva det het), så er det noen som har prøvd dette og har noen tips til steder?
Someone, antar at du tenker på Bulgogi? Marinert strimlet storfekjøtt som grilles raskt og serveres med ris, salat, kimchi m.m?

Tror de fleste steder lager god Bulgogi, da dette mer eller mindre er nasjonalretten i Korea. Har spist god Bulgogi der jeg har funnet det, dette være seg Stavanger, Oslo, USA eller Singapore....
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2013, 23:19   #32
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Hotell i Seoul

Drar opp denne igjen da DM nok en gang fører meg til Seoul.

Sist gang bodde jeg på Hyatt, men ser at de nå skal ha ca 10000kr for 5 netter, og det blir nok litt drøyt siden jeg reiser alene. Hotellet lå også litt øde, så vil bo mer sentralt.

1000kr natten hadde vært bra, men tror ikke det er mulig hvis en vil ha litt klasse, så må nok strekke meg lenger. Vil også bo i et området der en bare kan gå ut av hotellet og har mat, kveldsdrikke og litt liv rett i nærheten. Til turistattraksjoner kan jeg ta taxi/metro, men når jeg bare skal drive dank er det greit å ha det i nærheten.

Noen som har prøvd seg på området Gangnam, det er jo litt inn i tiden
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2013, 03:20   #33
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Hotell i Seoul

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Vil også bo i et området der en bare kan gå ut av hotellet og har mat, kveldsdrikke og litt liv rett i nærheten. Til turistattraksjoner kan jeg ta taxi/metro, men når jeg bare skal drive dank er det greit å ha det i nærheten.
Høres ut som du vil bo i Sinchon
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2013, 09:58   #34
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Hotell i Seoul

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Høres ut som du vil bo i Sinchon
Suwon er nå heller ikke så verst, selv om det tar litt tid med metro inn til Seoul sentrum. Det tar kortere tid om man tar et ordinært tog. Mange barer og mye liv der. Lå på et hotel litt utafor sentrum og måtte ta buss for å komme ned til Suwon sentrum. Når bussen bare snakker koreansk så var det ikke lett, men det gikk nå.

Last edited by Hypern; 05-01-2013 at 10:06.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2013, 13:23   #35
no-backpacker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Location: Bergen, Norway
Posts: 152
Default Re: Hotell i Seoul

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post

Noen som har prøvd seg på området Gangnam, det er jo litt inn i tiden
Jeg bodde på IC Grand Parnas forrige gang jeg var i Seoul og også nå i høst. Ulempen er at det ligger litt langt fra sentrum, fordelen er at det ligger bare 2 tubestopp, eller 5 min med taxi (uten trafikk, noe som er uvanlig...:-)) fra Gagnam. Det var også mange spisesteder rett utenfor hotellet, på baksiden.

Jeg kommer nok til å bo på Grand Parnas neste gang også. Har funnet ut at jeg, nesten uansett hvor jeg bor i Seoul, må ta tube/taxi, så da kan jeg like godt bo på IC siden jeg er RA der.

Og ja, Gagnam er en opplevelse, spes. på kveldstid. Mye liv og mye god mat! Den tradisjonelle koreanske BBQ'en finner du over alt.


Xxx
no-backpacker is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2013, 21:05   #36
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Hotell i Seoul

Takk for info angående hotell.

Valget falt på Hilton, så får jeg håpe at gullkortet gjør underverk, for hadde ikke økonomi til annet enn dårligst rom
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2013, 20:48   #37
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Hm, har en liten særegen ting å få stempler i passet. Det er vel ingen problem for meg å gå ut av ankomsthallen og sjekke inn på nytt når jeg er i ICN på min sjutimers transfer der i mai?

Ser for meg at immigration kan riste litt på hodet når jeg sier at jeg kun skal ut for å trekke frisk luft så får å gå inn på nytt.
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2013, 22:27   #38
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Hm, har en liten særegen ting å få stempler i passet. Det er vel ingen problem for meg å gå ut av ankomsthallen og sjekke inn på nytt når jeg er i ICN på min sjutimers transfer der i mai?

Ser for meg at immigration kan riste litt på hodet når jeg sier at jeg kun skal ut for å trekke frisk luft så får å gå inn på nytt.
Med en syvtimers transfer, kan du like godt ta deg et par timer i sentrum.

Anbefaler deg å besøke "Old Tea Shop" i Insadong-distriktet. Kan være litt vanskelig å finne. Men ha med bildet av kortet på telefonen eller noe. Sinnsykt god te, og koselig sted å tilbringe 30-40 minutter.

Insadong er "kunst-distriktet" i Seoul. Masse å se og gjøre i området.

Ta AREX til Seoul Station, bytt til linje 1, ta den til Jonggak Station.

Quote:
Jonggak Station (Seoul Subway Line 1), Exit 3.
Go straight 300m, and turn left at the 4-way Intersection.
Go straight 100m, and take the left road towards Insadong-gil Road.
Hadde selv en fem timers transfer og hadde lunsj med en venn i Seoul for ett års tid siden. Ble litt kort, men det var bedre enn å råtne på flyplassen...

Edit: AREX tar 43 min hver vei mellom ICN og Seoul Station. Så beregn nok tid. 7t transfer skal i hvertfall holde for et par timer i sentrum. http://english.arex.or.kr/jsp/eng/index.jsp
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMAG0117.jpg
Views:	415
Size:	32.1 KB
ID:	33663   Click image for larger version

Name:	IMAG0129.jpg
Views:	401
Size:	54.1 KB
ID:	33664   Click image for larger version

Name:	IMAG0336.jpg
Views:	398
Size:	30.9 KB
ID:	33665  
__________________

Last edited by Islending; 27-01-2013 at 22:40.
Islending is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2013, 22:38   #39
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Ser for meg at immigration kan riste litt på hodet når jeg sier at jeg kun skal ut for å trekke frisk luft så får å gå inn på nytt.
Mener jeg ble geleidet gjennom en egen passkontroll for First da jeg reiste ut. Tror neppe de vil gi deg problemer med at du drar ut igjen samme dag. Og tidspunkt er ikke med på stempelet, kun dato.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2013, 00:26   #40
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Hm, har en liten særegen ting å få stempler i passet. Det er vel ingen problem for meg å gå ut av ankomsthallen og sjekke inn på nytt når jeg er i ICN på min sjutimers transfer der i mai?

Ser for meg at immigration kan riste litt på hodet når jeg sier at jeg kun skal ut for å trekke frisk luft så får å gå inn på nytt.
Passkontrollen i ICN er triviell og ble unnagjort på 10 sekunder. Var bare et hello og et stempel og no questions asked. Eneste er tollerklæringa da, men som oftest blir man bare vinket videre. Dette i helt mosetning til feks Japan hvor de alltid skal sjekke bagasjen til ikke japanere og hvor de ofte spør noen spørsmål i passkontrollen.
Hypern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DMZ Nord/Sør Korea Roxman Reiseforum 25 20-05-2013 18:34
Reise mellom Nord Korea og Sør Korea? lebeda Reiseforum 5 21-01-2013 01:22
Kina og sør Korea. valen TripReports 12 07-10-2010 23:38
Kronprinsparet til Sør-Korea Bizflyer Flyforum 23 09-05-2007 13:54


All times are GMT +2. The time now is 12:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.