Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-07-2015, 02:16   #101
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,236
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Det er svært lite lønnsomt å bruke Eurobonuspoeng på økonomibilletter med andre selskaper i StarAlliance - spesielt på langdistanse på grunn av avgiftene.
Eneste "fornuftige" mulighet slik jeg ser det er å bestille med SAS til Beijing eller Hong Kong og bestille separate billetter derfra (med den sjansen det medfører i forhold til forsinkelser og mangel på gjennomgående billetter).
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2015, 14:20   #102
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Helt enig med TG923 - det er eneste, og for så vidt en god, løsning.
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2015, 16:14   #103
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Det er svært lite lønnsomt å bruke Eurobonuspoeng på økonomibilletter med andre selskaper i StarAlliance - spesielt på langdistanse på grunn av avgiftene.
Eneste "fornuftige" mulighet slik jeg ser det er å bestille med SAS til Beijing eller Hong Kong og bestille separate billetter derfra (med den sjansen det medfører i forhold til forsinkelser og mangel på gjennomgående billetter).
Enig. Ville gått for HKG hvis mulig. Hadde nettopp(igår) 4 timer ufrivillig delay fra PVG - PEK pga "tordenvær" Viste seg å være øvelser til militærparade i september, og da stenger de luftrommet (ifølge den ene vestlige ansatte i loungen her på hotellet. Hadde visst ikke tordnet heller)
Statistikken viser at nesten 90% av flyvingene til/fra PEK har delay. Hong Kong er en drøm i forhold med nydelige lounger (Cathay) og en fin og oversiktelig flyplass.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2015, 16:24   #104
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Hong Kong er en drøm i forhold med nydelige lounger (Cathay) og en fin og oversiktelig flyplass.
Og Hong Kong er ofte en billig flyplass å fly intra-Asia fra ifht. en del andre plasser.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2015, 17:49   #105
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Enig. Ville gått for HKG hvis mulig. Hadde nettopp(igår) 4 timer ufrivillig delay fra PVG - PEK pga "tordenvær" Viste seg å være øvelser til militærparade i september, og da stenger de luftrommet (ifølge den ene vestlige ansatte i loungen her på hotellet. Hadde visst ikke tordnet heller)
Statistikken viser at nesten 90% av flyvingene til/fra PEK har delay. Hong Kong er en drøm i forhold med nydelige lounger (Cathay) og en fin og oversiktelig flyplass.
Husk også at det å bestille separate bestillinger ut fra Mainland Kina er risky business, når det kommer til visum... Som nordmann, får man bare opptil 24 timer Transfer Without Visa. Hvis du ankommer forsinket og mister flyet videre, så sitter du der med skjegget i postkassen uten visum. Sats på HKG!
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2015, 13:32   #106
arneb
Newcomer
 
Join Date: Aug 2014
Location: Hønefoss/Surigao
Posts: 29
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Flyr nesten hver måned over PEK med SAS til PEK og separate billetter derfra til MNL/CEB. Aldri hatt trøbbel og skjelden forsinket fra PEK, men nå forrige uke skjedde det noe spes i transitimigrasjonen. Som vanlig har jeg 8 timer i PEK som jeg normalt bruker til å sove og dusje i loungen, men offiseren spurte om jeg ikke heller ville reise inn til byen da jeg hadde 8 timers ventetid. Jeg prøvde å forklare at vi (nordmenn) ikke fikk korttidsvisa i Kina, men neida han påsto at dette ikke var noe problem. Jeg takket nei da jeg skulle sove, men er det skjedd noe nytt på visafronten her? Noen som hvet?
arneb is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2015, 14:23   #107
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by arneb View Post
Flyr nesten hver måned over PEK med SAS til PEK og separate billetter derfra til MNL/CEB. Aldri hatt trøbbel og skjelden forsinket fra PEK, men nå forrige uke skjedde det noe spes i transitimigrasjonen. Som vanlig har jeg 8 timer i PEK som jeg normalt bruker til å sove og dusje i loungen, men offiseren spurte om jeg ikke heller ville reise inn til byen da jeg hadde 8 timers ventetid. Jeg prøvde å forklare at vi (nordmenn) ikke fikk korttidsvisa i Kina, men neida han påsto at dette ikke var noe problem. Jeg takket nei da jeg skulle sove, men er det skjedd noe nytt på visafronten her? Noen som hvet?
Du kan dra inn til byen i løpet av de 24 timene med TWOV. Forskjellen er at "alle" andre får 72 timer. Du må reise inn og ut av samme flyplass.
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2015, 04:26   #108
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Islending View Post
Husk også at det å bestille separate bestillinger ut fra Mainland Kina er risky business, når det kommer til visum... Som nordmann, får man bare opptil 24 timer Transfer Without Visa. Hvis du ankommer forsinket og mister flyet videre, så sitter du der med skjegget i postkassen uten visum. Sats på HKG!
24 timer gjelder ut i fra rutetiden. Dersom du lander tidligere eller flyet videre er forsinket så kan du være lenger en 24 timer (Opptil flere dager).
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2015, 20:53   #109
PSC TOS
ScanFlyer Silver
 
PSC TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 575
SAS Kjøp av bonusbillett i business til SFO med SAS?

Kjapt spørsmål; er det noen som har reist på bonusbillett i business på SFO-ruta til SAS?
Har søkt og søkt, men finner aldri plasser..
PSC TOS is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2015, 10:46   #110
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Kjøp av bonusbillett i business til SFO med SAS?

Quote:
Originally Posted by PSC TOS View Post
Kjapt spørsmål; er det noen som har reist på bonusbillett i business på SFO-ruta til SAS?
Har søkt og søkt, men finner aldri plasser..
Jeg forsøkte dette mange ganger over en lengere periode, og ga opp til slutt. Endte opp med å kjøpe ordinær billett for EB poeng i Oktober i fjor. Dyrere, men ingen bergensinger. Når du tar hensyn til at du også tjener EB poeng på en slik reise, blir nettokostnaden heller ikke så ille, synes nå jeg
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2015, 10:53   #111
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,680
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Kjenner en som har klart å bruke CT på dette, ellers er det helt skrapt på C billetter der. Håpløst.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2015, 11:29   #112
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,621
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Hva med nye LAX ruta, noen som har hørt når det åpnes for bonusbilletter her? Det er kun revenue billetter å få enda såvidt jeg kan se. Håper det kan la seg gjøre å få en CT her da SFO er helt håpløs.
view is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2015, 11:42   #113
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,834
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Kjenner en som har klart å bruke CT på dette, ellers er det helt skrapt på C billetter der. Håpløst.
Samtidig har vel SAS rapporter at SFO ruten er om ikke den, så blant de mest lønnsomme rutene, deres, så har nok en sammenheng
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 26-08-2015, 12:36   #114
blokhus
Newcomer
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 38
Default Re: Kjøp av bonusbillett i business til SFO med SAS?

Quote:
Originally Posted by PSC TOS View Post
Kjapt spørsmål; er det noen som har reist på bonusbillett i business på SFO-ruta til SAS?
Har søkt og søkt, men finner aldri plasser..
Jeg klarte å få plass her etter en del søking i februar i år.
blokhus is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2015, 17:01   #115
PSC TOS
ScanFlyer Silver
 
PSC TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 575
Default Re: Kjøp av bonusbillett i business til SFO med SAS?

Quote:
Originally Posted by blokhus View Post
Jeg klarte å få plass her etter en del søking i februar i år.
OK, takk for svar. (Til dere andre også.) Da er det ikke HELT umulig. BAre nesten..
PSC TOS is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2015, 17:18   #116
ma-are
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2015
Posts: 71
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Hvor lang tid i forveien legges EB-billetter ut? Har tenkt oss en tur med SAS til USA i august neste år, og har lyst til å være tidlig ute med bestillingen. Ser at til EWR ligger det billetter til medio Juli, mens det til SFO ikke er lagt ut/noe ledig, og LAX ikke kan søkes opp...
ma-are is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2015, 20:21   #117
flugger
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Oslo
Posts: 143
Star Alliance YQ med miks mellom SAS og *A

Hvis man blander SAS og *A ved booking med Eurobonuspoeng, blir man da belastet YQ også for SAS-delen av reisen? Med SAS til HKG åpner det seg nye muligheter i Sørøst-Asia utenom bruk av YQ-verstingene LH og TG.
flugger is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2015, 11:11   #118
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: YQ med miks mellom SAS og *A

Quote:
Originally Posted by flugger View Post
Hvis man blander SAS og *A ved booking med Eurobonuspoeng, blir man da belastet YQ også for SAS-delen av reisen? Med SAS til HKG åpner det seg nye muligheter i Sørøst-Asia utenom bruk av YQ-verstingene LH og TG.
Man blir aldri belastet YQ på SAS segmenter. Vet ikke om LH og TG er YQ verstingene, de fleste selskap har høy YQ på longhaul. Tviler på at det er så mye lavere YQ østover med SQ, NH, BR, OZ, TK, OS eller LX.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2015, 12:04   #119
Glean EBG
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,290
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Er det i det hele tatt mulig å finne SQ biz for eurobonus poeng?
Og når legges de evt ut?
Tenkt meg til new zeeland/ australia.
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2015, 12:52   #120
sondre251
Newcomer
 
Join Date: Apr 2010
Location: Stavanger
Posts: 25
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Fikk igår faktura på Amex'en der det stod at omsettning så langt i år var 105k. Da skal jeg vel kunne bestille billett med CT? Finner ikke mulighet for dette på sas.no
sondre251 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kjøp og salg av Eurobonus poeng Sondbjo Reiseforum 7 23-08-2018 14:58
Kjøp EuroBonus-poeng nå - få 50 % ekstra! Fnate Reiseforum 5 21-01-2014 14:07
40% på kjøp av Eurobonus poeng Tjab Reiseforum 2 12-11-2013 09:54
3000 poeng etter første kjøp med SAS EuroBonus MasterCard FlightDeck Reiseforum 2 22-09-2010 10:51
Spørsmål om Eurobonus poeng med bruk av Mastercard gardkarlsen Reiseforum 11 25-11-2008 21:24


All times are GMT +2. The time now is 22:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.