Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-03-2015, 22:17   #61
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Generelt om reise med United

Quote:
Originally Posted by United1K View Post
Jeg bestilte selv to helgeturer med det lille tilbudet United hadde.
Hvordan kan man finne eller blir varslet om tilbud fra United?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2015, 23:18   #62
United1K
Up in the air ✈
 
United1K's Avatar
 
Join Date: Apr 2014
Location: Stavanger/Sola
Posts: 192
Default Re: Generelt om reise med United

Når du har logget inn:
-klikk på deals & offers
-klikk på E-mail subscriptions.

Voila.....da får du opp det du ønsker på epost.
__________________


United1K is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2015, 00:35   #63
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Generelt om reise med United

Quote:
Originally Posted by United1K View Post
Når du har logget inn:
-klikk på deals & offers
-klikk på E-mail subscriptions.

Voila.....da får du opp det du ønsker på epost.
Takk, der har jeg vært registrert i flere år, men jeg har fremdeles tilgode å få noen tilbud fra OSL.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2015, 09:17   #64
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Generelt om reise med United

Prisene går opp og ned, dag etter dag. Går de opp høyere en du ønsker å betale , er de nede igjen noen dager senere.

Legg inn destinasjon og dato på weben med +- 3 dager et par ganger i uka.

Har forlengst bestemt meg for FLL igjen jan 2016. Pris jeg ønsket og nødvendig datoer dukket opp på sist søndag. Kjøpte da til 3.100 ... Ferdig med det.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2015, 16:31   #65
geirfugl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 121
Default Re: Generelt om reise med United

Håper dere er klar over at UA behandler hele Europa som en region ifht poenguttak,slik at man kan reise fra et sted til et annet,med stoppover underveis,og returnere til et tredje,dette gir i virkeligheten 1,5 reiser for 30.000/25.000 miles,+et helt ubetydelig beløp i tax.For eksempel har jeg booket en LIS-IST (lang stopover)-OSL-TOS(destinasjon)-OSL-IST for 25000,+ca 50 dollar.Som nordman bosatt i Tyrkia synes jeg det er rimelig bra.For de som er bosatt i Norge er det rimelig enkelt å booke en billigbilett til X og lage en stoppover i OSL på veg til reisemål nr 2,som da blir en helt separat reise med retur til OSL.stopveren kan være på flere måneder.UA krever for øvrig IKKE at stoppoveren skall være "logisk",det vill si,"naturlig ifht "destinasjon",har f.eks reist fra LIS-IST (SO)-AGP(destinasjon)-IST !!! Bestiller man fra avreiseby til destinasjon i bizz og retur fra destinasjon i økonomi får man for øvrig avreiseby-SO-destinasjon i bizz for enveis bizz pris,slik at man bare betaler 1,5 ganger øko pris for å reise 2 ganger i bizz og en i øko.

Last edited by geirfugl; 06-03-2015 at 16:46.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2015, 21:53   #66
gregas85
Newcomer
 
Join Date: Mar 2015
Location: Oslo
Posts: 21
Default Re: Generelt om reise med United

Hei,

Jeg ser at UA39 fra OSL til EWR i dag ble atter en gang diverted to Goose Bay i Canada for det som ser ut som refueling. Jeg skal fly med dem til helgen og lurer igjen på om det blir en ekstra fuel stopp i Canada for refueling.

Flyertalk har en interessant debatt om dette problemet: http://www.flyertalk.com/forum/unite...-2015-a-8.html

Ser ut at United har hatt over 100 landinger i Canada for refueling av deres 757 flåte: http://mashable.com/2015/01/09/boein...ht-diversions/

Er dette noe som egner seg under EU 261 ? Det er jo United sin feil at bruker 757 på OSL - EWR ruten og ikke har nok drivstoff til å gjennomføre flygningen på grunn av motvind, mens alle andre selskaper flyr uten problemer.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	United_diverted.jpg
Views:	593
Size:	54.8 KB
ID:	38365   Click image for larger version

Name:	UA39.jpg
Views:	592
Size:	56.7 KB
ID:	38366  
gregas85 is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2015, 01:04   #67
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Generelt om reise med United

Quote:
Originally Posted by gregas85 View Post
Hei,

Jeg ser at UA39 fra OSL til EWR i dag ble atter en gang diverted to Goose Bay i Canada for det som ser ut som refueling. Jeg skal fly med dem til helgen og lurer igjen på om det blir en ekstra fuel stopp i Canada for refueling.

Flyertalk har en interessant debatt om dette problemet: http://www.flyertalk.com/forum/unite...-2015-a-8.html

Ser ut at United har hatt over 100 landinger i Canada for refueling av deres 757 flåte: http://mashable.com/2015/01/09/boein...ht-diversions/

Er dette noe som egner seg under EU 261 ? Det er jo United sin feil at bruker 757 på OSL - EWR ruten og ikke har nok drivstoff til å gjennomføre flygningen på grunn av motvind, mens alle andre selskaper flyr uten problemer.
Jeg har alltid lurt på hvorfor UA flyr denne strekningen med den mopeden med vinger på. Continental gjorde i sine dager det samme, og det var i seg selv en grunn til å velge SAS, i alle fall inntil de sluttet å fly OSL-EWR. Merkelig valg av fly. Mulig det sier litt om etterspørsel hos UA, men de skal ikke se bort fra at ganske mange velger bort en 757 til fordel for SAS' halvfulle 330.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2015, 01:12   #68
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Generelt om reise med United

De tjener masse penger på disse rutene. 757 er perfekt størrelse for disse byene. Og med tanke på mengden av avganger er regulariteten helt akseptabel totalt sett.

I dag var det imidlertid medical.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2015, 02:46   #69
gregas85
Newcomer
 
Join Date: Mar 2015
Location: Oslo
Posts: 21
Default Re: Generelt om reise med United

Angående online oppgraderinger med United. Fikk opp et tilbud på 5182 NOK for å oppgradere fra Eco til Biz fra OSL til EWR til helga og har etter å ha tenkt litt gått for å oppgradere, men du verden så utrolig klønete prosess UA har. Tror det er siste gang jeg gidder å oppgradere noe med dem.
Systemet viste at totalbeløpet var 5182 NOK og change fee var waived. Jeg gikk gjennom hele prosessen med kredittkort nr og adresse osv og fikk bekreftelse at jeg var oppgradert. Banken sendte en sms. Jeg logger meg inn igjen for å velge sete og det gikk bra, men ser melding: "! A modification has been made to your itinerary. Please contact United Reservations to have your ticket reissued." Skjønner lite av det og ringer til UA for å bli fortalt at jeg må gi dem kredittkort nummeret en gang til for å belaste kortet og at jeg må også betale "change fee". Forklarer damen at det sto change fee waived på United.com under oppgraderingsprosessen. Hun stusset over det og fortsatte å si at jeg må betale en gang til da det oppsto en data feil. Jeg nevnte for henne at banken min sendte meg en sms med bekreftelse at beløpet på 5182 NOK var trukket fra kortet. Dette kunne hun ikke bekrefte i deres system og overførte meg til internet support som sa at det hadde oppstått en datafeil hos dem som gjorde at de ikke kunne utstede ny billett. De forlangte igjen kredittkortet, noe de fikk, men kunne likevel ikke finne transaksjonen var bekreftet. Banken min har fått det likevel trukket.

Satt hele 30 min på telefon med UA og har faktisk mistet helt lysten å fly med dem med så rotete service. Har aldri opplevd maken til så mye datarot. De skyldte på noen valutaomregninger, men jeg har jo på tross av alt allerede betalt for oppgraderingen.

Mitt råd: dropp online oppgraderinger med UA. Det vil bare gi deg hodepinne.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	United.jpg
Views:	545
Size:	39.4 KB
ID:	38367   Click image for larger version

Name:	United upgrade.jpg
Views:	542
Size:	34.9 KB
ID:	38369  
gregas85 is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2015, 03:11   #70
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Generelt om reise med United

Du har tydeligvis ikke prøvd deg på sas.no. Lykke til og god bedring .....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2015, 07:14   #71
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Generelt om reise med United

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Jeg har alltid lurt på hvorfor UA flyr denne strekningen med den mopeden med vinger på. Continental gjorde i sine dager det samme, og det var i seg selv en grunn til å velge SAS, i alle fall inntil de sluttet å fly OSL-EWR. .

Continental åpnet EWR-OSL etter SAS hadde lagt ned samme ruten
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2015, 10:36   #72
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: Generelt om reise med United

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
men de skal ikke se bort fra at ganske mange velger bort en 757 til fordel for SAS' halvfulle 330.
Tja, for egen del så d***** jeg lang marsj i om det er en wide body eller en narrow body som tar meg over atlanteren. Og vist prisen var lik for både SK og UA, så tror jeg nesten at jeg foretrekker UA. Here is why:
- Crew: Opplever at amerikanerne er mer hyggelige og serviceinnstillte enn Skandinaviere. (Spesielt vist han med den dype stemmen from the deep south er purser på UA38/39- skjer ganske ofte)
- Underholdning: UA har ett overlegent underholdningssystem med AVOD og veldig bra utvalg med mange nye filmer. Kan til og med se film fra "gate to gate".
- På EWR så får jeg som EBS tilgang til fast-track med UA.
- UA har priority boarding for meg som EBS
- Business check-in overholdes aldri av SK, men alltid av UA for EBS.
- Stolene er vel ca like, Maten like så.

Dette er vist jeg flyr ECO vel å merke. Har aldri prøvd UA biz.
Dash is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2015, 10:54   #73
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,428
Default Re: Generelt om reise med United

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Jeg har alltid lurt på hvorfor UA flyr denne strekningen med den mopeden med vinger på. Continental gjorde i sine dager det samme, og det var i seg selv en grunn til å velge SAS, i alle fall inntil de sluttet å fly OSL-EWR. Merkelig valg av fly. Mulig det sier litt om etterspørsel hos UA, men de skal ikke se bort fra at ganske mange velger bort en 757 til fordel for SAS' halvfulle 330.
Bakgrunnen for 757 til Oslo går tilbake til 9/11. Da sank som kjent flymarkedet betraktelig rimelig rett over natten. CO satt da plutselig med masse brukanes 757 som de ikke hadde utnyttelse for. Det var da en luring fant ut at man kunne jo brukke disse til Europa, på de noe tynnere rutene hvor markedet ikke helt takler større materiell som f.eks 767/777. Og dermed var det gjort. Se på rutenetverket med 757, mange spennende "mindre" destiansjoner har det vært.

For Oslo, så har jo ruten vært en suksess fra begynnelsen. Og det har vært vurdert større materiell til stadighet. Men stort sett hver gang det har vær oppe til vurdering så har det skjedd noe. SAS kom jo inn med 330, DY kom inn med 787, og vi hadde US Airways en periode. For noen år siden var det også 2xdaglig med 757 til OSL igjenom en sommer. Og begge var stadig fulle!!

Busines first har alltid hatt godt belegg fra OSL, og fraktmarkedet har økt siste tiden. Så at det kunne vært mulig med større materiell er jo helt klart, men samtigid så er det jo lett å se at dette er en penge maskin. 757 til UA er nok godt nedbetalt og med godt belegg så genererer de store inntekter. Og med den konkuransen OSL ser nå, så er det bedre å beholde store inntekter og bruke de større maskinene der hvor de tjener ennå bedre.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2015, 16:24   #74
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Generelt om reise med United

Det var medical i går. Meg SQ777.

Meget imponert over UA . 5* . Vil lage en omfattende rapport når jeg kommer hjem, i tilfelle noen , uheldigvis, kommer opp i det.

Alt vel i SFO nå...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2015, 17:34   #75
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: Generelt om reise med United

Quote:
Originally Posted by learjet View Post
Bakgrunnen for 757 til Oslo går tilbake til 9/11. Da sank som kjent flymarkedet betraktelig rimelig rett over natten. CO satt da plutselig med masse brukanes 757 som de ikke hadde utnyttelse for. Det var da en luring fant ut at man kunne jo brukke disse til Europa, på de noe tynnere rutene hvor markedet ikke helt takler større materiell som f.eks 767/777. Og dermed var det gjort. Se på rutenetverket med 757, mange spennende "mindre" destiansjoner har det vært.

For Oslo, så har jo ruten vært en suksess fra begynnelsen. Og det har vært vurdert større materiell til stadighet. Men stort sett hver gang det har vær oppe til vurdering så har det skjedd noe. SAS kom jo inn med 330, DY kom inn med 787, og vi hadde US Airways en periode. For noen år siden var det også 2xdaglig med 757 til OSL igjenom en sommer. Og begge var stadig fulle!!

Busines first har alltid hatt godt belegg fra OSL, og fraktmarkedet har økt siste tiden. Så at det kunne vært mulig med større materiell er jo helt klart, men samtigid så er det jo lett å se at dette er en penge maskin. 757 til UA er nok godt nedbetalt og med godt belegg så genererer de store inntekter. Og med den konkuransen OSL ser nå, så er det bedre å beholde store inntekter og bruke de større maskinene der hvor de tjener ennå bedre.

S
Det var også en periode før DY sin inntreden at UA vurderte å åpne IAD-OSL med 757 samtidig som de lekte med tanken om IAH-SVG, men det ble med planleggingen. Og så begynte UA i Norge i mye større grad startet å selge UA (og LH menere jeg) via FRA/MUC for å gi kundene enda større fleksibilitet noe som også påvirket OSL-EWR. I ettertid har UA nesten fjernet salgskontoret i Norge. Tror bare det er Tom Grundstad igjen der nå.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2015, 01:18   #76
MCO-WDW
ScanFlyer Blue
 
MCO-WDW's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 221
Default Re: Generelt om reise med United

Quote:
Originally Posted by Dash View Post
Tja, for egen del så d***** jeg lang marsj i om det er en wide body eller en narrow body som tar meg over atlanteren. Og vist prisen var lik for både SK og UA, så tror jeg nesten at jeg foretrekker UA. Here is why:
- Crew: Opplever at amerikanerne er mer hyggelige og serviceinnstillte enn Skandinaviere. (Spesielt vist han med den dype stemmen from the deep south er purser på UA38/39- skjer ganske ofte)
- Underholdning: UA har ett overlegent underholdningssystem med AVOD og veldig bra utvalg med mange nye filmer. Kan til og med se film fra "gate to gate".
- På EWR så får jeg som EBS tilgang til fast-track med UA.
- UA har priority boarding for meg som EBS
- Business check-in overholdes aldri av SK, men alltid av UA for EBS.
- Stolene er vel ca like, Maten like så.

Dette er vist jeg flyr ECO vel å merke. Har aldri prøvd UA biz.
Og det viktigstge :
Fri flyt,uansett klasse, av boxer med drikke (soda) aka "brus"
På alle UA uansett innenriks/Utenriks,lengde.
MCO-WDW is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2015, 10:49   #77
United1K
Up in the air ✈
 
United1K's Avatar
 
Join Date: Apr 2014
Location: Stavanger/Sola
Posts: 192
Default Re: Generelt om reise med United

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Det var medical i går. Meg SQ777.

Meget imponert over UA . 5* . Vil lage en omfattende rapport når jeg kommer hjem, i tilfelle noen , uheldigvis, kommer opp i det.

Alt vel i SFO nå...
Håper alt går mye bedre!
Godt å høre at UA gjorde en god jobb!
__________________


United1K is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2015, 13:53   #78
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Generelt om reise med United

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Det var medical i går. Meg SQ777.

Meget imponert over UA . 5* . Vil lage en omfattende rapport når jeg kommer hjem, i tilfelle noen , uheldigvis, kommer opp i det.

Alt vel i SFO nå...
Ser fram til rapport! Godt det går bra med deg.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2015, 21:27   #79
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Generelt om reise med United

Ser ut som United fra juni vil legge seg nærmere sine Europeiske konkurrenter og samairbeidspartnere på longhaul ved at øl og vin til maten nå vil bli inkludert

I tillegg skal det være mulig og kjøpe snacks og lignende mellom måltidene

http://ir.unitedcontinentalholdings....cle&ID=2035377
Quote:
The airline will introduce this significantly upgraded food and beverage experience June 1 on trans-Atlantic flights; service between the United States and Argentina, Brazil and Chile; and most trans-Pacific flights.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2015, 09:31   #80
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Generelt om reise med United

Strålende forandring det da!

Har noen reiser med de i løpet av høsten, så blir fint med litt vin.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.) Vegasbaby Reiseforum 248 06-03-2024 17:54
Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....) K3nn7 Reiseforum 357 05-03-2024 19:03
Generelt om å reise med Finnair Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 14 03-03-2017 09:08
United med nye websider beta.united.com (kun for inviterte) SQ 777 Småprat 4 13-05-2015 20:05
Generelt om PPL-A emiliea General Aviation og sjøfly 9 14-01-2015 22:11


All times are GMT +2. The time now is 10:13.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.