Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-11-2013, 20:09   #41
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
Default Re: Priority tag på innenland

Quote:
Originally Posted by PeopleExpress View Post
Jeg sendte en liten henvendelse til SAS på hvorvidt de anerkjente priority tag i forhold til ervervet gullstatus.

Jeg må si at jeg ble litt overrasket av svaret. Se under:

Tack för ditt svar.
De guldbagagetaggarna som jag skickade länken till kan endast beställas av guldmedlemmar och de ger prioritet i bagagehanteringen.
Jag har kollat med eurobonusavdelningen och det är dessa som ska användas och vi har inte tillgång till några andra typer av prioritets taggar.

Ha en trevlig eftermiddag

Så vidt meg bekjent er det bare SAS som praktiserer en policy hvor gull bagasjelappen også er en Pri Tag.

Från chaten eller Facebook!?
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2013, 20:15   #42
PeopleExpress
ScanFlyer Blue
 
PeopleExpress's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 248
Default Re: Priority tag på innenland

Custom relations på nettet.

Jeg tror ikke jeg skal ta den videre med dem, tror heller jeg skal se om jeg får tak i en programsjef for Eurobonus.

Hvis det er slik at dette er sånn de har tenkt det fremmover, så kan det være greit å forstå hvordan de har tenkt.
PeopleExpress is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2013, 17:29   #43
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Priority tag på innenland

SAS har ombestemt seg

Quote:
Priority baggage handling also on SK domestic flights
Effective 01JAN2014, Star Alliance Gold members are, regardless of booking/service class, entitled to SAS Priority baggage also on SAS Domestic flights within Sweden, Norway, Denmark and Finland.
The Star Alliance Priority baggage tag shall be attached to all checked baggage belonging to eligible passengers. The visibility and the procedures for Priority baggage handling must be ensured.
The SAS Self Service kiosks will once again print “Priority” on the baggage tag for customers with a registered Star Alliance Gold card.
Notes:
• The Priority baggage tag shall be attached also when the baggage tag that has
been issued in the Self Service Kiosk is pre-printed with “PRIORITY”.
• Self service bag drop will not stop the customer from delivering Priority baggage without a Priority baggage tag attached. If discovered by staff, the Priority tag should be attached to the baggage before delivery.
Merk at dette gjelder kun for de med Star Alliance Gold og ikke bare SAS Plus på ren innenriks. Hvorfor de må vente til nyttår vet jeg ikke.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2013, 17:59   #44
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Priority tag på innenland

Flotte greier. Så får vi se om den lille pausen har gjort handlingselskapet godt
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2013, 18:21   #45
PeopleExpress
ScanFlyer Blue
 
PeopleExpress's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 248
Default Re: Priority tag på innenland

Gode nyheter!
PeopleExpress is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 00:12   #46
Klgn
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 113
Default Re: Priority tag på innenland

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Aldri hørt at gulltaggene skal gi prioritet. Hvis så er tilfelle, funker det sæææærdeles dårlig.
Jeg har lagt merke til sjauere som setter til side bager med EBG-tag (uten pri-tag) for at de skal komme på toppen av bagasjevognen og først ut. Tror det var i VNO. Men er kanskje ikke hovedregelen nei...

Fikk forøvrig uoppfordret pritag og bagasjen først på OSL-TOS forleden.
Klgn is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 23:52   #47
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Priority tag på innenland

Funka delvis i dag. Fikk også uoppfordret pri-tag, dog baggen kom midt i mellom alt mulig. Jaja
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2013, 16:50   #48
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Priority tag på innenland

Geografisk OT, men gladsaker må også få plass. OSL-CPH tidligere i uken. Ved ankomst bagasjehallen på CPH lå 5-6 priority-kofferter klar på båndet. Min kollega og resten av flyet måtte vente 15-16 minutter. Det er priority!
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2013, 10:01   #49
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Priority tag på innenland

Jeg glemte å spørre om pritag da jeg fløy til Oslo. Men når bagasjen først ankom bagasjebåndet var min bag blant de aller første. Hadde fått EBG-bagasjetag på seg. Tilfeldigheter?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2013, 11:14   #50
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Priority tag på innenland

Hvis alle svar fra kundeservicer hadde vært så presis, beskrivende og ærlig hadde verden vært et bedre sted.

Quote:
Originally Posted by king2stone View Post
Jeg har opplevd det samme. SAS mener problemet ikke er på OSL, men flyplassen det lastes fra. Fikk følgende forklaring fra SAS i februar:

"Om bagasjen din kommer først ut på båndet, avhenger av hvordan bagasjen ble lastet på avreisestedet. Hvis du ikke får bagasjen din først ut når du reiser fra Lisboa til Oslo, er det altså måten bagasjen er lastet på i Lisboa som er årsak til det. Får du bagasjen først ut når du lander i København eller London på reiser fra Oslo, er det fordi stuerne i Oslo har lastet bagasjen slik at den ligger ytterst i lasterommet og dermed kan leveres først. Det er altså ikke håndteringen på ankomststedet som avgjør om du får bagasjen din raskt eller ei.

Mange faktorer kan påvirke lastingen av bagasje. Normalt vil man holde tilbake Prioritybagasje og laste den helt til slutt. Det hender likevel at vi blir nødt til å laste Prioritybagasjen før den siste bagasjen blir levert ved flysiden kort tid før avgang, for å unngå forsinkelse. Hvis flyene til passasjerer som kommer inn med andre fly og skal videre med ”ditt” fly er forsinket, vil bagasjen deres bli levert sent ved flysiden. Punktligheten skal alltid gå foran servicemessige faktorer og all Prioritybagasje må derfor være lastet før denne siste bagasjen kommer ut til flyet.

Når vi må laste Prioritybagasjen før den siste leveransen med bagasje, blir Prioritybagasjen liggende bak alle de sist ankomne kolli og kan derfor bli levert senere på ankomststedet enn den ellers ville ha blitt. Dette skjer oftest på reiser fra de større knutepunktene. Vær også oppmerksom på at transittbagasje som tilhører passasjerer som skal videre innenriks normalt vil komme først ut på bagasjebåndet. Dette for å sikre at passasjerer som må tollklarere sin bagasje før de reiser videre innenriks rekker sine fly.

Du kan kanskje si at vi burde fjerne Prioritymerking hvis det ikke er mulig å gjennomføre det 100 %. Imidlertid fungerer det som regel bra, selv om det i blant ikke er mulig å levere produktet slik vi ønsker at det skal være fordi andre hensyn må gå foran ønsket om å levere denne bagasjen først. Vi vurderer det vel også slik at det uansett vil være bedre for kunden at det fungerer bra for eksempel 7 av 10 ganger enn at vi fjerner merkingen helt, og vi ønsker derfor ikke å ta bort produktet. Vi er selvfølgelig klar over de problemene som er knyttet til leveransen av produktet"
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2013, 14:41   #51
bmgzor
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Haugesund
Posts: 102
Default Re: Priority tag på innenland

Tja, dette er vel ett standardsvar - fått det samme flere ganger når jeg har klaget.
Men det er jo litt spesielt når en kan se blant annet i Oslo at de laster ut den ytterste bagasjen/priority bagasjen og legger den nederst i vognene for så å legge annen bagasje på toppen.

Da blir det vanskelig å få den først på båndet.
bmgzor is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2013, 15:12   #52
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Priority tag på innenland

Fint å skylde på andre enn seg selv, men det blir litt verre å bortforklare når man flyr til/fra SAS hub-er - og det kun fungerer den ene veien (i mitt tilfelle ved ankomst CPH).
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2013, 21:14   #53
torer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 92
Default Re: Priority tag på innenland

Ingen priority tag på bagasjen idag på SK4581 BOO-TRD
torer is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2013, 21:36   #54
KLM 1200
EuroBonus Gold
 
KLM 1200's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: Stavanger/Bergen
Posts: 395
Default Re: Priority tag på innenland

ikke noe pri tag på SK4175 BGO-SVG idag heller..
__________________
EuroBonus Diamond, Flying Blue Silver and Turkish Airlines Miles And Smiles Gold!
*SVG-BGO-TRD-OSL-SVG* SK Plus
*SVG-CPH-ZUR-CPH-OSL-SVG* SK Go
*SVG-BGO-SVG* SK Go x5
*SVG-LHR-SVG* SK Go
KLM 1200 is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2013, 09:56   #55
SASDC8
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2011
Location: Bodø
Posts: 315
Default Re: Priority tag på innenland

Quote:
Originally Posted by torer View Post
Ingen priority tag på bagasjen idag på SK4581 BOO-TRD
BOO er notorisk dårlig på alt som har med Pri tag å gjøre. Må minne dem på det hver gang, selv om jeg reiser til Thailand i business som EBG klarer de ikke å feste Pri tag. Dette på tross av systemet minner dem på at de må gjøre det..
SASDC8 is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2013, 11:10   #56
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Priority tag på innenland

Quote:
Originally Posted by bmgzor View Post
Men det er jo litt spesielt når en kan se blant annet i Oslo at de laster ut den ytterste bagasjen/priority bagasjen og legger den nederst i vognene for så å legge annen bagasje på toppen.

Da blir det vanskelig å få den først på båndet.
Mulig det er noe jeg misser, men dette kunne jo helt enkelt løses med en ekstra bagasjevogn som prioritybags puttes oppi.

Reiste forresten med BA770 til OSL i går med prioritybag - der så det tilsynelatende ut som om det fungerte etter intensjonen.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2013, 11:14   #57
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Priority tag på innenland

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Reiste forresten med BA770 til OSL i går med prioritybag - der så det tilsynelatende ut som om det fungerte etter intensjonen.
Har erfart det er litt hit & miss der også.....
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2013, 05:39   #58
LN-VLE
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
Default Re: Priority tag på innenland

Reiste Bodø - Tromsø i går med SAS og min bagasje ledet all annen bagasje inn på bandet. Den var først, og helt uten priority tag.



Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2013, 10:28   #59
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Priority tag på innenland

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
Reiste Bodø - Tromsø i går med SAS og min bagasje ledet all annen bagasje inn på bandet. Den var først, og helt uten priority tag.
Flyr du mange nok ganger er det nødt å skje . Men mindre Murphys lov trumfer tilfeldighetene naturlige fordeling.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2013, 13:38   #60
LN-VLE
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
Default Re: Priority tag på innenland

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Flyr du mange nok ganger er det nødt å skje . Men mindre Murphys lov trumfer tilfeldighetene naturlige fordeling.
Det er min andre tur i år.




Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Priority bagasje tag cbcb Reiseforum 53 06-06-2015 18:22
Priority tag hos BA KristianSk Reiseforum 3 01-08-2014 12:30
OSL: Utenlandsflyvninger fra innenland? Star Flyer Småprat 7 09-07-2014 15:06
Blokkering av seter hos Norwegian innenland? Someone Småprat 11 21-08-2011 18:59


All times are GMT +2. The time now is 23:58.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.