Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-01-2015, 17:59   #41
apeks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
Default Re: Florida-tråden

Takker for svar
apeks is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2015, 23:10   #42
Gnilre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 50
Default Re: Florida-tråden

Etter 2 uker i California i starten av desember på meg og junior blir det til sammen 9 overnattinger i Florida mot slutten av desember (juleferien) på hele familien som er to barn 5-8 år og to voksne. Vi flyr inn og ut fra Miami international. Jeg har tenkt at vi kan bruke en uke på Key Largo og finne et hus, evt et bra hotell (eksempelvis Hilton Key Largo Resort). Og så to overnattinger i Fort Lauderdale for shopping på kjøpesenter før vi drar hjem til Norge.

Motivasjonen for Key Largo er å komme seg så langt sør som mulig for å unngå altfor kjølig vær som jeg vet det kan være for eksempel i Orlando dersom det blir nordavind. Og så ligger Key Largo i behagelig avstand for en dagstur til Key West samtidig som attraksjonene i Miami er innen rekkevidde. Key Largo tror jeg også gir litt mer Karibien-følelse enn Miami Beach.

Er det noen som har erfaringer med Key Largo og kan anbefale det, eventuelt komme opp med andre bedre alternativer for en barnefamilie på ferie ? Kanskje er det andre Keys som kan være fine ?
Gnilre is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2015, 15:32   #43
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Florida-tråden

Noen tips om hva de uten unger på slep bør få med seg i Orlando?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2015, 16:02   #44
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Florida-tråden

Usikker på helt hvor i nærheten av Orlando det er, men Kennedy Space Center om man synes raketter, romferge og verdensrommet er kult
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2015, 16:05   #45
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Noen tips om hva de uten unger på slep bør få med seg i Orlando?
kenedy space center er kult, kona hata det. Klarer du å time med en oppskytning så er det også morro. Fornøyelsesparker er ekstra morro når man ikke har unger men fastpass!
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2015, 17:21   #46
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by ErlA View Post
kenedy space center er kult, kona hata det. Klarer du å time med en oppskytning så er det også morro. Fornøyelsesparker er ekstra morro når man ikke har unger men fastpass!
Kennedy Space Center er allerede planlagt.

Karuseller er jeg nok ikke i målgruppen for.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2015, 17:25   #47
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Florida-tråden

Hva med en tur ut i sumpen på alligatorspotting med luftbåt?
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2015, 21:23   #48
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Florida-tråden

Da går snart turen til Florida! Skal møte min bror, dama og ungen som er på en lengre tur. Lander 20. April, retur 27. April. Foreløpig er kun de første dagene planlagt;

20 April, Miami (rett i seng)
21 April Orlando, Disneyworld
22 April Disneyworld
23 April Universal
24 April Kennedy Space center, retur til Fort Lauderdale

De siste dagene har jeg ingen planer. Jeg er alene 25-27 og lurer fælt på hva jeg skal gjøre de dagene.
Har vurdert tur til Bahamas, kjøretur ned til Key West eller bare bli i Miami/Fort Lauderdaleområdet. Tar gjerne imot tips på hoteller og ting å finne på
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2015, 21:33   #49
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Florida-tråden

Vannscooter til Bimini?

Anbefaler en tur til Key West. For å slippe å kjøre selv slik at jeg kunne nyte utsikten tok jeg shuttle ned dit.

Tur med Airboat i alligatorsump ett eller annet sted i Florida er vel også et must som du burde kunne presse inn et sted i planene.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2015, 22:48   #50
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Vannscooter til Bimini?

Anbefaler en tur til Key West. For å slippe å kjøre selv slik at jeg kunne nyte utsikten tok jeg shuttle ned dit.

Tur med Airboat i alligatorsump ett eller annet sted i Florida er vel også et must som du burde kunne presse inn et sted i planene.
Key West frister veldig. Det må evt bli overnatting der, tror ikke jeg orker dagstur dit. Ser noen tilbyr tur til Bahamas med hotellovernatting for $199. Everglades frister også..
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2015, 23:41   #51
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Vannscooter til Bimini?



Anbefaler en tur til Key West. For å slippe å kjøre selv slik at jeg kunne nyte utsikten tok jeg shuttle ned dit.



Tur med Airboat i alligatorsump ett eller annet sted i Florida er vel også et must som du burde kunne presse inn et sted i planene.

Tiltredes. Men for å nyte turen til Key West, lei en Camaro eller Mustang Convertible for noen dager
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2015, 01:49   #52
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Tiltredes. Men for å nyte turen til Key West, lei en Camaro eller Mustang Convertible for noen dager
Da ble Mustang Convertible booket.. utrolig nok kun $45 pr dag, inkludert forsikring ($0 egenandel) på Sixt

Egentlig passer det veldig bra: Broren min har Mustang (evt Camaro (STAR)) fram til 24. April og skal levere på FLL når de reiser hjem. Regner med det går fint å bare ta over den bilen (etter at den er inspisert).
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)

Last edited by mcduck; 09-03-2015 at 01:59.
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2015, 07:48   #53
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Da ble Mustang Convertible booket.. utrolig nok kun $45 pr dag, inkludert forsikring ($0 egenandel) på Sixt

Egentlig passer det veldig bra: Broren min har Mustang (evt Camaro (STAR)) fram til 24. April og skal levere på FLL når de reiser hjem. Regner med det går fint å bare ta over den bilen (etter at den er inspisert).
Noen steder har de nokså rigide rutiner for levering av bil (annen del av leiebilterminal enn uthenting, teknisk ettersyn/etterfylling, vasking etc etc etc), så jeg ville ha gitt beskjed på forhånd for sikkerhets skyld, slik at du ikke blir nektet akkurat den bilen - med mindre, naturligvis, de har flere.

Når det gjelder Key West forøvrig, så burde du absolutt legge inn en overnatting eller to eller tre. Sykkeltur rundt øya anbefales. Styr gjerne unna Duval Street for de mest interessante opplevelsene, som for eksempel ved å legge inn en lunsj på El Siboney i Catherine St. Hvis du er en morgenfugl og glad i fysisk fostring, anbefales en joggetur langs sørsiden av øya i soloppgang. Fantastisk, helt til betongen dreper knærne dine.

Last edited by Sundet81; 09-03-2015 at 07:50.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2015, 09:11   #54
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Florida-tråden

Hvilke destinasjoner kan man lett få med seg fra MIA uten å måtte kjøre selv om man allerede har fått med seg Miami, Key West og Orlando? St. Augustine er av interesse, men det ligger litt langt unna, 9-10 timer hver vei med tog blir mye lokaltransport for en helg.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2015, 13:30   #55
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Hvilke destinasjoner kan man lett få med seg fra MIA uten å måtte kjøre selv om man allerede har fått med seg Miami, Key West og Orlando? St. Augustine er av interesse, men det ligger litt langt unna, 9-10 timer hver vei med tog blir mye lokaltransport for en helg.
En eller annen rundtur i Everglades kanskje, for å se på alligatorer og andre hyggelige skapninger som vaker rundt der? Finnes helt sikkert noen eller noe som arrangerer slik med transport og overnatting.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2015, 14:49   #56
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
En eller annen rundtur i Everglades kanskje, for å se på alligatorer og andre hyggelige skapninger som vaker rundt der? Finnes helt sikkert noen eller noe som arrangerer slik med transport og overnatting.
Hadde en slik tur ikke for langt fra Orlando, men det er absolutt å anbefale for de som enda ikke har vært med på denslags. Så både slanger og kronodiller.

https://www.youtube.com/watch?v=03ztqsPHlpc
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2015, 15:19   #57
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Florida-tråden

Dagstur til Nassau. Gjorde det i 1967. Kort hopp.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2015, 15:34   #58
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Florida-tråden

Jeg vil absolutt anbefale Key West fremfor Key Largo. To helt ulike alternativer egentlig.
(Metaforisk sett; I mine øyne var Key Largo et slags truck stop, men Key West en destinasjon...) Om det blir Key Largo kan jeg anbefale delfin svømmingen. Dykking med hai var også gøy.

En annen gøy aktivitet å prøve er å dra til Crystal River, der er det mye vannveier og kilder og man kan svømme med, og komme helt tett på, sjøkuer. Det var en opplevelse!
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!

Last edited by VirreVapp; 24-06-2015 at 12:26.
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2015, 13:05   #59
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Florida-tråden

Siden det ser ut til at flere selskaper skal fly til MIA bumper jeg denne. Vet at infrastrukturen er veldig begrenset i denne delen av verden, men er det noe mer man kan nå fra Miami med effektiv lokaltransport?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2015, 15:27   #60
fjasebase
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2010
Location: Texas
Posts: 1,446
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Siden det ser ut til at flere selskaper skal fly til MIA bumper jeg denne. Vet at infrastrukturen er veldig begrenset i denne delen av verden, men er det noe mer man kan nå fra Miami med effektiv lokaltransport?
På generell basis er vel leiebil det beste i USA. Tviler på at Miami er annerledes
fjasebase is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flykræsj i Florida teamseacow Småprat 0 16-03-2013 00:46
Flyopplevelser i Florida Speedbird Reiseforum 5 02-02-2011 23:55
Florida one bygges Kaare Flyforum 5 27-04-2010 23:51
Florida tips Jumbojet Reiseforum 3 25-01-2010 15:59
DL og Florida LN-MOW Flyforum 4 16-09-2005 23:41


All times are GMT +2. The time now is 23:38.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.