Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-11-2014, 22:51   #41
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Live! Live! Live!



LN-RPO
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1414875099.878257.jpg
Views:	1842
Size:	68.0 KB
ID:	37744  
Martin is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2014, 18:02   #42
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Live! Live! Live!

Takker for hyggelige tilbakemeldinger

Det var et forsøk på å gjøre en ellers kjedelig OSL-CPH-OSL til noe litt mer spennende.

For de som ikke skjønte hva som skjedde, tar jeg tekstversjonen også:

Det begynte med en SMS fra Olav, om jeg ville være med til København. I SMS'en hadde han allerede funnet ut prisen, og når Olav gjør sånt, har han en lei tendens til å få lurt meg med.

Jeg kom meg hjem fra jobb den samme dagen, og begynte å søke på sas.no og fant ut at det ikke var så altfor dyrt, så jeg slang med med.Utreise ble SK1467, som hadde avgang 12:40 med ankomst rett før klokken 14. Rett og slett fordi det var første avgang jeg kunne rekke med bussen hjemmefra. Returen ble SK1472, som var siste flighten hjem, tilfeldigvis samtidig som siste SVG-flighten hadde sin avgang.
Olav hadde sin ankomst i 11-tiden, og retur samtidig som meg.

Planer ble så lagt via Skype: Hva gjør man 6 timer i København?
Jeg fant f.eks. ut at man fint rekker en rundtur med tog til enten Helsingborg eller Helsingør, fergen over, og tog ned igjen på den andre siden. Man kan også rekke en togtur til Roskilde, middag på f.eks. Jensens Bøfhus, og toget tilbake. Olav derimot, mente det hørtes slitsomt ut, så vi hldt oss i Køben.

Fant så ut at det var et akvarium like ved flyplassen, som jeg hadde vurdert å besøke tidligere, så vi bestemte oss for det. Det skulle ligge en liten metrostopp unna. Deretter tenkte vi oss inn til byen og spise middag, så planen ble lagt, nøye timet og tilrettelagt

Jeg kom meg til OSL, og tok for sikkerhets skyld ut et papirboardingkort, før jeg kom meg gjennom security. Det var minimalt med kø i slow track, og jeg var forholdsvis kjapt gjennom. Kjøpte meg en cola i kiosken (en tanke går til paret foran meg i køen, som jeg håper har kost seg med anti-bac'en og kondomene de kjøpte), fant et sete ved en gate like ved min egen, og slappet av der en times tid, før det etterhvert ble tid for boarding av SE-RJS, en Boeing 737-700 2006-modell, som har vært innom diverse selskaper før den havnet hos SAS i juni i år.

Lite å nevne om turen ned. Delte treseteren med et par jeg tror var italienske, ut i fra språket i kryssordbladet damen satt og brynet seg på.

Vel fremme i Køben fikk jeg tilslutt kontakt med Olav, som fortsatt var airside da jeg hadde kommet meg landside. Planen var som sagt metro ned til Kastrup (en metrostasjon som ikke må forveksles med flyplassen med samme navn), men Olav var raus, og tilbød seg å spandere taxi. Det virket ikke som om sjåføren var så begeistret for den korte turen, og han kjørte ikke akkurat pent og rolig. Vi kom nå fram, og fikk sett på masse fisker i store tanker. Første gangen jeg prøvde sånn tunnel hvor det svømmer fisker rundt deg på alle kanter, og det var passe fett!.

Da vi var ferdig med å glo på fisker, var vi sultne, så vi fant vegen til Metrostasjonen, og kom oss i retning sentrum, via Nørreport stasjon der vi byttet til et S-tog som tok oss ned til Vesterport, der Jensen skulle ha et av bøffhusene sine i nærheten. To stykk whiskeybiff ble fort borte.

Olav skulle så innom Hard Rock Cafe for å kjøpe t-skjorte, så det ble foreslått å ta desserten der. De hadde en halvtimes ventetid på bord, så det ble lite dessert. Han fikk kjøpt noen plagg, og vi fant et tog til flyplassen.

Vel fremme der, fant vi security, der det var ekstremt lite kø. Observerte dog en jente, som skulle kvitte seg med noen flasker. I søppelbøtten var det to åpninger, en for flasker, og en for "waste", men til jentens forsvar så kunne det se ut som om det var der man skulle helle ut vannet før man kastet den tomme flasken i det andre hullet. Da kom det en securitydame og regelrett kjeftet den lille jenta huden full, fordi hun hadde tømt vann i søppelbøtta.

Videre var det å komme seg gjennom.. PIIIIIIIIIIP!! Opp på en liten kasse, så damen slapp å bøye seg så langt ned for å nå de nedre delene mine. Man følte jo ikke at man stod på utstilling i det hele tatt.

Det ble en kjapp tur innom Tax-Free-sjappa (det var strengt tatt ingen annen mulighet), og Et par kilosposer med M&M ble kjøpt for 80 DKK, istedenfor til 129 NOKOSL. Hun i kassa var omtrent like sur som de som jobbet i sikkerhetskontrollen.

Vi fant oss så noe is og brus, satte oss ned og spiste/drakk det, før vi etterhvert fant vegen ut i B-piren og hver vår gate, sa hadet og fløy hjem.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2014, 23:33   #43
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Live! Live! Live!

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Det begynte med en SMS fra Olav, om jeg ville være med til København. I SMS'en hadde han allerede funnet ut prisen, og når Olav gjør sånt, har han en lei tendens til å få lurt meg med.

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Da vi var ferdig med å glo på fisker, var vi sultne, så vi fant vegen til Metrostasjonen, og kom oss i retning sentrum, via Nørreport stasjon der vi byttet til et S-tog som tok oss ned til Vesterport, der Jensen skulle ha et av bøffhusene sine i nærheten. To stykk whiskeybiff ble fort borte.
Den var god den bøf'en jeg fikk, men de 2 jentene ved nabobordet klaget visst på sausen sin, og krevde kompensasjon
Dessverre så tror jeg de fikk noe også. Slik jeg forstod det så virket det mer som om at det kun var kompensasjon de var ute etter, ikke det at sausen var dårlig
Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Videre var det å komme seg gjennom.. PIIIIIIIIIIP!! Opp på en liten kasse, så damen slapp å bøye seg så langt ned for å nå de nedre delene mine. Man følte jo ikke at man stod på utstilling i det hele tatt.
Ikke i det hele tatt
Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Vi fant oss så noe is og brus, satte oss ned og spiste/drakk det, før vi etterhvert fant vegen ut i B-piren og hver vår gate, sa hadet og fløy hjem.
Takk for turen Martin, dette må vi gjøre igjen
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2014, 13:39   #44
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Live! Live! Live!

Så koselig dere 2 har funnet sammen No more solo trips?
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2014, 13:51   #45
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Live! Live! Live!

Du skulle bare visst!
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2014, 22:31   #46
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Live! Live! Live!

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Så koselig dere 2 har funnet sammen No more solo trips?
Hehe
Quote:
Originally Posted by sirpjalle View Post
Du skulle bare visst!
HYSJ...!
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2014, 04:02   #47
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Live! Live! Live!

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Dedicated to BF
Takker!
Der hadde jeg jammen følt meg som i paradis!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2023, 14:42   #48
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Live! Live! Live!

Jeg søkte på "37741" i søkefeltet og fikk denne tråden som første og eneste treff.

Morsom liten trip-rapport dette her da. Nesten så en skulle vurdert seg en sånn spontantur snart. Men så var det den kronekursen da. Den er sikkert ikke helt den samme som i 2014.

Og hvis noen lurer på hva " 37741" dreier seg om så er det MSN på en 738 noen har dratt ut av ørkenen i Mexico og som straks lander i VNO etter en flight via YQX. Lurer på hvem som skal ha den?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2023, 20:41   #49
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Live! Live! Live!

Åj! Gamle minner tyter frem.

Olav og jeg pratet faktisk om denne turen nylig, og det gikk så langt at vi tittet på flytider.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2023, 06:21   #50
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Re: Live! Live! Live!

Noen rapporter blir bare bedre med årene…akkurat som med vin. Tommel opprop for denne og en reprise kanskje.
EB is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2023, 08:57   #51
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Live! Live! Live!

Moro med det. Drev akkurat og swipet gjennom Instagram og fikk opp en reklame fra Eurowings som påpeker at det faktisk bare tar 20 minutter med tog til Malmø fra CPH. Om jeg får en Eurowings-flight fra SVG-CPH er jeg litt usikker på.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Solar Fly Live fra Swiss t Bruxells ( LIVE video & map ) scanhorse Småprat 6 14-05-2011 10:50
ATC Live MountainDew Register- og ATC-Forum 25 12-05-2009 17:20
Live ATC LN-FHU Register- og ATC-Forum 1 13-10-2008 20:03
Live ATC haakon/TCI/TF Flyforum 2 26-05-2006 01:39


All times are GMT +2. The time now is 08:57.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.