Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-12-2016, 11:03   #1
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
SAS SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Tillitsgapet mellom SAS og Norwegian øker, viser ny undersøkelse. – Interessant å se hvordan SAS har bygget opp omdømmet sitt igjen, sier reisebyråtopp.

http://www.dn.no/nyheter/2016/12/12/...-helst-fly-sas

Jeg må innrømme at jeg er en smule overrasket .SAS' service har slik jeg ser det blitt verre og verre. I luften er det ok, men kundeservice er elendig. Avbestilte billetter (innen 24t) refunderes aldri før etter en påminnelse og tar veldig lang tid. Hva med å ikke belaste kundenes kort før det er gått 24 timer?

Saksbehandlingstiden på klager er helt ulidelig lang og man får ofte så mye provoserende svada servert, kunnskapsløsheten ligger ofte utenpå.

At man ikke kan ringe etter kl. 19 i tilfelle et problem er helt håpløst. Det samme er at man ikke kan skrive en mail, kun kontakte selskapet via dette skjemaet på nettsiden.

Facebook renner over av rasende kommentarer om bortkommet bagasje og manglende svar. De blir kun henvist til å sende inn skjema som det tar lang tid å få svar på.

SAS hadde gjort helt rett hvis de ikke gav så mye inkludert service i luften (av mat og drikke), men forbedret servicen kraftig på kundeservice-siden. Det har de ikke klart ennå.

I rettferdighetens navn tar Norwegian også lang tid på å svare på klager.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline  
Old 13-12-2016, 11:43   #2
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Tillitsgapet mellom SAS og Norwegian øker, viser ny undersøkelse. – Interessant å se hvordan SAS har bygget opp omdømmet sitt igjen, sier reisebyråtopp.

http://www.dn.no/nyheter/2016/12/12/...-helst-fly-sas

Jeg må innrømme at jeg er en smule overrasket .SAS' service har slik jeg ser det blitt verre og verre. I luften er det ok, men kundeservice er elendig. Avbestilte billetter (innen 24t) refunderes aldri før etter en påminnelse og tar veldig lang tid. Hva med å ikke belaste kundenes kort før det er gått 24 timer?

Saksbehandlingstiden på klager er helt ulidelig lang og man får ofte så mye provoserende svada servert, kunnskapsløsheten ligger ofte utenpå.

At man ikke kan ringe etter kl. 19 i tilfelle et problem er helt håpløst. Det samme er at man ikke kan skrive en mail, kun kontakte selskapet via dette skjemaet på nettsiden.

Facebook renner over av rasende kommentarer om bortkommet bagasje og manglende svar. De blir kun henvist til å sende inn skjema som det tar lang tid å få svar på.

SAS hadde gjort helt rett hvis de ikke gav så mye inkludert service i luften (av mat og drikke), men forbedret servicen kraftig på kundeservice-siden. Det har de ikke klart ennå.

I rettferdighetens navn tar Norwegian også lang tid på å svare på klager.
Nå er jeg "sas-fan", men vår oppfattelse er helt motsatt. For et par år siden hadde vi en klagesak hos SAS (forsinkelse) fikk raskt svar og raskt oppgjør (ikke statuskunde), og Norwegian (klage i forbindelse med "nødlanding" med en "UM" om bord. Tok vinter og vår før svar - og som vanlig ingen skyld)

Jeg opplever fantastisk service hos SAS, men jeg vet at det er pga. at jeg oppsøker den grunnet flyskrekk.
Tornerose is offline  
Old 13-12-2016, 11:57   #3
Utenbys
ScanFlyer Blue
 
Utenbys's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Location: Bergen
Posts: 325
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Artikkelen manglet en faktor som er viktig for forretningsreisende. Nemlig at flyselskapet gjør det de kan for å få en frem til bestemmelsesstedet så nære rutetid som mulig dersom noe skulle gå feil typ vær, teknisk etc.
__________________
Siden 2009.01.01
Utenbys is offline  
Old 13-12-2016, 12:05   #4
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

# Eurobunus
__________________
econ is offline  
Old 13-12-2016, 12:34   #5
Starling
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 655
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Quote:
Originally Posted by Utenbys View Post
Artikkelen manglet en faktor som er viktig for forretningsreisende. Nemlig at flyselskapet gjør det de kan for å få en frem til bestemmelsesstedet så nære rutetid som mulig dersom noe skulle gå feil typ vær, teknisk etc.
Ja, forretnignsreisende vil komme fram til bestemmelsesstedet så nære rutetid som mulig. Det vil alle?

Min erfaring er et SAS kansellerer istedet for å være forsinket. For å vise til noen tall kansellerte SAS 45 avganger fra OSL i november, mot Norwegians 8. Fra BGO kansellerte SAS 29 avganger, og DY kansellerte 3.

På papiret har SAS bedre on-time, men kanskje ikke i praksis?
Starling is offline  
Old 13-12-2016, 12:36   #6
EBGflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 353
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Tillitsgapet mellom SAS og Norwegian øker, viser ny undersøkelse. – Interessant å se hvordan SAS har bygget opp omdømmet sitt igjen, sier reisebyråtopp.

http://www.dn.no/nyheter/2016/12/12/...-helst-fly-sas

Jeg må innrømme at jeg er en smule overrasket .SAS' service har slik jeg ser det blitt verre og verre. I luften er det ok, men kundeservice er elendig. Avbestilte billetter (innen 24t) refunderes aldri før etter en påminnelse og tar veldig lang tid. Hva med å ikke belaste kundenes kort før det er gått 24 timer?

Saksbehandlingstiden på klager er helt ulidelig lang og man får ofte så mye provoserende svada servert, kunnskapsløsheten ligger ofte utenpå.

At man ikke kan ringe etter kl. 19 i tilfelle et problem er helt håpløst. Det samme er at man ikke kan skrive en mail, kun kontakte selskapet via dette skjemaet på nettsiden.

Facebook renner over av rasende kommentarer om bortkommet bagasje og manglende svar. De blir kun henvist til å sende inn skjema som det tar lang tid å få svar på.

SAS hadde gjort helt rett hvis de ikke gav så mye inkludert service i luften (av mat og drikke), men forbedret servicen kraftig på kundeservice-siden. Det har de ikke klart ennå.

I rettferdighetens navn tar Norwegian også lang tid på å svare på klager.
Jeg er ikke enig i flere af dine betragtninger. Jeg synes SAS langt fra er så dårlig på kundeservice, som du gør dem til. Jeg har altid omgående og uden at rette henvendelse fået refunderet mine penge, når jeg har afbestilt inden for 24t. Synes det går vældig tjept i modsætning til mange andre selskaber. Har prøvet at afbestille en fuldt fleksibel Premium economy ticket hos Cathay og der skulle jeg sende mails manuelt og vente 3-4 uger på pengene.

Har enkelte gange sendt bemærkninger til SAS og har altid fået svar tilbage ganske fort,så jeg har ikke selv oplevelser med sløv sagsbehandling.

Ifht kontakt til kundeservice, så er det rigtig, at man kun kan ringe frem til 19, men EBG/EBD kan ringe 24/7.

At der er mange rasende kommentarer på Facebook er vel ikke overraskende. Der vil altid være kunder som skriger højt.

Alt i alt, så synes jeg SAS giver en ganske fin service og udviser god fleksibilitet ved irregularitet. Jeg har flere oplevelser, hvor jeg stod til at blive let forsinket og uden probs blev booket om til AC, LX eller LH, så jeg endte med at blive minimalt påvirket.
EBGflyer is offline  
Old 13-12-2016, 12:49   #7
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Quote:
Originally Posted by EBGflyer View Post
Jeg er ikke enig i flere af dine betragtninger. Jeg synes SAS langt fra er så dårlig på kundeservice, som du gør dem til. Jeg har altid omgående og uden at rette henvendelse fået refunderet mine penge, når jeg har afbestilt inden for 24t. Synes det går vældig tjept i modsætning til mange andre selskaber. Har prøvet at afbestille en fuldt fleksibel Premium economy ticket hos Cathay og der skulle jeg sende mails manuelt og vente 3-4 uger på pengene.

Har enkelte gange sendt bemærkninger til SAS og har altid fået svar tilbage ganske fort,så jeg har ikke selv oplevelser med sløv sagsbehandling.

Ifht kontakt til kundeservice, så er det rigtig, at man kun kan ringe frem til 19, men EBG/EBD kan ringe 24/7.

At der er mange rasende kommentarer på Facebook er vel ikke overraskende. Der vil altid være kunder som skriger højt.

Alt i alt, så synes jeg SAS giver en ganske fin service og udviser god fleksibilitet ved irregularitet. Jeg har flere oplevelser, hvor jeg stod til at blive let forsinket og uden probs blev booket om til AC, LX eller LH, så jeg endte med at blive minimalt påvirket.
Du er EBG, det hjelper jo. Selvsagt kan man ha ulike oppfatninger og jeg kan ja hatt uflaks. Det går som oftest bra og de fleste reiser forløper uten problemer. Men jeg har ved minst 4 tilfeller i år måtte minne om at pengene skulle betales tilbake. Ved et tilfelle var ikke avbestilling innen 24 timer mulig p.g.a. teknisk feil på nettsiden, jeg ville endre billetten, men det gikk ikke. SAS nektet å betale tilbake, selv om jeg hadde bestilt en annen billett senere samme dag p.g.a. problemene. Man kunne bestille billetter fortsatt, men ikke endre dem. SAS gav seg etter mange mailer, men det frustrerende mye svada som ble servert. Jeg reiser mye til Stockholm og foretrekker heller Norwegian eller toget dit p.g.a. elendig service hos SAS.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline  
Old 13-12-2016, 12:59   #8
MCO-WDW
ScanFlyer Blue
 
MCO-WDW's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 221
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

sas er jo reisebyråtoppenes favoritt så lenge sas gir reisebyråene høyest provisjon.
det har vært slik lenge. sas vinner alltid priser og best i test når reisebyråene kårer noe.
MCO-WDW is offline  
Old 13-12-2016, 13:18   #9
Glean EBG
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,290
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Sas er iallefall bedre på det jeg ser som viktigst når det er canselering eller store forsinkelser blir man booket om istede for å bli tilbudt pengene tilbake evt. Bli med neste ledige fly om to dager.
Glean EBG is offline  
Old 13-12-2016, 13:32   #10
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 568
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Quote:
Originally Posted by MCO-WDW View Post
sas er jo reisebyråtoppenes favoritt så lenge sas gir reisebyråene høyest provisjon.
det har vært slik lenge. sas vinner alltid priser og best i test når reisebyråene kårer noe.
Dette var resultat av 6650 svar - så mange reisebyråtopper tviler jeg at du finner i Skandinavia.
Mitt inntrykk er at reisebyråene er lojale mot kundene (firmaene) sin reisepolicy.

Jeg er overbevist om at den økte tilliten til SAS har med å gjøre at det er ro i selskapet og at de tilløpene til arbeidskonflikter som vi har sett siden 2012 stort sett er blitt håndtert raskt.

For meg fremstår også SAS som et selskap som har et mer forretningsvennlig rutemønster enn Norwegian. Selv om Norwegian har flere destinasjoner, har mange av disse rutene en svært lav frekvens og har rutetider som ikke er gunstige mhp ut- og hjem- reise samme dag.

Med SAS, og i kombinasjon med Star Alliance, kommer du til og fra de fleste større stedene ute i Europa på samme dag. Ikke alle er direkte destinasjoner, men tar en med routing via CPH eller ARN blir tilbudet bra, ikke bare fra OSL, men fra store deler av både Norge og Sverige.

Jeg opplever service som god, og slippe skjelden å vente i telefonen. Det har nok med kortnivået å gjøre.
Til nå i år har SAS stått for 130 av mine168 flighter. Har ikke opplevd kanselleringer, og kun marginale forsinkelser
Rland is offline  
Old 13-12-2016, 14:24   #11
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,439
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Jeg er overbevist om at den økte tilliten til SAS har med å gjøre at det er ro i selskapet og at de tilløpene til arbeidskonflikter som vi har sett siden 2012 stort sett er blitt håndtert raskt.
I tillegg til at de for noen år siden ble oppfattet som et selskap som var nær konkurs. Det er aldri bra for omdømmet.

Quote:
Jeg opplever service som god, og slippe skjelden å vente i telefonen. Det har nok med kortnivået å gjøre.
For oss som ikke har status er det bestandig litt underholdende å se statuskunder fortelle oss at selskap X (veldig ofte med X=SK eller X=BA) har fantastisk kundeservice. Uten å røpe noen store hemmeligheter, så er det ikke bestandig vi kjenner oss helt igjen.

Gode og dårlige enkeltopplevelser vil du alltid finne med alle selskaper. For min del er SAS det eneste selskapet jeg har måttet klage inn til flyklagenemda, der de fortsatte å være vanskelige etter å ha tapt. Jeg tror ikke det er typisk for SAS, men viser noe om at med et lite nok utvalg så kan ting vippe alle kanter.

Uansett tror jeg ikke kundeservice er veldig avgjørende i ei slik kåring, med mindre den er helt ubrukelig. De færreste har mye med kundeservice å gjøre, og en enkeltopplevelse som er helt grei er mindre viktig enn alle de reisene der du ikke har behov for hjelp. De fleste forsinkelser og avvik løses jo også "helt greit" og er rutine.

Men, når overskriftene handler om "Kjosfast" eller "Streikefast" i de store avisene noen dager, så betyr det noe...
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is offline  
Old 13-12-2016, 14:48   #12
Alpha
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 548
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Negative innlegg om SAS på flyforumet? Haha, det er en dårlig idé.

Var uheldigvis i Paris under terrorangrepet i nov 15, og fløy ut fra CDG to dager etterpå. Forventet kaos og reiste to timer "for tidlig" til flyplassen. Alt gikk på 100% smertefritt, blant annet med den hyggeligste sikkerhetskontrollen jeg har vært borti. Så kom vi til Gardermoen og så falt hjulene av vogna. Morsomt å sitte i flyet og se bagasjen sin stå i ei vogn utenfor flyet i pissregn i 15 minutter etter at vi hadde fått pushback. Men vi forlot i hvert fall gaten on time. Skulle gå fem dager før vi så siste kolli igjen. SAS var komplett udugelige både på telefon og på ettersending av bagasjen og selv etter tre bomturer til TOS dekket de ikke parkeringen engang.

Har også opplevd tyveri fra bagasjen et sted mellom FRA-OSL-TOS, etter 6 uker kom bekreftelsen på at de ikke dekker en dritt.

Men jeg er jo hverken gull eller diamant, så jeg har vel fått den behandlingen jeg er verd, som annenrangs kunde i lufta.

Mulig jeg har vært heldig, men så langt har det gått knirkefritt på mine turer med NAS.

Sto forresten på utland på OSL for to år siden og ventet på en Dreamliner fra QTR. Samtidig var en SAS-maskin på tur til New York 8 timer forsinket. Det sto ingenting om det i media, men om en Dreamliner med halehelt i USA fikk pushback 15 minutter for sent så var det forsidenyheter. Forstå det den som kan.
Alpha is offline  
Old 13-12-2016, 15:52   #13
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Finner en del slike kommentarer fra personell hos DY:

Quote:
The best move that I made in a long time, was to leave Norwegian.
In the end, it was the lies and dissepttion that I had difficulty dealing with.
Quote:
The best move I also made was to leave. The worst move I made was going there in the first place.
Quote:
This is typical Norwegian. Have not heard anything good about them. I know several guys/gals who joined as FOs in the past 12 months. Some of them had sim assessments and some did not. Some had prior commercial or instructing experience and some were zero hours cadets. No consistency in who was sim checked and who was not. Utterly bizzare! Some of those who had done a sim check even ended up on the same TR as those who had not!
Når man har så dårlig tillit blant de som arbeider i bransjen så er det kanskje mye forlangt at alle de andre skal ha det?

Men det er billig da!!

Edit:
For all del. Jeg tror ikke det er noe "farlig" å fly norwegian. Men jeg er i all hovedsak kritisk til ansettelsesforholdene i selskapet.
Jeg syns for ordens skyld at det er flott at ett litt norsk selskap gjør det godt. Og en sammenligning av ett nettverks selskap (SAS med alle samarbeidspartnere) og ett selskap som ikke har noe samarbeid blir litt urettferdig.
__________________


Fuck google, ask flyprat!

Last edited by Tjab; 13-12-2016 at 16:10.
Tjab is offline  
Old 13-12-2016, 18:56   #14
MCO-WDW
ScanFlyer Blue
 
MCO-WDW's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 221
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
I tillegg til at de for noen år siden ble oppfattet som et selskap som var nær konkurs. Det er aldri bra for omdømmet.
sas har mistet nesten 50% av verdien sin de siste 3 mnd.(25kr pr aksjetil i dag 13 kr)
så de er vel mere nesten konkurs i dag,en noen sinne.
fortsetter dette de neste 3 mnd så er vel en 1000 lapp nok for at Lufthansa kan kjøpe alle aksjene.
MCO-WDW is offline  
Old 13-12-2016, 19:02   #15
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Quote:
Originally Posted by MCO-WDW View Post
sas har mistet nesten 50% av verdien sin de siste 3 mnd.(25kr pr aksjetil i dag 13 kr)
så de er vel mere nesten konkurs i dag,en noen sinne.


Nå er det ikke helt sånn det fungerer...

Og SAS sin egenkapital har vært langt mindre verdt tidligere enn hva den er nå
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline  
Old 13-12-2016, 19:17   #16
Starling
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 655
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Nå er det ikke helt sånn det fungerer...

Og SAS sin egenkapital har vært langt mindre verdt tidligere enn hva den er nå
Det er vel gjerne akkurat slik det fungerer? Verdien av aksjene gir selskapets verdi i kroner og øre.
Starling is offline  
Old 13-12-2016, 19:20   #17
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Quote:
Originally Posted by Starling View Post
Det er vel gjerne akkurat slik det fungerer? Verdien av aksjene gir selskapets verdi i kroner og øre.


Ja, men det sier ikke noe direkte om konkursfaren.
Det er det prisen/verdien på gjelden som gjør
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline  
Old 13-12-2016, 20:29   #18
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,136
SAS Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Quote:
Originally Posted by Tornerose View Post
Nå er jeg "sas-fan", men vår oppfattelse er helt motsatt. For et par år siden hadde vi en klagesak hos SAS (forsinkelse) fikk raskt svar og raskt oppgjør (ikke statuskunde), og Norwegian (klage i forbindelse med "nødlanding" med en "UM" om bord. Tok vinter og vår før svar - og som vanlig ingen skyld)

Jeg opplever fantastisk service hos SAS, men jeg vet at det er pga. at jeg oppsøker den grunnet flyskrekk.
Jeg lot aldri mine barn fly med Norwegian som UM-er. Det skyldtes holdninger som Norwegian crew uttrykte på flyprat til disse "dyrene som reiser alene". De innleggene forsvant, men jeg kommer aldri til å glemme avsmaken jeg satt igjen med etter det.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline  
Old 13-12-2016, 20:41   #19
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Quote:
Originally Posted by LN-KOG View Post
Jeg lot aldri mine barn fly med Norwegian som UM-er. Det skyldtes holdninger som Norwegian crew uttrykte på flyprat til disse "dyrene som reiser alene". De innleggene forsvant, men jeg kommer aldri til å glemme avsmaken jeg satt igjen med etter det.
Oi... det skal sies at min dro med to eldre søsken (som var under 18), så det var de jeg fikk meldingen om mellomlandingen av. De får ikke fly Norwegian etter dette. Har aldri hatt noe problem med UM med SAS og Widerøe.
Tornerose is offline  
Old 13-12-2016, 21:04   #20
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: SAS nyter bedre tillitt enn Norwegian

Quote:
Originally Posted by Alpha View Post
Negative innlegg om SAS på flyforumet? Haha, det er en dårlig idé.
Nope, det er heller: negative innlegg om arbeidsforholdene til luftfartsansatte på flyprat forum? Haha, det er en dårlig idé det


Quote:
Originally Posted by Alpha View Post
Har også opplevd tyveri fra bagasjen et sted mellom FRA-OSL-TOS, etter 6 uker kom bekreftelsen på at de ikke dekker en dritt.

Men jeg er jo hverken gull eller diamant, så jeg har vel fått den behandlingen jeg er verd, som annenrangs kunde i lufta.
Du har da reiseforsikring som dekker tyveri fra bag? Problem solved.

Jeg har heller ikke gull eller diamant, og har bestandig fått plettfri behandling fra SAS. Jeg har fått ødelagt koffert byttet "on site" uten noen spørsmål, fikk en ny og bedre koffert enn jeg hadde. Har reist som statusløs med SAS GO Light billett og fått booket om billetten på gate til en tidligere flight, fordi SAS skjønte det var bedre å sende meg på ett tidligere fly og dermed frigi plasser på en overbooket flight. Har ringt utallige ganger til SAS de siste månedene, gjennomsnittlig ventetid på telefon har vært 2 minutter. Jeg har kansellert billetter i både SAS GO Light til PLUS-klasse med refundering av penger innen 2 uker (i perioden Juli-per dags dato). Jeg har hatt ett tilfelle hvor kansellert billett ikke kom tilbake, da ringte jeg og minte de på det, fikk deretter epostbekreftelse og penger innen 3 dager. Utenfor telefontiden har jeg alltid fått hjelp fra engelsk-talende chat-personale. Jeg har prøvd eurowings på samme ruten som jeg flyr ganske mye, men jeg velger SAS da prisen i mange tilfeller er lavere enn "LCC" eurowings - men kanskje viktigst av alt... Med connecting flight til Nord-Norge er det en god følelse å vite at når det skjærer seg, så er det SAS man skal ha med å gjøre. Tillitten er høy.


Quote:
Originally Posted by Alpha View Post
Sto forresten på utland på OSL for to år siden og ventet på en Dreamliner fra QTR. Samtidig var en SAS-maskin på tur til New York 8 timer forsinket. Det sto ingenting om det i media, men om en Dreamliner med halehelt i USA fikk pushback 15 minutter for sent så var det forsidenyheter. Forstå det den som kan.
Det er ikke så vanskelig å forstå: de som var "8 timer forsinket" fikk antakeligvis god informasjon, de fikk ombookinger om de hadde connecting flights fra New York, de fikk forpleining de hadde rett til og alle følte seg vel ivaretatt. Da går du ikke til avisa og hyler og skriker. Blir du derimot stående uten info og uten hjelp, så går du til avisa og hyler og skriker. Finn gjerne en avisartikkel hvor Norwegian var på forsidenyheter for 15 minutters forsinket pushback, dette er ikke kvalifisert som en offisiell forsinkelse for avinor en gang.

Det er ikke rart du opplever så mye uhell, når du har en så skarp negativ holdning til SAS som du har. Det er med det som når man tar medisiner; regner du med å få rennaræv av antibiotikabehandling, så kommer du til å få det. Irrelevant om det er medisinens feil eller ikke
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS Q3 2017 - Bedre enn ventet Someone Flyforum 11 06-09-2017 11:02
Q1 2010 - Bedre enn ventet fra SAS imm Flyforum 6 23-04-2010 05:44
Q1 2010 -Bedre enn ventet fra Norwegian imm Flyforum 0 22-04-2010 09:44
Norwegian bedre enn "daff" Braathens EB Flyforum 18 28-09-2005 09:56


All times are GMT +2. The time now is 13:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.