|
29-08-2011, 19:48 | #1 |
ScanFlyer Silver
|
Chicago-tråden
Kunne ikke finne en egen Chicago-tråd, så tar sjansen på å opprette en.
Er det noen Chicago-kjennere som kan anbefale hyggelige områder med barer og kaféer? Noe a la Greenwich Village i New York. Har vært på et par kjappe besøk i den byen og gått langs Michigan Avenue, men den gata syns jeg er ganske kjedelig. Bortsett fra mange monumentale bygninger, så er det ikke så mye liv og røre der akkurat. |
30-08-2011, 21:14 | #2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
Re: Chicago-tråden
Er det stille i Chicago nå, Tommy ? Greit med oppdatering for flere av oss...
|
31-08-2011, 00:11 | #3 |
ScanFlyer Blue
|
Bra tråd!
Noen som har tips på bra hoteller og morsomme ting å gjøre i Chicago? Coctails eller middag/lunch på toppen av John Hancock building virker som et "must" - hva annet? |
31-08-2011, 02:52 | #4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
Som innbygger her, holder jeg meg naturlig nok langt unna Michigan Avenue aka Chicago's Carl Johan..
Omraader som er hyggelig og har mange gode restauranter er Lincoln Park, Lincoln Square eller Wicker Park/Bucktown. I tillegg er ogsaa West Loop/River North og i hoeyeste grad Old Town hyggelig. Vaer oppmerksom paa at enkelte omraader vest for motorveien 90/94 grenser til passelig lugubre omraader, saa vaer varsom.. Lincoln Park og Old Town er 100% trygg. Regelen er nord for sentrum, oest for motorveien 90/94 er 100%. Men Wicker Park/Bucktown er trygt, bare man holder seg til hovedgatene. Litt om hvert omraade: Lincoln Square er i utgangspunktet tysk, meget hyggelig omraade, mange smaabutikker. (Blue Line, Western) Chicago Brauhaus er ett hyggelig ompa sted. Kjempestort, god mat gode priser. Verdens beste peoples watching. Bistro Campagna er ett meget bra fransk sted som ogsaa har gode priser Tank Sushi -- Beste Sushi i omraadet Naa erre middag her. Poster mer senere |
31-08-2011, 12:34 | #5 | |
ScanFlyer Silver
|
Quote:
|
|
11-10-2011, 14:49 | #6 |
ScanFlyer Rusty
|
Chicago Chicago
Skall över en tur till Chicago i November och tänkte höra bland experterna här inne hur man bäst tillbringa 6 dagar i "The Windy City". Skall bo på det nya Radissonhotellet som öppnar 01NOV.
|
11-10-2011, 15:10 | #7 |
ScanFlyer Crusty
|
11-10-2011, 17:54 | #8 |
ScanFlyer Silver
|
Re: Chicago Chicago
Lunch eller middag i toppetasjen i bygningen til Trump. Gratis inngang. En tur langs elven/kanalen som er blitt veldig fin, om det ikke blir for kaldt.
11-10-2011, 19:00 | #9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
Re: Chicago Chicago
Startet saavidt her: http://forum.flyprat.no/showthread.p...hlight=chicago
Regner med at du sender ut varsel slik at jeg stiller til diverse shenanigans ? |
11-10-2011, 22:39 | #10 |
ScanFlyer Rusty
|
Tack för tipsen!
Tommy: Check FB |
06-11-2011, 21:59 | #11 |
ScanFlyer Rusty
|
Då är den stora frångan som man inte kan undgå när man skall till USA of A. Vart skall man utföra shopping i CHI? Skall bland annat försöka hitta lite ny golfutrustning och ymse andra saker.
|
07-11-2011, 04:09 | #12 |
ScanFlyer Silver
|
Husker jeg ikke feil finner du både Sears og Maceys midt i sentrum. De har det meste man leter etter. Best Buy ligger også der, bra hvis du er ute etter elektriske artikler og fotoutstyr til en god pris. Bor i San Diego for tiden, og et lite tips hva angår klær er kun å shoppe på salg, ofte halv pris på en rekke merker, da kan du også gjøre gode kjøp på f.eks. Nordstrom (som ellers er ganske dyre).
07-11-2011, 04:55 | #13 |
Flyklapper
|
Det finnes to outlet malls nær Gainesville hvis du har litt tid til overs mens du er her nede. En i Commerce på I-85 og en i Dawsonville ved GA-400.
|
07-11-2011, 08:34 | #14 | |
ScanFlyer Crusty
|
Quote:
Ellers ligger der jo også Marshalls og Filenes Basement på/ved Michigan Ave. De har nok ikke golfkudstyr, men et par andre bargains kan det måske blive til.
07-11-2011, 10:43 | #15 |
ScanFlyer Blue
|
Skal ikke skryte på meg å være noen Chicago-kjenner, men har besøkt byen noen ganger og tror jeg etter hvert skjønner hva som er bra og mindre bra.
Sove og spise: Ved siste besøk, nå i våres, bodde vi på Sutton Place Hotel rett ved knøttlille Mariano Park. Dette ligger et par kvartaler vest for nordenden av Michigan Av, akkurat utenfor høyhusbebyggelsen langs Magnificent Mile. Hyggelig strøk, virket veldig trygt, og masse hyggelige restauranter som stort sett ligger i små og lave hus. Vesentlig bedre enn forrige besøk, da vi bodde tilsvarende vest, men i andre enden av N Michigan Av, rett nord for elven (skal sies at også det var helt ok). Sør for elven har vi ikke prøvd oss på med tanke på overnatting og middag. Vi har flere ganger endt opp på baren i 96. etasje på John Hancock Center, et legendarisk høyhus rett ved Macy's, nordenden av Magnificent Mile. Sist gang tenkte vi det var på tide å prøve restauranten i 95. også, litt overpriset pga utsikten, men en enorm og eksklusiv søndagsbrunch-buffet til $45 med all alkoholfri drikke inkludert syntes vi ikke var ille. Kan absolutt anbefales, men legg inn en bordbestilling, så du får sitte ved vinduet som går fra gulv til tak... Gratis heis både til baren og restauranten. http://www.signatureroom.com/ Vi har også lagt et besøk til Webers grillrestaurant flere ganger, sikkert fordi det ligger i et hotell vi har bodd på, men jeg synes nå det er veldig god grillmat og et uformelt sted for lunch eller en kjapp middag: http://www.webergrillrestaurant.com/...0&scid=3&id=79 Er du ute etter stil og eleganse kan jeg anbefale klassiske The Drake Hotel og et av spisestedene der, for eksempel baren "Coq d'Or" som har rause, svært gode drinker og også en del matretter: http://www.thedrakehotel.com/ Shopping: Utover det som allerede er nevnt, så kan jeg anbefale den relativt eksklusive outlet-mall'en i Aurora. Det blir jo et stykke å kjøre fra downtown Chicago (regn med 45-60 min), så du må nesten vurdere om du liker vareutvalget de har der. Det går an å ta tog utover også, tar en drøy time pluss taxi fra stasjonen og bort til mall'en. http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=63 Det var det jeg kunne komme på i farten. God tur og kos deg! Last edited by flappflapp; 07-11-2011 at 13:30. |
18-04-2012, 14:48 | #16 |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
Noen som har erfaring fra The James? Både hotell og området? Ser de har 30% der np gjennom hotels.com
|
18-04-2012, 21:11 | #17 | |
ScanFlyer Gold
|
Quote:
Nå sist bodde jeg på Conrad, som ligger like ved James. Likte Conrad bedre p.g.a. større rom (fikk HH upgrade), god frokost og også her god service. Bose-anlegg både i stue og på soverom var et fint lite pluss. Servicenivået kan sammenlignet med James. Hvis de er like på pris, ville jeg gått for Conard, men var godt fornøyd med The James. |
|
18-04-2012, 22:51 | #18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
Pizza i Chicago = Lou Malnatis. Det andre blir bare tull i forhold
http://www.loumalnatis.com/?gclid=CK...FUx76wod2FzLwA |
18-04-2012, 23:05 | #19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
Naar det gjelder outlets, er det egentlig lite aa spare paa aa handle der. Kvaliteten og det som selges er ofte veldig annerledes fra det som selges paa de vanlige butikkene
F.eks Banana Republic har lavere kvalitet paa outlets enn det de har paa vanlige butikker. Boxerne jeg kjoeper paa Banana paa local mall er ti ganger bedre enn billigutgavene som selges via outlet malls. Saa jeg har besoekt den stoerste i Aurora en gang, men har ingen planer om aa returnere. Det er ogsaa laaaaangt Jeg ville heller besoekt ett vanlig mall. Det er saa mange salg hos Macy's, Bloomingdales, Nordstrom og Saks, samt Carson Pierie, Kohls etc. Det loenners seg aa melde seg paa spamlistene deres online, det sendes ut heftige rabattkuponger ukentlig. Det samme gjelder Banana, Adidas etc. Paa mall fronten i Chicago, finnes det 3 store og gode. Woodfield: Ett av USAs stoerste. Langt unna sentrum, men har det meste. Old Orchard: 3 minutter unna der jeg bor. Bra utvalg og bedre priser. Bakdel: utendoers.. Det ligger ogsaa en Carson 3 min unna, samt Best Buy med mer rett over gaten. Northbrook Court: Min favoritt. Har Tommy Bahama, Lego store og en Apple store uten koe. (ja, de finnes ) Jeg hadde driti i outlet malls. Du kan lett leie en bil i sentrum av Chicago og levere den tilbake etter shoppingturen. |
18-04-2012, 23:06 | #20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
En annen hyggelig attraksjon er Lincoln Park Zoo. Enkel busstur fra sentrum i noen faa minutter. Gratis inngang. Ble besoekt for ca. en maaneds tid siden for foerste gang paa mange aar. Ble overrasket hvor hyggelig det faktisk var.
Med bil, koster parkeringen 10 dollar, men med gratis inngang, er det jo ett skikkelig steal |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|