Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-12-2010, 01:28   #21
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Icelandair og BA i streik.....

Det var mange personligheter blant stasjons sjefene paa Fornebu, en av mine favoritter var Icelandairs Stasjons mester - Jon Karl - en herlig person med det riktige glimt i oeye og alltid villig til aa finne kreative loesninger, noe som godt med paa denne tiden hvor Icelandairs flaate var noksaa sliten.....

Denne dagen var BA i streik 24 timer world wide og SAS sine avganger ble fort fyllt opp, dette var ogsaa foer Braathen hadde tatt over som BA's handling agent, saa streiken og BA's passasjerer var vaart problem......vi fant en rimelig god loesning tidlig paa dagen....Kuwait Airlines hadde en 747 som skulle gaa Frankfurt - London Heathrow....denne var i utgangspunktet omtrent tom, men ble godt fyllt opp etter som dagen skred frem....men paa ettermiddagen var det forsent aa sende folket til Frankfurt og da kom det en reddende engel i form av en Islandsk stasjons sjef - Jon Karl fant ut at han skulle sende sin 727 via LHR denne ettermiddagen - den var rimelig tom og det ville bety penger i kassa....han klarte aa trekke i de noedvendige traadene oppe paa oeya og fikk ikke bare OK paa routingen Fornebu-London Heathrow-Reykjavik men ogsaa oppdatert reservasjons systemet. Paa direkte spoersmaal om dette var lov - saa svaert Jon Karl at nei det trodde han ikke - men hvem bryr seg om hva Icelandair gjoer

Saa vi fylllte opp 727'en med i hovedsaklig BA passasjerer til London og allt saa vel saa bra ut...inntil 727 laa paa final in mot Fornebu og sendte PAN PAN PAN - de hadde en brannalarm, heldigvis landet de uten problemer, men 727 var langt i fra klar for en 45 turn around. Saa passasjernene i transitt hallen fikk "Mat Kort" nummer 1 - allt fremdeles noenlunde vel og bra. Men en falsk brann alarm tar tid aa finne ut av og det ble senere aa senere...etter 21.00 var det kun Icelandair passasjerer igjen i Transitt hallen.....de hadde naa gaatt lei av maten og funnet ut at Mat Kupongene ogsaa virket i baren.....og naar det endelig ble avgang og etter en mengde Mat Kuponger var det en meget lystig gjeng som kom ut i gaten....mange hadde mistet boarding passet, men tommelfinger reglen var at enhver i sivile klaer var Icelandair Passasjer - saa "billettoppgjoeret" etter avgang bestod av en herling blanding av ombordstigningskort og servietter !! fra Caravelle.....skulle ha likt aa se ankomsten paa denne gjengen midt paa natten paa Heathrow....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 01:34   #22
ANX
ScanFlyer Gold
 
ANX's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
Default Re: Fornebu - Leeks

Hei dc-8-63 (og MOW), dette blir jo bare bedre og bedre!!!

Syns turen til dc-8-63 m/kompani fra GEN for å komme seg til NYC tok kaka, men nå er det visst etterhvert blitt close race fordi de overgår seg selv...

Keep'em coming, pls!!! Hjelper definitivt til å stagge min kroniske FBU-abstinens...
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor...

Last edited by ANX; 25-12-2010 at 01:41. Reason: MOW svarte muligens her på mitt spørsmål i en annen tråd?
ANX is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 01:41   #23
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Politisk flyktning FRA Norge

....i loepet av aarene moette en jo forskjellige deler av samfunnet...denne dagen en eldre dame med en baerepose fra Jens Evensen som ville ha en enveis billett til New York. Dette var en av de dagene SK901 gikk i fra Goeteborg og det var Busy Bee som floey Fornebu Goeteborg paa oppdrag av SAS. Denne damen ble fulgt av en drosje sjaafoer som fortalet at de hadde stoppet paa Egertorvet hvor damen hadde tatt ut en baerepose full av kontanter (Norske Kroner). Det var ennaa god tid til avgang saa jeg solgte billetten og infomerte bade kollegaer i transitthallen om at vi burde evaluere henne.

Og i transitthallen forsatte sirkuset...hun plasserte seg i midten fortalte alle og enhver at hun var politisk flyktning fra Norge og skulle bosette i New York. Hun beordret andre passasjerer til aa handle allt fra Tax Free til kaffe og smoerbroed ble bragt til henne og betalt i kontanter fra Jens Evensen baerposen.....

Vi satte vaar lit til at Busy Bee Kapteinen ville nekte henne aa reise, men han var i tvil om han kun nekte henne...saa damen fikk fly til Goeteborg....vi sendte vaare observasjoner til koellegaene i Goeteborg og enden var at Kapteinen paa Sk901 heldigvis nektet henne reise.....hjem turen til Oslo og et hjelpe apparat gikk med svensk politi eskorte etter damen slo seg vrang naar hun ble nektet.....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 01:47   #24
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: Fornebu - Leeks

Dette får boken om historier fra Fornebu til å blekne fullstendig
Jeg har selv vært vitne til og hørt utallige historier fra gamleplassen og du verden så godt vi hadde det på FBU!
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 02:03   #25
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Rare spoersmaal og kvikke svar....

Som tidligere nevnt var det mange herlige personligheter bak skrankene paa Fornebu i alle selskaper....Lufthansa hadde en artig type fra Finnmark, og denne kvelden fikk han et spoersmaal om Lufthansa's flyfraktpriser til nettopp Finnmarken.....han var stille noen sekunder...foer han paa Finnmark dialekt svarte med et smil : "Lufthansa har nok ikke hatt rettigheta paa Finnmarken siden 1945 !! "
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 03:33   #26
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Fornebu - Leeks

Denne traaden skulle da egentlig vaert i Fornebuhistorisk ... ?

Karakterer ja ... Jon Karl er nevnt. Har kun sett den mannen hissig en gang. Det var da han kom inn paa kontoret mitt i 4de etasje med en lang - LANG - telex i haanden omhandlende reaksjonene ombord i gaarsdagens smekkfulle DC-8-63 hvor man, litt etter aa ha forlatt norskekysten, oppdaget at cateringselskapet hadde glemt aa laste bestikk. Det skal ha vaert litt av et syn aa se 245 passasjerer spise biffgryte med fingrene.
Men da var Jon Karl sint!

En annen karakter var fransk. Han var headhuntet fra parfymeavdelingen paa Steen og Stroem, og var beryktet for sin .. skal vi si animerte oppfoersel .. naar kjerra var full. Og det var faktisk ganske ofte. Han var ogsaa en rev til aa stjele kaffe fra oss andre paa gangen. Denne dagen hadde jeg fint besoek paa kontoret. To av vaare (Swissairs) 'RVC'er' - eller STCM som var den lokale tittelen, trengte aa faa skrevet om sine billetter, og de satt paa kontoret og ventet mens jeg satt med et par manuelle billetthefter og kalkulator og proevde aa faa fornuft i NUC'ene, som var enheten vi regnet om etter. Ingen var sikre paa hvor mye en NUC var verdt eller hvor langt man kom med den, men det skjulte vi behendig med stygg haandskrift, saa problemene ble skjoevet over paa folket i IATA's Clearing House. Disse maa ha hatt verdens verste jobb foer smarte datasystemer satte en stopper for slike kreative billettomregninger.
Men dette handlet om vaar franske venn som i stor fart kom svingende inn paa kontoret og forsvant bak skilleveggen som skjulte kjoekkenet. Mine sveitsiske kunder saa forbauset opp og fikk med seg en skuffet franskmann som bak veggen maatte konstatere at trakteren var tom og slukoeret forlot kontoret mens han hoeylydt forkynte at 'Maavinkel - dy er en kattastroff!!' og forsvant inn til Finnair istedet. Jeg trakk unnskyldende paa skuldrene og sa bare 'Air France' og ble moett med lamslaatt blanding av sjokk og munterhet.

Air France hadde i noen aar en ettermiddagsflight - AF798 - som gikk FBU-CPH-CDG. Dette var foer jeg begynte i flybransjen og jeg hadde her mitt foerste moete med selskapet da jeg hadde kjoept en ungdomsbillett til Koeben for a ta en Sterling studentcharter videre til Athen. Dette var en 727 med svaert god plass, og paa turen ned serverte de en liten boks med en flaske roedvin og en cognac. Dette var mens O'Leary fortsatt gikk paa barneskolen, saa bransjen var ennaa ikke oedelagt. Jeg hadde ikke lyst paa roedvin og cognac akkurat da, saa jeg puttet esken i bag'en for senere bruk.
Senere bruk ble ombord i Sterlingen, som opererte med et litt annet konsept enn Air France. Da vi fikk maten. fisket jeg opp boksen og plasserte den ved siden av brettet. Noen av de som satt rundt meg fikk med seg dette og lurte paa hvor jeg hadde faatt tak i den, saa jeg pekte uskyldig paa den danske pige i roedt som naa var noen rader unna. 'PLING' sa det samstemt i ringeknappene rundt meg, men ikke alle var like blide da de skjoente at jeg hadde lurt dem ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL

Last edited by LN-MOW; 25-12-2010 at 03:36.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 03:58   #27
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Fornebu - Leeks

Pene piker er alltid populaere i cockpit, og denne vaardagen var intet unntak. SAS Haandball skulle paa turnering og proevde desperat aa komme seg til Koebenhavn paa en travel ettermiddag. Aa faa alle disse avgaarde paa saakalte R2S-billetter var en utfordring for enhver flyselskapsbedriftsliga. Jeg var redcap paa en av de aktuelle avgangene og ville jo selvfoelgelig hjelpe. Crewet ble konsultert og sa seg villige til aa stable inn der det var mulig, inkludert i cockpit. Men det setet var reservert 'den peneste', som det ble sagt med et smil. Ung og tjenesteivrig som jeg var, skred jeg til verket. Vi fylte kjerra med betalende pax, endte opp med et par stykker paa vanlige seter .. en kjekk haandballgutt paa klapp hos jentene - og DU - gaar i cockpit. Og 'DU' var en (vi var ikke saa politisk korrekte paa den tiden) svaert veldreiet jente med kort skjoert og nettingstroemper. Loadsheet ble levert, doera stengt, og jeg gikk inn paa gaten og stengte flighten i systemet foer jeg tok med meg papirene og gikk ut igjen akkurat da de pushet maskinen. Plutselig gikk vinduene opp paa begge sider av cockpit og ut kom to never med tommelfingrene HOEYT hevet!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 09:11   #28
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Fornebu - Leeks

Herlig juleunderholdning....
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 16:29   #29
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Fornebu - Leeks

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Herlig juleunderholdning....
Så absolutt - jeg begynte å quote noen favoritter, men her var det for mange til å fremheve enkelte. Keep 'em coming!
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 17:02   #30
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Fornebu - Leeks

Dette er toppers julelesning - vi rydder plass på harddisken til mer

(vi får arkivere den i Fornebuhistorisk forum senere)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 18:51   #31
Happyflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 549
Default Re: Fornebu - Leeks

Fantastisk lesning!
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 20:15   #32
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Fornebu - Leeks

Her må Finn-Erik, Andreas, Odd og eventuelle andre bare fylle på med flere historier. Dette er meget fornøyelig lesning.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 20:46   #33
ENGM 911
ScanFlyer Rusty
 
ENGM 911's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,908
Default Re: Fornebu - Leeks

Etter endt kveldsvakt på tråkka (tarmac) var det alltid godt å slukke tørsten med "bare tre" halvlitere på Sjøflyhavna. Tre ble til x-antall og vips seilte man sidelengs ned i benken. Stengetid og lyset ble slukket, da våknet jeg innelåst og mutters alene Fikk sneket meg ut rimelig børst på egenhånd og sørget selvfølgelig at døren ble stengt etter meg
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈
ENGM 911 is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 20:55   #34
ENGM 911
ScanFlyer Rusty
 
ENGM 911's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,908
Default Re: Fornebu - Leeks

STB-bag ble lagt ved flytrappen eller sendt ned i bro av pax. SABENA kom inn med donorpakke som hadde ligget i cabinen på vei til FBU. Crew la denne ved flytrappen ved ankomst. Mørebasen av en stuer tok denne pakken i den troen at dette var STB-bag til BRU og slengte den i belly, lukket lukene og maskinen returnerte. Mye leting og søk etter pakken før det gikk opp for mørebasen at denne var returnert. Enden på visa, pakken ble sendt med privatfly til FBU $$$$$$$
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈
ENGM 911 is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 21:57   #35
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Fornebu - Leeks

God juleundetholdning, håper på mye mer snadder:-)
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 22:02   #36
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Fornebu - Leeks

Herlig leeks, og husk du sendte meg og fruen til Longyear, hun med tøfler og jeg i T-shirt en varm mai dag ! Hadde ikke penger til reisen, men fikk en giro til Lions som arrangerte turen.

Hoppet på siste øyeblikk. Lions trengte noen frivillige ( og litt penger ) til å fylle opp flyet, var visst noe som de kalte "no show".

Kun ølpenger i lommeboka.. Heldigvis var det ikke ID kontroll på den tiden. Hadde kun ølpenger...

Skulle jo bare til FBU for å ha en øl eller tre sammen med naboen som skulle kjøpe flybilletter til sin sønn ...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 22:04   #37
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Fornebu - Leeks

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Herlig leeks, og husk du sendte meg og fruen til Longyear, hun med tøfler og jeg i T-shirt en varm mai dag ! Hadde ikke penger til reisen, men fikk en giro til Lions som arrangerte turen.
*graver i arkivet*

Vips: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=52012
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 22:51   #38
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Fornebu - Leeks

Sne ja ... en vinterdag i 199....5? skulle MOW og et par kompiser til Island på en liten rølpetur. Da vi gikk av vakt klokken 1400 var det imidlertid sterk sne og sterkt økende sne. Det var faktisk så sterkt økende at visibiliteten var så dårlig at man begynte å gå rundt ... Iceair skulle lande 1530 og gå 1600 så vi hadde tid til et par halvlitere før det ble tid til å gå mot utgang 32 nede på c-piren. Vi holdt litt kontakt med 'Parkering' og vedkommende som hadde vakt etter meg kunne fortelle at Iceair hadde begynt approach med sedvanlig dødsforakt. Og ganske riktig, noen minutter etter og på skarp rute, hørte vi et brøl fra rullebanen og noen minutter etter kom det en blek 737-400 taksende, nesten usynlig i snedrevet. På gaten var det imidlertid ingen, annet enn Icelandairs stasjonssjef, tidligere nevnte Jon Karl. Kollega Lars og jeg så derfor ingen annen utvei enn å spenne på oss ID-kortene og tilby våre tjenester. Lars forsvant ut i sneen for å vise vei for takknemlige passasjerer med destinasjon Oslo og jeg fikk kontakt med lagleder som kunne informere meg at det ikke var utstedt noen lasteordre. No problem - jeg signerte inn, lagde og skrev ut lasteordre, og sørget for at catering og andre instanser var klar over at maskinen var på bakken. På dette tidspunktet var det svært få fly inne, så å få disse til å hive seg rundt fort var greit. Trafikkfolk var det verre med - de var alle mer enn opptatt med dusinvis av kanselleringer - og verre skulle det bli.
Vel, vi fikk iallefall vår kjerre klar mer eller mindre på rutetid. Vi oppdaget vi manglet et par passasjerer, men ettersom de så ut til å sitte på Torp i et omdirigert fly, bekymret vi oss ikke nevneverdig over dette.
Lars og jeg tuslet ombord som siste passasjerer, og jeg stakk hodet inn i cockpit og fikk loadsheet signert. Dette ble så overlevert Jon Karl, som hadde fått instruks om hvordan han skulle stenge flighten i systemet. Han strålte som en sol og var lykkelig over å få flighten ut uten problemer. Trodde han. For moroa var såvidt begynt.
Nå var det kommet så mye sne at banen var stengt. Og det snedde så tett at da brøytemannskapene var ferdige med banen var det allerede så mye sne og så glatt i den andre enden, at det ikke var mulig å lande eller ta av.
Vi kom oss imidlertid ut til deicingplassen på 49 og det ble bestemt at vi skulle vente til banen var nesten klar, før vi skulle få deicing og så komme oss i luften så fort som mulig. Pga den tette sneen var holdovertiden kort og det var no room for errors.
Forsok nummer en gikk dårlig, så vi fant oss snart tilbake på 49. Jeg hadde på det tidspunktet en nymotens murbrikke kalt 'mobiltelefon', så den ble innimellom brukt til å holde Jon på 'Parkering' informert om hvor vi var (han kunne ikke se oss fra kontoret selv om vi kun var noen hundre meter unna) og hva som foregikk så han igjen kunne holde Island og Jon Karl, som nå vekselvis satt på kantina og sofaen på Parkering, informert om hva som skjedde. Topp service!
Slik gikk timene. Baren var forlengst åpnet og etterhvert fikk vi også middag. Icelandair serverte på den tiden 5cl's Remy Martin, og kabincrewet, som allerede hadde 'adoptert' oss som hadde stått på for å få maskinen ut, sørget samvittighetsfullt for at vi ikke gikk tomme. Vi gjorde såvidt jeg husker et mislykket forsøk til på å dra, men det var ikke før nærmere 11 at vi kom oss avgårde - nesten syv timer etter at vi krabbet ombord. På dette tidspunktet var vi (og et ikke ubetydlig antall andre passasjerer) imidlertid i en tilstand som gjorde oss nokså likeglade med hvor vi var, men jubelen sto likevel i taket da hjulene slapp bakken. Et svært sporty crew holdt stemningen oppe og det var ingen som ville gå av. Et blikk ut av vinduene gjorde det jo også nokså klart at det var bedre å holde seg der vi var og håpe på det beste.

Så da ble det et par morsomme dager på øya likevel, men historien om hva som skjedde da Lars og jeg traff en norsk jente og havnet på nachspiel hos en av de lokale motorsykkelbandene, kan vente til en annen gang ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL

Last edited by LN-MOW; 25-12-2010 at 22:56.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2010, 09:17   #39
ANX
ScanFlyer Gold
 
ANX's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
Default Re: Fornebu - Leeks

Priceless. Just priceless. Bedre historier kunne man knapt drømt om!

Men den stengte uka i 1987 lurer jeg fortsatt på - var det tåke eller snø, og når på året?

Det var jo i enda gamlere dager, så da kan det vel ha vært enda mer eksotiske historier...

FOR en juleglede dere gir, denne tråden er bokmerket til senere nytelse!
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor...
ANX is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2010, 10:13   #40
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: Fornebu - Leeks

Vår kvinnelige kaptein i Norving presterte å fyre av en signalpistol innendørs mens Kongen var ute på Tarmac for å motta Urho Kekkonen, Finlands president. Ble noe styr av det også!

Air France's Maurice husker man jo klart og tydelig! De hadde kontor ved siden av oss. Han og sekretæren Madam Pommes Frites eller Mademoiselle Propell. Kjært barn har mange navn.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Rester av Fornebu? Kenneth Flyhistorisk forum 9 08-09-2023 22:40
Fornebu? Rob Mulder Flyhistorisk forum 27 19-10-2010 12:09
Fornebu på Østlandsendingen EB Flyforum 1 06-10-2008 19:20
Fornebu RSL Flyhistorisk forum 13 12-05-2008 18:09
Fornebu DY Flyforum 9 19-09-2005 13:00


All times are GMT +2. The time now is 00:32.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.