Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-09-2013, 21:29   #21
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: NSB vs Flytoget

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Pluss i margen også for måten man løser billett på.
Det er også greit i forhold til reiseregningen med kvittering rett i innboksen, så man slipper å styre med fysiske kvitteringen som i blant blir borte
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2013, 22:11   #22
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: NSB vs Flytoget

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Det er også greit i forhold til reiseregningen med kvittering rett i innboksen, så man slipper å styre med fysiske kvitteringen som i blant blir borte
Yepp, og der er NSB-appen like smart
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 00:09   #23
Boeing_fan
ScanFlyer Molded
 
Boeing_fan's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,225
Default Re: NSB vs Flytoget

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Pausen har vært der i "alle år" - nok om det.
Det er mulig, men jeg ser fremdeles ikke poenget med den.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 00:13   #24
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: NSB vs Flytoget

Får automatisk rabatt på Flytoget når jeg drar Corporate-kortet, og vet jeg er godt ivaretatt ift irregularities
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 00:18   #25
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: NSB vs Flytoget

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Det er mulig, men jeg ser fremdeles ikke poenget med den.
Tror den er der for å ta igjen eventuelle forsinkelser.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 00:24   #26
Boeing_fan
ScanFlyer Molded
 
Boeing_fan's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,225
Default Re: NSB vs Flytoget

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Tror den er der for å ta igjen eventuelle forsinkelser.
Det kan stemme, har opplevd at man har droppet det lange stoppet om toget har vært forsinket. Men det må da være et mye bedre alternativ å la togene gå noe etter rutetiden av og til, istedenfor at mange passasjerer må bruke mer enn 10 min lenger enn nødvendig på reisen.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 01:21   #27
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: NSB vs Flytoget

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Det kan stemme, har opplevd at man har droppet det lange stoppet om toget har vært forsinket. Men det må da være et mye bedre alternativ å la togene gå noe etter rutetiden av og til, istedenfor at mange passasjerer må bruke mer enn 10 min lenger enn nødvendig på reisen.
Eller så kan man se det som Skien - Oslo S og Oslo S - Lillehammer, som nok er nærmere virkeligheten, uten at man behøver å forlate toget.
Tviler på at det er de som skal fra Skien og helt til Lillehammer eller omvendt som har de største invendingene på den 10 min stoppen.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 08:54   #28
LN-RRE
Data warehouse consultant
 
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 449
Default Re: NSB vs Flytoget

Tar kun flytoget, begge veier. Har studentkort som gjør at reisen koster 85 kr og da er det ikke noe å lure på. NSB har blitt mer aktuelt nå som Flirt er satt på rutene (bedre komfort ombord i de).
__________________
LN-RRE is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 09:09   #29
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default NSB vs Flytoget

Passer det med nsb tidsmessig tar jeg det. Når det blir innenlandslounge blir det nok alltid nsb oppover siden en da har et ok sted å slå ihjel 55 min ekstra.

Når eldstejenta blir 4 er det nok flytoget som gjelder igjen pga at barn reiser gratis.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 10:30   #30
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: NSB vs Flytoget

Jeg reiser til/fra Lysaker, og på NSB sin ene av to avganger i timen får man den lange stoppen på Oslo S med Lillehammer-Skien toget. Har likevel tatt både den avgangen og Eidsvoll-Kongsberg hvis det har passet for å spare penger, men har ofte opplevd at NSB togene er ganske fulle enten på hele eller deler av strekningen og ståplass er slitsomt.

Så for meg blir det både Flytoget og NSB avhengig av hva som passer tidsmessig.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 11:51   #31
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: NSB vs Flytoget

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Et moment er at NSB koster 60kr for dem som har billett/periodekort for Oslo.
Problemet er at dette er nærmest umulig å kjøpe på NSBs automater. Før i tia var det Lørenskog man måtte kjøpe billett til, men nå ligger den stasjonen inni Oslosonen. Strømmen kanskje?
Forøvrig bruker jeg flytoget som student så er det en gunstig pris. Paradoksalt nok er Flybussekspressen dyrere...
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 12:06   #32
Hagen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 202
Default Re: NSB vs Flytoget

Bruker kun Flytoget. Har alltid vært super fornøyd med regularitet og pålitelighet. Faktisk så har jeg aldri noen gang tatt noe annet enn Flytoget til og fra OSL.
Hagen is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 12:29   #33
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: NSB vs Flytoget

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Problemet er at dette er nærmest umulig å kjøpe på NSBs automater. Før i tia var det Lørenskog man måtte kjøpe billett til, men nå ligger den stasjonen inni Oslosonen. Strømmen kanskje?
Forøvrig bruker jeg flytoget som student så er det en gunstig pris. Paradoksalt nok er Flybussekspressen dyrere...
Vet ikke hvordan det er på andre stasjoner, men på Oslo S automatene ligger man bare kortet på leser og kjøper tilleggsbillett med tre trykk. Eneste jeg savner er mulighet til å kjøpe den i appen.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 12:38   #34
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: NSB vs Flytoget

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Eller så kan man se det som Skien - Oslo S og Oslo S - Lillehammer, som nok er nærmere virkeligheten, uten at man behøver å forlate toget.
Tviler på at det er de som skal fra Skien og helt til Lillehammer eller omvendt som har de største invendingene på den 10 min stoppen.
Men du kan være sikker på at de som skal Lillehammer-Skøyen eller Skien-Lillestrøm misliker stoppen sterkt

Skien-Lillehammer-toget er aldri et alternativ for meg til og fra OSL, kun Kongsvinger-Kongsberg som har samme reisetid mellom Oslo Vest og OSL som flytoget.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 13:00   #35
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: NSB vs Flytoget

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Men du kan være sikker på at de som skal Lillehammer-Skøyen eller Skien-Lillestrøm misliker stoppen sterkt

Skien-Lillehammer-toget er aldri et alternativ for meg til og fra OSL, kun Kongsvinger-Kongsberg som har samme reisetid mellom Oslo Vest og OSL som flytoget.
He-he du mener vel Eidsvoll og ikke Kongsvinger. Tar man toget dit havner man ihvertfall ikke på OSL.


Stoppen på Oslo S mellom Skien-Lillehammer er vel mest for å bytte personell ombord, kan godt hende de tar meg seg litt søppel osv som gjør at stoppen tar 14 minutter.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 13:34   #36
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: NSB vs Flytoget

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
He-he du mener vel Eidsvoll og ikke Kongsvinger. Tar man toget dit havner man ihvertfall ikke på OSL.

Ja, selvsagt. Takk for det.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 17:55   #37
gygrid
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 245
Default Re: NSB vs Flytoget

Har det skjedd noe angående billettkontroller på Flytoget? Når jeg bodde i Oslo for noen år siden, var det flere i min omgangskrets som alltid brukte Flytoget og studentbillett. Uten å være studenter. Flytoget var vel klar over dette, men konkluderte med at det var bedre butikk for de å se mellom fingrene på at noen gjorde dette, enn hva det ville koste med billettkontroller. Hvilket jeg kan forstå, da alternativet til Flytoget m/studentbillett for disse var NSB.

Kan ikke huske at jeg har prøvd det selv, men sjansen for å bli tatt var lik null. Moralsk, etisk og samvittighetsmessig ville jeg neppe hatt store problemer med å gjøre det. Det er vel et overtamp som i mine øyne er mildere enn å snike på trikken (hvilket jeg nok har gjort en gang eller to) - kanskje på nivå med å skaffe seg juksegull hos Hilton (som jeg også har gjort).
gygrid is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 21:09   #38
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: NSB vs Flytoget

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Når eldstejenta blir 4 er det nok flytoget som gjelder igjen pga at barn reiser gratis.
Husk at det samme gjelder hos #ruter i helgene (dvs. NSB i Oslo og Akershus)

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Vet ikke hvordan det er på andre stasjoner, men på Oslo S automatene ligger man bare kortet på leser og kjøper tilleggsbillett med tre trykk. Eneste jeg savner er mulighet til å kjøpe den i appen.
Hvis du har mnd. kort i NSB-appen så kan du kjøpe tilleggsbillett i appen.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 22:00   #39
eisa01
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 158
Default Re: NSB vs Flytoget

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Vet ikke hvordan det er på andre stasjoner, men på Oslo S automatene ligger man bare kortet på leser og kjøper tilleggsbillett med tre trykk. Eneste jeg savner er mulighet til å kjøpe den i appen.
Skal komme mulighet for dette i høst, spurte når de hadde QA med RB like etter sommeren.
eisa01 is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2013, 22:14   #40
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: NSB vs Flytoget

For de som måtte bo langs en av rutene til flybussekspressen i Osloområdet; Halv pris med forhåndsbetalt kundekort. Drøy hundrings fra øst i Bærum.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
NSB med lavere priser mellom Oslo S og Gardermoen SeatBelt Småprat 8 28-09-2011 20:52
Flytoget til Drammen fra 2/9 Someone Reiseforum 5 04-04-2009 10:21
SAS-direktør til Flytoget TG923 Flyforum 0 25-06-2007 15:58


All times are GMT +2. The time now is 06:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.