![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/n...l-3255179.html Er vel en -800 dette? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Free Luigi
|
![]()
DY1886 was flown on 2010-07-26 by LN-NOJ (B738)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da er det vel slutt på "søppeldebatten" i denne omgang..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Røyklukt i kabinen har lite med snittalder på fly å gjøre, og enda mindre med forurensingen som Kjos siktet til.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Au, har CA glemt vekslepengene i ovnen nå da
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Dette er en SIKKERHETSLANDING, og ingen NØDLANDING. Enig at DY har hatt en del utfordringer med hensyn til å ivareta pax ved delays, men akkurat i Tyrkia har man et generelt problem som heller ingen andre kan se bort fra, man skal f.eks. ha GENERAL DECLARATION for pax, og de er vel underlagt visumregler...? Dette antar jeg vanskeliggjør det å få pax på hotell ved forsinkelser etc. Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Man behøver ingen visum til Tyrkia, og Gen. Dec. papirer skal alltid finnes i Ship's Library. Ergo ingen faktor i denne saken.
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Timatic says; Quote:
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Dessuten, det tyrkiske visumet er noe man kjøper på ankomst, så den "turistskatten" burde det ikke være noe problem med |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nytt for meg. Jeg har aldri behøvd noe visum i Tyrkia, hverken som crew eller turist. I dette tilfellet er det vel som en bagatell å regne.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Minner meg om naboen, som syntes det var rart at vi ikke måtte ha visum når vi var i USA nylig, for det måtte han når han var der - i 1986.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er kun hvis ikke reiseoperatøren har inkludert "visumet" i sin totalpris at man må betale selv på flyplassen, ellers går det automatisk og man viser bare passet og får en lapp og stempel i passet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg mener at firmaet vårt kom ut med en info. der man påminnet om de "særskilte" visumreglene til Tyrkia. Så vidt jeg har skjønt ordnes dette av charterselskapene ved pakkereiser, ellers på en kjapp måte ved ankomst. Men helt sikker er jeg altså ikke her... Gen.Dec. følger alltid med i våre (Thomas Cook's) dokumenter ved avgang fra hjemmebase, men jeg kunne tenke meg at det kunne bli spørsmål om disse hvis de ikke lenger forefinnes ombord, f.eks etter en divertion fra en tyrkisk flyplass (der papirene allerede er avlevert) til en annen, ved f.eks en sikkerhetslanding... Tyrkia er litt "sært" ved uforutsette ankomster, det vet jeg av erfaring, men alt løser seg jo... Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Turkish Airlines fra Istanbul til Los Angeles nødlandet i CPH (09/03/14) | KHANSEN | Småprat | 3 | 11-03-2014 16:21 |
Istanbul-tråden (Hvor i Istanbul bør man bo?) | robertaas | Reiseforum | 18 | 05-10-2012 09:21 |
DY Istanbul | SQ 777 | Småprat | 15 | 14-07-2011 22:39 |
Oslo-Stockholm-Istanbul-Izmir-Istanbul-London-Oslo | FlightDeck | TripReports | 24 | 13-10-2009 15:26 |
Flymuseum i Istanbul | LN-KGL | Flyhistorisk forum | 5 | 22-02-2008 19:20 |