![]() |
|
![]() |
#1 | |
Free Luigi
|
![]()
Dette pryder forsiden av Nordlys i dag:
Quote:
Det har i lengre tid pågått en debatt på "kort sagt" sidene til Nordlys, en side hvor man kan sende inn korte SMS'er / mail om ting som opptar en. Her har folk klaget på sikkerheten i forhold til fly som flyr "over" bebyggelsen, støyen, og så videre. Dette må da gjelde Widerøe, jeg har til dags dato ikke sett noen 737 fly OVER tromsøya. Ja, de har innflyvning i nærheten av Telegrafbukta, men de flyr ikke over bebyggelsen på noen som helst måte. Noen ganger hiver -100'erene til Widerøe seg i trehøyde over øya og slenger ræva i 45graders vinkel ned fra sør på rullebanen, men utover det er det ikke mye LAVTflyvning som pågår? Skjønner ikke helt det der. Personlig synes jeg ikke innflygningene er noe bråkete - og jeg bor enda nærmere flyplassen. Ti ganger verre med lufttransportflyene som står på sørlig ende og ruser propellene 02.30 om natta i flere titalls minutter.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er nok i hovedsak visuell inn- og utflyging fra/mot øst som skaper noe trafikk over øya. Og WF står jo for brorparten av disse.
Det dreier seg vel forøvrig aller mest om "visuell flystøy" ettersom en Dash-8 ikke bråker spesielt mye. Jeg har selv vært vitne til hissig klaging på flystøy fra et seilfly... Last edited by F35Landing; 06-10-2009 at 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette er jo bare tullball. Vi får av og til helikoptre fra UNN over takene, og det høres godt. Klager jeg....? Nei, selvsagt ikke. Jeg er jo bare glad til....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() Da har Nordlys lagt ut sin versjon av saken: http://www.nordlys.no/nyheter/article4627011.ece Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Man kan jo legge flyplassen i Tromsø 5-6 mil utenfor byen for å unngå støyen? Da får nok pipa til tromsøværingene en heeeelt annen lyd :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er som Polaris sier bare små grønne som noen ganger tar en snarvei over øya hvis de kommer fra nord og skal lande fra sør. Jeg har ikke bodd under den innflyvninigen, så jeg vet ikke sikkert hvor mye støy det lager, men tviler på at det er et stort problem. Jetfly går alltid i en god bue utenom og inn fra Bukta - og de flyene bråker såpass at jeg ville være skeptisk til å bo nær flyplassen (fx Workinnmarka).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg bor ikke akkurat i Workinnmarka men veldig nærme, og har bodd så nært flyplassen hele tiden jeg har bodd i Tromsø. Ikke noe problem med støy her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Free Luigi
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Eller de kan flytte til et sted med en flyforbudssone
![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er sant.
![]() Jeg er immun mot flystøy (jeg blir vel egentlig litt bekymret når jeg ikke hører morgenflyene ta av like før jeg står opp....), og det ser ut til at iallefall minstejenta har en viss interesse for fly. Hun kommenterte i dag at hun syntes det var litt rart at alle flyene på kvelden var Norwegian og ikke SAS (på kvelden er halene opplyste og da kan hun se bokstavene, og hun kunne ikke se SAS på halene....). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Man kan jo spørre seg hvordan de klarer seg i Bodø da? Der ligger jo rullebanen i gågata
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
(Om noen av dere trenger en ettroms midt i sentrum av Tromsø har jeg en til salgs ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Men det støter visst. Noe j... likevel i bodø
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"... og dra masken mot deg med et kraftig rykk" | Gandalf | Flyteknisk forum | 7 | 26-07-2010 12:00 |
"Transit fee" / gebyr for gjennomgående reise - er det mot lagen? | Stoarn | Flyforum | 22 | 30-03-2010 13:58 |
Beskyldes for "dirty tricks" mot Norwegian | ENGM 911 | Flyforum | 194 | 20-01-2010 23:11 |
CAU i DK: "Erklærer «krig» mot SAS-ledelsen" | ENGM RAMP | Flyforum | 22 | 31-12-2008 13:16 |