Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-07-2014, 09:58   #1
kosvines
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 181
Norwegian Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Forstår passasjerene veldig godt. Alle fly får noen tekniske problemer i blant, men Norwegian har ikke organisasjon på plass for å drive dette på en skikkelig måte. Tenker da informasjonsflyten, eller rettere sagt mangel på akkurat det.

Jeg kan si her og nå at jeg kommer aldri til å fly long-haul med dette selskapet. Ikke fordi jeg noen brodd mot Norwegian, og selve flyturen er sikkert grei den. Men jeg vil gjøre alt for å unngå å havne i samme situasjon som flere passasjerer nå har havnet i. Og da er det best å holde seg unna, ser det ut til.
kosvines is offline  
Old 26-07-2014, 11:26   #2
Spruce Goose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 126
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

48 timers begynner å bli drøy kost. Spørsmålet er vel hvordan markedet reagerer i UK med et par slike forsinkelser? Eller er virkelig "all publicity is good publicity" sant? Har selv hatt kjempe store problemer med å skaffe hotel ved/nær LAX for noen år tilbake.
Spruce Goose is offline  
Old 26-07-2014, 14:24   #3
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Flere og flere har skrevet at de oplever , og det står jo også i flere medier, meget meget store forsinkelser med Norwegian.
De samme siger også, at de aldrig skal flyve NLH igen. Men det har de glemt næste gang de gerne vil USA..
Så den tror jeg ikke på.
Og nu ser det også ud til at selskabet trækkes i svenske Tingsretten. De vil ikke udbetale erstatning, men henholder sig til at det skal Boeing. Og så tror jeg ikke, at selvom NLH bliver dømt, betaler de....om det kan komme så langt ud at samme advokat firma, så vil indsende en konkurs begæring på selskabet, ja det ved jeg ikke .
Spændende og måske kritiske tider i horisonten for NLH
Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline  
Old 27-07-2014, 16:28   #4
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

God steming her

Quote:
A flight to London was supposed to leave Los Angeles Wednesday night. The flight left Friday afternoon, forcing many passengers to take shelter for days at LAX. Hundreds of passengers on a Norwegian Air Shuttle flight were forced to sleep in the baggage claim area of LAX both Wednesday and Thursday night as they waited to board a flight that was delayed multiple times and did not takeoff until Friday afternoon.
http://www.nbclosangeles.com/news/lo...268604312.html
Og ikke Norsk dialekt...

Last edited by Discus; 27-07-2014 at 16:39.
sail4fun is offline  
Old 27-07-2014, 16:45   #5
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

En ting er jeg iallefall sikker på, og det er at medias omtale av disse forsinkelsene ikke er noe konspirasjon eller svertekampanje mot Norwegian. Media omtaler faktiske hendelser, og konstruerer ikke disse forsinkelsene for å kunne "ta" Norwegian.

Alle erfaringene som nå kommer frem viser med all tydelighet at de ikke er klare for denne typen operasjoner. Det finnes jo ikke noe apparat til å hjelpe folk, og de driver med utstrakt ansvarsfraskrivelse. Andre selskaper opplever også tekniske problemer, jada, men ikke 12-72 timers forsinkelser gang på gang på gang....Andre opereatører av Dreamliner opplever heller ikke samme problemer som Norwegian, så det er klart at Norwegian og ikke Boeing har hovedansvaret her.

Jeg kommer personlig aldri til å plassere meg selv eller andre fra familien på en DY longhaul-reise. Til det er risikoen for å få ødelagt deler av ferien for stor.

På den annen side, nå er disse forsinkelsene så omfattende at samtlige som skal ut og reise LH med DY er klar over risikoen de løper, og det er ikke akkurat synd på dem. Vil du unngå å bli Kjosfast er det bare til å la være å fly med DY.
__________________
Grab your tickets and your suitcase,
staale is offline  
Old 27-07-2014, 17:06   #6
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Quote:
Originally Posted by staale View Post
En ting er jeg iallefall sikker på, og det er at medias omtale av disse forsinkelsene ikke er noe konspirasjon eller svertekampanje mot Norwegian. Media omtaler faktiske hendelser, og konstruerer ikke disse forsinkelsene for å kunne "ta" Norwegian.
Hyppigheten av forsinkelser kan selvfølgelig diskuteres, men min subjektive oppfatning av hvordan Norwegian behandler meg trenger ikke å være den samme som hvordan herr- og fru Olsen oppfatter det. Herr- og fru Olsen kan gjerne gå ut i media og sutre sin hjertesang med bakgrunn i hva de har opplevd, uten at det trenger å reflektere den generelle oppfatningen til resten av flyet. Bilde av triste ansikter som er "strandet" et eller annet sted selger veldig bra. Media omtaler ikke alltid "faktiske hendelser", men gjerne subjektive hendelser

Nå skal det sies at jeg skriver dette med bakgrunn i hvordan jeg oppfattet en situasjon i fjor, som likevel havnet i media. Jeg har flydd DU flere ganger og har ingenting å utsette på det. At folk skal flagge sitt "hat" mot hvordan DU opererer og proklamere at de aldri skal fly DU er for meg like meningsløst som å skrive "ingen kommentar" når noen ber om din tilbakemelding.
OttoL is offline  
Old 27-07-2014, 23:29   #7
Fornax
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 58
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Fløy charter til Kreta for en måneds tid siden. Flyet var 18t forsinket. Stod ikke noe om det i avisene. Hadde det vært NLH hadde tonen helt sikkert vært en annen...
Fornax is offline  
Old 27-07-2014, 23:36   #8
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Var en leder i Aftenposten om temaer i dag. Der ble det nevnt at til tross for alt trøbbelet er jo flyene stort sett proppfulle. Bruker DY Bahr for å føre lønnsforhandlinger har de neppe brukt noe dårligere advokatkontor for å vurdere mulige erstaningssøksmål. Inntil kabinfaktoren stuper tror jeg Kjos & Co tar støyen med knusende ro.

Andre 787 operatører har vel også hatt betydelige problemer, men de har vel hatt annet materiell tilgjengelig. Når det gjelder store feil på fly i juli måned som skulle gått usa-Europa er det flere selskaper som ikke har fått folk hjem i tide de siste årene.
Chriscross is offline  
Old 28-07-2014, 09:19   #9
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,282
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

NHL har verkligen extrem otur.
Igår drog en stor "Thunderstorm" fram över Sverige.
På Gate 18 på Arlanda stod DUs 787 som skulle flyga ARN-JFK.
DUs 787 blev som enda flygplan i Sverige träffad av en lightingstrike. Något hände med Dreamlinern efteråt och jag ARN-JFK ställdes in.
L-1011 is offline  
Old 28-07-2014, 11:01   #10
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Andre 787 operatører har vel også hatt betydelige problemer, men de har vel hatt annet materiell tilgjengelig. Når det gjelder store feil på fly i juli måned som skulle gått usa-Europa er det flere selskaper som ikke har fått folk hjem i tide de siste årene.
Ja, og Finnair leide inn en 787 som erstatning for en Airbus i sommer (skjebnens ironi)

Mye av kritikken mot DY går jo ikke på at folk sitter fast i 10 eller 28 timer, men at man ikke får informasjon og ikke får hjelp til mat/overnatting. Det tikker inn SMSer (der det funker) og en del handlingfolk har ikke 100% oversikt. Da blir Norwegian sentralt litt fjernt og folk opplever at de ikke blir tatt på alvor. Når de i tillegg ikke booker om folk til andre selskaper så oppleves det nok som meget frustrerende blant de reisende. Feilinformasjon om at "neste fly går på tirsdag" osv. hjelper jo ikke på situasjonen. I dagens verden er veien veldig kort fra (feil-)handling til avisene.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline  
Old 28-07-2014, 11:13   #11
haakonks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 725
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Andre 787 operatører har vel også hatt betydelige problemer, men de har vel hatt annet materiell tilgjengelig. Når det gjelder store feil på fly i juli måned som skulle gått usa-Europa er det flere selskaper som ikke har fått folk hjem i tide de siste årene.
Norwegian pusher vel også maskinene hardere en andre operatører, det vil si at de har mindre tid på bakken til å fikse problemer og eventuelt ta inn forsinkelse?
haakonks is offline  
Old 28-07-2014, 12:38   #12
cliean
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 58
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Litt off topic, men det er visst ikke bare på langruter det er mangel på info osv. Førøvrig er dette ganske morsomt skrevet.

http://boarding.no/art.asp?id=58259

"Forrige helg strandet rundt 120 Norwegianpassasjerer i Berlin. Årsaken var teknisk problemer med flyet som skulle bringe dem til Bergen lufthavn Flesland. Det førte til kaos blant passasjerene - mange skal ha måttet vente i flere dager før de kom seg hjem til byen mellom de sju fjell. Blant passasjerene var advokat Vegard Austgulen og hans tre barn. Her kommer han med noen betraktninger rundt deres opplevelser:"
__________________
Sep: OSL-ARN-HKG-ARN-OSL (SK C)
Dec/Jan: OSL-BRU-EWR-MIA-EWR-MUC-OSL (SN/UA/LH C)
cliean is offline  
Old 28-07-2014, 13:35   #13
RescueMe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 485
Default Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Quote:
Originally Posted by cliean View Post
Litt off topic, men det er visst ikke bare på langruter det er mangel på info osv. Førøvrig er dette ganske morsomt skrevet.

http://boarding.no/art.asp?id=58259

"Forrige helg strandet rundt 120 Norwegianpassasjerer i Berlin. Årsaken var teknisk problemer med flyet som skulle bringe dem til Bergen lufthavn Flesland. Det førte til kaos blant passasjerene - mange skal ha måttet vente i flere dager før de kom seg hjem til byen mellom de sju fjell. Blant passasjerene var advokat Vegard Austgulen og hans tre barn. Her kommer han med noen betraktninger rundt deres opplevelser:"
Denne fortjener nesten en egen tråd siden den handler om Norwegians kundeservice, eller mangel på sådan. Men opplevelsen bekrefter det jeg har hørt fra mange andre, å ringe til Norwegian er ren bingo, virker som om de som svarer har null opplæring og dikter opp svar. Snart like billig å kjøpe nye billetter som å sitte i kø der i timesvis for å få svadasvar på gebrokkent norsk eller engelsk.....
RescueMe is offline  
Old 28-07-2014, 16:22   #14
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Quote:
Originally Posted by cliean View Post
Litt off topic, men det er visst ikke bare på langruter det er mangel på info osv.

http://boarding.no/art.asp?id=58259
Quote:
Originally Posted by RescueMe View Post
Denne fortjener nesten en egen tråd siden den handler om Norwegians kundeservice, eller mangel på sådan.
Er allerede diskutert her også: http://forum.flyprat.no/showthread.p...lin#post947007
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline  
Old 28-07-2014, 21:52   #15
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Det er jo ikke rart folk blir litt øre og svimle av informasjonen:
28. jul 08:51
Quote:
Norwegian regrets to inform that DY7005 28th of June is cancelled due to technical reasons
28. jul 10:09
Quote:
New information regarding your flight. Norwegian regrets to inform that DY7005 28.July is delayed, not cancelled due to technical reasons. Your new estimated departure time is 01.10.
29. jul 04:42
Quote:
Norwegian regrets to inform that DY7088 Los Angeles-Stockholm 28th of July is cancelled due to technical reasons. You have been rebooked to DY7088 departing at 02:00 AM local time 30.July.
29. jul 05:29
Quote:
Unfortunately there was a mistake in the previous message sent to you. You have been rebooked to DY7088 departing at 02:00 AM local time 31st of July. We apologize for any inconvenience this may cause.
(Mine uthevinger)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 28-07-2014 at 22:01.
Discus is offline  
Old 28-07-2014, 22:04   #16
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Den siste der var jo artig. Man skal ikke komme her og si DY/DU ikke er fremtidsrettet, den SMS'en kommer jo fra fremtiden.

-A
Utflyttet is offline  
Old 29-07-2014, 13:06   #17
Trdfly
ScanFlyer Rusty

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6,886
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Quote:
Legg til Plus
Spar 251 NOK + 499 NOK
Nice&Tasty Meny (frokost + middag)
1 stk bagasje
Setereservasjon
Er det bare meg som ikke har fått med seg at Norwegian har økt prisen noe så grasalt på denne...? lå den ikke nede på 149kr eller noe sånt?
Trdfly is online now  
Old 29-07-2014, 14:08   #18
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Quote:
Originally Posted by myhrair View Post
Er det bare meg som ikke har fått med seg at Norwegian har økt prisen noe så grasalt på denne...? lå den ikke nede på 149kr eller noe sånt?
Nei det er en god stund siden:
http://e24.no/naeringsliv/norwegian-...gasje/22758953

Quote:
Originally Posted by e24.no
- De gjør trolig dette fordi de vil tjene mer penger, sier professor Espen Andersen ved Handelshøyskolen BI.
OttoL is offline  
Old 29-07-2014, 14:34   #19
Trdfly
ScanFlyer Rusty

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6,886
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Quote:
Originally Posted by OO-VLM View Post
Først må jeg berømme professoren for et utmerket god resonnement!

Det har jeg fått med meg, men mener å huske at de ikke har hatt gebyret på SÅ mye....? men samma det, ikke noe å ''krangle'' om...
Trdfly is online now  
Old 29-07-2014, 14:38   #20
Bobby
Newcomer
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 19
Default Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Mener det har vært 399 til New York og 499 til resten siden starten.
Bobby is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2) Discus Småprat 61 25-01-2020 16:27
SAS - service og håndtering av forsinkelser og kanselleringer (splittet) LN-HFH Småprat 57 08-08-2018 12:56
SAS Håndtering av forsinkelser/kanselleringer m.v. gregas85 Reiseforum 54 23-11-2015 14:06
Håndtering av longhual-forsinkelser - SAS vs DY SQ321 Småprat 29 01-08-2014 11:27


All times are GMT +2. The time now is 21:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.