Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-12-2010, 19:33   #41
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Interessant diskusjon dette.

Må snart kjøpe ny koffert, og har lenge ønsket meg en Rimowa, til tross for at de er dyre. Men her ser jeg at det finnes gode argumenter mot harde kofferter. Motivasjonen min for Rimowa er at de ser ut for meg til å være solide og "evigvarende", og at det kan forsvare den høye prisen. Noen som har erfaringer med dette?

Kan noen bekrefte for meg at maksimumsmålene de fleste flyselskaper aksepterer er 56x45x25cm, (og at Ryanair setter maks 55x35x20cm)?
Jeg kan ihvertfall gå god for kvaliteten. Beste trillekofferten jeg noen gang har hatt.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2010, 23:09   #42
Happyflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 549
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Men å påstå at harde kofferter ikke passer for folk som reiser ofte, blir helt feil.

Som du sier, det er jo folks preferanser og smak.

Jeg har flydd nærmere 230K miles totalt i år, så jeg tør påstå at jeg reiser relativt mye.

Jeg har både harde kofferter (Rimowa) og Travel Pros

Hvordan man pakker og hva man har med seg er utrolig viktig for komfort og enkelhet.

Jeg har med meg en trillekoffert og en ryggsekk

Så hva har man med seg?

-- Laptop
-- iPad
-- iPhone og Blackberry
-- Bose headset
-- Mifi
-- iPod

Har du med deg laptop, forsvinner argumentet med at harde kofferter ikke er praktisk fordi laptop får du ikke plass til i en trillekoffert. Da må du ha med en laptopkoffert eller en ryggsekk og du får plass til alt dilldall der.

Har en North Face ryggsekk som er veldig praktisk og lett.

Ett rom for Laptop og iPad, ett rom for ladere, headset (i headsetetuiet putter jeg Mifi, iPod etc). Det siste rommet er for pass, papirer, kamera, solbriller og en glidelåsromme for kvitteringer.

I min trillekoffert, har jeg kun klær. Dersom jeg har med en Travel Pro, putter jeg avisen som ligger hjemme på døra i den ytterste lomma, men boardingkort og kvitteringer holder jeg langt unna. Disse har jeg ett dedikert rom til i ryggsekken jeg har med meg slik at jeg ikke mister kvitteringer som jeg skal ha refusjon for. Når jeg bruker Rimowaene, får jeg selvsagt ikke plass til avisen, men den går lett inn med laptopen og iPaden.

Har jeg med meg dress, er det praktisk å ha en hard koffert da klærne ikke blir krøllete dersom man pakker korrekt.
Jepp. Du er en borger som har snøring i dine sysaker, men det forandrer ikke min smak, ei heller hva jeg vil anbefale eller ikke anbefale.
I mine øyne så kan en koffert være så solid og stilig den bare vil, men er den ikke praktisk, så mister den plutselig mye av sin verdi som en god følgesvenn. Ja, jeg ser faktisk på kofferten som en god følgesvenn.

Jeg tror vi begge har veldig rett. Forskjellen er at vi har forskjellige behov.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2010, 15:16   #43
Radiv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 781
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Hvilken er det som har flest liter nytterom på maxmål for carry-on koffert ?

Kommer til å ha klær og toalettsaker i den, resten går i ryggsekken !
Radiv is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2010, 11:42   #44
Happyflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 549
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Quote:
Originally Posted by Radiv View Post
Hvilken er det som har flest liter nytterom på maxmål for carry-on koffert ?

Kommer til å ha klær og toalettsaker i den, resten går i ryggsekken !
Som sagt, så kan jeg ikke anbefale deg en spesifikk koffert, men med dine behov ville jeg gått for en hardcase med tynt skall som er nærmest mulig max-målene til ditt flyselskap.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2011, 14:59   #45
Radiv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 781
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Noen som har erfaring med sånn duffelbag type carry-on ?
ala denne:
http://www.luggage.com/Samsonite-154...E1409.html?cv=
Radiv is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2011, 23:18   #46
Cessna182
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Location: Sandefjord
Posts: 238
Ryanair Re: Beste Kabinkoffert?

Ryanair har jo denne ?!
https://www.bookryanair.com/skysales...onite/s1pf.jpg
Cessna182 is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2011, 17:54   #47
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Jeg anbefaler også Travel Pro, spesielt når man ser på pris i forhold til kvallitet, og føler de gir god valuta for pengene
I dag så jeg Travelpro på Mega. Det var to størrelser, jeg vil anta 22" og 26", men skal ikke garantere det. Så ingen priser. Modellen var Vector, den så forholdsvis enkel ut. Ikke spesielt tung.
Har tenkt å kjøpe meg to nye kofferter til høsten, 22" og 26" (evt 20" og 24"). Mine to Samsonite på 8år er modne for utskifting. 4 hjul er ikke aktuelt. Trapvelpro Platinum 7 ser jo bra ut.
Noen som vet om butikker som selger Travelpro eller Rimowa i Shanghai, Singapore eller Kuala Lumpur?
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 09-06-2011 at 18:03.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2011, 18:01   #48
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
I dag så jeg Travelpro på Mega. Det var to størrelser, jeg vil anta 22" og 26", men skal ikke garantere det. Så ingen priser. Modellen var Vector, den så forholdsvis enkel ut. Ikke spesielt tung.
Har tenkt å kjøpe meg to nye kofferter til høsten, 22" og 26". Mine to Samsonite på 8år er modne for utskifting.
Noen som vet om butikker som selger Travelpro eller Rimowa i Shanghai, Singapore eller Kuala Lumpur?
Det er ikke spesielt billig i noen av de stedene du nevner, men ihvertfall billigere enn i Norge. Travel Pro er billig uansett, så lite å spare, men med Rimowa kan do spare helt opp til tusenlapper på å kjøpe kofferten i USA.

Travel Pro er det kun Crew serien jeg vil anbefale. Platinum er for dyr, da vil jeg heller gått for Rimowa. De andre er billig søppel. Vector har jeg faktisk aldri hørt om og når jeg googler fant jeg ikke noe
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2011, 18:46   #49
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Det er ikke spesielt billig i noen av de stedene du nevner, men ihvertfall billigere enn i Norge. Travel Pro er billig uansett, så lite å spare, men med Rimowa kan do spare helt opp til tusenlapper på å kjøpe kofferten i USA.

Travel Pro er det kun Crew serien jeg vil anbefale. Platinum er for dyr, da vil jeg heller gått for Rimowa. De andre er billig søppel. Vector har jeg faktisk aldri hørt om og når jeg googler fant jeg ikke noe
Takk for tips. Hvis Crew 7 er tilnærmet like bra, så er det nok et mye bedre kjøp.
Får se hva jeg finner i KL. Hvis jeg finner en bra skredder blir det et par nye dresser ++, og da må det bli koffert. Hvis ikke så får jeg vente.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2011, 18:57   #50
Boeing_fan
ScanFlyer Molded
 
Boeing_fan's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,225
Ryanair Re: Beste Kabinkoffert?

Quote:
Originally Posted by Cessna182 View Post
Den ser faktisk ganske fin og praktisk ut.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2011, 19:02   #51
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Den ser faktisk ganske fin og praktisk ut.
Jepp, alle manns drøm. Drasse rundt med en trillekoffert som er elendig kvalitet og i tillegg reklamere for Ryanair. Flotte greier
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2011, 19:48   #52
Oluf Air
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Location: BGO
Posts: 260
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Kjøpte nettop en north face bag! Tenkte å ta denne med på FR tur som håndbagasje og reise hjem igjen med SK med den stapp full i nye klær, etc etter fotballtur i England!
Oluf Air is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2011, 20:47   #53
André Nalin
Newcomer
 
Join Date: May 2011
Posts: 31
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Quote:
Originally Posted by Radiv View Post
Noen som har erfaring med sånn duffelbag type carry-on ?
ala denne:
http://www.luggage.com/Samsonite-154...E1409.html?cv=
ikke med duffel, men samsonite har jeg ihvertfall bare positive erfaringer med..
André Nalin is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2011, 20:54   #54
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Skal man først ha en duffel på hjul, så bør man ha skulder-remmer, slik at man kan bære den som ryggsekk i tillegg. Ulempen med duffel på hjul er at man lett sliter hull i bunnstoffet hvis man har pakket litt feil eller man er litt uforsiktig.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2011, 00:09   #55
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default

Quote:
Originally Posted by Oluf Air View Post
Kjøpte nettop en north face bag! Tenkte å ta denne med på FR tur som håndbagasje og reise hjem igjen med SK med den stapp full i nye klær, etc etter fotballtur i England!
De fungerer også bra. Hadde med den lille North Face baggen til Tallinn for 2 uker siden og selv hos Ryanair gikk den som hånbagasje, og klarte også å få den under sete på Blue1 sine Avro'er da jeg kom sist ombord i en stappfull maskin
Someone is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2011, 16:23   #56
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Kan du overstappe en Rimowa? Nuff said.
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2011, 17:18   #57
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Jepp, alle manns drøm. Drasse rundt med en trillekoffert som er elendig kvalitet og i tillegg reklamere for Ryanair. Flotte greier
Det er en Samsonite. Er ikke det bra?
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2011, 21:09   #58
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Quote:
Originally Posted by Robbiedeluxe View Post
Kan du overstappe en Rimowa? Nuff said.
Ja
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2011, 11:41   #59
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Beste Kabinkoffert?

*bump*

Interessant tråd dette her. Vurderer plutselig å kjøpe meg en ny reisebag jeg også som jeg kan ha med på tur. Har ikke lyst å se ut som en business-nisse så jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en North Face bag. Ser på denne her:

http://www.oslosportslager.no/produk...-bag-7205.aspx

Denne ser ut til å være i størrelse S. Rommer 42 liter og har følgende mål: Mål: 51 x 31 x 31 cm. Dessuten kan den visstnok bæres som en ryggsekk, og det passer meg utmerket. Er lei av å få vondt i ryggen av å bære bag med skulderreim.

Prøver å finne ut hva som er standardstørrelse for en typisk håndbagasje-bag. Hvor liten må en bag være for at man kan få den med seg inn på flyet?

Sidespørsmål: Noen som erfaringer med å handle på nett hos Oslo Sportslager. Eventuelt andre nettbutikker som er å anbefale?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2011, 11:48   #60
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Beste Kabinkoffert?

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
*bump*

Interessant tråd dette her. Vurderer plutselig å kjøpe meg en ny reisebag jeg også som jeg kan ha med på tur. Har ikke lyst å se ut som en business-nisse så jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en North Face bag. Ser på denne her:

http://www.oslosportslager.no/produk...-bag-7205.aspx

Denne ser ut til å være i størrelse S. Rommer 42 liter og har følgende mål: Mål: 51 x 31 x 31 cm. Dessuten kan den visstnok bæres som en ryggsekk, og det passer meg utmerket. Er lei av å få vondt i ryggen av å bære bag med skulderreim.

Prøver å finne ut hva som er standardstørrelse for en typisk håndbagasje-bag. Hvor liten må en bag være for at man kan få den med seg inn på flyet?
Denne får man fint inn i flyet, selv hos Ryanair så gikk det bra. Genial størrelse for en langhelg, hvis man ikke skal shoppe. Med litt makt får man også trykt den under setet foran, hvis man vil (må) ha den der også

Quote:
Sidespørsmål: Noen som erfaringer med å handle på nett hos Oslo Sportslager. Eventuelt andre nettbutikker som er å anbefale?
Handlet er par ting derfra og har gått utmerket
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Snedig kabinkoffert! kekker Reiseforum 6 09-01-2014 10:38
LH sin F Champis (splittet fra: Beste Kabinkoffert?) LNv22 Reiseforum 10 08-08-2011 12:17
Hjul som reservedel til Samsonite kabinkoffert Trety Reiseforum 3 15-01-2011 00:11
Beste flymat Hickok Flyforum 3 19-08-2008 19:46


All times are GMT +2. The time now is 20:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.