Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-07-2013, 12:54   #1
TommyL
Trangsynt

SAS Backup booking samme rute, samme dag - lov?

Hei!

Lurte på om det blir problemer hvis man bestiller to Full Flex billetter på samme rute på samme dag? Altså en backup på neste fly hvis man ikke rekker det første?
Før bestilte jeg jobbreisene mine av et reisebyrå, og da fikk jeg ikke lov. Nå bruker jeg SAS.no. Noen som vet?
TommyL is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 13:00   #2
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Backup booking samme rute, samme dag - lov?

Sikkert ikke noe problem. Jeg bestillte nettopp billett nr to med samme flight for både utreise og hjemreise til en feriedestinasjon. Så avbestilte jeg den første, og sparte 400kr pr person.
Old 18-07-2013, 17:11   #3
TommyL
Trangsynt

Tenkte mest på at man hadde begge to samtidig over en litt lengre periode...si et døgn, kanskje to...
Old 18-07-2013, 17:27   #4
zico77
Developer

zico77's Avatar

Default Backup booking samme rute, samme dag - lov?

Eg hadde to separate TPC reiser samme dag, for å oppdage at sist booka blei sletta -årsak: ikkje tillatt. Brukte sas.no. Går sikkert an å prøve, men gjelder det samme i dag som når eg hadde to, er det risiko for at den eine forsvinn.

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 17:32   #5
TommyL
Trangsynt

Ok, det var det jeg trodde. Da gjør vi ikke det
Old 18-07-2013, 20:47   #6
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Jeg har mange ganger hatt to TPI booking på samme avgang. Har stort sett sørget for å slette den ene senest dagen før, slik at jeg vet strengt tatt ikke om den ene bookingen hadde blitt slettet automatisk når innsjekk åpnet.

Billetter på flere påfølgende avganger er et must om en har noen som helst plan om å få flekse på tidligere fly mange steder, så det har jeg nesten hver uke. Ingen problem. En har jo ikke lenger lov å endre en fleksibel billett på flyplassen, så da må man sjekke inn på flere avganger i stedet for.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 21:25   #7
Glean EBG
ScanFlyer Gold

SAS Re: Backup booking samme rute, samme dag - lov?

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Jeg har mange ganger hatt to TPI booking på samme avgang. Har stort sett sørget for å slette den ene senest dagen før, slik at jeg vet strengt tatt ikke om den ene bookingen hadde blitt slettet automatisk når innsjekk åpnet.

Billetter på flere påfølgende avganger er et must om en har noen som helst plan om å få flekse på tidligere fly mange steder, så det har jeg nesten hver uke. Ingen problem. En har jo ikke lenger lov å endre en fleksibel billett på flyplassen, så da må man sjekke inn på flere avganger i stedet for.
Noen som veit hvorfor man ikke får endre på flyplassen lenger?
Jeg ble fortalt i gate at det skyltes det nye altea eller amadeus eller hva det var, stemmer det?
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2013, 15:35   #8
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Glean EBG View Post
Noen som veit hvorfor man ikke får endre på flyplassen lenger?
Jeg ble fortalt i gate at det skyltes det nye altea eller amadeus eller hva det var, stemmer det?
Nei. Det er ingen problem å utføre dette. De har fått en e-post som sier at dette ikke lenger skal gjøres. Det er ikke mange ukene siden jeg kom med et tidligere fly på OSL, og det var gjort på et øyeblikk (mye kjappere enn å fortelle meg at dette ikke lenger er lov).
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2013, 15:52   #9
hifiman
ScanFlyer Gold

hifiman's Avatar

Men kan kanskje tjene noen kr på
dette etterså prisene endres over tid
Old 19-07-2013, 18:06   #10
Randulfb
ScanFlyer Blue

Dette er noko eg gjer stadig vekk. Både fleire flygingar med same selskap, og med ulike selskap. Det er innanriks, så det er SAS og DY i praksis. Avbestiller sjølvsagt så snart dei er uaktuelle, men det er som oftast først når eg er komen gjennom Security og dermed veit at eg rekk det næraste flyet.

Einaste gongen det har vore klussa med, var på ein kombinasjon med Widerøe til Svolvær. Der var det fulle fly, og Widerøe hadde sletta eit av siste legga utan å varsle. Fekk vite om det då SAS ringde og lurte på om eg haddebruk for begge bilettane frå OSL til Bodø. Bruker TPCSAS flygingane.

Det hadde vore mange av mine reiser som hadde medført unødig venting om eg ikkje kunne gjere det slik. Det er no for å ha full fleksibilitet at eg betaler 5-6 gonger så mykje for ei teise som det billegaste alternativet. Fram mot store reiseperioder som jul, så er dette det einaste som gjer pendlartilværelsen akseptabel, for både meg sjølv, familie og arbeidsgjevar.

Så dersom det ikkje er tillatt, så står det i alle tilfeller ikkje med stor skrift i reisevilkåra.
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules