Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-07-2015, 06:43   #1
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Tenkte jeg skulle prøve meg på enda en lavtflygende rapport etter NSB flight 2384 Røros - Hamar og etter å ha byttet ut feilbookingen til Houston med noe mer hjemling hadde jeg noe å ta av:

MS Polarlys Bergen - Trondheim

Først må man jo komme seg til utgangspunktet så jeg tok bussen over fjellet.

Med god sikt å få ombord var det flere som smilte og plasserte seg slik at de kunne klikke i vei. Minnet således litt om flighten inn til Bora Bora. Enkelts synes tydeligvis at isbreer og fjorder er like severdig som korallrev.

Fremme i Bergen bør man beregne tid til å være turist i eget land. Man kan da få med seg:

1 times kø for Fløybanen


50 kr for å komme inn i en kirke med fotoforbud, selv uten blitz. Ja, de er vel redde for at det skal gå utover salget av postkort som har stupt de siste årene.


Det er først når man er turist i eget land man skjønner hvordan nordmenn oppfattes som noen kommersielle troll.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_6648.jpg
Views:	2459
Size:	188.8 KB
ID:	38887   Click image for larger version

Name:	IMG_6751.jpg
Views:	2441
Size:	231.1 KB
ID:	38888   Click image for larger version

Name:	IMG_6963.jpg
Views:	2427
Size:	185.6 KB
ID:	38889   Click image for larger version

Name:	IMG_6994.jpg
Views:	2422
Size:	293.8 KB
ID:	38890  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2015, 09:58   #2
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Ser fram til dette. Vurderte selv Oslo-Bergensbanen-Bergen-Hurtigurta-Ålesund i sommer, i stedet for kjedelige OSL-AES. Men førstnevnte kom på mange tusen kroner, så måtte kuttes av kostnadshensyn. Sikkert god mat om bord nå, skal satses på lokalmat, sies det. God seilas!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2015, 11:14   #3
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Så var det innsjekk. Den kan ikke gjøres online og det er ingen prioritert innsjekk. Her gikk det ikke raskt og heldigvis var det sol i Bergen den dagen for de som stor i kø utenfor svingdøren. Innsjekking åpnet 3 timer før avgang og det var ingen prioritert lounge. Det var bare en ubemannet kafelignende greie hvor det ble holdt sikkerhetsbreafing før vi fikk gå ombord. Boarding startet 2 timer før avgang. Det var ingen sikkerhetssjekk med hva vi tok med ombord, men de var veldig ivrige med at alle vasket hendene med desinfiserende før de gikk ombord. Det ville vært mer effektivt om dispenserne var automatiske og ikke måtte trykkes på.

50 kg bagasje var rommelig og de som ikke klarte bære dem til lugaren kunne sjekke dem inn og få dem stilt utenfor lugaren.

Avlukket man fikk var større enn de man får på de fleste fly som slikt tilbys. Og det var ikke bare en gardin eller skillevegg som man kunne kikke over.


Det var også eget bad med dusj.


Men standarden var nok litt lavere enn hos de andre selskapene. Det var heller ikke noe underholdnignssystem, bare en fasttelefon. Og det var ingen søte damer som passerte og spurte om det var noe man ønsket. En 3 dagers flight til 2700,- kan man ikke forvente det samme som på en noen timers flight til godt over 100k.

Og selv om jeg hadde valgt et såkalt "utvendige" avlukke så var det spasserdeck med folk som gikk på utsiden av de fleste av avlukkene. Og det var også mange som hadde livbåter utenfor som stjal av utsikten.

Forran i 7. etasje var panoramaloungen som kun var tom helt på begynnelsen av reisen.


Noen sov til og med der for å sikre seg plassen sin. Tyskerne kunne altså ikke ta det vanlige håndduk-trikset.


Bakerst på samme etasje var et utendørs område med det optimistiske navnet "Sun deck". Man hadde der også en utendørs bar som antagelig var stengt i forbindelse med duskregnet.

At det ser ut som om den kommer fra "Rorbua" restaurant og bar på Amadores beach på Grand Canaria er heeeelt tilfeldig.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_7135.jpg
Views:	2308
Size:	76.1 KB
ID:	38892   Click image for larger version

Name:	IMG_7115.jpg
Views:	1261
Size:	75.1 KB
ID:	38893   Click image for larger version

Name:	IMG_7117.jpg
Views:	1262
Size:	94.7 KB
ID:	38894   Click image for larger version

Name:	IMG_7139.jpg
Views:	1259
Size:	124.3 KB
ID:	38895   Click image for larger version

Name:	IMG_7121.jpg
Views:	1266
Size:	123.0 KB
ID:	38896  

__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2015, 13:09   #4
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Hvordan er det med gratis vann, er det å få ? Regner med at du slipper knekkebrød med størkna kremost.

Ellers ser jeg at prisene har gått ned, jeg sjekket BGO-AES sjøveien i juni og havnet på over NOK 2.000, nå er prisene nede på ca NOK 1.200, noe jeg finner akseptabelt. Så det må bli neste år, hvis prisene er kurante.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2015, 14:18   #5
RescueMe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 485
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Moro! Ser fram til kritisk skråblikk på landets viktigste sjøvei

Men kabinen burde kanskje vært oppgradert, kanskje de burde ta studietur med SAS?
RescueMe is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2015, 15:48   #6
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Hvordan er det med gratis vann, er det å få ? Regner med at du slipper knekkebrød med størkna kremost.
Har vann i kranen på toalettet og har ikke hørt hverken at det er drikkelig eller udrikkelig. Det har jeg uansett stått over. Har ikke sett drikkefontener eller tilsvarende ombord.

Til middagsbuffeen igår fikk man kun drikke gjennom servitørene som kom til bordet. Jeg spurte om vanlig vann uten kullsyre og det resulterte i en flaske Bonaqua uten kullsyre til 25 kr. Det er veldig mange pakker med drikke som er tilgjegelig, vannpakke, ølpakke og vinpakke hvor det antagelig skal være litt billigre om man tar samme drikke for hele reisen. Vinflasker som ikke var tømt tok de tilbake for at gjestene kunne fortsette på dem neste dag.

Frokostbuffet var inkludert i billetten min. Der var det juice, melk og varm drikke inkludert. Det var også kanner med vann, men flaskene med Bonaqua var låst inn.

Det er også en kiosk/cafe som er oppe mesteparten av dagen hvor jeg til lunch idag tok et varmt karbonadesmørbrød til 89,-. Det var også pizza, noen småretter og smårbrød, muffins og lefser. Det så ut til å ha OK kvalitet og ikke så høye priser som jeg fryktet.

Det er mulig forventningene har vært forskjellige, men jeg er mer fornøyd med matkvalitet, utvalg og prisnivå her enn hva jeg har vært på danskebåten.

Man blir utrolig søvnig av sjøluft og gråvær. Ser alle går rundt og gjesper. Selv sovnet jeg før 10 igår som er alt annet en normalt for meg, men var da oppe igjen i 4-tiden og fikk med passeringen av stadtlandet.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2015, 20:41   #7
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det er mulig forventningene har vært forskjellige, men jeg er mer fornøyd med matkvalitet, utvalg og prisnivå her enn hva jeg har vært på danskebåten.

Man blir utrolig søvnig av sjøluft og gråvær. Ser alle går rundt og gjesper. Selv sovnet jeg før 10 igår som er alt annet en normalt for meg, men var da oppe igjen i 4-tiden og fikk med passeringen av stadtlandet.
Ja, maten har vel blitt viktigere også for Hurtigruten, etter hvert. Eller har det vært litt styr med det vannet, noen klager på å måtte betale, har jeg lest om. Så forresten et over 20 år gammelt Fjernsynskjøkken-program fra Hurtigruten, maten var bra der også, og den største forskjellen var vel ostebordet, som den gangen, som ellers i samfunnet, bestod av TINE-ost og bare TINE-ost.

http://www.nrk.no/video/PS*37176

Eller tenker jeg på båtene som "nye", men det handler mest om at jeg selv har blitt gammel.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2015, 22:42   #8
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Bespisning

Turen min skulle være inkludert frokostbuffet. Det stod imidlertid kun at det var inkludert en kryptisk kode og ikke eksplisitt at det var frokost. Jeg ringte da for sikkerhets skyld support som kunne fortelle at frokost ikke var inkludert og at de bare kunne beklage at om jeg ikke var fornøyde, men det var ikke noe de kunne gjøre. Men jeg kunne jo melde fra til feedback@hurtigruten.com om jeg ikke var fornøyd.

Jeg sendte en mail dit og sa også noe om forbrukerombud. De la da på frokost for meg og sa de beklaget at det var en feil ved bookingen.

Ved bookingen kunne man velge å legge til "Aftens" til 380,- som var en buffet eller "Middag" til 380,- som så ut til å være den spesielle menyen. Det stod ikke noe om dette var kun for én eller for begge dagene. Da skipet gikk sent fra Bergen ville jeg helst ha den spesielle menyen dagen etter. Jeg spurte derfor support på telefonen om jeg hadde middag for én eller to dager. Hun kunne fortelle at jeg kun hadde middag for den første kvelden og at dette ikke kunne endres.

Ved innsjekking fikk alle boardingkort, konvolutt med påskrevet plan og et ark med en helt annen plan for første kvelden.

Skulle man tro boardingkortet hadde jeg halvpensjon, de hadde muligens lagt på noe pga. frokost-feilen. Skulle man tro konvolutten hadde jeg helpensjon og middag 20:15 første kvelden, men det var også med et ark som kunne fortelle at jeg hadde buffet uten fast tid eller bord første kvelden.

Buffeen første kvelden var grei, middagen med spesiell meny som support og konvolutten kunne fortelle at jeg skulle ha var ikke noe sted. Det var kun en større restaurant med organisert servering og første kveld var det kun buffet. Ovnsbakt laks var godt tilberedt og var høydepunktet. Det var også blandt annet multekrem, men uten kromkaker og uten at det stod noe om hva det var.

Frokosten var grei, men jeg kunne godt tenkt meg litt grovere brød og eggerøre eller stekt egg i en eller annen form. De hadde derimot svenske kjøttboller og noe jeg tror skulle være chilli con bacon. Alle melkekartonger stod ute uten kjøling for frokosten som ble severt i 3 timer, utrolig amatørmessig.

Kvelden etter var det ingen buffet til middag, men kun den spesielle menyen. Tid og bordsetting man hadde fått opplyst stemte imidlertid ikke.

Menykort:


Selv om jeg hverken liker erter eller asparges var klippfisk med det jeg trodde var guakamole og agurk i lake en helt grei forrett.


"Salta lammelår fra Hellesylt med rotfrukter, dillpoteter og pepperrotsaus" hadde riktignok ikke dillpoteter, men det var også med granateple som løftet en god hovedrett til utmerket og reddet hele middagen.


Hele servitørlauget stilte opp med flagg og sang burtsdagssangen på norsk. Dette hadde de gjort før og det høstet mye applaus. Ellers har det vært fint lite med underholdning ombord i forhold til andre båter.


"Rabarbra- og blåbærpai med krokanis" var ganske smått og uinspirert. Om det ikke stod på menyen kunne man ikke gjette seg til rabarbra, blåbær eller krokan. Ingen stor avslutning av måltidet.


Foruten resturanten, kiosk/cafeen og baren var det ingen servering ombord. Og ingen betjening gikk rundt for å hente bestillinger. Det var heller ingen som reagerte på folk som åpenlyst hadde med egen mat og drikke som de inntok i fellesarealene.

De kunne også bli bedre på å ikke gi så mye feil og motstridende informasjon om serveringen. Konseptet deres er jo ganske enkelt å forholde seg til om man bare får riktig informasjon.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_7476.jpg
Views:	1063
Size:	82.2 KB
ID:	38897   Click image for larger version

Name:	IMG_7479.jpg
Views:	1070
Size:	81.6 KB
ID:	38898   Click image for larger version

Name:	IMG_7478.jpg
Views:	1069
Size:	96.4 KB
ID:	38899   Click image for larger version

Name:	IMG_7480.jpg
Views:	1062
Size:	89.9 KB
ID:	38900   Click image for larger version

Name:	IMG_7482.jpg
Views:	1058
Size:	124.5 KB
ID:	38901  

Click image for larger version

Name:	IMG_7483.jpg
Views:	1062
Size:	82.7 KB
ID:	38902  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 18-07-2015 at 22:48. Reason: typos
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2015, 22:54   #9
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Bukker og takker for fine matbilder og informasjon. Må vel si at det stod noe tilbake for hva jeg hadde trodd, spesielt dessert og forrett - begge ser litt tørre ut. Bacalao har godt av litt fett, og rabarbra må kunne være mulig å presentere mer saftig og mykt. (Granateple er utmerket til å lage friskhet til retter som mangler litt av dette!)

Ellers stusset jeg på det samme ved en prøvebooking her - vanskelig å skjønne bestillingen av mat, og liten presentasjon av hva man egentlig får. Er det mulig å bestille lunsj og middag underveis ?

God tur videre!

Last edited by AirbusTrond; 18-07-2015 at 23:03.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2015, 23:49   #10
RescueMe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 485
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Etter å ha hørt flere fortelle ekstatisk om mat og service ombord så var egentlig dette veldig skuffende. Men nå skal det sies at flere av de som har uttalt dette nok hadde sin storhetstid ombord på danskebåten en gang på 80-tallet. En må nok være mest opptatt av utsikten ut vinduet for å nyte denne turen.
RescueMe is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2015, 00:03   #11
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Quote:
Originally Posted by RescueMe View Post
Etter å ha hørt flere fortelle ekstatisk om mat og service ombord så var egentlig dette veldig skuffende. Men nå skal det sies at flere av de som har uttalt dette nok hadde sin storhetstid ombord på danskebåten en gang på 80-tallet. En må nok være mest opptatt av utsikten ut vinduet for å nyte denne turen.
Interessant tema i hvert fall - mine foreldre reiste en lang tur i fjor med Hurtigruten og var fornøyd med maten også, men var ikke overstrømmende. Det synes står litt i kontrast til at man markedsfører det som "mye bedre enn før", i alle fall i media. Ref innslaget på Fjernsynskjøkkenet var det bra på tidlig 80-tall også, i forhold til det man fikk på land på samme tid.

En liten morsom observasjon fra ca 1990 - reiste Bergen-Ålesund med Hurtigruten (fordi jeg synes det var mer spennende enn fly!) - som student spanderte jeg faktisk frokost på meg selv. Kvelden før la jeg (vi, flere studenter oppover) merke til en litt artig mørk liten mann kvelden før. På buffet-frokosten var det som hør og bør kokte egg. Mannen spurte høflig servitørdamene om det var "lov å ta så mange egg man ville", noe de selvsagt bekreftet - den lille mannen med det svarte håret i dressjakke, forsynte seg da med 3-4 egg og fornøyd som en hane tok ham dem med fra buffeten til bordet sitt. Aldri sett mann så fornøyd - tenk så mange egg han ville til frokost!

Last edited by AirbusTrond; 19-07-2015 at 12:06.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2015, 00:17   #12
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,534
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Har vært på to rundreiser med hurtigruten, og stort sett vært veldig fornøyd med maten. Er ikke veldig begeistret for buffeten fra Bergen riktignok...
De har også en alternativ rett hver dag, men den bør bestilles i forkant.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2015, 04:22   #13
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Aftens fra Bergen:

Quote:
ergen har vært en viktig havn for eksport av norsk mat i århundrer. Hurtigrutens aftensmåltid speiler denne tradisjonen. Våre engasjerte kokker serverer en bugnende buffet med kalde og varme retter - og for ikke å glemme; du må smake den berømte fiskesuppen. En flott start på ditt eventyr opp norskekysten.
380 kroner ser det ut til. Om jeg hadde reist, hadde dette vært svært fristende. Men hadde også forventet topp mat

Last edited by AirbusTrond; 19-07-2015 at 04:24.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2015, 11:28   #14
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Takker for flott rapport . Har i alle år tenkt på Hurtigruta... Nå er den tatt av buckerlist... Ville kjede meg..
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 19-07-2015, 12:28   #15
Bacardi
Lurker
 
Bacardi's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 606
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Hei og takk for en spennende rapport

Har reist fire ganger med dette skipet før (flere år siden sist), mener de skal ha en blå kran til venstre for kassa i cafeen som gir deg gratis vann. Hvordan er internettmulighetene om bord?

Ellers er jeg litt skuffet over at de har rotet en del med bookingen din, og at ting som speilegg ikke tilbys (har alltid opplevd å få dette selv).
Bacardi is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2015, 22:27   #16
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Mere bespisning
Søndag morgen hadde svenske kjøttoller og chilli con bacon overlatt plassen til speilegg med ett "over hard" som jeg sikret meg) og bacon. Jeg var der rett etter at de åpnet for frokosten så jeg fikk meg iskald skummet melk. Brødene var fortsatt ikke grove. En grei hotellfrokost, men ikke noe spesielt. 125,- ved forhåndsbestilling for de som ikke hadde det inkludert var vel en grei pris.


Meny for søndag kveld var også slått opp. Merkelig at de mange steder kaller det "a la carte" når det er en fast meny.


For de som ikke hadde bestilt på forhånd økte prisen fra 380 til 425. Å betale så mye for buffeen første kveld ville vært en stor skuffelse. Anbefaler å heller ta en varmrett i cafeen første kveld om man drar fra Bergen.

Internett
Det stod på nettet at Internett kun var tilgjengelig i fellesområdene og at man måtte betale for aksess. Føste kveld fungerte det kun på fellesområdene, lørdag fungerte det også på lugaren og søndag fungerte det ikke i det hele tatt. Hastigheten var fra lav til meget lav, men det var gratis. Untatt i Geirangerfjorden hvor jeg kun fikk Edge fungerte mobilt internett greit da jeg brukte det under turen. Bruker SSH til en server, men det fungerte ikke på båtens wlan.

Annet
På lugaren var det en tv-hylle(taktisk plassert slik at jeg skallet i den et par ganger) med antenneuttak, men apparatet var fjernet. Uten TV, radio eller noen annen for for arrangert underholdning gikk tiden sakte ombord. Så hele tiden folk som gjespet og sov også selv mere en normalt. Opplevelsen er nok en helt annen i Hurtigruten enn andre mer oppdaterte båter som også går langs kysten.

Betjeningen var meget bra. De kunne språk, var hyggelige, blide og positive samtidig som de ikke var for eplekjekke eller glatte.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_7542.jpg
Views:	861
Size:	144.9 KB
ID:	38903   Click image for larger version

Name:	IMG_7539.jpg
Views:	855
Size:	107.3 KB
ID:	38904  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2015, 22:42   #17
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,275
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Vi tok turen motsatt veg for litt sidan, med formål transport for å unngå ein heil dag i bil. Bra mat stort sett, trur eg likte middagen betre enn buffetlunchen. Testa også litt frå kaféen, positivt overraska der. Eg synst iallefall at slike korte strekk er fine. Kansje eg hadde kjeda meg på rundtur, veit ikkje. Prisen er jo så som so... Bestill på telefon om ein har litt uvanlege behov, slik som å reise med barn. Får ikkje rett barnerabatt på nett. Ti minutt på telefon sparte oss for over 500 kr.

Takk for rapport!
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2015, 09:35   #18
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,250
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Fin rapport. Jeg har aldri tatt hurtigruten, men jeg har reist med båt langs kysten for mange år siden og det er en vakker reise. Det virker som Hurtigruten kanskje burde legge seg i selen for litt bedre service og bedre informasjon. Er det feil og misforståelser bør de kunne ordne opp.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2015, 11:36   #19
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Quote:
Å betale så mye for buffeen første kveld ville vært en stor skuffelse. Anbefaler å heller ta en varmrett i cafeen første kveld om man drar fra Bergen.
Var ikke buffeen rikholdig nok, eller var det kvaliteten det skortet på? Om der er sjømat som f.eks. reker, krabber og laks, er jeg som regel godt fornøyd - hvis jeg kan spise så mye jeg vil. Vil vel tro det er hyggelig med et skikkelig måltid første dagen, med rikelig drikke til. Men men - får se, har lyst å tese ut neste år.

Nok en gang takk for rapport!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2015, 14:00   #20
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Flight fra Bergen til Trondheim med MS Polarlys

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Var ikke buffeen rikholdig nok, eller var det kvaliteten det skortet på? Om der er sjømat som f.eks. reker, krabber og laks, er jeg som regel godt fornøyd - hvis jeg kan spise så mye jeg vil. Vil vel tro det er hyggelig med et skikkelig måltid første dagen, med rikelig drikke til. Men men - får se, har lyst å tese ut neste år.
Joda, man kan jo spise så mye man vil på buffet, men av varmretter var det den ovnsbakte laksen som var god og så var det et trau med nokså annonymt svine- og oksekjøtt i skiver ... og så var det stekte og gratinerte poteter. Altså ikke et veldig bredt eller spennende utvalg. Joda, det var endel kaldretter, mye som man kjente igjen fra frokosten, men det skulle jo være en middagsbuffet.

For eksempel et varmt karbonadesmørbrød med masse stekt løk og salat på til 89,- som jeg hadde til lunch dagen etter ville holdt for meg den første kvelden. Prøvde ikke noen andre varmretter i cafeen, med de så ut til å ha bra mat og gode prosjoner til prisen.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tysk pilot fløy med bøyde propeller fra Lofoten til Trondheim LN-AFG Småprat 0 12-10-2018 19:33
Med Sk Y+ til Gran Canari fra Bergen Chriscross TripReports 3 18-04-2013 15:42
Bergen-Trondheim-Bergen med SAS SK4188 og SK4179 Marius Moberg TripReports 0 24-09-2012 00:25
Karibien direkte fra Bergen, Stavanger og Trondheim MD11 Flyforum 5 20-06-2008 07:05
Med KLM fra Bergen til New York DCHalvorsen TripReports 3 15-03-2006 07:16


All times are GMT +2. The time now is 09:28.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.