Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-06-2015, 13:58   #1
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Norge NSB flight 2384 Røros - Hamar

NSB flight 2384

Heldigvis fikk jeg meg en lang og god frokost på Røros Hotell for det var heller skralt på lounge-fronten på Røros Stasjon.
  • Sikkerhetskontroll var det også skralt med. Da jeg fløy fra TOS ett år etter 9/11 stod det bare en plakat med noe ala "Vennligst ikke ta med kniver eller skytevåpen ombord", her stod det ikke engang en plakat med såpass. Det var heller ikke noen som sjekket billetter før man gikk ombord.
  • Det var begrenset med sitteplasser ved gaten, et ganskje kjent fenomen. Noen som var uvant var en forvirret hare som hoppet rundt på gaten, det er ikke ofte man ser denslags. Det nærmeste jeg kommer er en hane som spradet rundt da jeg skulle reise fra AIT.
  • Mellomlandingen var meget rask, den var unnagjort på et par minutter, dette hadde de gjort før. Å ha mange innganger hjalp sikkert også.
  • Setet var større og bredere enn normalt med god plass til beina. Ellers var det litt som på business class hos BA, mange satt feil vei.
  • Ingen servering av gratis kaffe/te, men drikker ikke denslags så da slapp jeg irritere meg over at jeg ikke fikk vann istedefor.
  • Etter et par forsøk så virket wlan ombord.
  • De manglet inflight magazine, men hadde inflight app.
  • På sikkerhetsfronten var det mye som manglet. Det var ikke sikkerhetssele i setet. Fant ikke noen flytevest under setet i tilfellet vi havnet i vann. Bagasjehyllen hadde ikke luke så ved turbulens kunne man risikere å få noe i hodet. Det var ikke noe kort med Safety Omboard i stol-lommen og det var faktisk ikke engang holdt sikkerhetsgjennomgang før vi tok av. I det hele tatt virket det som om de ikke tok sikkerhet helt alvorlig.
  • Det er også en utrolig treg flight med masse mellomlandinger. Og når man ikke har fått klarering til å gå inn til landing så stopper man bare helt opp en stund istedenfor å sirkle rundt. Det er sikkert en mye bedre løsning for miljøet.
  • Det ble masse fløyting og oppbremsing da vi passerte en flokk sauer. Heldigvis fikk vi ikke noen av dem inn i noen av motorene.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 21-06-2015 at 14:17.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2015, 14:05   #2
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: NSB flight R10 Røros - Hamar

R10 mellom Røros og Hamar? Jeg trodde det var toget som gikk Drammen-Lillehammer, jeg.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2015, 14:16   #3
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: NSB flight 2384 Røros - Hamar

Takk, har konferert med personalet og fikk riktig flight-nummer. Det som stod på bookingen min stemte visst ikke. De opplyste heller ikke om flightnummer på stasjonen, dette kombinert med ingen billettkontroll før man går ombord er en dårlig kombinasjon.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2015, 14:18   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: NSB flight 2384 Røros - Hamar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Takk, har konferert med personalet og fikk riktig flight-nummer. Det som stod på bookingen min stemte visst ikke. De opplyste heller ikke om flightnummer på stasjonen, dette kombinert med ingen billettkontroll før man går ombord er en dårlig kombinasjon.
Da har du sikkert billett med R10 videre fra Hamar.

Opereres avgangen med type 92 eller 93?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2015, 14:35   #5
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: NSB flight 2384 Røros - Hamar

Vanligvis ligger det noe i avislommen som angir hva slags metall man sitter i, men her måtte det googling til: Flighten bruker BM 92.

Ellers så tar de kun kontanter ved salg av kioskvarer ombord. Det er jo det stikk motsatte av hva man ellers har. Hvem går rundt med norske penger på seg idag?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2015, 14:52   #6
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: NSB flight 2384 Røros - Hamar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
  • Etter et par forsøk så virket wlan ombord.
Da hadde du mer flaks enn på min forrige tur med selskapet

Flaks at du har besøkt en destinasjon beliggende langt øst denne helga, siden flightpath DOVRE har blitt stengt for trafikk, med tilhørende kaos av reroutinger og equipment change.

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Opereres avgangen med type 92 eller 93?
93 vil jeg mene. 92 holder seg mest til lokaltogene mellom Lundamo og Steinkjer/Storlien.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2015, 14:55   #7
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: NSB flight 2384 Røros - Hamar

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Da hadde du mer flaks enn på min forrige tur med selskapet

Flaks at du har besøkt en destinasjon beliggende langt øst denne helga, siden flightpath DOVRE har blitt stengt for trafikk, med tilhørende kaos av reroutinger og equipment change.


93 vil jeg mene. 92 holder seg mest til lokaltogene mellom Lundamo og Steinkjer/Storlien.
92 går ofte mellom Hamar og Støren også. Hvertfall en daglig.
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2015, 14:59   #8
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: NSB flight 2384 Røros - Hamar

Jeg tok selv 92 Trondheim-Røros en gang, men det er vel et par år siden nå.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2015, 15:11   #9
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: NSB flight 2384 Røros - Hamar

For de som tviler på min vurderingsevne:


Klarte kun late opp den før jeg ble stoppet med varselet:
"NSB Interaktiv er en delt Internett forbindelse som fungerer best for vanlige nettsider og til normal e-post.
Vi ber deg unngå å last opp eller ned store filer. NSB begrenser tilgang til noen nettsteder og tjenester på Internett som bruker mye båndbredde.
Dette er gjort for å gi så god Internettilgang som mulig til alle brukere. Kommentarer angående NSB Interaktiv kan sendes til Interaktiv@nsb.no"
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_4759.jpg
Views:	1476
Size:	60.5 KB
ID:	38754  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
NSB vs Flytoget til Gardermoen Northrider Reiseforum 105 29-04-2020 20:09
Hjelp: Fjellfly på Hamar (Skien-Torp-Fornebu-Hamar) seilfly Flyhistorisk forum 0 02-08-2008 12:06
Da er det bare å booke på NSB Hurum Flyforum 21 31-01-2006 09:04
Delvis: OT NSB i ny drakt DY Flyforum 20 09-04-2005 17:32


All times are GMT +2. The time now is 13:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.