Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-04-2013, 00:51   #1
96adrian
ScanFlyer Blue
 
96adrian's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: Trondheim/Kristiansand
Posts: 381
OBB 19 FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Hei!
Da er det klart for min første trip report her på forumet! Og hva passer vel bedre enn å gjøre debut med en reise med FlyNonstop. Dette er fra den første dagen med operasjoner for FlyNonstop: Flight J7210 KRS-LCY PH-FNS ERJ-190.
Det hele begynte egentlig den 16. oktober. Jeg var på vei til skolen da jeg hørte på radioen at nye ruter skulle lanseres fra KRS. Min første tanke var Ryanair, så jeg hadde ingen anelse om at et helt nytt selskap var på gang. Så gleden over å høre det var ganske stor! Jeg ringte pappa som skulle prøve å få bestilt tur til London på første dagen med flyvninger. Men på grunn av stor pågang på sidene var vi ikke sikre på om bestillingen hadde kommet igjennom. Senere på dagen fikk vi telefon fra FlyNonstop om at bestillingen var kommet igjennom og at vi hadde gjort den første bookingen med selskapet
Så var dagen kommet. Datoen var 25. april og klokken var 18 når vi satte kursen mot KRS. Flyet fra Nice var en time forsinket, så vi hadde god tid. Når vi kom til KRS hadde FlyNonstop-logoen kommet opp på skjermene i check in-skranken, men dessverre ikke på boardingkortene (ennå forhåpentligvis…):



Boardingen var litt forsinket pga noen problemer med kommunikasjon mellom SGS og FlyNonstop-flyet. Ca. 1915 var det boarding og jeg var nesten først om bord









God benplass:



Boardingpass (med SAS-logo ) og safety on board-kortet, som jeg synes så veldig bra ut Det var litt surr med setene om bord: noen hadde fått tildelt samme sete. Jeg havnet til slutt på sete 7A. Det var nesten helt fult (over 90%).



Med alle om bord (inkludert Espen Hennig-Olsen på rad 1) fikk vi beskjed om at flytiden var ca. 1 time og 40 min og at det var mulighet for litt turbulens på veien. Vi gikk igjennom sikkerhetsrutinene og det vanlige…
Så var det klart for take off. Ikke det beste været…:



Avgang fra 22, utsikt over Hånes (for de som er kjent):





Etter avgang ble det servert champagne. Siden jeg er 16 og liker å følge lovene, måtte jeg låne pappas for å ta dette bildet Vi fikk også utdelt en iPad hver:



På iPad'en var det følgende: Informasjon om hver destinasjon, kabal, meny, musikk, filmer, aviser mm. Man kunne også bruke kameraet på iPad'en, så det kommer til å bli interessant å se igjennom galleriet etter noen uker…
Her er et bilde av menyen:



Ble etter hvert klar over at man ikke kommer til å få noe mat om bord, man må kjøpe alt… (vi betalte over 9000, så det hadde jeg forventet). Men siden det var første dag (antar jeg), fikk vi alt gratis Vi fikk en liten bit fra fire forskjellige retter. Fra bunn til topp: Spansk Potettortilla med chorizpølse og manchego; Tortillalefse med snøfrisk, røkt laks og salat; Foccacia-Sandwich med parmaskinke, pesto og parmesan; Nicoise-salat med kylling og hjemmelaget vinaigrette.



Maten kom ganske sent under flyvningen, så man måtte forte seg å spise opp. Innflygningen gikk fint, men den ble avsluttet med historiens hardeste touchdown! Landingen var fra vest og vi takset litt forslåtte inn til gate. Ingen bilder fra LCY dessverre fordi det var mørkt, men en ganske kjedelig flyplass etter min mening…

Tid for en konklusjon: Synes dette var en god start for FlyNonstop. Noen nybegynnerfeil, som setevalgene og kommunikasjonen med SGS, men det synes jeg man kan godta i starten. Maten var grei, men jeg som er fan av litt enkel mat synes kanskje det var litt for avansert. Det burde også bli servert noe gratis. iPad'ene var litt hakkete inne på FlyNonstop sine programmer, så der må det gjøres noe. Setene var behagelige, det samme var fargene på interiøret. Selve flyturen gikk fint (bortsett fra landingen), merket ingenting til den turbulensen som ble varslet. Flyvertinnene gjorde også en god jobb. Alt i alt er jeg fornøyd med selskapet, så jeg blir nok å se om bord igjen hos FlyNonstop om ikke så altfor lenge

Setter pris på tilbakemeldinger om det er noe jeg bør forbedre/gjøre annerledes til neste gang.
__________________
Adrian Leirvik Larsen


Last edited by 96adrian; 27-04-2013 at 09:30.
96adrian is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 01:11   #2
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Flott første rapport Ble veldig overasket at de hadde gått for BOB når de har så DYRE bilettpriser. Var det mye vind ved landingen eller?
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 01:11   #3
L1011-500
ScanFlyer Silver
 
L1011-500's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Takker for en fin, liten rapport! Blir spennende å se hvordan det går med FlyNonstop, men ingen tvil om at det ser ut som de leverer et bra produkt
L1011-500 is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 01:37   #4
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,170
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Quote:
Originally Posted by 96adrian View Post
Setter pris på tilbakemeldinger om det er noe jeg bør forbedre/gjøre annerledes til neste gang.
Godt skrevet og gode bilder, her er det bare å takke for jobben du har gjort.

Når det gjelder den harde landingen i LCY antar jeg, uten at jeg er noen ekspert, at den korte rullebanen gjør at de må være litt kontante i cockpit når de setter ned flyet.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 02:20   #5
teamseacow
ScanFlyer Silver
 
teamseacow's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Takk for rapporten! Fint å få innblikk på FlyNonstop sitt produkt Håper vi får se flere slike etter hvert!

Stusset også litt på de stive BOB-prisene som - som du sier - ser litt for fancy og avansert ut. Jeg hadde hvertfall klart meg med en litt enklere baguett. Når det gjelder landingen er jeg nokså sikker på at skylden kan legges på LCY og steep approach
__________________
Businesstudent, BCN/OSL

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 02:36   #6
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Takk for fin og velskrevet rapport Kuult at du kom deg med på den første turen.
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 03:57   #7
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,203
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Supert med en rapport så tidlig etter oppstart!! Takk for den!

Dette ser jo bra ut, og de får bra skryt i mediene. Gøy å se at til og med glassene er anderledes enn andre.

At de tar betalt for mat og drikke, var jo klart fra oppstarten av så det kan umulig være en overraskselse. Og jeg er uenig med Sondbjo om at de har dyre billetter. KRS til Berlin og tilbake får man sjelden for under 3500 kr med SAS. Ikke mye gratis å spore der heller. FNS tar mellom 1498 og 2498 og flyr direkte. Så la oss ikke være urettferdige her. Man kan ikke sammenligne direktepriser med lavpris fly fra Oslo med KRS som normalt må ha minst ett stopp på vei ut i verden.

Dessuten er jeg glad for å se at det endelig er et selskap som har forstått at litt plass til beina ikke er for mye forlangt!

Håper inderlig at dette er liv laga!!

Takk for rapporten Adrian!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 08:48   #8
TheEirikK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2012
Location: Drammen
Posts: 636
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Flott rapport Adrian!
__________________
Mvh Eirik Olsen
TheEirikK is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 09:06   #9
JohnRR
ScanFlyer Blue
 
JohnRR's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Trondheim
Posts: 58
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Takk for fin rapport. Vil anbefale deg å sladde persolige detaljer som navn, ref.nr og billettnummer fra bildet.
JohnRR is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 11:06   #10
jjessen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: OSL
Posts: 471
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Flott rapport. Kanskje SAS burde ta inn Trond Moi for å komponere deres nye cafe meny, for dette så faktisk litt delikat ut...
jjessen is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 13:53   #11
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,173
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Da kommenterer jeg i riktig tråd, omsider. Knallrapport. Dette så skikkelig bra ut. Meny og servering også.

Quote:
Originally Posted by jjessen View Post
Flott rapport. Kanskje SAS burde ta inn Trond Moi for å komponere deres nye cafe meny, for dette så faktisk litt delikat ut...
Enig i at det ser bra ut, selv om jeg personlig synes B&M restaurantene er ekstremt oppskrytt og svake på smak. Men det ser jo, som nevnt, alltid flott ut da.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 14:49   #12
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Tusen takk, så gøy! En eksotisk rapport fra Norge, det er ikke hverdagskost. Tok du bilder av toalettene? (ingen spørsmål er for dumme når det gjelder et nytt flyselskap)
Fly med oss is online now   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 18:24   #13
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Veldig flott og interessant førsterapport 96adrian - takk skal du ha!
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 19:27   #14
JowDones
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Kristiansand
Posts: 70
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Kjempebra rapport fra første Londontur med Elias!
Agderposten har en bildeserie fra samme turen:

http://www.agderposten.no/bildeserie...4632/1.7864636

Jeg tar mitt første LCY besøk om en mnd, spent på om landingen blir like hard.
JowDones is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 20:24   #15
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,754
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Dette var en veldig bra debut som trip reporter og en vel-komponert rapport Jeg synes ombord-produktet til FlyNonstop virker bra. Fint og lyst interiør. Dessuten er Elias en virkelig fin fugl, både modellmessig og farvemessig!
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 21:34   #16
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 939
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Dette er en veldig bra rapport! Ikke bare beskriver du et nytt flytilbud, men teksten er to the point, og bildeutvalget står godt til teksten. På den måten har jeg følelsen av å ha vært med på turen selv.
__________________
Dag Chr. Halvorsen


DCHalvorsen is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 21:52   #17
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Veldig bra rapport - den første fra et nytt norsk flyselskap! Flott beskrevet, og fine bilder. Maten synes jeg så veldig bra ut og relativt sett rimelig. Virker som et kvalitetsprodukt hele veien. Håper at selskapet lykkes og at ismannen ikke taper hele sin isformue.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 21:56   #18
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Se her, rapport fra det nye selskapet allerede! Interessant lesning. Lurte litt på hvor de hadde gjort av det vanlige setelommefyllet med taxfree kataloger, in-flight magazine etc. helt til iPaden dukket opp Er det miniversjonen dere fikk utdelt? Tror jeg ville foretrukket litt størrelse på skjermen når noen timer på fly skal slås i hjel. Var det norsk eller nederlandsk crew?

Angående prisnivået tror jeg de har priset seg veldig rett. Rimelig nok til ikke å skremme vekk fritidsreisende, men ikke lavere enn det. Siden det er fra KRS hvor DY ikke flyr Europa rundt for 349,- vil nok iskremflyet ofte være det rimeligste alternativet likevel
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 22:01   #19
Glenn
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Veldig bra rapport - og kjapt levert av et nyoppstartet selskap! Slik liker vi!
FlyNonStop ser fresht ut, helhetsinntrykket er bra.
Håper de lykkes konseptet - jeg har trua
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2013, 22:22   #20
grindstein
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
Default Re: FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Wow. En meget bar deby dette ja!!

Produktet til flynonstop ser VELDIG bra ut, og det frister og teste dette selskapet en gang i løpe av året.
__________________
grindstein is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
FlyNonstop i Stavanger for første gang. Twin Otter Bilder & foto 4 06-07-2013 01:26
FlyNonStop sin første visit hos SVG L1011-385 Bilder & foto 2 25-06-2013 22:00
KRS Flynonstop ThePlanespotter1 Bilder & foto 7 28-04-2013 22:09
Årets første spotting - KRS 96adrian Bilder & foto 4 05-02-2013 17:50
KRS-OSL med SAS (første trip rapport) Robin882 TripReports 11 03-09-2010 22:11


All times are GMT +2. The time now is 19:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.