Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-04-2013, 23:04   #1
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
USA Påsketur til Oregon og Washington

Årets påsketur gikk til statene Oregon og Washington på USAs vestkyst. Vi har familie og venner i området, og da fant vi ut at vi kunne ta en uke ferie i påsken og reise for å besøke dem.

Booking av flybilletter skjedde wideroe.no uten for mye trøbbel. Det gjaldt å finne billetter som var nogen lunde fornuftig priset i påskeferien, og da ble det til at utreisedato ble 25.mars, med grytidlig avreise KRS (0605) en 8 timers layover i København (iiiik), en 13 timers layover i Chicago, og hjemreise 2.april. Vi bestilte to separate billetter, en til meg, og en til mor og far. Jeg tenkte at hvis jeg skulle benytte meg av Optiontown og mamma og pappa ikke ønsket det, ville det være vanskelig å få til om vi var på samme booking.

Reiseruten så med det slik ut:
25.mars KRS-CPH WF262
25.mars CPH-ORD SK943
26.mars ORD-PDX UA1585
2.april PDX-ORD UA640
2.april ORD-CPH SK944
3.april CPH-KRS WF277


Med flybilletter i boks booket vi hotell i Chicago og to netter i Salem, OR. I Chicago betalte jeg rommet med 25000 Hhonors poeng, på Hilton Chicago O'Hare Airport, og i Salem, som er statshovedstaden i Oregon, booket vi et dobbeltrom på La Quinta til 450,- per natt. Leiebil ble ordnet gjennom Expedia og vi fikk bekreftet leie av “Chevrolet Tahoe or similar” i en uke for den nette pris av 2400,- Da avreise nærmet seg, booket vi også to netter i Seattle på samme hotell jeg bodde på under lynvisitten min i fjor (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=101372) nemlig Arctic Club Doubletree by Hilton Downtown Seattle (phew.)

Så, pakket og klare palmesøndag kveld/natt, var det bare å finne loppekassa og håpe at 0330 ikke ville komme på en stund.

Men det gjorde det jo selvfølgelig, og etter en natt med lite søvn fikk vi bagasjen ut i bilen og kommet oss avgårde ca klokken 0400 med undertegnede bak rattet og resten av gjengen sovende i passasjer- og baksetet. Jeg hadde kjørt i ca 5 km før jeg møter en bil som kommer kjørende motsatt vei som meg. Etter at jeg har passert et kryss, ser jeg denne bilen snur og følger etter meg. Etter litt, skrur han på blålysa. Da er det bare for meg å blinke pent inn til siden på et busstopp. Når sant skal sies, var jeg på vei gjennom et.. Vel, belastet område, og mørke Mercedeser er tydeligvis foretrukket kjøretøy blant “businessfolka” her. På spørsmål om hvorfor vi var så tidlig på'an, hvorpå jeg svarer at vi skal til Amerika på ferie, blir jeg ønsket god tur videre, og Onkel Politi slipper meg fri.

På Kjevik sjekker vi inn på automat, hvor jeg får tildelt nytt sete på SK943. Rad 18 var 18 rader lengre foran enn det jeg hadde reservert. Mamsen og papsen beholdt sine seter på rad seksogtredve, mens unge lovende hadde blitt plassert fremme i economy extra. Med ett så jeg plutselig litt frem til 9 timer over Atlantern i en Airbus.
Med 2 stk kolli avlevert i bagdrop, bar det avgårde gjennom en sikkerhetskontroll uten kø, og inn i den nyoppussede avgangshallen som faktisk er blitt ganske så fin. Det er i alle fall en stor forbedring fra hva som var før. 7/11 er byttet ut med Deli de Luca og interiøret har fått et realt ansiktsløft. Etter en yoghurt og appelsinjuice, var WF262 klar for boarding.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2013, 23:05   #2
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Widerøe WF262

WF262
25.mars 2013
06.05-07.15
KRS-CPH
Dash 8 Q400
LN-WDE
Sete 07A

Da boarding tok til, hadde vi ikke akkurat hastverk med å komme ombord, og vi lot de ivrigste komme seg ombord først. Da det minket litt på folk, boardet vi. I det jeg scannet mitt boardingkort, kom det en litt annerledes pipelyd og jeg fikk en lapp med tildeling av nytt sete. Samme skjer med mamsen og papsen. No big deal, tenkte jeg, det skjer ofte med WF på grunn av vekt og balanse av flyet. Hadde i utgangspunktet reservert 21A-D-F til oss. Ombord ser jeg at rad 7 er siste rad på business. Mor og jeg fikk 7A og 7D, mens far måtte finne seg til rette med “bermen” på rad 8. :P

Vi tar av på tiden fra bane 04 og etter å klarert tretoppene nord for flyplassen og passert waypoint IKEAA, ble setebelteskiltet skrudd av. Jeg tenkte for gøy at denne gangen skal jeg ta tiden fra wheels-up to setebelteskiltet ble skrudd av. Det tok ganske så nøyaktig 90 sekunder!

Vel oppe i luften blir vi servert en liten frokostpakke med et rundstykke, appelsinjuice og en yoghurt.



Vi lander 15 minutter før rutetid på 04L i København. For å minske taxitiden virket det som pilotene valgte å lande lengre inn på rullebanen enn touchdown zone. Vi kom i alle fall høyt over threshold og landet et stykke inn på rullebanen. Eventuelt kan det ha vært vindforholdene, men med god sikt, tørr bane og lett lastet virket det mest som om det var intensjonelt.

Buss inn til terminalen hvor bare rulletrappen gjenstod før vi ankom pitstop for de neste 8 timene – Scandinavian Lounge.







Sophie var selvfølgelig med. Litt sjenert foreløpig så hun var for det meste i sekken, men snek seg frem da hun skjønte de serverte weinerbrød. Det finnes ingen bedre start på dagen enn et smålunkent weinerbrød og en kopp te med masse sukker i. Sånt må til når dagen så vidt har startet og det fortsatt var nærmere 20 timer til før man kunne gå og legge seg i en seng.

8 timer føltes som.. Vel, 8 timer. Etter å ha glana på to filmer på Netflix og spist lunch av matbuffeten som hadde hatt 3 forskjellige retter siden vi kom, var det straks på tide å finne veien til gaten som denne mandagsmorgenen var C32.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2013, 23:06   #3
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
SAS SK943

SK943
25.mars
15.40-19.10
CPH-ORD
Airbus A330-300
LN-RKH
Sete 18H

Pre-boarding først, så fant vi et par stoler å sitte i frem til selve boardingen startet. Det varte og rakk, men vi slapp etter hvert ombord og jeg kunne finne frem til 18H som er siste rad i Economy Extra kabinen. Faktisk var det prioritert ombordstigning på denne flighten, og business class, economy extra samt Star Alliance Gold og SAS Pandion ble ønsket ombord først. Da boarding ble annonsert “completed” kunne jeg igjen konstantere at jeg fikk en toseter for meg selv. Meget behagelig å slippe å krabbe over ukjente mennesker når man vil strekke litt på beina eller må på do (som jo forekommer et par ganger i løpet av 9 timer)

Vi forlot gaten litt sene, men det ble annonsert fra flight deck at vi hadde “favorable winds” (det vil vel strengt tatt si at motvinden ikke er så sterk som vanlig i jetstrømmen) og at flytiden var beregnet til 8 timer og 30 minutter, med en forventet landingstid i Chicago klokken 18.40. Dermed var det ikke fare for videre connections for de som hadde det. Nei, om en forsinkelse ikke skulle skape rot for de som skulle videre, så klarte CBP det veldig greit i immigrasjonen. Mer om det senere.

Vi tok av fra 04R og etter en svak venstresving etter departure, var snuten rettet mot Amerika.
Oppe på cruise fikk vi servert noe å tygge på.



Forrett. Usikker på hva dette faktisk var, men det smakte litt som svinekjøtt?



Hovedrett. Kylling, pottittmos og rødvinssaus. Samme som jeg hadde på 907 i november, som den gangen var en schlager. Smakte like greit denne gangen også.

Etter middag duppet jeg av i 1,5 time og våknet opp mellom Island og Grønland.

Dette var antageligvis en av de fineste Atlanterhavskrysningene jeg har hatt. Klarvær for det meste og nesten ingen turbulens (utenom det obligatoriske rundt Labradorstredet) Grønland viste seg fra sin gode side og bød på skyfrihimmel over ishav og fjell.



Før landing fikk vi pre-arrival meal, som i economy extra denne kvelden var to smørbrød, et med rekesalat og et med skinke. Det smakte helt greit.



Kikket litt på film på AVODen, Skyfall og Life of Pi. Knøtteskjerm men det funket greit som tidsfordriv.

Ellers var crewet en lett blanding av unge og gamle, og alle jeg var i kontakt med var hyggelige og serviceinnstilte.

Vi landet som lovet 18.40 i Chicago på rullebane 28 og takset til gate M15. Selv om jeg var langt fremme i flyet, måtte jeg vente på mor og far på rad 36 og dette bidro til at vi kom et stykke bak i immigrasjonskøen.

Immigrasjonen var en stor vits. Lufthansa, British Airways og SAS landet i tur og orden etter hverandre. I US-citizen køen var det 8 betjente luker. Køen der gikk greit unna. For VISA/ESTA-køen og crew var historien noe annerledes. Crew lane var ubetjent! Ellers var 4 luker åpne for turistene. Etter litt om og men fikk Lufthansa-crewet, som stod og ventet ved crew lane, gå direkte til i en av køene til Visa/ESTA. Men da bestemte han offiseren som betjente den køen om å dra. Klokken slo 20:07 så da var vel hans skift ferdig. Håpløst. I villrede, stod LH-crewet der, like oppgitte og irriterte som de 4-500 andre bak dem i køen. Det så ikke ut som noen hadde tenkt å ta over den køen så etter noen minutter ble LH-crewet dirigert bort til US-citizen køen.

Vi andre måtte bare holde ut. Totalt stod vi ca 1,5 time i kø og med det ny rekord for meg gjennom O'Hare. Sist gang ORD var Port of Entry for meg inn til USA, i 2008, stod jeg 3 timer i kø.

Passe irritert etter køståingen, hastet vi innom bagasjebåndet hvor koffertene våre hadde kjørt karusell i nesten 2 timer allerede, og videre ut gjennom tollen. Fra ankomsthallen tok vi en rulletrapp opp noen etasjer og gikk ombord i toget som går mellom terminalene. Vi hoppet av på terminal 2 (eller var det 1) og gikk over en parkeringsplass og inn i Hilton-lobbyen hvor vi ble sjekket inn kjapt og greit. Valgte 1000 ekstrapoeng i stedet for gratis frokost da vi uansett kom til å finne oss en matbit inne på terminalen neste morgen.
I seng fort som fy, og sloknet ganske fort. Våknet ikke før 0430 neste morgen, gjorde oss klare og sjekket ut litt før 0600.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2013, 23:07   #4
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
United UA1585

Etter en kjapp gåtur over samme parkeringsplass som vi hadde gått over kvelden i forveien var vi inne i terminalen og fikk sjekket inn. Det virket som det var litt vanskelig for damen i Premier Access å få sjekket oss inn, hun nevnte noe om at “your flight numbers have changed” og refererte da til at denne United-flyvningen var booket på SK-codeshare. Dette bød tydeligvis på problemer for henne når hun skulle sjekke oss inn, og hun måtte endre billettene våre. Dette skulle senere vise seg å lage krøll på hjemreisen. Etter litt kjas og knoting på tastaturet, fikk vi nå hvert vårt boardingkort og kunne spasere inn i fast track sikkerhetskontroll hvor det var lite kø å snakke om. Vi var gjennom på et blunk, og på innsiden fant vi en liten restaurant hvor vi fikk i oss litt frokost. Le Mediterranean, tror jeg den het. Benyttet meg av Boingo-nettet på terminalen før det ble tid for boarding litt før 0800.

UA1585
26.mars
08.30-10.59
ORD-PDX
Boeing 737-900
N75410
Sete 08A

Før boarding ble annonsert gikk jeg til gaten og spurte om det var mulig å oppgraderes. Fikk svar at jeg kunne kjøpe meg opp til economy plus, som i bunn og grunn bare er bedre benplass. Mamma, pappa og jeg hadde ikke fått seter sammen uansett, jeg var stuet bak på rad 29, i et vindussete, noe som fristet svært lite på en 4 timers flight. Mor og far hadde hvert sitt midtgangsete og var i så måte noe bedre situert.
Slo til på “Bulkhead - $49” og fikk nytt boardingkort med 08A printet på. Jeg visste ikke på forhånd om dette var et bra eller dårlig bulkhead (type veggen klint oppi knæra eller “strekke ut beina og ikke nå frem til veggen”) så det var en positiv overraskelse å komme ombord i kjærra som boarding group 2, og finne mitt sete med ganske så bra benplass.



Kunne også nå, da boarding ble annonsert “completed”, konstantere at personen i 08B var Mr. Nobody, noe som alltid er komfortabelt.

Etter hvert ble det tid for avgang, og jeg minnes at vi var litt sene ut fra gaten men vi fikk en kjapp taxirute til rullebane 32L for avgang litt etter rutetid.

Etter noen slake svinger mot en mer vestlig retning, var vi kommet opp i cruise altitude 36,000 fot. Setebelteskiltet ble slått av, og kapteinen kom på PA og annonserte at han oppfordret alle til å ha setetbeltet festet så lenge man sitter i stolen. I det han annonserer det, kommer vi inn i litt “røff” luft, ikke mer enn at det var litt lett risting, og utbryter “Woops, should've kept it on a little longer” - Uææææ, stooor forskjell fra United og Widerøe når det gjelder dette setetbeltetskiltet Men som kommentert før, amerikanerne er vel skamredde for at noen skal falle og slå seg, og dermed saksøke flyselskapet?!



Uansett, turen vestover gikk knakendes fint, setetbeltetskiltet kom ikke på før vi begynte nedstigningen mot Portland, og over Rocky Mountains var det skyfritt og alldeles nydelig. Snøkledde fjelltopper på godt over 4000 meter strakk seg til værs. Portland var dessverre overskyet og jeg fikk ikke sett Mt. Hood under innflyvning, men klarte så vidt å få øye på Mt. St Helens gjennom et F-vindu på motsatt side av kabinen.

Vi landet litt før rutetid på Portlands rullebane 10L og parkerte på gate E4. Ute i terminalen trodde jeg vi hadde landet i Florida. Sjøgrønne vegg-til-vegg tepper i hele terminalen. Grøss.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2013, 23:08   #5
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
USA Oregon

Nede i underetasjen var bagasjebåndene og koffertene våre kom relativt kjapt. Da var det bare å finne shuttelen til Alamo og kjøre og hente leiebilen vår.

Rett før klokken slo 12 satt vi i leiebilen vår, en 2013 GMC Yukon med 6500 miles på klokka. Når vi er i USA foretrekker vi litt høye leiebiler, fordi vi ofte tar kjøreturer utenom allfarvei, og da er det greit å kunne se over autovernet.




Vi satte kursen sørover mot Salem på I-5, hvor vi møtte noen venner og familie. Salem er statshovedstaden i Oregon, og vi hadde noen fine dager der. Her kommer noen bilder:




Spruce Goose!


Lokalt øl i McMinneville


State Capitol i Salem – omringet av blomstrende kirsebærtrær.

Etter to dager i Salem-området, kjørte vi ut mot Oregon-kysten.


Tillamook Air Museum i Tillamook, OR


Fra et utsiktspunkt litt før for Seaside, OR


Like ved Cannon Beach, OR


På stranda i Seaside. Det var spring break og ganske fullt i gatene. Nydelig temperatur i luften men vannet kan ikke ha vært særlig varmere enn 17-18 celciuser.

Det skal sies at hele uken vår i Oregon og Washington hadde vi kun en ettermiddag med litt nedbør, resten av tiden var sol fra lettskyet himmel og temperaturer over 20 grader celcius.


Her krysser vi broen over Columbia River, fra Astoria, OR og over til Washington



På vei til Aberdeen, WA. Som dere skjønner så liker vi “backroads” og kjørte minimalt på interstatene.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2013, 23:09   #6
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
USA Washington


På plass på hotellet vårt i Ocean Shores, WA. Vi booket en “junior suite with ocean view” og dette var det vi fikk! Styr for guds skyld unna GuestSuites Inn (tidligere et Holiday Inn hotell) om du noen gang forviller deg ut til Ocean Shores. Det var forøvrig rimelig dødt i denne “byen” i slutten av mars. Regner med aktivitetene tiltar utover våren og sommeren.


Etter en natt i GuestSuites inn fortsatte vi roadtrip'en langst vestkysten av Washington. Fantastisk nydelig natur i dette området. Tidlig om morgenen var det også svært lite trafikk som jo er ganske behagelig for sjåfør-pappa. Langs veien ser vi et skilt inn på en vei hvor det står “World's Largest Spruce” og vi vrenger av hovedveien og inn på sideveien ved Lake Quinault, hvor dette treet møtte oss. Det var svææært. Treet er over 1000 år gammelt og måler nesten 18 meter rundt stammen på det tykkeste.


Jeg blir ganske liten i forhold.

Lake Quinault var nydelig, forresten. Skulle ønske vi hadde litt bedre tid der.


Dette er en annen nydelig innsjø, Lake Crescent. Vi nærmer oss Seattle!


For å korte ned kjøreturen litt, valgte vi å ta fergen fra Kingston til Edmonds. Her står leiebilen vår på fordekket, i en utforbakke, med choks under forhjulene. I baugen? Kun den kjegla til venstre og et nett. Som om det skulle stoppet bilen om den hadde begynt å rulle.

I land i Edmonds kjørte vi ut på I-5, men vi kom selvfølgelig frem i det verste fredagsrushet. Vi tok en avstikker litt lengre nord enn planlagt og kjørte 99W sørover. Der gikk trafikken mye bedre, til tross for mange lyskryss.

I Downtown Seattle navigerte jeg, for å si det selv, formidabelt bra. Til å bare ha vært i byen en gang før, i et par timer i fjor, tok jeg oss direkte til hotellet vårt.
Vi lot valet-gutta ta over Yukonen til $41+tips per døgn med ut-og-inn privilegier. Ikke så halvgæærn pris, når man tenker at dette er midt i byen. I resepsjonen ble vi ønsket velkommen, og resepsjonisten ønsket meg “velkommen tilbake.” 4 varme cookies utlevert, sammen med romnøkkel til et double queen size room i 8.etasje. “Door boy” kom med bagasjen vår rett etter at vi hadde slengt oss ned i stolene på rommet. Det hadde vært en lang dag med mye kjøring! Tror høyrebeinet til far så frem til å slappe litt av nå.


Utsikten fra rommet vårt.

Brodern krevde spare ribs til middag, så da ble det å lokalisere nærmeste Hard Rock Café, og det fantes en bare 15 minutters gange unna.


Seattles gater

Ingen bilder fra selve HRC, men som “vanlig” en helt OK matopplevelse. Hverken mer eller mindre. På dette tidspunktet av døgnet hadde jet laget tatt meg igjen, og jeg var rimelig sliten. Slo derfor på stortromma og bestilte bare en tomatbruschetta appetizer som hovedrett. Men mett, ja det ble jeg.


Hotellinngangen fra 3rd avenue. Hovedinngangen inn til lobby er rundt hjørnet, fra Cherry St.


Så var det bare å finne puta. Veldig gode puter og dyner, samt en passe myk madrass. Sov som en unge (noe jeg strengt tatt fortsatt er, )

Frokost hver morgen ble servert i restauranten Juno som ligger i underetasjen ut mot 3rd Ave, på hjørnet mot Cherry St. Som Hhonors gull fikk jeg 8 kuponger som hver var verdt $12 som ble trukket av på regningen. Det var gode frokostretter å velge mellom, og noe annet enn “make-your-own-waffle” vi fikk på LaQuinta i Salem og GuestSuites Inn i Ocean Shores. Appelsinjuicen på Juno bør trekkes frem. Den var uvanlig god til å være appelsinjuice. Mor og jeg kom frem til at det må være en mix med antagelig mango og pasjonsfrukt, i tillegg til appelsinjuice. Og, som gode appelsinjuicer inneholder, hadde den fruktkjøtt. Namnam!
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2013, 23:10   #7
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Boeing Seattle

Om ikke roadtrip'en hadde bydd på mange inntrykk, ville ikke lørdag 30.mars være noe dårligere. Denne dagen stod Boeing Factory Tour'en på programmet. Ingen bilder fra selve omvisningen, da dette er forbudt, men jeg kan jo si at det var en veldig spennende omvisning med en dyktig guide som hadde mange artige historier på lur.

Unormalt mange Dreamlinere på bakken denne lørdagen, på grunn av flyforbudet. Inside informasjon sa at Sonja Henie stod i malehangaren (som noen dager senere ble bekreftet av de publiserte bildene på Paine Field-bloggen) men døren inn der var lukket så jeg fikk aldri sett henne med egne øyne.


Et bilde tatt fra Boeing Strato Deck (utsiktsterrassen over Future of Flight) av Boeing Assembly Building (BAB)

BAB er kanskje det mest imponerende byggverk jeg noen sinne har sett. Det var så svært at det var vanskelig å skjønne.

Første stopp var 747-produksjonshallen. Jeg så en 747-8F som skulle til Nippon Cargo. Denne fikk påmontert landingshjul og stod rett foran oss. Bak den var det enda en 747-8F som holdt på å få de forskjellige delene av fuselage satt sammen. Foran denne 747-8F, helt ved “utgangsdøra” stod en 747-8 i pax-configurasjon. Basert på rudder, antar jeg denne skulle til Lufthansa. Bare det å ha et rom som har plass til tre 747 etter hverandre, sier jo litt.

Deretter bar det over til 777-hallen hvor en Emirates 773 nesten var ferdig skrudd sammen. I 787-hallen var det 2 British Airways 787 som holdt på å bli montert, i tillegg til en som hadde ANA-maling på seg.

Denne omvisningen var en utrolig opplevelse, som jeg virkelig anbefaler alle som er i Seattle-området om å få med seg!

Tilbake på Future of Flight gikk jeg amok i Boeing Store (bikkja mi spiser i øyeblikket middag fra sin nye matskål med “Sit – Stay – Fly” og “Boeing” printet på, etter å ha vært på en luftetur med sitt nye Boeing halsbånd og lenke) Når snøen smelter på veiene her på Sørlandet hiver jeg meg på landeveissykkelen min med Dreamliner sykkeltrøye og bukse. Og på kontorpulten står det nå en B747-8 i 1/200 med sunrise livery og landing gear extended

På lørdagskvelden var det tid for å møte Karlene og hennes ektemann. Vi dro alle sammen ut og spiste middag på en restaurant nede ved vannet.



På søndagen var det avreise dag fra Seattle. Før vi startet sightseeingen, sjekket vi kjapt og greit ut av hotellet. Vi kjørte opp til Space Needle hvor vi fant en gateparkering i nærheten.



Vi prøvde å komme opp i Rom Nåla lørdag ettermiddag, men da var køen veldig lang. Vi bestemte oss derfor for å møte opp ved åpning søndagmorgen, klokken 0930. Da var det nesten ikke folk, og vi fikk kjøpt billetter på en automat og kom oss rett opp med heis.


Utsikt fra toppen ut mot Puget Sound.

Klarvær og ubegrenset sikt. Helt klart en forbedring fra det begredelige greiene jeg opplevde i fjor, med overskyet vær, kaldt og regn. Den gang stakk bygningene i Downtown opp i skyene og jeg ante ikke at Mt Rainier fantes engang.






Etter Space Needle kjørte vi ut til Museum of Flight på Boeing Field. Tok ikke så veldig mange bilder, men her er ett fra airpark'en på utsiden, av den første B747.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2013, 23:10   #8
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
USA Portland, OR


Etter Museum of Flight kjørte vi mot Portland, og vi stoppet innom Multnomah Falls før det ble mørkt. Her møtes vi av Mt. Hood.


Columbia River


Multnomah Falls

Dessverre ble det fort mørkt og bildene som er tatt fra broen er ikke mye å skryte av. Men jeg var der!

På kvelden kjørte vi inn til Downtown Portland og fikk innkvartert oss på Hilton Portland & Executive Towers. Vi ble plassert i executive tårnet som virket en del nyere enn den andre delen rett over gaten. Veldig sentral beliggenhet på dette hotellet, som vi var veldig godt fornøyde med. Det var ikke gratis frokost, så den tok vi i stedet på en restaurant som het Hatch på 3rd og Washington St, etter anbefalinger fra resepsjonisten.




Pioneer Square, rett ved hotellet.


Siste kvelden, mandag 1.april, hadde vi en “avskjedsmiddag” med venner og familie på en roof top bar i McMinneville.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2013, 23:11   #9
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
United UA640

Tirsdag morgen sjekket vi ut av hotellet og sa takk og på gjensyn til Portland, før vi kjørte ut til PDX, Portland International Airport.

Med leiebilen avlevert kunne vi sjekke inn. Jeg sjekket inn først, og samme problemet som i Chicago med codeshare flight nummer på PDX-ORD-ruta, oppstod da jeg prøvde å sjekke inn på en self-service automat. Med litt hjelp fra en meget hyggelig check-in agent fikk hun tuklet med billetten min og utstedte boardingpass for PDX-ORD flighten. Bagasjen ble tagget helt frem til KRS men jeg måtte få boardingpass for ORD-CPH og KRS-CPH i Chicago. Da jeg kikket på mitt BP, og med skrekk og gru konstaterte at jeg nok en gang fikk et vindussete langt bak i bussen, spurte jeg om oppgradering til economy plus. Tenkte jo egentlig å måtte betale denne gangen også, og da hun spurte om bulkhead exit row var OK, nikket jeg bare, og ut kom et nytt boardingpass med 07D printet på. Free of charge! Det var fint gjort

Mens jeg var på Future of Flight på lørdagen tikket det inn en bekreftelse på oppgradering med Optiontown i mailboksen, fra economy til business class. Mamma og pappa hadde også lagt inn en oppgraderingssøknad fra eco til biz men de fikk bare en “upgrade subject to availability”. Da de sjekket inn i Portland, fikk de boardingpass hele veien til København, men med setene i economy de hadde reservert under booking. Tenkte at dette kanskje var dumt med tanke på oppgraderingsmulighetene deres ut fra Chicago, men at det var et problem jeg heller måtte ta med SAS på O'Hare og ikke med utenforstående United-personell i Portland.

Vi tuslet gjennom sikkerhetskontrollen, i priority lane som ikke gikk så veldig mye fortere enn den vanlige køen. Da alle tre var kommet gjennom satt vi oss ved et bord ved vinduene ut mot tarmac. Etter en stund tenkte jeg at det kanskje var en United Club i nærheten og jeg gikk for å utforske terminalen. Som SAS gull har man kun mulighet til å ta med en gjest inn i UA's lounger, så mamma og pappa ble sittende ute i terminalen ved bordet ved vinduet, mens jeg fant United Cluben rett overfor gaten hvor vår flight etter hvert skulle gå fra, E1.

Inn, opp en trapp, og ta-daa, så var jeg inne etter å ha fått sjekket boarding pass av loungeresepsjonisten. Som forøvrig var en trivelig dame, og ønsket “Ms. Larsen” velkommen.

Loungen var nesten helt tom. Tror det var 5-6 andre personer der. Greit utvalg av snacks og drikkevarer i baren. Ikke noe mat å bli mett av, men gulrøtter og ranch dip, samt litt ost og crackers var helt greit å fylle magen med. Det hele ble skylt ned med litt iste.


Ikke mye utsikt å skryte av fra United Club, men her har flyet som senere skulle ta oss til Chicago, nettopp landet fra San Francisco.
Tilbragte vel kanskje en liten time i loungen. Hovedsaklig for oppdatering av mail og slike ting, da det ikke var gratis nett i terminalen.

Da “Boarding” begynte å blinke på skjermen i loungen, tuslet jeg ned og ut i terminalen igjen, og møtte mamma og pappa. Boarding hadde ikke begynt, til tross for beskjeden på skjermen i UA clubben, men den begynte like etter.


Klar for tur til O'Hare!

UA640
2.april
14.11-20.01
PDX-ORD
Boeing 757-200
N590UA
Sete 07D

Vel ombord fant jeg mitt sete, og ettersom det var boarding gjennom 2L, var det ikke akkurat vanskelig. Da jeg stod i døren var det å ta circa 3 skritt rett frem, og så var jeg der.


Slik var utsikten min

Hyggelig kar i 07E (07F eksisterer ikke) som jeg småpratet med gjennom turen.
Vi tok av fra 10L og det trengtes ikke mange justeringer på heading før vi var på vei direkte til Chicago.

Det ble servert drikke gratis, og man kunne kjøpe mat og snacks. Uheldigvis, hadde catering “glemt” å laste bestikk, så selve konsumeringen av maten man eventuelt kjøpte, var opp til kreativiteten til passasjerene. Jeg tror løsningen ble å bruke eventuelt overflødig F-bestikk (som det antageligvis ikke var mye av, ettersom at F var stappfull) for de få som faktisk kjøpte mat ombord i economy.

Det var rolig flyvær hele turen og vi landet ca 20 minutter før tiden i Chicago. Jeg måtte vente litt på at mamma og pappa skulle komme frem til 2L for avstigning, da de hadde sete på rad 36. Pratet med flyverten Matt som var veldig morsom og livlig. Han syntes det hadde vært en lang arbeidsdag og gledet seg til å komme av flyet og hjem. Jeg kunne da fortelle at jeg hadde et par timer igjen før jeg var hjemme, og da jeg sa jeg var fra Norge ble han veldig interessert (eller latet i allefall som) og spurte om snø, kulde og isbjørner

Etterhvert kom mamsen og papsen frem, og vi kunne begynne den raske gangen over til den internasjonale terminalen som SAS benytter på O'Hare, T5.
Toget som går mellom terminalene tok oss kjapt og effektivt dit og da var det bare prøve å få nye boardingpass til mamma og pappa, og håpe oppgraderingen hadde gått gjennom. Det fikk de bekreftet rimelig kjapt og greit og jeg kunne merke en enorm lettelse hos dem over å slippe å “sove” i economy, og i stedet få kunne slappe av i en 170 graders seng.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2013, 23:12   #10
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
SAS SK944

Med meg, var det litt vanskeligere. Check-in agenten klarte ikke å sjekke meg inn. Hun snakket noe om “something is wrong with this ticket number” Ugh. Ugreit. Klokken passerte 2000 og jeg sendte pappa bort til en kiosk for å kjøpe noe vann da jeg fryktet dette kunne ta litt tid. Han kom tilbake med en knøttliten Fijiflaske til $4 (da hadde han oversett Dasani-flaskene på nederste hylle) men det var bedre enn ingenting! Ingen dråpe gikk til spille.

Og om det tok tid! Etter litt gav check-in agenten opp og hun tok med seg passet mitt og billetten min samt boardingpasset PDX-ORD og løp på bakrommet. I mellomtiden hadde en kar i hvit skjorte og dressbukse kommet opp på siden av meg og prøvde å sjekke inn hos check-in agenten ved siden av. Mismatch av billett/bookingreferanse hos han og. Han klaget høylytt overfor sin check-in agent, sa han fløy 300K+ miles i året og var Global Services medlem. “I fly a lot every year. Every time I book with SAS, something screws up with the ticket” Tydelig ikke en happy mann. Jeg forholdt meg rolig og regnet med at dette skulle ordne seg i løpet av litt tid.

Etter 15 minutter på O'Hare i innsjekkingsskranka, uten mitt eget pass (tross alt det mest verdifulle man har med seg på tur utenfor landets grenser) dukket stasjonssjefen for SAS opp. En blond dame som snakket norsk! Gunn het hun (tror jeg) og var veldig hyggelig. Hun snakket noe om at billetten hadde blitt endret av UA (eller noe) og at SAS ikke kjente igjen billetten. Men hun lovet meg at hun skulle få ordnet opp i det. Etter drøye 20 minutter med tasting på dataen, må hun ringe SAS' billettkontor i New York og det løser heldigvis problemet (hva nå enn det var) og jeg får boardingpass hele veien til Kristiansand og sete 04A til CPH!



Med boardingpass kan også jeg forsere sikkerhetskontrollen, som ikke tok lange tiden. Null kø, og alle tre var gjennom på kort tid. Vi hadde litt tid i SAS loungen, ikke mer enn 20 minutter. Verdifull loungetid ble kastet bort i innsjekkingen men med et bekreftet sete i C kunne jeg egentlig ikke klage. Loungen i Chicago var knøttliten, og veldig full, men vi fant oss noen barkrakker ved vinduet, hvor OY-KBC kunne beskues.



Etter et glass cola, var vi klare for ombordstigning og loungen stengte samtidig som boarding startet.

SK944
2.april
22.05-13.20 (+1)
ORD-CPH
Airbus A340-300
OY-KBC
Sete 04A

Vel på plass i 04A ble jakken min tatt hånd om, og pre-departure drink ble servert.



Mamma og pappa satt på 5D+E og mannen som hadde Global Service status fikk tydeligvis sjekket inn til slutt da han satt på 6A. Ellers var det god plass ombord. Pappa mente han talte 20 stk ombord i fremste businesskabin. På min rad var det kun meg i 4A og en dame i 4H. Mange ledige seter med andre ord.

Under boarding føltes kabinen kjølig ut, men varmen ble skrudd betraktelig opp underveis. Selv foretrekker jeg det heller litt for kjølig enn for kaldt.



Etter hvert kom vi oss avgårde fra rullebane 32L. Jordens krumming var nok innblandet men ikke avgjørende da nesehjulet ble løftet da det gjenstod ca 4500 fot.


“Stemningsbilde”

Som seg hør og bør, ombord en transatlantisk flyvning i business, hører det med litt god mat. Det var også tilfelle på denne flyvningen.

Det er “mange” som klager over seter som ikke funker, defekte tv-skjermer og lignende. Jeg har ingenting å utsette på hverken setet eller tv-skjermen. Bordet mitt, derimot.



Det hang ikke helt sammen. Men Cecilie er løsningsorientert og løste det på en grei måte slik at matbrettet aldri skled av.



Mens jeg tørket trynet med en glodheit klut, kunne jeg beundre mørket utenfor.



Så kom den hvite duken på bordet og matkalaset kunne begynne.



Starter med litt spekeskinke, mozzarellaost og stekt tomat og squash. Det smakte veldig godt! Salaten med bringebær og balsamicodressing var også veldig god og salatbladene var crispy.



Gikk for champagne og vann til maten. Jeg liker ikke å drikke for mye på fly, men jeg tar meg gjerne ett lite glass.


Til hovedrett gikk jeg og pappa for biffen mens mamma valgte kveite. Biffen var vi enige om var litt seig men ellers god smak. Den var heldigvis ikke helt grå i midten, snarere rød og fin, som trekker litt opp. Mamma var veldig fornøyd med kveita.


Til dessert var valget enkelt. Ben & Jerry's vaniljeiskrem med litt frukt ved siden av. Det toppet hele måltidet og var “sykt digg” som ungdommen sier

Så var det på tide å legge sete i “nesten-horisontal-stilling”, finne et ekstra pledd og brette det som madrass, og stjele putene til nabosetet som stod tomt og legge under korsryggen slik at jeg slapp å sove med svai i ryggen. Etter en kjapp tannpuss på det utrolig romslige badet, søvnet jeg raskt og våknet ikke opp før frokostserveringen skulle starte. 5,5 time med søvn var bedre enn jeg hadde fryktet.

SAS tilbyr forøvrig før avgang en liten klistrelapp som flyvertene fester på setet ditt om du ikke ønsker å bli vekket til frokostserveringen. Jeg avstod fra det tilbudet da jeg ønsket å våkne ikke alt for sent og få litt koffein i kroppen på formiddagen.

Flyvertene og “kokkene” som serverte i business var veldig hyggelige og ordnet opp i det jeg ønsket kjapt og enkelt. Mat- og drikkeserveringen ble jeg litt imponert av da det hele foregikk på en veldig “dirigert” måte. Svært vennlige folk som virkelig la en innsats i å tilby gjestene ombord en god opplevelse. Stor tommel opp!

En varm klut ble servert før bordet ble dekket igjen.


Ost, skinke, egg og frukt. Det ble også servert en veldig søt yoghurt som ble blandet med granolaen.

Akkompagnert med en kopp te, appelsinjuice og et glass vann, var dette måltidet en veldig god start på dagen


Breakfast with a view




Fantastisk utsikt over fjordene og Haugesund- og Stavanger-området.

Så var det tid for å begynne nedstigningen (dessverre) og kabinen ble ryddet og klargjort for landing.

Vi fikk en ganske grei innflyvingsrute nesten direkte til baseleg for 04L og landet på nevnte rullebane 10 minutter før tidtabell.





Vi parkerte på gate C32 og mamma, pappa og jeg var nesten først ute av flyet og ut gjennom passkontrollen. Det var ca 30 minutter til annonsert boardingtid for KRS-flighten vår fra gate C4 så vi tok turen innom Scandinavian Loungen.

Da annonsert boardingtid nærmet seg tok vi turen ut i terminalen igjen og gikk til gate. Hvor det ikke var noe gatepersonale å se.
Faktisk, så tok det nesten en time før gate ansvarlig dukket opp. Det viste seg jo senere at dette var på grunn av en datafeil som hadde rammet SAS i hele Skandinavia.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2013, 23:13   #11
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Widerøe WF267 og oppsummering

WF267
3.april
14.25-15.30 (faktisk 15.30-16.25)
CPH-KRS
Dash 8 Q400
LN-WDI
Sete 11A

Jeg har ingen bilder fra Widerøe-turen hjem til Sørlandet, men vi landet ca en time sene på Kjevik, noe Widerøe-personalet beklaget. Jeg hadde en småkjip tur på min eneste flight denne turen som jeg ikke ble oppgradert. Buhu. Atpåtil ble jeg plassert på 11A. Alle som har flydd med WFs Dash 8 Q400 vet at rad 11 er raden man bør unngå ombord, fordi den ikke har vindu.

På Kjevik mistet vi akkurat flybussen til Arendal, og måtte vente til 17.20 før vi kunne komme oss på neste avgang. Flybuss en gang i timen er ikke akkurat supert.

Låsen på døra hjemme ble vridd om 19.15, og da var det godt å få seg en dusj, og slappe av med beina høyt resten av kvelden før det ble tidlig “natta”



Oppsummering

Jeg kan ikke si annet enn at dette har vært en av de absolutt beste turene jeg har hatt til USA. Jeg har fått oppleve en del av USA jeg aldri har sett før, møtt fantastiske mennesker og sett fantastisk natur. Flyturene var jo også svært gode, og vellykket oppgradering på 5/6 flighter er jo ikke dumt det heller.

Oregon og Washington, det lille vi så av begge statene, var utrolig vakkert. Totalt kjørte vi ca 1200 miles på 6 dager.

Kjøreruten vår så slik ut:





For å sammenligne SAS IC Biz med andre selskaper jeg har prøvd IC (Delta og Lufthansa) så må jeg si SAS er vinneren. Jeg likte setet til SAS bedre enn LH's (som jo er ganske sammenlignbare) og servicen jeg fikk ombord hos SAS var mye mer personlig og mindre stivt enn hos LH.
Optiontown er definitivt verdt hver euro hvis man blir oppgradert. Og blir man ikke oppgradert, koster det jo ikke mer enn 5EUR.

Pluss
Scandinavian Lounge i CPH
Hyggelig innsjekkingspersonale i PDX som gav meg gratis economy plus
SAS IC biz

Minus
GuestSuites Inn Ocean Shores, WA
SAS Business Lounge på O'Hare
Forsinkelsen og 11A på siste flighten hjem. Små-kjipt punktum på en ellers veldig bra tur!
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2013, 23:36   #12
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Påsketur til Oregon og Washington

Flott rapport Cecilie!

Supert med upgrade! Var det bare tilfeldig, eller hadde du noe optiontown eller poeng på gang for oppgradering? Ble foreldrene dine også oppgradert på hjemveien?

Takk igjen!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2013, 23:43   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Påsketur til Oregon og Washington

Hah - fabelaktig

Nøyaktig den ruta ligger skyhøyt (om ikke øverst) på ønskelista for bonus-bingo-turen min i sommer. Har et Scanorama blad som har ligget på kjøkkenbordet i et par år, som beskriver den. Rapporten din bare understreker det og gir meg enda mer lyst.

Hils Sophie fra Elefanten. Han er litt skeptisk til jentelus, men så lenge han ikke hilser selv føler han seg nokså trygg.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2013, 23:59   #14
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: Påsketur til Oregon og Washington

Kjempebra rapport. Synd å hør at du stod i kø så lenge. Jeg kom med UA i Biz(TR kommer) fra Frankfurt tidligere på dagen, da var det bare å spasere rett igjennom immigrasjonen.

Igjen takk for en flott TR, virkelig flott sengelektyre på på den min.

Thomas
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2013, 00:03   #15
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: Påsketur til Oregon og Washington

Takk for herlig trip-rapport som ga meg lyst på ny USA-tur snarest råd. Fikk også noen aha-opplevelser her og gjensyn med Seattle, har også kjørt innom Aberdeen for noen år siden. Hadde også billett-trøbbel på returen når jeg reiste med SAS og Continental for to år siden, her virker det som at det er noe som ikke fungerer helt.

Ikke minst er jeg svært glad for at du legger inn hele trip-rapporten med en gang, slik at man kan lese den sammenhengende fra begynnelse til slutt. Jeg mister ofte oversikten når det er mange rapporter på gang samtidig som blir delvis oppdatert etterhvert.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2013, 00:15   #16
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Påsketur til Oregon og Washington

Super rapport
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2013, 03:12   #17
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Påsketur til Oregon og Washington

Herlig rapport! Fikk sinnsykt lyst å dra til nord-vest kysten!
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2013, 09:33   #18
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: Påsketur til Oregon og Washington

Flott rapport! Jeg har har gjort samme kjøreturen nordvest for Seattle selv; et fantastisk sted!

Takk for titten!
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2013, 10:02   #19
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Washington

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post

På plass på hotellet vårt i Ocean Shores, WA. Vi booket en “junior suite with ocean view” og dette var det vi fikk! Styr for guds skyld unna GuestSuites Inn (tidligere et Holiday Inn hotell) om du noen gang forviller deg ut til Ocean Shores. Det var forøvrig rimelig dødt i denne “byen” i slutten av mars. Regner med aktivitetene tiltar utover våren og sommeren.


For å korte ned kjøreturen litt, valgte vi å ta fergen fra Kingston til Edmonds. Her står leiebilen vår på fordekket, i en utforbakke, med choks under forhjulene. I baugen? Kun den kjegla til venstre og et nett. Som om det skulle stoppet bilen om den hadde begynt å rulle.

I land i Edmonds kjørte vi ut på I-5, men vi kom selvfølgelig frem i det verste fredagsrushet. Vi tok en avstikker litt lengre nord enn planlagt og kjørte 99W sørover. Der gikk trafikken mye bedre, til tross for mange lyskryss.

I Downtown Seattle navigerte jeg, for å si det selv, formidabelt bra. Til å bare ha vært i byen en gang før, i et par timer i fjor, tok jeg oss direkte til hotellet vårt.
Takk for en meget god rapport fra hjemtraktene våre! Var selv på Bainbridge mens dere tok feil ferge (OK litt lokal følelser).

På folkemunne kalles Ocean Shores for "Open Sores" (Åpne Sår ) vi har også møtt et slikt hotell lengre syd og endte opp med å kjøre nordover i nesten 4 timer i regn til Newport Beach etter å ha snudd i resepsjonen

Spesiellt på sommeren er Quinault Lodge helt suverent - å sitte på plenen ned mot innsjøen med et godt lokalt Microbrygg (som de har plenty av) kan anbelfales på det sterkeste. Quinault ligger også i en regnskog og noe av den største opplevelsen er luften - kombinasjonen av Regnskogen og friske vinder fra Stillehavet gir en meget speseill opplevelse.

Når det er sagt - anbefaler vi som bor i Washington - Oregon kysten, det er langt flere hyggeliege byer, Cannon Beach og Newport Beach er våre favoritter.

Aberdeen som dere kjørte igjennom er hjembyen til Kurt Cobain og Nirvana, og en av låtene på debut albumet ble kortere enn planlagt - fordi måtte ha nok $$ til bussen hjem til Aberdeen

Som sagt tok dere "feil" ferge (ok er Bainbridge Patriot - men Puben på vår Øy slår Kingston any day ) Det er riktig at det er litt kortere i Km via Kingston - Edmonds, men du har 4 Trafikk lys (og stort sett grønn bølge) fra Hood Canal Bridge til Fergekaia på Bainbridge. Og fergen vår ankommer ca 2 minutter unna hotellet deres - rett frem opp til 3rd og til høyre og der er dere

Etter noen tusen seilinger med Fergen kan jeg skrive under på at "nettet" faktisk ville fint ha klart stoppe bilen deres - det kan faktisk bli solide bølger - har krysset med 10 meter høye bølger og sett bilder av værre oppe ved Mukilteo litt lenger nord (ved Everett) - men fergene går i rute

Når det gjelder innsjekkingsproblemene dine - så er nok Optiontown den skyldige - og flere forummedlemmer på Julebord(tm) i Seattle (følg med på The Julebord 2014(tm)) (Reklame) har opplevd det samme som du, ja en rakk såvidt flyet fra Seattle da United slet med få sjekket han inn.

Stiller gjerne opp med tips utover de utmerkede forslagene og inspirasjonen Cecilie har kommet med for dere som ble inspirert - enten i egen Pacific Northwest tråd lik New York / Chicago eller via PM. Vi har masse morro å by på og jeg er hjemme minst en uke i måneden - så med litt koordinasjon kan det lett arrangeres Fly & Øl (meget godt øl) enten på The Harbour Public House på Bainbridge - eller Hilltop Alehouse på Queen Anne inne i Seattle (begge faste Flyprat puber)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2013, 10:33   #20
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Påsketur til Oregon og Washington

Tusen takk for strålende rapport...

Ole B lurer på hva LH-broren sin heter ?? Eller har vi misset det ??
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Påsketur til Manchester. Solaspotteren TripReports 8 06-07-2014 03:09
Påsketur til Vestkysten! WooAa TripReports 4 27-04-2014 21:50
Påsketur til Nord-Asia C/F kimmam TripReports 35 04-01-2013 20:57
Påsketur (ikke lenger til USA)? Martin Reiseforum 53 08-01-2012 18:18
Påsketur til Pattaya. Hickok TripReports 52 14-04-2009 12:27


All times are GMT +2. The time now is 00:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.