Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-01-2012, 04:27   #21
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: EB opptjening hos *A partnere

Quote:
Originally Posted by Skyteam View Post
Newbie question: Hvor mange prosent gir Z hos LH til Eurobonus?
En meget god klasse hos Eurobonus, rabattert business gir nemlig 200%, samme som de dyre business bookingklassene
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2012, 07:16   #22
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: EB opptjening hos *A partnere

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
En meget god klasse hos Eurobonus, rabattert business gir nemlig 200%, samme som de dyre business bookingklassene
Nja, kommer an på operating carrier. SK, LH og LX er fine i Z-klasse med EuroBonus (til USA), mens UA, CO og AC kun gir 100% - til tross for joint venture (og dermed like priser) mellom LH, LX, UA, CO og AC. Spesielt komplisert blir det når det er tilbud ute og går, og LH tilbyr routinger med partnere via sine sider med såpass stor forskjell i opptjening. Irriterende med tanke på at C hos UA, CO og AC nok er hakket bedre enn LH.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2012, 07:32   #23
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Har det virkelig noe å si hvilken logo som står på M&M-kortet? Og får man ikke automatisk vanlig Lufthansa-kort når man bor i Norge?
.?
Tror ikke det har noe å si, men vi har Swiss logo på våre M&M (vi er immigranter / fremmedarbeidere) og har USA addresse
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2012, 08:33   #24
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: EB opptjening hos *A partnere

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Nja, kommer an på operating carrier. SK, LH og LX er fine i Z-klasse med EuroBonus (til USA), mens UA, CO og AC kun gir 100% - til tross for joint venture (og dermed like priser) mellom LH, LX, UA, CO og AC. Spesielt komplisert blir det når det er tilbud ute og går, og LH tilbyr routinger med partnere via sine sider med såpass stor forskjell i opptjening. Irriterende med tanke på at C hos UA, CO og AC nok er hakket bedre enn LH.
Når det gjelder C hos UA så avhenger det av ny eller gammel configurasjon, den gamle som benyttes mye på 777 til FRA er ikke i nærheten av hva LH tilbyr, et manuellt sete fra 1996, ingen AVOD 5.5" skjerm - ja komfortmessig er dette langt unna.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2012, 09:08   #25
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: EB opptjening hos *A partnere

Godt jeg valgte LH som operating carrier, i så fall! Alternativet var nemlig en 777 fra UA 200% høres bra ut! Takker for svar
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2012, 09:34   #26
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: EB opptjening hos *A partnere

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Sier i hvertfall meg fint lite når det bare står minimumsverdier. Er det sånn å forstå at man stort sett opptjener antall flydde miles (opprundet til nærmeste hundre) med partnere, ganget med opptjeningsprosent som er 25% hvis min. er 75, 50% hvis min. er 150 osv.?
Ja, nesten, bort sett fra det vel er ingen klasser som gir 50% med Eurobonus såvidt jeg vet.

SAS har forklart systemet utrolig dårlig, på tross av hvor enkelt det er. Med noen unntak for å skape forvirring er de i oversikten delt inn i tre kategorier: og kollenner: Business(/First), Economy og Low Economy og da er det alltid følgene: 200%, 100% og 25%
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2012, 22:47   #27
SRP.
Newcomer
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 6
Star Alliance Re: EB opptjening hos *A partnere

Hei! Eit spørsmål eg ikkje har funne svar på i tråden:

Om eg bestiller ei reise i Q via BMI sin nettstad, men med SAS som codeshare-operatør, er dette då BMI-Q (150 EB-poeng) eller SAS-Q (1200 EB-poeng)?
SRP. is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2012, 11:22   #28
Enhanced
ScanFlyer Blue
 
Enhanced's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: OSL
Posts: 150
Default Re: EB opptjening hos *A partnere

Er det et fysisk SAS-fly som foretar flyvningen er det opptjeningstabellen for SAS du skal se på. Problemet er dog at det ikke er sikkert at BMI-Q oversettes til SAS-Q. Hva som oversettes til hva er visstnok noe man bare må finne ut ved erfaring; det finnes ingen offisielle tabeller som gir deg oversikt over det. Siden BMI-Qen bare gir 25% opptjening tipper jeg at den oversettes til en kjip 25%-klasse hos SAS, men det kan sikkert noen korrigere meg på.
Enhanced is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2012, 11:31   #29
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: EB opptjening hos *A partnere

Quote:
Originally Posted by Enhanced View Post
Er det et fysisk SAS-fly som foretar flyvningen er det opptjeningstabellen for SAS du skal se på. Problemet er dog at det ikke er sikkert at BMI-Q oversettes til SAS-Q. Hva som oversettes til hva er visstnok noe man bare må finne ut ved erfaring; det finnes ingen offisielle tabeller som gir deg oversikt over det. Siden BMI-Qen bare gir 25% opptjening tipper jeg at den oversettes til en kjip 25%-klasse hos SAS, men det kan sikkert noen korrigere meg på.
Her brant jeg meg i julen på en UA-routing med en UA-flight og to US-flighter -- alle booket i UA Q (100% tenkte jeg!). UA Q -- som gav god uttelling for leg #1 med UA, tilsvarte ikke US Q, og opptjening på leg #2 og 3 var til å le av... For enkelthets skyld så det også ut som UA Q tilsvarte ulike bookingklasser for hhv. leg #2 og #3...

Slår egentlig bare fast at codeshare er litt roulette ift. opptjening...
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 16:23   #30
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default Poeng med Turkish

Skal fly OSL-IST-SGN t/r i business (J ), noen som vet hvor mange Eurobonuspoeng dette gir???. Er EBG, men det gir vel neppe noen ekstrapoeng ut over flydde miles.
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 16:29   #31
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Poeng med Turkish

Quote:
Originally Posted by 3tflyer View Post
Skal fly OSL-IST-SGN t/r i business (J ), noen som vet hvor mange Eurobonuspoeng dette gir???. Er EBG, men det gir vel neppe noen ekstrapoeng ut over flydde miles.
J = kjipbusiness hos TK så kun 100% opptjening, så din routing gir da i følge GCmap: (1600 + 5200)*2 = 13.600 poeng
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 21:07   #32
natureofnorway
Newcomer
 
Join Date: Apr 2009
Location: Oslo
Posts: 24
Default Re: Poeng med Turkish

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
J = kjipbusiness hos TK så kun 100% opptjening, så din routing gir da i følge GCmap: (1600 + 5200)*2 = 13.600 poeng
Kanskje det er Eurobonus som er kjip ....gir i alle fall 200% hos Lufthansa Miles and More.
natureofnorway is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 21:31   #33
LN-EBA
ScanFlyer Blue
 
LN-EBA's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Jessheim
Posts: 107
United Feil poeng EBS hos CO/UA?

Håper på at noen sitter på en god forklaring på følgende: Sitter her i BOS og har flydd OSL-EWR-BOS, OSL-EWR med CO039 på Z-klasse og EWR-BOS på A-klasse. Ser at jeg kun har fått 3700 ebp for OSL-EWR, dette er den samme summen jeg tidligere har fått når jeg flyr på V-klasse. Er det noe som har gått galt eller er dette korrekt?. Er forøvrig EBS uten at det skal spille noen stor rolle.
__________________
EBS/*A Silver
"Folk reiser for å lære. De fleste av dem burde lære å reise før de starter"
LN-EBA is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 21:38   #34
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Feil poeng EBS hos CO/UA?

Iflg. SAS er Z bare 100% opptjening:
http://www.flysas.com/shared/EuroBon...rlines/United/
http://www.flysas.com/shared/EuroBon...ntal-Airlines/
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 21:44   #35
LN-EBA
ScanFlyer Blue
 
LN-EBA's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Jessheim
Posts: 107
Default Re: Feil poeng EBS hos CO/UA?

Det forklarer jo en del ja, takker for svar!:-)
__________________
EBS/*A Silver
"Folk reiser for å lære. De fleste av dem burde lære å reise før de starter"
LN-EBA is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 23:40   #36
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Poeng med Turkish

Quote:
Originally Posted by natureofnorway View Post
Kanskje det er Eurobonus som er kjip ....gir i alle fall 200% hos Lufthansa Miles and More.
Nja, det er begge parter. Når du opptjener poeng gjennom andre kanaler enn SAS så kjøper de poengene av SAS, og hvis SAS priser seg høyt og den andre parten ikke er villig til å betale så mye så blir opptjeningen kjip
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2012, 16:02   #37
natureofnorway
Newcomer
 
Join Date: Apr 2009
Location: Oslo
Posts: 24
Default Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg opp med partnerselskaper?

Har en tur til Tokyo med Austrian via Wien i Business. Bookingclass Z. Dette er gir 200% opptjening + 25% exec bonus i Miles ans More. Er Senator
Vurderer å kanalisere poeng til Eurobonus for å øke saldoen i og med jeg satser på å nå 130 000,- i omsetning med Eurobonus AmEx kortet.

Takk på forhånd

NoN
natureofnorway is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2012, 16:26   #38
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg opp med partnerselskaper?

Quote:
Originally Posted by natureofnorway View Post
Har en tur til Tokyo med Austrian via Wien i Business. Bookingclass Z. Dette er gir 200% opptjening + 25% exec bonus i Miles ans More. Er Senator
Vurderer å kanalisere poeng til Eurobonus for å øke saldoen i og med jeg satser på å nå 130 000,- i omsetning med Eurobonus AmEx kortet.

Takk på forhånd

NoN
Omsetning og bruk av amex har da ingenting å gjøre med hvor man poster poengene man får når man flyR
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2012, 16:36   #39
natureofnorway
Newcomer
 
Join Date: Apr 2009
Location: Oslo
Posts: 24
Default Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg opp med partnerselskaper?

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Omsetning og bruk av amex har da ingenting å gjøre med hvor man poster poengene man får når man flyR
Det vet jeg....kanskje jeg var uklar

Det er vel i det minste en fordel å ha 90 000 poeng så jeg kan få en companion ticket til USA, gitt jeg når omsetningskravet til AmEX.
Bruker Eurobonus lite, kun Diners og Amex går dit.

Så dersom du kan svare på mitt spørsmål, takk....
natureofnorway is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2012, 16:58   #40
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,246
Default Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg opp med partnerselskaper?

Hei Nature!
OSL-VIE = 1800 poeng i Z
VIE-NRT = 11600 poeng i Z.

Samme veien hjem gir da totalt:

(1800+11600)*2 = 26800 poeng.

Thomas
fluxie is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DAT (C) , hvor mange kilo kan jeg få med meg ? sail4fun Reiseforum 4 12-12-2012 12:44
Hvor mange EB-poeng etter oppgradering? seilfly Reiseforum 3 07-09-2011 21:14
SAS EB poeng til besvær. Hvor skal jeg dra? Fredrik Propell Reiseforum 15 02-09-2011 17:30
EuroBonus poeng på Singapore Airlines - hvor mange? kristian Reiseforum 9 19-07-2011 15:13
Hvem bestemmer hvor mange poeng som opptjenes? ILS2 Reiseforum 3 12-01-2011 00:00


All times are GMT +2. The time now is 13:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.