Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-08-2012, 15:41   #1
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Trip rapport AAR-SYD v/v

Havde besluttet at tage min søn på 11 en tur med til Sydney og her kommer så historien om den tur.
Vi startede hjemmefra den 29juli og det var så meningen at flyve AAR-CPH med SK1248..
Allerede her startede genvordighederne...idet SK1248 afgår 1340lt dog liiiiiiiige på nær søndag, hvor den afgår 1245...
Og da vi havde aftalt at mødes i AAR kl 1245 så det var jo tydeligt, at de var bare helt umuligt.
Vi skulle til NRT med SK983,men det måtte vi droppe..vi rejste på SAS ID tkts, ja så var det jo lige med at finde et alternativ.
Det viste sig ret enkelt...AF fløj fra BLL til CDG sidst på eftermiddagen og videre til NRT kl 2355, så det var bare at dirigere Volvoen ud på E45 og sydpå til BLL...
Ingen problemer med at komme med AF EMB 145 F-GRGD til CDG..stort set ikke nogen service ombord bortset fra kaffe og lidt kage...I CDG kommer du ind på 2G hvilket bare er langtvæk fra alting. Da jeg ikke er kendt på CDG ja så gik vi hele vejen ind til ankomst hallen.
Her checkede vi så ind på AF278 til NRT..utroligt sødt personale og Boardingkort med det samme...Det var uden seats. Dem ville vi få ved Gate, men dog med en lille garanti om at der var plads til os to.

Så gik turen med bus til hovedterminalen og derefter finde ud af, hvorledes du kommer til 2E...det var med tog...
Gate fundet og en forespørgsel om muligheder blev positivt mødt af staff ved gate..Vi fik seats dog ikke seats sammen, men stewardesserne ombord fik lynhurtigt rykket lidt rundt således at vi fik seats sammen.Også en fordel for dem da min søn ikke er så skarp på engelsk endnu , har kun haft engelsk i skolen 1 år..AF 278 FGCZN afgik på tid, som det hør og bør være...
Var lidt spændt idet det var første gang !!! jeg skulle flyve langt med AF. men det var en aldeles postiv oplevelse. Godt plads til ben ombord, og et check på deres underholdingsprogram viste at der så sandelig også var DANSK FILM på programmet. Det viste sig at være "en kongelig affære" med Mads Mikkelsen. Dansk tale, engelske tekster..
Maden ombord var også godt, og der var rigeligt at den.

Turen som sådan var ganske begivenhedsløs og ankomst til NRT var til tiden og bare 9 timer senere en den oprindelige plan lød på.
Vi skulle bare være 36 timer i NRT ,så tiden til store udskejelser var der ikke . Har altid har lyst til at se Narita Temple, så der brugte vi hviledagen på.
Templet er en stor oplevelse, som jeg kun kan anbefale...så har du 5-6 timer i NRT så brug dem på dette.

Dagen kom så til at rejse til Sydney...og igen god service fra QF staff i NRT.
Vi kunne bare checke ind med det samme..og vi fik seats 26AB med det samme...
God service ombord. En tidligere Maersk crew kom ned og tiltalte min søn på dansk med han fornavn...Han var lige ved at falde ned af stolen.
Hun fortalte at hun for 20 år siden var flyttet til Australien og havde fået job i QF..Var nu australier. Det var QF022 VHOJI vi skulle med...Igen afgang til tiden , og en ganske begivenhedsløs tur "down under". I SYD gik det ganske let med kontrollen og efter 30 minutter stod vi ved deres metro...Af på Circular Quay og så var det bare at finde havne færgen over til Cremorne Point..Vores lille , men dejlige dejlige hotel, Cremorne Point Manor, lå omkring 200 meter fra færgepladsen. Hotellet er ikke et High Class fashion hotel, men ønsker du lidt fred og ro og let til Sydney , kan det bestemt anbefales.
Sydney var heet på min søns premisser.. Han havde udset sig noget han kunne tænke sig, så det blev derefter...Taronga Zoo, Manly, Hval Safari osv osv.

Efter 6 dage gik turen til Bangkok med TG476..Det var STAR ALLIANCE B747 HSTGW vi skulle med...Igen check in 2 timer før afgang uden problemer....Det var afgang til tiden, god service godt crew, og heldigvis var der en skærm i stolen, som min søn sagde....DET var der ikke sidste gang vi var med TG fra LHR til BKK, men det er en anden historie.
Ved ankomst til BKK var det var det vare at finde en taxa til Rembrandt hotel og få checket ind...2 dages ophold i BKK, hvor vi mødtes med en SAS purser herfra Ebeltoft. Hun havde sin søn med til BKK, så de 2 drenge hyggede sig ved poolen.

Turen hjem skulle oprindelig være med SK972, men den så ikke god ud for ID pax, idet besætningen havde nogle familie medlemmer med, så der var ikke mulighed for et eventuelt klapsæde. Istedet valgte vi så at tage med TG til Paris.
Ved ankomsten til Lufthavnen viste det sige at TG930 var næsten 2 timer forsinket...Det var lidt af en streg i regningen idet vores forbindelse i CDG ville komme til at halte meget.
Ved indcheck hos TG havde de en skranke til ID PAX, og der fik jeg at vide at vi kunne komme tilbage kl 0100...fik dog at vide at vi var accepteret og der ville være plads til os.. Men da afgangs tiden var overskredet gik jeg tilbage til skranken og vi fik da også lov til at checke ind.
Flyet var en B777 HSTKS. Det var jo en godt brugt B777 som tidligere havde fløjet hos både Turkish og Jet Airways...og det bar den tydeligt spor af. Må desværre sige at sæderne var ganske ukomfortable. Men det blev dog trods alt vejet op af god service fra besætningen...Da vi nærmede og CDG spurgte jeg om det var muligt at blive flytte lidt længere frem, idet vi jo ville få kort forbindelse i CDG...Det blev mødt ganske positivt fra crew, så vi fik seats på C ca 30 minutter før ankomst...

Alligevel var tiden kort, idet vi kom ind på T1 og skulle igen ud til 2G...det var også en umulig opgave, men vi fik gate seats på næste fly til BLL..Det var igen en EMB 145, denne gang FGRGB og som første leg ganske uproblematisk, men ankomst til BLL til tiden.
Kan det så anbefales at bruge en sommer ferie i Sydney, selvom de har vinter ??...Ja da,,,Vi havde dejligt vejr, med temps fra 15 grader da vi ankom, men 25 grader på sidste dagen..
Fik jeg så spottet og fotograferet ???? ikke så meget som et eneste billede, og det var heller ikke meningen.. Når jeg er på denne slags ture, så gælder det min søns tarv og at give ham en god oplevelse...Så fotografering kommer helt sikkert i anden række...
Have vi en god tur...Det havde vi...vi har jo fløjet omkring 40000 km om ikke haft de store problemer med komme med de planlagte fly...så alt i alt en positiv tur, og nye flytyper og selskaber ind på kontoen
Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden

Last edited by sk931; 11-08-2012 at 12:49. Reason: ændret reg.
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2012, 20:14   #2
Star Flyer
Star Alliance only.
 
Star Flyer's Avatar
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,062
Default Re: Trip rapport AAR-SYD v/v

Takk for fin rapport Har selv fløyet til Australia med Thai, og HS-TKB. Men visste ikke at den hadde lang fartstid i andre selskaper? Hvertfall ikke i følge planespotters.. Men de kan jo ta feil.
http://www.planespotters.net/Product...ernational.php

Men frister virkelig med tur både langt øst og sør etter denne rapporten
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2012, 20:42   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Trip rapport AAR-SYD v/v

Nei, denne ble levert direkte til Thai i 1998.

Fin rapport! Ser ut som om dere har hatt en glimrende tur!!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2012, 22:09   #4
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Trip rapport AAR-SYD v/v

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
Takk for fin rapport Har selv fløyet til Australia med Thai, og HS-TKB. Men visste ikke at den hadde lang fartstid i andre selskaper? Hvertfall ikke i følge planespotters.. Men de kan jo ta feil.
http://www.planespotters.net/Product...ernational.php

Men frister virkelig med tur både langt øst og sør etter denne rapporten
Du har selvfølgelig ret det var HSTKS..vi var med....
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2012, 22:36   #5
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Trip rapport AAR-SYD v/v

Finfin rapport!
Vintertemperatur på 15? Det hadde vært noe. Det er ca middeltemperaturen her i Oslo i sommer.
Fint om du slenger inn noen mellomrom mellom avsnittene i neste rapport (for den kommer vel ved neste reise?). Gjør det lettere å lese for oss halvgamle...
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2012, 22:58   #6
jefi99
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,805
Default Re: Trip rapport AAR-SYD v/v

Tak for fin og overskuelig rapport!
__________________
jefi99 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Retro Trip Rapport - Del 1 (av 3 ?) dc-8-63 TripReports 48 26-02-2016 14:24
Finnair A350-DO Live Trip Rapport LN-FHU TripReports 75 11-10-2015 22:25
Reg request og live trip rapport Someone TripReports 9 22-12-2006 11:42
Live trip rapport fra Lufthansa dc-8-63 TripReports 1 31-10-2006 09:02


All times are GMT +2. The time now is 12:43.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.