Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-05-2015, 12:32   #41
Are G
EBD
 
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Tenker på at man klarer over 40k poeng tur retur Sydney med Air India i biz med 787 :-)
Koster riktignok det dobbelte av Houston, men timer man det riktig kan man jo legge det til en dato så man rekvalifiserer to ganger på en tur ;-)
Are G is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2015, 17:48   #42
østfolding
Newcomer
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 29
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Vurderer en tur til Sydney i oktober/november. Har A3*G. Noen som har tips til hviket selskap og mellomlandingsrute jeg bør satse på - som ikke er alt for dyr?

Vil helst ikke betale mer enn 8-9.000, samt få 100% poengopptjening på billetten. Og få utnytta lounge, mulig seteoppgradering etc.
østfolding is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2015, 12:47   #43
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Quote:
Originally Posted by østfolding View Post
Vurderer en tur til Sydney i oktober/november. Har A3*G. Noen som har tips til hviket selskap og mellomlandingsrute jeg bør satse på - som ikke er alt for dyr?

Vil helst ikke betale mer enn 8-9.000, samt få 100% poengopptjening på billetten. Og få utnytta lounge, mulig seteoppgradering etc.
Naturlig valg er vel Thai eller Singapore Airlines. Bare vær oppmerksom på at en haug med bookingklasser ikke gir opptjening, resterende economy gir 100%.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2015, 12:02   #44
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Aegean Airlines Miles + Bonus annonserte ved omleggingen av bonusprogrammet at det etter hvert skulle bli mulig å kjøpe både award og tier miles.

Nå er systemet på plass. Det har ikke blitt et system hvor man kan kjøpe seg hele veien opp til gull, men et opplegg hvor man kan "top up" det man mangler for å komme i mål. Mulighetene gjelder også bare for sølv og gullkunder, og er oppsummert:

Quote:
Are you near to upgrade or retain your tier?

Purchase tier miles through our unique service that allows you to top up your miles balance in order to upgrade or retain your tier accordingly!

Tier miles can only be purchased by Silver or Gold members. Silver members are allowed to purchase up to 1,000 tier miles within their membership year (the twelve consecutive months’ period from the last tier upgrade/retain), while Gold members may purchase up to 2,000 tier miles respectively. Tier miles are sold in sets of 500 at the price of 25€ per set.

To purchase tier miles simply login to your Miles+Bonus account, go to My Miles+Bonus page and then select “I want to … Purchase miles".

Med et krav om 12 000 poeng for å opprettholde gull (dersom man har 4 flighter med Aegean), vil dette for gullkunder si at det nå er mulig å kun fly inn 10 000 poeng, for så å kjøpe de siste 2000 tier miles for ca. kr 800.

Selv om jeg så langt ikke trenger det, synes jeg dette var et verdifullt og bra tilskudd til programmet!
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire

Last edited by LNv22; 27-10-2015 at 12:09.
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2016, 13:17   #45
østfolding
Newcomer
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 29
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Har bestilt en reise til SFO på Gotogate (dessverre, men det var betydelig billigere enn via flyselskapene sine sider) i klasse L. Reisen opereres av Air Canada den ene veien, og Lufthansa den andre. Bookingklassen er L, og det ser ut som det gir null poeng på reisene som opereres av Lufthansa. Men ticketnummeret for hele reisen starter på 014, altså tilhører Air Canda. Vil jeg da få poeng med bookingklasse L også på Lufthansa-flightene?
østfolding is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2016, 17:05   #46
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Quote:
Originally Posted by østfolding View Post
Bookingklassen er L, og det ser ut som det gir null poeng på reisene som opereres av Lufthansa. Men ticketnummeret for hele reisen starter på 014, altså tilhører Air Canda. Vil jeg da få poeng med bookingklasse L også på Lufthansa-flightene?
Er det LH-metall og LH-flightnummer så tjener du ingen ting i L helt uavhengig av billettnummer. Er det LH-metall og AC-flightnummer så er det vanskelig å vite hva som skjer...
Opptjeningstabell: http://en.aegeanair.com/milesandbonu.../all-airlines/
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 11:17   #47
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Jeg sliter litt med å få kabalen til å gå opp med 4 Aegean flights i år på ordinært reiseprogram og tenker derfor på en mulig MR helg.

Jeg sliter litt med å finne en rute som kan funke mellom fredag (så sent som mulig) og søndag.

Er det noen her som er ringrever på å søke opp slike turer og som kan komme opp med et rimelig forslag som involverer 4 legs med aegean, mellom fredag og søndag, før 23 november?
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 13:27   #48
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Quote:
Originally Posted by LNv22 View Post
Jeg sliter litt med å få kabalen til å gå opp med 4 Aegean flights i år på ordinært reiseprogram og tenker derfor på en mulig MR helg.

Jeg sliter litt med å finne en rute som kan funke mellom fredag (så sent som mulig) og søndag.

Er det noen her som er ringrever på å søke opp slike turer og som kan komme opp med et rimelig forslag som involverer 4 legs med aegean, mellom fredag og søndag, før 23 november?
Ønsker du dagstur eller kan du være 1/2 netter? Er på saken, så får vi se om jeg finner noe
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 13:33   #49
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Ønsker du dagstur eller kan du være 1/2 netter? Er på saken, så får vi se om jeg finner noe
Tusen takk for all hjelp - det setter jeg stor pris på!

Jeg er fleksibel innenfor å dra på en fredag etter kl. 12:00 og at jeg er hjemme igjen søndag kveld. Til nøds kan jeg komme hjem mandag morgen, men da med ankomst til OSL senest 09:00 mandag morgen.

Innenfor denne rammen er jeg med på alt fra ingen til to (til nøds tre) overnattinger. Målsetningen er naturligvis det billigste alternativet


Igjen - tusen takk for hjelp
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 14:24   #50
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Quote:
Originally Posted by LNv22 View Post
Tusen takk for all hjelp - det setter jeg stor pris på!
Bare hyggelig. Prisene derimot er ikke så hyggelige, det greieste alternativet jeg har funnet hittill er Oslo - Stockholm - Athen - Thessaloniki - Athen - Oslo, Oktober 23-24 (Lørdag-søndag).

Priser ligger på rundt 2900 ifølge momondo: http://www.momondo.no/flightsearch/?...false&NA=false

PS: Husk å velge den som går via stockholm på utreisen, ellers får du SAS Oslo - Athen.

Evt om det blir problemer med å booke den (Ser den kan være litt vanskelig) så kan du booke den som Oslo - Arn med norwegian til 499, så multicity ARN-ATH-SKG-ATH-OSL for 2350. Du får da 3:15 mellomlanding i ARN, så de bør ikke være noe problem. Link for multicity: http://www.momondo.no/flightsearch/?...false&NA=false

Edit: Reisefeber kan den bookes hos. http://www.reisefeber.no/fly?cid=117...%22TK%22%5D%7D
Skal søke litt mer og se hva som dukker opp.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)

Last edited by mcduck; 20-09-2016 at 14:53.
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 15:07   #51
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Bare hyggelig. Prisene derimot er ikke så hyggelige, det greieste alternativet jeg har funnet hittill er Oslo - Stockholm - Athen - Thessaloniki - Athen - Oslo, Oktober 23-24 (Lørdag-søndag).

Priser ligger på rundt 2900 ifølge momondo: http://www.momondo.no/flightsearch/?...false&NA=false

PS: Husk å velge den som går via stockholm på utreisen, ellers får du SAS Oslo - Athen.

Evt om det blir problemer med å booke den (Ser den kan være litt vanskelig) så kan du booke den som Oslo - Arn med norwegian til 499, så multicity ARN-ATH-SKG-ATH-OSL for 2350. Du får da 3:15 mellomlanding i ARN, så de bør ikke være noe problem. Link for multicity: http://www.momondo.no/flightsearch/?...false&NA=false

Edit: Reisefeber kan den bookes hos. http://www.reisefeber.no/fly?cid=117...%22TK%22%5D%7D
Skal søke litt mer og se hva som dukker opp.
Veldig bra! Dette ser ut som en brukbar plan! Vil det bli vanskelig med utreise på fredag ettermiddag?
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 15:25   #52
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Quote:
Originally Posted by LNv22 View Post
Veldig bra! Dette ser ut som en brukbar plan! Vil det bli vanskelig med utreise på fredag ettermiddag?
Ja, Aegean flyr ikke fra Oslo,København(De fly til Heraklion) eller stockholm på fredager. Alternativer via andre byer blir en del dyrere med utreise fredag.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2017, 19:03   #53
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Det er nå mulig å bestille reiser på nett med Star-partnere for Miles+Bonus poeng. God nyhet http://schedulechange.aegeanair.com/...lineRedemption


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2022, 16:00   #54
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Poeng for kansellerte flyvninger

Jeg hadde bestillt flyvninger med TAP fra ARN-LIS-MAD i business. Flyvningen ARN-LIS ble kansellert på kort varsel og jeg ble booket om ARN-ZRH-MAD. Jeg rakk ikke flyet i Zürich og ble booket om til Air Europa. TAP har etter mye purring endelig sagt at de skal betale 400€ som jeg venter på ennå. Men TAP nekter å gi kreditere poeng (200% i Aegeans program) for opprinnelig rute, ettersom jeg ikke fløy den, det er jo litt vanskelig da den ble kansellert. Jeg fikk ingen poeng fra Swiss, bookingklassen ville kun gitt 100% og neste flyving var med et Skyteam selskap pga missed connection og ingen poeng m.a.o. Noen tips for å få dem til å høre? De gjentar bare det samme, «you didnt fly on those flights, sir». Jeg blir så rasende på sånt tøys!


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2022, 22:33   #55
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Tror ikke du kommer noen vei her. Sas ville vel også bare gitt deg poeng om du i utgangspunktet hadde en sas-flyving, ikke en annen Star Alliance. Tipper samme for Tap.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2022, 09:12   #56
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Tror ikke du kommer noen vei her. Sas ville vel også bare gitt deg poeng om du i utgangspunktet hadde en sas-flyving, ikke en annen Star Alliance. Tipper samme for Tap.

Jeg har kontaktet Aegean, og de skulle undersøke. TAP oppfører seg retardert. Det er brudd på kontraktsvilkårene. De har fått en egen hatgruppe på FB med folk som har ventet i lang tid på svar og refusjon. Det finnes egne sider med tips om hvordan man kan ordne dette. Dette skal ordnes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2022, 12:57   #57
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Opptjening og tips til Aegean - etter omleggingen

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Tror ikke du kommer noen vei her. Sas ville vel også bare gitt deg poeng om du i utgangspunktet hadde en sas-flyving, ikke en annen Star Alliance. Tipper samme for Tap.

Det gikk bra. Aegean bad TAP be om kredittering på min poengkonto.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Aegean med Kalamata til CPH og BLL Someone Flyforum 4 03-11-2015 14:33
Aegean Airlines flyver til Værnes i sommer også Trdfly Småprat 0 24-06-2015 20:37
"Ny" i gamet, ute etter tips Heffafly Reiseforum 25 26-01-2013 01:02
Opptjening hos Aegean Miles&bonus? jameson82 Reiseforum 1 25-05-2012 09:13
Første 320 på vei til Aegean DYflyer Flyforum 1 28-01-2007 19:06


All times are GMT +2. The time now is 01:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.