Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-01-2018, 19:56   #21
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Hva er det som er så bra med Thai?

Litt inne på samme temaet - hvordan er imigration i BKK (som endestasjon) hvis man ankommer med TG First? Er det da automatisk fast track osv?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 09-01-2018, 21:01   #22
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Hva er det som er så bra med Thai?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Litt inne på samme temaet - hvordan er imigration i BKK (som endestasjon) hvis man ankommer med TG First? Er det da automatisk fast track osv?
Ja, man blir hentet med golfbil ved gate, kjørt til imigration hvor en ansatt fra Thai geleider deg helt til selve desken, og noen ganger tar deg foran i køen.

Etter imigrasjon får du dedikert hjelper med gullvest, som tar bagasjen din helt ut til bil/taxi/uber eller hva du reiser med.

Når man reiser i TG C har en også automatisk fast-track. For alle andre selskap må en ha en fast-track voucher, hvis ikke blir man bortvist.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2018, 12:37   #23
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Hva er det som er så bra med Thai?

Reiste med TG i Desember OSL-BKK-SIN-BKK-OSL i C. Synes vel de er vel så bra som de andre jeg har erfaring med i C. Mitt eneste egentlige ankepunkt er BKK. En forferdelig flyplass for transfer. Veldig lange avstander om du er uheldig, som jeg var. Rotete og mangelful skilting synes jeg også. Ved fremtidige reise i Asia vil jeg forsøke å unngå BKK, men ellers reiser jeg gjerne med TG igjen, i alle fall i C. Eco har jeg ikke prøvd.

Synes forøvrig TG har levert bra på litt kortere ruter i C også, for eks til Koh Samui og Chang Mai.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2018, 13:22   #24
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Hva er det som er så bra med Thai?

Klart det kan være lange avstander på store flyplasser, BKK er intet unntak.

Det som irriterer meg mest i BKK er når man kommer opp fra innenlandsfly - når man kommer inn i utlandsdelen er det ingen skjerm i umiddelbar nærhet som viser hvilken gate avgangene går fra. Det hadde vært kjekt å vite før man velger feil retning på en stor flyplass...

Jeg reiste OSL-AMS-SIN-CNX i oktober, og jeg synes avstandene var (vel så) store både i AMS og SIN.
Jeg hører Changi får så god karakter av mange, men jeg synes det var lange gangavstander og dårlig skilting der.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2018, 16:06   #25
tafpl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 265
Default Re: Hva er det som er så bra med Thai?

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Det har vel vært antydet at immigrasjonsansatte har hatt en gå-sakte aksjon en stund, hvor lav bemanning har vært konsekvensen. Mener at det er lønnskrav det primært går i.

Toppet seg når det en kort periode var opptil 5 timer venting. Kaos. Så da ble det nok press til at det ble gjort noe med. Synd at det må gå så langt.

Men, det har jo vært opptil 2t i imimgrasjonen i Tokyo også, så man kan ikke bare skylde på ineffektivitet heller.
Minner meg om denne
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	th-jp.jpg
Views:	210
Size:	166.4 KB
ID:	44370  
tafpl is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hva er det med mennesker som ikke klare lese gate/sete på billetten..? mann78 Småprat 40 13-12-2017 01:23
Hva er det som skjer med DY på Årø i dag (13. jan)? Fellowship Småprat 2 14-01-2017 10:53
Det er Norge som er bra, Det er Norge som er best... The Sommerferie, pt. 2 Martin TripReports 70 01-07-2013 21:06
Hva ville dere hatt som bra service ombord på et fly FlyboyKarsten Småprat 7 29-05-2011 16:00
Noen som gjør det bra... SK931 Flyforum 1 18-04-2006 20:57


All times are GMT +2. The time now is 17:07.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.