Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-05-2012, 17:14   #1
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Finnair - hoppe av underveis

Hei, har bestilt Trondheim-Helsinki-Beijing-Helsinki-Trondheim i sommer. Jeg vurderer å hoppe av i Helsinki på veien tilbake, tar ferja over til Tallinn, reise litt rundt i de baltiske stater også bestille returbillett en plass derfra. Er det mulig eller bryter jeg noen regler da? Skal også fly med finnair senere i sommer så er ikke så veldig gira på å bli "bannet" av flyselskapet.

Regner med det bør gå greit å spørre om de kun kan sende bagasjen til Helsinki også la meg checke inn igjen på siste etappe siden jeg uansett har et døgn venting i Helsinki.
-Sindre is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2012, 21:45   #2
RSL
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
Default Re: Finnair - hoppe av underveis

Skal du:

1. Ikke til Beijing i det hele tatt, eller
2. Til Beijing men har et langt opphold i Helsinki
RSL is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2012, 21:52   #3
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Finnair - hoppe av underveis

Slik jeg forstår det er det på veien tilbake han snakker om, altså skal han selvfølgelig til Beijing.
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2012, 21:54   #4
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: Finnair - hoppe av underveis

Skal til Beijing ja. Er der i rundt 2 uker også kommer jeg til Helsinki klokka 14 Lørdag og skal dra videre til Trondheim klokka 11 Søndag. Er altså på tilbaketuren jeg vurderer å ikke bruke den siste delen av reisen.
-Sindre is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2012, 21:54   #5
RSL
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
Default Re: Finnair - hoppe av underveis

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Slik jeg forstår det er det på veien tilbake han snakker om, altså skal han selvfølgelig til Beijing.
Da her jeg lest feil. Beklager.
RSL is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2012, 22:23   #6
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Finnair - hoppe av underveis

Den eneste utfordringen er vel å få ut eventuell bagasje i Helsinki. Du må vel i så fal si det i Beijing, men jeg er usikker på om de kan sende bagasjen så kort.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2012, 22:39   #7
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: Finnair - hoppe av underveis

Ja, har tenkt på det, men i og med at jeg uansett skal ha en dag i Helsinki bør det jo være mulig å få ta ut bagasjen. Men å forklare det til noen som snakker dårlig engelsk i Beijing er kanskje ikke så lett
-Sindre is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2012, 23:24   #8
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Finnair - hoppe av underveis

Pleier ikke å være noe problem. Si du skal på et møte i Helsinki og trenger baggasjen der for å ta en dusj osv bla bla bla.

Eneste er vel som Sindre sier at det kan være noe med dårlig engelsk i PEK.
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2012, 23:43   #9
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Finnair - hoppe av underveis

Med så lang layover burde du ha en god sak for å få ut bagasjen i HEL, spesielt siden det er nattstopp. I alle tilfeller kan de uansett ikke ta med kofferten din til TRD uten at du er med selv pga. sikkerhetsregler.

Har lest en lang tråd på Flyertalk om at British Airways straffer passasjerer som dropper siste leg ved å trekke poeng fra EC-kontoen deres (audit). Vel og merke gjøres dette visstnok kun mot "repeated offenders". Har ikke lest betingelsene for Executive Club, men så vidt jeg kunne se er det ikke forbudt å droppe siste leg iflg. BA sine terms of carriage. Håper Finnair ikke er like på trynet med det der

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Eneste er vel som Sindre sier at det kan være noe med dårlig engelsk i PEK.
Har aldri opplevd problemer med engelsknivået hos CAer på PEK. Inne i byen derimot... Har du problemer med å bli forstått så snakk engelsk slik som Tarzan
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2012, 23:46   #10
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: Finnair - hoppe av underveis

Ja, vet at de ikke har lov til å kjøre uten meg hvis bagasjen hadde vært sjekket inn, men isåfall ville jeg jo helt sikkert endt opp med å få noen straffegebyr for at jeg skulle få tilbake bagasjen. Så planen min er avhengig av å få ut bagasjen, men kan ikke helt skjønne problemet for deres del. En mindre pasasjer betyr jo bare mindre vekt og mindre utgifter til mat osv.

Forresten beroligende at de snakker godt engelsk på flyplassen, da bør det gå ann å få forklart situasjonen.
-Sindre is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Å hoppe etter wirkola.... baselutvann Bilder & foto 11 03-07-2010 18:47
To nye fraktfly underveis via P2F-konvertering Blubird Flyforum 0 02-02-2010 00:07
Noe nytt - ja de er underveis ATC-flyradar Samlerhjørnet 3 30-08-2007 14:19
787 underveis Someone Flyforum 1 14-01-2007 15:17
Et helikopter underveis... GF1 Flyhistorisk forum 6 30-06-2006 22:08


All times are GMT +2. The time now is 10:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.