![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Finner særdeles lave priser i first med Turkish i ITA software, men finner (dessverre) ikke disse billettene til salgs på Turkish sine egne sider eller andre steder.
Er det vanlig at ITA viser en helt riv ruskende gal pris? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Helt vanlig at ITA viser priser som er høyere eller lavere enn det du kanskje finner selv. Grunnen kan være mange, bla. valutakurser, periodisk oppdatering av priser mot flyselskapenes real time og at reisebyråer opererer med andre avtaler, bookingklasser og priser enn det ITA viser. Selv sjekker jeg alltid med ITA før jeg bruker finn.no, wideroe.no, momondo.no eller selskapenes egne hjemmesider.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Prisen ITA viser er drøye 5500,- NOK på strekningen OSL-BKK med avreise i november. Hadde vært en grei pris for en first billett i 77W! Klarer noen å finne disse billettene til salgs for den prisen, ja send meg gjerne en PM!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Men lad mig også lige anbefale dig vores side til prissammenligning: http://www.viviro.com P.t. er det dog udelukkende "danske" rejsebureauer og flyselskaber den er optimeret til, men inden længe er vi klar med en norsk version også. Til forskel fra f.eks. Momondo er det også muligt at søge på børnepriser - ligesom vi ikke cacher priserne. Desuden er billigste bestillingsgebyr inkluderet i priserne.
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Noen småting som kan slå inn:
1) med/uten tax/fueltillegg kan lure deg 2) ...og ikke mist "point of sales" 3) noen billetter har restriksjoner av typen "only in connection with a Transatlantic flight" o.l. Ser ikke ut som det var tilfelle her for jeg fant prisen, ja 5600 kr, "TK OSL ![]() ...og så gjelder det også å lese billettreglene: Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Den så jeg ikke før nå, nei. Som jeg trodde er det tydeligvis en feil siden den står som "first class" i den første oversikten man ser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Verden er ikke perfekt, særlig ikke datamaskiner.
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Launch i andre lande samt tilføjelse af flere udbydere i prissammenligningen har dog højere prioritet p.t.
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Tipper bookingklasse er A som er den nye premium eco klassen. Samme problem med Air France.
Generelt mye feil i ita, det kommer f.eks gjerne opp first class med air baltic til 180 nok i europa... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Morsomt med ITAsoftware er at det kommer en del intereressante routinger til ikke altfor skremmende priser. Men er det slik at jeg bare kan ta en dump av itinerary og fare rules fra ITAsoftware og så sende dette over til f.eks WIAS og vips så kan de grave finne samme routing til en pris som ikke avviker veldig fra det ITAsoftware kommer opp med (selvfølgelig under forutsetning av at bookingklasser etc er riktig)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ita Software - Hvordan finne resultatet av søk | Trent600 | Reiseforum | 13 | 29-07-2014 22:11 |
ITA Matrix | skspb | Reiseforum | 7 | 13-03-2012 13:22 |
Google/ITA Software lanserer nytt bookingsystem | Edricson | Flyforum | 2 | 02-03-2012 08:45 |
Hvordan finne igjen priser fra ITA Software hos reisebyråene | espenlok | Reiseforum | 8 | 13-03-2011 12:56 |
Google kjoeper ITA Software | dc-8-63 | Flyforum | 4 | 12-07-2010 15:34 |