![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg lurer på hva som skjedde/ skjer med dette prosjektet
På deres webside http://www.piloterutengrenser.no/ har det ikke vært noe oppdatering siden 16/2 .. Noen som vet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hørte i begynnelsen av mars at skulle ha med seg noen gamle flyteknikere til USA for å lete/kjøpe 5 stk albatrosser. De måtte visste lete godt for det var visst ikke stort håp om å finne noen som var i veldig god stand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hr Hagen har vært her: http://www.hu-16.com/ (Albatross-heaven)
Vet ikke hva som er kommet ut av det, men det ser nå ut til å være bra utvalg av flytypen der borte - noe annet er vel prisen... ![]() ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Noen som vet noe mer om hva som skjer?
RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har lest det meste på begge fora om både initiativtakeren og prosjektet, og har vel dannet meg mitt eget bilde av hvorfor ting "drar ut", for å si det forsiktig. I tillegg må jo valg av 'trosser som verktøy være en stor årsak til at hele greia ligger i dvale....
![]()
![]() |
#6 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Jeg synes idéen med frivillige crew som kan bidra i krisesituasjoner er sympatisk nok, men det som skurrer for meg er at man utover dette har bestemt seg én løsning - én bestemt flytype som attpåtil er i ferd med å bli svært ukurant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() ahhhhh |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
I likhet med det meste Commandante Lorenzo Giardino har vært borti de årene jeg har kjent ham,så har "ørnen landet som en skinnfell". M.A.O.:Stall,spin,crash! Albatross gjør seg best som poleringsobjekt i Warbirdsmiljø.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Jeg fikk faktisk en telefon for en tid siden, jeg regnet med at det var en typisk "innsamlings-telefon".... Men samtalen forløp som følger:
Hun (telefonselgeren): God dag, jeg ringer for et prosjekt kalt "Piloter uten grenser"! Jeg (avbryter henne): Ja, DET har jeg hørt om! Dermed ble forbindelsen brutt. Ikke fatter jeg hva det egentlig var... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Ellers må jeg bare få føye til at jeg er enig i det Falcon sa lenger oppe her, at piloter som stiller frivillig opp i krisesituasjoner er en edel tanke. Var det ikke en Tangvig med crew som drev på i BU for noen år siden da? Det hadde jeg sansen for... ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Joda, Tord Tangvik og flere andre var som regel kjapt ute. BU åpnet for å bruke fly til slike ting uten vederlag, og ofte spyttet også Shell i kasse med fuel også. Alle crew (og teknikere) jobbet selvfølgelig gratis. Tangvik var vel også med i Lions og brukte disse kontaktene aktivt. Vi hadde "julefly" til forskjellige plasser i Afrika hver jul i en årrekke, som regel ett, men ett år faktisk tre fly til forskjellige steder. Dette var mulig i og med at behovet for fly ellers på 1.juledag er heller begrenset....
Det var også andre eksempler, for eksempel var vel et BU-fly første vestlige fly med hjelp til Armenia etter jordskjelvet der på slutten av 80-tallet. Denne turen ble også "foreviget" av NRK's Steinfeld med rapport fra "katastrofeområdet" over flyets HF. Et stort antall av BU's ansatte stilte opp frivillig i forbindelse med disse flight'ene. Dette likte vi å se som et eksempel på "ånden" i BU på den tiden.. ![]() Tangvik er også "kjent" fra NRK's "Rorbua".... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Heh.... det stemmer det, han jobbet jo der etter at han pensjonerte seg fra BU. La oss si at ingen i BU var overrasket. Karen har sans for publisitet!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Løfter tråden frem fra "urtiden" igjen.
Dette prosjektet er dødt. Steindødt! Ingenting å finne på nettet lenger. Selv har jeg hatt bange anelser om dette prosjektet de siste årene: For et par tre år siden, da jeg var på Boeing Field og fløy B-17 for første gang, ble jeg konfrontert med en sint fyr som hadde overhørt en samtale hvor det kom frem at jeg var pilot i SAS. Jeg hadde skrevet meg opp på medlemslisten til B-17 organisasjonen med addresse og det hele. Mens vi var ute og fløy, hadde fyren vært bortom og notert navnet mitt. Etter at vi hadde landet, kom han bort til meg og spurte meg om jeg kjente til "Pilots Across Borders" og L. Hagen. Det gjorde jeg, og fikk beskjed om at han ville at jeg skulle opplyse ham om hvor han befant seg. Det visste jeg ikke. Da ble han sint, mente at jeg løy og at han ville gå rettens vei med meg som brekkstang. Han visste både navn og addressen min. Ikke særlig hyggelig må jeg si. Fyren mente at hele PUG var en "scam" og han ville ha tilbake pengene sine. Og jo mer jeg tenker på det, så tror jeg han hadde rett. Jeg har ikke hørt noen fra ham siden. Heldigvis! Håper ikke noen her på forumet har tapt store beløp.
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
http://www.linkedin.com/profile/view...*2_*2_*2_*2_*2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Se der var han, jo!
"Pilots Across Borders" (PUG) glimrer med sitt fravær i CV'en. Ellers er det meste med i den lista.
![]() |
#18 |
Newcomer
Location: Windhoek, Frankfurt, Verona, London, Los Angeles, Oslo
|
![]()
Hei Stein,
Hyggelig aa se at du er saa aktiv her! Haaper alt staar bra til med deg og dine. Jeg er som du skjoenner aktiv utenfor SAS, og har ikke glemt Piloter Uten Grenser. PUG ble lovet betydelige midler fra USA som ikke kom, og det ble umulig aa fortsette. Ikke uten personlig belastning, som du sikkert skjoenner, saa ble jeg sittende med svarteper. Det er OK. Det blir ikke noe av ingenting. No guts, no glory... Det gjelder aa holde troen paa at det faktisk er noen som vil andre vel. PUG er doedt, men jeg har ikke krasjet og brent opp som du ser. Dessuten trenger jeg ikke pseudonym. Jeg staar for det jeg sier og gjoer,- med fullt navn. Ha en god ukeslutt, hvorenn du er. Blu skies og Loc star, fra Lars |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Uten piloter til F-35 | LN-VLE | Småprat | 15 | 18-07-2013 15:41 |
Vil at piloter kan alkotestes uten mistanke om regelbrudd | sirpjalle | Flyforum | 88 | 08-05-2011 20:16 |
Piloter uten grenser | spitfire | Flyforum | 0 | 23-02-2005 18:46 |
Noen som kjenner status på "Piloter uten grenser"? | Falcon | Flyforum | 9 | 01-02-2005 15:31 |
Piloter uten grenser | Concorde | Flyforum | 1 | 06-01-2005 10:26 |