![]() |
|
![]() |
#161 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Kine Therese Sørensen
Alder 21 (2.September) Sivilstand: Samboer Nasjonalitet: Norsk Bor: Tromsø Språk: Norsk, engelsk Yrke: Select Service Partner AS Studerer: Flyfag (har et mål om å bli Flymekaniker)!! Nærmeste flyplass: Tromsø Lufthavn (TOS), Lagnes. Fikk flyinteresse: Tja,ikke så veldig lenge siden. Er vel ganske ny i "flyverden". Spotting: Er vel ikke så spottende, men jobben fører jo det med seg Kamera: Nikon D40X Favorittfly: Nye Herculesene, F-16 og Airbus serien.
![]() |
#162 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Sep 2008
|
![]()
Hei,
Jeg har allerede et annet sted skrevet litt om meg selv. Men her er den "offisielle" introduksjonen: Navn: Rob Mulder Alder: 50 Nasjonalitet: Nederlandsk Bor: Røyken Sivilstand: Gift Yrke: Daglig leder av en incoming tur operatør Språk: Nederlandsk, norsk, engelsk, tysk og litt fransk. Kjører: Volvo V70 Nærmeste flyplass: Moss, Torp og Gardermoen Spesialitet: Historien til de europeiske flyselskap fram til 1945. Har skrevet to bøker: "Luftbussen til Kontinentet" (1987) og "Junkers for Scandinavia" (2006). I år kommer en ny bok om en flyutstilling i Amsterdam i 1919 (ELTA) og i 2010 kommer en bok om "Norsk lufttrafikk 1910-1945". Favoritt flyplass: AMS Favoritt flyselskap: Har inget. Flyinteresse siden: 1973 Favorittfly: Junkers F 13, BAT F.K.26 Commercial og mange andre. Fav. reisemål: USA Idrett: Er trener for et volleyballag i 2. divisjon og har selv spillt siden jeg var 15. Fotoutstyr: Snart en Pentax. Vi snakkes sikkert. Hilsen Rob |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Navn: Mats Andresen
Alder: 21 Sivilstand: Samboer med diverse hybelkaniner Nasjonalitet: Norsk Bor: Tønsberg Yrke: Callsenter for Tønsberg Taxi Språk: Norsk, engelsk, spans og litt tysk Nærmeste flyplass: TRF Favorittflyplass: CDG Favorittflyselskap: Lufthansa Har vært flyinteressert siden jeg fløy med Balkan TU-154 fra gamle Gardermoen til Varna i 1989 (Var 2 år). |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Øyvind Solaker
Alder: 21 Nasjonalitet: Norsk Bor: Trondheim Sivilstand: Singel Yrke: Flyelev og Kadett i Luftforsvaret Språk: Norsk, Engelsk, Tysk Kjører: DBS Intruder ![]() Nærmeste flyplass: TRD Spotting: Kun når jeg er hjemme i Bodø! Favoritt flyplass: BOO Favoritt flyselskap: SAS Flyinteresse siden: En lang stund tilbake ![]() Favorittfly: NH-90, MD-80, Concorde Fav. reisemål: Storbritannia, Tyskland Idrett: Fotball og håndball Ellers er jeg en glad gutt som trives med mitt! Ønsker en fin dag til alle andre her ![]()
![]() |
#165 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har nå vært en flittig leser på dette forumet lenge, så nå er det vel på tide å bli med. Stiller meg noen spørsmål av og til som jeg tror kan bli besvart her inne.
Navn: HS-TGA (ikke egentlig. hehe) Alder: 79 modell Nasjonalitet: Norsk Bor: Utenfor Stavanger Nærmeste flyplass: SVG/ENZV Favoritt reisemål: Thailand Fikk flyinteresse: Fra jeg første gang så et fly tror jeg. Pilot skulle jeg bli. Slik ble det desverre ikke. Favorittfly:Airbus 330 ser flott ut må jeg si. Favorittflyplass: BKK/VTBS Spotting: Nope Kamera: Jepp.. Canon Ixus et eller annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Newcomer
|
![]()
Jeg får komme med mitt bidrag. Takk til alle som har glöden og inspiasjonen til dette FORUM.
Navn: WILLY Gift: WIGDIS Nasjonalitet: NORSK Bor: UPPLANDS VÄSBY ( ARN 18.km.)Sverige. Språk: Färöyisk,Svensk,Dansk, Engelsk, Tysk, noe Spansk & Norsk. Yrke: Prest. Favorittreise: "Heaven is a wonderful place"- Dubai & Hawaii & Svalbard. Flyinteresse: Ca. 40 forskj. flytyper og selskaper. Er redd for att SAS snart avvikles p.g.a. höye lönnskostnader og goder som ikke hörer med til dagens virklighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banned
|
![]()
Navn: Odd Erik
Alder: 15 Sted: Sandnes Nærmeste flyplass:SVG Spotting: Ja så mye som muligt Kamera: Nikon D40 med 18 - 55mm objektiv og 55-200mm objektiv Nærmeste flyplass: ENZV Favoritt flyselskap: Emirates men av norske er det SAS. Favoritt flytype (sivil):MD11 Favoritt flytype (militær): Hercules C130J - 30 Favoritt flyplass: AMS, MAN Last edited by oddi; 25-08-2009 at 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Tommie
Alder: 39 Sivilstand: Full pakke Nasjonalitet: Norsk Bor: Bergen Språk: Norsk, Engelsk, Spansk og noe glemt Tysk Yrke: Radio-dj Nærmeste flyplass: Flesland Favorittreisemål: Spanske destinasjoner Flyinteresse: Bransjen generelt, flyselskaper & ruter spesielt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Robert Nordli
Alder: 21 (08. juni 1987) Sivilstand: Samboer, men ikke gift Nasjonalitet: Norsk Bor: Greåker utenfor Sarpsborg Språk: Norsk og engelsk primært (og litt svorsk) Yrke: Salgskonsulent hos InterRek Norway Nærmeste flyplass: RYG Favoritt reisemål: Italia, Frankrike, Spania og Portugal Flyinteresse siden: Nja, husker ikke eksakt, men interessert det er jeg Favorittfly: Jeg har to: Boeing 737NG og Embraer 170, 175 og 190 Leser: Bussmagasinet, Trains, Flight International, GT Porsche, SA, FB, VG og mange andre aviser Kamera: Nokia E51, Ett HP digital kamera og ett Olympus digital kamera Bil: For tiden uten førerkort, men samboeren har en Alfa Romeo 156 1,8TS 98 modell (som jeg skal få bruke når jeg har lappen tilbake) Andre interesser: bil, tog, buss, båter, musikk, Italia Worst airport: Ikke vært på så mange, men må jeg nevne en må det bli ACE Last edited by sarpingen87; 29-11-2008 at 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Denne tråden er kun for medlemspresentasjoner. Kommentarer slettes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Navn: Cato L
Alder: 41 Sivilstand: Gift siden 1992 med en fra Indonesia. Nasjonalitet: Norsk Bor: Byen med det store hjertet, Oslo Språk: Norsk, engelsk, indonesisk og minimalt tysk. Yrke: Driftskoordinator Brann-Redning OSL, tidligere ansatt i Braathens (1986-02) Nærmeste flyplass: FBU, OSL Favoritt reisemål: Asia for alle penga, men borte fra turistområdene. Strandperlene vil jeg ha for meg selv. Fikk flyinteresse: Medfødt Favorittdrikke: Jet A1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Navn: Tom Gulbrandsen
Alder: 33 (11 Aug. 1975) Sivilstatus: Singel og rundbrenner ![]() ![]() Sted: Askøy (Er ofte i Oslo) Yrke: Tømrer (Har også studert foto i tidligere nedgangstider) Interesser: Siden foto aldri ble et yrke har jeg holdt på aktivt med det! Liker alt som rører på seg, til og med dyr ![]() Kjører: Kollektivt! Tar hurtigbåten M/S Snarveien til Bergen hver dag Kamerautstyr: Nikon D70s, D80 & D90.. Nikkor 18-200mm, Nikkor 105mm f2.8 Micro, Sigma 10-20mm, Sigma 170-500mm, Nikon SB-800 blitz, Nikon DR-6 vinkelsøker Flyinteressen: Har egentlig alltid hatt den, men kan ikke mye teknisk om fly! Blandet ikke inn fly i min fotoverden før jeg prøvde SVG i Mars 2008 Nærmeste flyplass: Herdla (hvis den hadde eksistert i dag) Blir nok Flesland! Websider: Holder på med en helt ny webside nå og skal legge ned de 3 gamle, så legger den ut i profilen når den er klar for nett.. Er også på Facebook og Origo også har jeg MSN som står i profilen min Generelt: Innen yrket mitt har jeg bygget det innvendige av OSL Gardermoen.. Gått i 2 år der! Sjakter og vegger i pirene, og ankomsthallen og alt av vegger i serviceblokkene i Terminalbygget pluss en del ting lenger nedover i undergrunnen ![]() Ellers driver jeg et foto-foretak og resten av tiden bruker jeg på å dra til venner osv ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Robert Val Daleng
Alder: 28 Sivilstatus: Samboer ![]() Bor: I Mosjøen, mitt i norge! Yrke: Fagbrev som glass og aluminiums arbeider, men har akkurat begynt på Widerøe MJF som salgs og service medarbeider ![]() Interesser:Fly relaterte ting,snøskooter,reise.... Nærmeste flyplass: MJF Kamera: Nikon D80 Favorittfly: A346/B773 |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Martin A Thorsen
Alder: 23 Bor: Maura Yrke: Flyinteriør og Utstyrsmekaniker. Fødselsted: Bergen Jeg er fra Bergen og ble interessert i fly da jeg gikk på Gk Elektro, i Bergen. Jeg søkte da på flyfag i Stavanger og kom heldigvis inn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Thomas
Alder: Snart 14 Nasjonalitet: Norsk Yrke: Skole, men vil bli flygeleder Bosted: Bergen Nærmeste flyplass: BGO Favoritt reisemål: Spania Språk: Norsk, engelsk og spansk Favorittfly: McDonnell Douglas MD-11, Boeing 757, Tupolev 154 og Airbus A340 Favorittflyselskap: Norwegian, KLM, Emirates og Thomas Cook Favoritt flyplass: BGO Interesser: Fly og spansk Last edited by Doleply; 27-03-2009 at 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
The Cityhopper
|
![]()
Navn: Alberto Sartori
Alder: 30 Nasjonalitet: italian Yrke: IT Engineer Bosted: Milan Nærmeste flyplass: LIN/LIML Favoritt reisemål: Norway Språk: Italian, English, learning Norwegian Favorittfly: Fokker 70/100, Boeing 727, DHC8 Q100 Favorittflyselskap: SAS, Widerøe, Finnair, Icelandair Favoritt flyplass: OSL Interesser: Programming, Scenery Design, Trekking, Scouting, Airplane spotting |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Rasmus
Alder: 18 Bosted: Randaberg (Stavanger) Nasjonalitet: Norsk Skole: Siste året realfag på Randaberg VGS Deltidsjobb: Norport Handling Sola Nærmeste flyplass: SVG Favorittflyplass: AMS Favorittfly: Boeing 777, Boeing 737-800WL, Fokker 70/100 Favorittflyselskap: Norwegian, KLM Favorittblad: Airliner World Andre interesser: Bil og Båt Spotting: En gang i blant, får sett mye på jobb Strever for å bli: Flyger! Last edited by DY_ENZV; 15-02-2009 at 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Former CCA F-16
|
![]()
Navn: Kim
Alder: 18 Bosted: Bodø Nasjonalitet: Norsk Skole: Siste året Flyfag Bodø VGS Nærmeste flyplass: BOO Favorittfly:Boeing 737-700WL, DHC-6 Twin Otter, Dash-8 100 Favorittflyselskap: Widerøe Favorittblad: Airliner World Andre interesser: Fotball Strever for å bli: Flyteknikker |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Christian Isaksen
Alder: 17/4 78 Sivilstatus: Singel Sted: Arendal /Kristiansand Yrke: Lærer på VGS Interesser: Litt foto, litt lyd og mye fotball. Og fly! Flyinteressen: Kom tidlig etter å ha flydd med gode gamle Braathens SAFE på melkeruta fra Tromsø til KRS om sommerne på 80-tallet. Nærmeste flyplass: Gullknapp og Kjevik |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Navn: Ole
Alder: 26år Bosted: TRD Yrke: Doktorgradsstipendiat i materialteknologi (elektrokjemi), NTNU Interesser: Fly, teknologi, god mat... Flyinteressen: Tja, fra tidenes morgen. Kan huske at jeg fløy til spania med Swissair når jeg var 3-4år, og har fått mange flyturer siden da. Fly har alltid fasinert meg, og kommer nok alltid til å gjøre det. Har selvfølgelig sansen for alt som er uvanlig, og er nok litt lei av 737 etterhvert, skulle vært mer variasjon innenriks i norge. Næremeste flyplass: TRD Favorittfly: Avro (3+2 seating) kanskje... Vanskelig å si, store fly er kjedelige (som passasjer), 737 er kjedelig, alt annet er egentlig spennende;-) Favorittflyplass: Vanskelig, Skulle gjerne opplevd: Å fly med en (eller helst alle) av tri-jet'ene, alltid vært fasinert av dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|