![]() |
|
![]() |
#1461 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
![]() |
![]() |
#1462 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal selv sende mine foreldre på tur fra OSL neste uke. Kommer da til å følge de helt til sikkerhetskontrollen, sørge for at at håndbagasjen kan trilles og sjekke gate for de slik at jeg kan gi detaljert info om hvor de skal gå.
Nå er de kjent med avstandene på OSL, så de velger av erfaring å møte opp tidlig. Men spesielt mangelen på steder å sette seg ned er et problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1463 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I den gamle utenlandspiren har de jo fjernet rullefortau for å få plass til flere butikker..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1464 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Rullefortau er standard i dag over alt ellers i verden, men i Norge er man vant til å ferdes i naturen på stier man går opp selv og slik må det selvfølgelig være på hovedflyplassen. Avinor har helt rett når de sier at før var det 800 meter fra ene til den andre enden og i dag er det det samme mellom a og f men bare 700 meter når man skal fra a eller f til de gatene som er på utvidelsen. Det betyr nada for trøtte reisende. Den nye delen skulle vært utstyrt med rullefortau. Når det gjelder den der drittpiren de påstår er midlertidig skulle noen måtte stå til ansvar og blitt kastet i lenker og flådd. Å ikke bygge den med rullefortau fra start av er en hån mot de reisende. Og så håner de oss attpåtil med de talentløse merkene på gulvet som forteller hvor mange minutter du har igjen før du er fremme på gate. skikkelig morsomt når man har dårlig tid etter å ha stått i kø fra ombord i flyet for å komme seg gjennom passkontrollen. Det tok 1,5 time. så måtte man vente på bagasjen i 45 minutter før man listet seg gjennom tollkontrollen for å ta turen opp for å sjekke inn på ny. Det tok enda 1 time. Heldigvis var security effektive så på vei ut på idiotpiren dilta vi etter han der Gnellstrøm og vi ankom gate akkurat tidsnok for ombordstigning. Skal ta samme ruta til helga men har beregnet 4,5 timer connection.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1465 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Tja, hadde gjort akkurat det samme hvis jeg hadde drevet flyplass. De gamle båndene var jo også sånn de delvis delte flyplassen i to |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1466 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hadde jeg drevet flyplass, hadde jeg sørget for å bygge pirene brede nok med plass til både rullefortau og kommersiell virksomhet..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1467 |
Legal Eagle
|
![]()
Er det ikke rullestoler og et par golfbiler tilgjengelig for de som er dårlig til beins?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1468 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sitter her på Osl og venter på neste fly. Alt har gått mye smidigere enn sist gang. Eneste klagepunkter var en politi i den automatiske passkontrollen som hele tiden kauket ut i rommet "bare eu eøs borgere over 18 år". Det hjelper lite når de som ikke kom gjennom var asiater. Det så ut som kinesiske skrifttegn på de passene jeg så. I sikkerhetskontrollen hadde de funnet ut at det var på tide med litt ekstra kontroll. Helt i orden, det er min sikkerhet det gjelder, men det ble litt kaos når ting ikke kom ut i andre enden i samme rekkefølge det gikk inn. Egentlig ganske fornøyd med Osl i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1469 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Er det arbeid i forbindelse med broene som må skiftes at plassen ved D11 var stengt på grunn av arbeid torsdag for en uke siden? Eller er det en annen grunn at oppstillingsplassen var sperret av og gaten ute av bruk?
Det er vel en av få widebody Schengen-gater på OSL Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#1470 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg så i går at de holder på å støpe en kulvert for biler øst for framtidig utvidet Non-Schengen. Sikkert fordi det blir så trangt mellom bygg og taxebaner at man ikke får lagt en vei på terreng der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1471 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Someone: det stemmer at de bytter bro på D11.
![]() |
#1472 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1473 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
D10/Stand 76 var i utgangspunktet eneste kategori E ("widebody") gate. De øvrige på pir nord var alle kategori C (opp til ca. A321 i størrelse) Nå har vi fått 2 ekstra E-parkeringer: 79 ("mellom" D9/77 og D11/81. Trapper via C9/D9?) og 87 (fjernpark/buss). Det skal også komme flere endringer etterhvert som arbeidet går videre.
![]() |
#1474 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Noe mer info rundt dette? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1475 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har jo egentlig tilgang til mer, men for øyeblikket virker tydeligvis ikke den tilgangen for meg. Men fra hva jeg har forstått skal D11 omgjøres til kategori E med bevegelig bro på samme måte som D10 er i dag. Uansett er adgangen til selve broen på D11 i dag blokkert med "byggevegg" ute i fastpunktet slik at kun anleggsarbeiderne har tilgang til selve broen. Gangbroen ut til fastpunktet er tilgjengelig på vanlig måte for ansatte med korrekt godkjenning på ID-kortet.
![]() |
#1476 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
"Every airport should be like this" står det på førstesiden av cnn.com, om leder videre til en artikkel om OSL og deres miljøfokus
Quote:
![]() |
![]() |
#1477 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Vil det komme utganger med to broer ut til flyet slik at boarding kan gå raskere eller evnt. splittes premium/economy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1478 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1479 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er mye snakk om avstander på OSL, men har noen tenkt på barna? Jeg synes tilbudet er direkte kjipt, ok de har et "fly" eller to med sklie som gjerne er overbefolket og som ikke egner seg når barn i ulike aldre ønsker å røre seg. Både vi og mange av våre kjenninger bruker forbindelser via ARN så ofte vi kan på utenlandsturer, framfor OSL, rett og slett fordi flyplassen i Stockholm er en fest for ungene hvis man sammenligner med OSL. Til syvende og sist må det jo være et tap for OSL dersom folk velger å fly via andre lufthavner pga det dårlige tilbudet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1480 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har ikke hørt noe om 2 broer pr. gate ute på pir nord. Men det skal etter planen komme en del "dobbelbroer" når de utvider piren for non-schengen.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Utbyggingen av non-Schengen på OSL - ferdig 2022 | SBT | Flyforum | 244 | 15-05-2025 11:41 |
Utbyggingen av Helsinki Vantaa | Someone | Flyforum | 5 | 22-08-2023 23:50 |
Noen bilder fra OSL - 08 Okt 2017 | LN-MOW | Bilder & foto | 1 | 20-10-2017 17:27 |
LN-IDB i hendelse ved avgang OSL 11. januar 2017 | viking737 | Flyforum | 3 | 14-02-2017 09:07 |
Effekten på trafikken når OSL øker kapasiteten i 2017 (splittet) | Cockpitview | Flyforum | 7 | 19-07-2014 19:56 |