Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 31-10-2022, 07:52   #1221
OttoL
ScanFlyer Crusty

Default Re: Flyr kutter kraftig vinteren 2022/23

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Skjønner godt at Flyr er i "deep shit" og at det ikke er noe god situasjon for de som jobber der. Har følt på akkurat det samme før og unner ingen å miste jobben. Men jeg må uansett få lov til å stille spørsmål med det som Tonje Frislid sier. Hjelpen fra staten var avgjørende for Norwegian sin del, men det var ikke slik at man fikk penger kastet etter seg. Det var strenge betingelser for lånet. Hun fremstiller det på en annen måte og med et hint av bitterhet.
Hele næringslivet fikk penger kastet etter seg i 2020, også Norwegian. Jeg står ved det jeg sier, at en ansatt i et konkurrerende selskap bør være litt mer ydmyk.
OttoL is offline  
Old 31-10-2022, 12:25   #1222
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Default Re: Flyr kutter kraftig vinteren 2022/23

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Hele næringslivet fikk penger kastet etter seg i 2020, også Norwegian. Jeg står ved det jeg sier, at en ansatt i et konkurrerende selskap bør være litt mer ydmyk.
Ydmyk ja, ties ihjel nei
MountainDew is offline  
Old 01-11-2022, 10:04   #1223
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ser de har fløyet charter CPH-AAL-UAK i slutten av oktober. Husker ikke om de har fløyet ren utenlandsk charter før?
Old 02-11-2022, 11:07   #1224
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

186.600 passasjerer i oktober, men tydeligvis has kuttene hatt en positiv effekt, men spørsmålet er om det er nok. 81,3% belegg er det nest høyeste, og kun juli i år som var høyere. Og 7,22pp høyere enn i september. Yield var 0,63 (+6 øre fra SEP) og PASK 0,54 (+0,9 fra SEP)

Jeg lurer på hvor mye de har taåt på innenriks, for det er tydeligvis der de store problene ligger. På utland rapporterer de et belegg på 87% i oktober, mens innenriks 67%

Jeg kan dog ikke forstå hvordan de skal klare dette uten påfyll av mere cash før vinteren
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Flyr1022.PNG
Views:	1120
Size:	25.3 KB
ID:	52286  
Old 02-11-2022, 14:09   #1225
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Jeg kan dog ikke forstå hvordan de skal klare dette uten påfyll av mere cash før vinteren
Det vil de heller ikke gjøre, hvilket er grunnen til at det løpes mellom møterom med bøsser i disse dager.
Blubird is offline  
Old 02-11-2022, 14:30   #1226
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
Det vil de heller ikke gjøre, hvilket er grunnen til at det løpes mellom møterom med bøsser i disse dager.
Ser ut som det er et ønske å hente 400 millioner, uten at det er bekreftet noe sted
Old 02-11-2022, 14:58   #1227
bamseh
Air Traffic Controller

bamseh's Avatar

Quote:
186.600 passasjerer i oktober, men tydeligvis has kuttene hatt en positiv effekt, men spørsmålet er om det er nok. 81,3% belegg er det nest høyeste, og kun juli i år som var høyere. Og 7,22pp høyere enn i september. Yield var 0,63 (+6 øre fra SEP) og PASK 0,54 (+0,9 fra SEP)

Jeg lurer på hvor mye de har taåt på innenriks, for det er tydeligvis der de store problene ligger. På utland rapporterer de et belegg på 87% i oktober, mens innenriks 67%

Uten at jeg har gått spesielt vitenskapelig til verks så vil jeg anta at oktober-tallene er kunstig høye fordi de har kansellert over en lav sko, og flyttet folk over på de få flyene som gikk. Har du 30% belegg på 3 fly, og kansellerer 2 av de kommer du fort opp i 90% på det gjenværende. Trekk i fra litt folk som den nye avgangen ikke passer for, så er du nede i 67%.
Mest spent på november-tallene tenker jeg, når innenriks bare består av OSL-BGO/TRD..
bamseh is offline  
Old 02-11-2022, 15:15   #1228
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by bamseh View Post
Uten at jeg har gått spesielt vitenskapelig til verks så vil jeg anta at oktober-tallene er kunstig høye fordi de har kansellert over en lav sko, og flyttet folk over på de få flyene som gikk. Har du 30% belegg på 3 fly, og kansellerer 2 av de kommer du fort opp i 90% på det gjenværende. Trekk i fra litt folk som den nye avgangen ikke passer for, så er du nede i 67%.
Mest spent på november-tallene tenker jeg, når innenriks bare består av OSL-BGO/TRD..

Trolig, og det er jo en grunn til at de nesten legger ned alt innenriks
Old 02-11-2022, 15:32   #1229
ThomAAs
ScanFlyer Molded

ThomAAs's Avatar

Står det noe sted hvor mye de har kansellert?
Old 02-11-2022, 18:56   #1230
hlorange
Flyjunkie

Quote:
Ser ut som det er et ønske å hente 400 millioner, uten at det er bekreftet noe sted
Ser riktig ut ifølge FA, som refererer prospektet.

Betalingsmur:
https://www.finansavisen.no/nyheter/...llioner-kroner

Quote:
«Timingen på annonseringen av trafikktallene er overraskende siden selskapet legger frem tredjekvartalstallene i morgen,» skriver analytiker Ole Martin Westgaard i en oppdatering til sine kunder i DNB Markets. At Flyr-ledelsen ønsket å piske opp stemningen i Flyr-aksjen for tradingkåte småsparere var trolig ikke hensikten bak fremskyndelsen, selv om aksjekursen ved lunsjtider var opp rundt fem prosent.

For i tillegg til offentliggjøringen av trafikktallene har utvalgte investorer fått tilgang på en Flyr-presentasjon. Og i den står det svart på hvitt at Flyr jakter 400 millioner kroner, siden kassen er i ferd med å tømmes.
hlorange is offline  
Old 03-11-2022, 07:09   #1231
joandreas
ScanFlyer Silver

Dn nevner 430 mil til 0,01
Man trenger ikke lese mer enn 1 avsnitt.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

joandreas is offline  
Old 03-11-2022, 07:29   #1232
LN-HFH
ScanFlyer Gold

LN-HFH's Avatar

Det jeg er spent på er om de selv kommer til å innrømme at dette ikke er bærekraftig og si «sorry, vi klarte det ikke, siste fly går 31.mars» og styre avviklingen selv. Eller om de kommer til å holde flyene i lufta helt til noen i Spania eller Italia sperrer et av flyene dems inne med tyngre kjøretøy grunnet ubetalte regninger og begjærer dem konkurs.

Så et innslag på finansavisen i går, og selv Sissner begynner å tvile litt, men virket fortsatt som han ville bidra med penger.
Old 03-11-2022, 07:50   #1233
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

I praksis blir da dagens aksjonærer tilnærmet nullet, utover å sitte igjen med en høyst symbolsk andel, all den tid det er vanskelig å sette en emisjonskurs under 1 øre
Old 03-11-2022, 08:19   #1234
RIBRO
ScanFlyer Gold

Da de klarte kunststykket å tape nesten en halv milliard i Q3, da kan jo ikke mye stå rett til i selskapet? Q3 er JUL/AUG/SEP, og med en SAS-streik i juli burde det ikke sett så ille ut.
RIBRO is offline  
Old 03-11-2022, 09:29   #1235
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Quote:
Originally Posted by RIBRO View Post
Da de klarte kunststykket å tape nesten en halv milliard i Q3, da kan jo ikke mye stå rett til i selskapet? Q3 er JUL/AUG/SEP, og med en SAS-streik i juli burde det ikke sett så ille ut.
Skulle nesten tro de er driftet av Norwegians tidligere ledelse...
MountainDew is offline  
Old 03-11-2022, 10:11   #1236
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Nå er jo alt avhangig om de faktisk klarer hente inn friske midler, men de endrer i det minste business planen sin ganske signifikant
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	FlyrBP.jpg
Views:	488
Size:	132.3 KB
ID:	52293  
Old 03-11-2022, 10:20   #1237
IL-2
ScanFlyer Gold

IL-2's Avatar

Wet lease-selskap med sesongruter til feriedestinasjoner, samt litt innenriks i de travleste periodene. Sikkert ikke mindre fornuftig enn å konkurrere på det regulære innenriksmarkedet.
IL-2 is offline  
Old 03-11-2022, 10:36   #1238
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Utstrakt bruk av moteord = tåkelegging = deperasjon = nedoverspiral ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline  
Old 03-11-2022, 11:09   #1239
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Det blir spennende å se hvem som er gira på å kvitte seg med noen millioner gjennom vinteren, om noen i det hele tatt er villig til å gå inn på de få promillene med sannsynlighet for at selskapet overlever.
Blubird is offline  
Old 03-11-2022, 11:12   #1240
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Hvis FLYR skal få seg noen avtaler med Charter-selskapene må de få inn disse pengene ASAP. Også er jo spm om det er noe "demand" igjen for FLYR å ta.
storg is offline  
Closed Thread

Posting Rules