![]() |
|
![]() |
#101 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
Registrering av bilnummer er ikke utøvelse av politimyndighet! § 3 regulerer helt uttømmende hva som menes med politimyndighet. Her er ikke registrering av bilnummer eller lignende aktviteter nevnt. Utøvelse av politimyndighet er noe helt annet! Likevel må man ha lovhjemmel for å lagre slike opplysninger. Derfor er det fint at det blir sjekket ut pm Forsvaret har lov til å gjøre det de gjør! Men slutt å komme trekkende med loven om militær politimyndighet, folkens! Det er et blindspor. |
|
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Synes det er litt merkelig at enkelte tar det så alvorlig at noen rekrutter noterer bilnummeret, da akurat samme nummer fanges opp og registreres opptil flere ganger av forskjellige grupper på kjøreturen til og fra Gardermoen.
Selv synes jeg det er bra at militæret passer på hva som skjer utenfor basene deres! |
![]() |
![]() |
#103 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#104 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Litt besides the point kanskje... |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]() Quote:
![]() Er det noen som har sett Militært personell og bil på Sanddyna på 19R eller andre sanddyner på det private område siden 7,juni då ??? Lurer bare på om de avventer til Datatilsynet og andre berørte parter har sagt sitt ![]() Jeg leser i Romeriket Blad ( takk for at dere dekker dette) at OSL ønsker oss velkomne og er skuffet over hendelsene mellom oss spottere og det militæret - dette var tross i 2010 og leser samtidig at en etterrettningsoffiser sier at dette kommer de til å fortsette med ![]() Jeg avventer svar på de i det heltatt har tillatelse å gjøre dette på privat eiendom - dette blir spennende ![]() |
|
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
For en tråd! Makan hva folk skal engasjere seg i..
Det ender vel med at hele Vollen blir gjerdet inne og problemet er ute av verden.
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Siden jeg personlig er opptatt av personvern og denslags, så mener jeg saken er prinsipielt viktig. Bare fordi jeg ikke har noe å skjule, så er det ikke det samme som at jeg vil at det offentlige skal r*vkjøre mine rettigheter... |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Støtter dere 100% En må i blant opp på barrikadene,
og kjempe for sine rettigheter - dersom man bare gir blaffen; vil resultatet være der etter.
#110 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jada Jan,Vi har blitt notert flere ganger siden 7 juni,men det ser ut
til at de har sluttet og bruke den privatregistrerte Focusen.De siste gangene har dem brukt Gelenderwagen igjen. Vidar |
![]() |
![]() |
#111 | |
Traveler
|
![]() Quote:
Jeg vil selvsagt følge opp saken noe høyere innenfor ( neste klageinstans - innenfor Luftforvaret), Romerike Politidistrikt, departementer, Datatilsynet og de politiske partiene, da alt fra ytterste høyrefløy, til de ytterste av de røde for å kunne sette dette på dagsorden på at de bryter Norsk lov, sansynlig. Vidar du skriver sivilregistrert Ford Focus, er du sikker på at den ikke er registrert som et militært kjøretøy ? Har du regnr på kjøetøyet - så ta dette på PM ![]() Jan |
|
![]() |
![]() |
#112 |
Legal Eagle
|
![]()
Greit nok at de viser til paragrafer, for offentlig virksomhet er regulert av paragrafer. Så hvis de har lov til å gjøre det de gjør, så står det også i paragrafer. Men de må da kunne gi et klart svar på om de har lov til å oppbevare nummerne eller ikke! Sier de noe i brevet om hva de gjør med opplysningene? Tar de vare på dem, ev. hvor lenge?
Jeg ser fram til svar fra Datatilsynet. |
![]() |
![]() |
#113 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#114 |
Traveler
|
![]()
For det første er det ikke noe vedlegg som viser hva de visewr til.
1. Sikkerhetstjenesten i Forsvaret paragraf 3 - samt lov om politimyndighet paragraf 1- 3 - Som sagt har jeg ikke fått oversendt kopi av disse lover ![]() Jeg vil ikke legge ut selve svaret før jeg har fått opplyst neste klageinstans ![]() Jeg har desverre ikke fått et eneste svar på mind spørsmål som er stilt i klagen - derfor skal det påklages til neste instans osv. Både Politiet og Datatilsynet har fått kopi av klagen og har ikke besvart min klage, Men jeg oppfordrer at alle som opplever slik kontroll av militært personell - tar kontakt med meg på PM eller legger ut på forumet. men jeg lar Oberst Kollf på 135 ving få en ny mulighet til å besvare mine spørsmål innen rimelig tid via alle andre instanser ![]() Jan |
![]() |
![]() |
#115 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Quote:
De siste par innleggene dine har vært rotete, fulle av skrivefeil og vanskelige å forstå. Skal du få et skikkelig og seriøst svar, bør brevene du sender til Forsvaret være adskillig ryddigere. Få noen til å lese korrektur, gjerne noen med litt erfaring i offentlig saksbehandling. |
||
![]() |
![]() |
#116 |
Legal Eagle
|
![]()
Det er ikke truffet noen beslutning, så da er det ingen avgjørelse å påklage, og dermed ingen klageinstans å klage til. Men mener du uttalelsen er feil, et det bare å henvende seg til hvilken som helst annen instans som kan ha ansvar, eller i det minste, peiling, for å få klarhet i om Forsvaret tolker og anvender reglene rett.
|
![]() |
![]() |
#117 | |
Traveler
|
![]() Quote:
" Jeg refererer til Forsvaretsdepartementet instruks om sikkerhetstjenesten i Forsvaret paragraf 3, samt lov om militærpolitimyndighet paragraf 1 og 3 " " Formålet og nødvendighet av slik innsamling av informasjon er å vidererapportere og undersøke hvorvidt det har skjedd en sikkerhetstruende hendelse. Opplysninger som viderapporteres til Forvarets Sikkerhtsavdeling slettes av luftving umiddelbart. Brevet avsluttes med følgende: 135 Luftving bekrefter at du ikke er registrert. Skulle gjerne ha lagt ut hele brevet - det kommer senere og på anmodning på PM og fra pressen. Da vil folk skjønne at man ikke har fått svar på mine spørsmål. Jeg lar denne tråden være inntil videre og ønsker kontakt med alle som blir oppsøkt av militært personel på Sanddyna på 19R - gjerne dato/klokkeslett osv, Bruk PM folkens. Jan |
|
![]() |
![]() |
#118 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Litt OT men måtte bare...
![]() DK84447 BR77443 LY77366, got it? ![]() P050111PS-0210 by The White House, on Flickr
✈ Gamle fly bråker best ✈ Last edited by ENGM 911; 06-07-2011 at 11:35. |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Klarer ikke helt å hisse meg opp over at man kan få notert bilnummeret om man parkerer på Vollen. Hva er en big deal med å hisse seg opp over det ?
Hvor mange ganger på vei mellom heim og Vollen registreres ikke bilnummeret, og posisjonering av Mobil osv , og jaggu poster man ikke med 3G fra vollen også. La de få gjøre sin jobb, på sin måte så slipper man kanskje gule foto forbudskilt på deler av vollen... |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flightradar24 er litt skremmende | hurvert | Småprat | 35 | 02-05-2011 17:02 |
Skremmende på JFK for en stund siden | SAS-Steward | Flyforum | 0 | 01-10-2010 10:35 |
Verdens 10 mest skremmende flyplasser. | Airbus 330 | Flyforum | 1 | 02-09-2008 10:35 |
Skremmende klipp fra Argentina.. | Thomas | Flyforum | 9 | 13-11-2007 09:00 |
Skremmende rapport om flygeledernes helse | TG923 | Flyforum | 0 | 01-09-2005 17:01 |