![]() |
|
![]() |
#101 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Så det er 11000 pax årlig som reiser OSL-XXX-IAH eventuelt XXX-OSL-XXX-IAH. Det er 31 pax daglig. Ikke særlig høyt ![]() Last edited by Dash; 05-01-2013 at 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå skal man kke glemme at IAH er en stor United hub, og man vil sikkert trekke en del trafikk til Sør- og Mellom-Amerika samt de sydlige statene i USA. Mye av dette dekkes imidlertid allerede godt av andre hub'er, så man vil nok 'stjele' litt fra disse ..
Igjen, slik trafikk kanaliseres også best via CPH ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
En annen ting er jo at vi må se på SAS sin rute til Houston som ei ny rute som vil trekke til seg folk fra utenom Scandinavia også, det kan jo ære kjekt og være først i Norge på div møter ellernoesånt, før man drar til Houston....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Flysitter
|
![]()
De norske tollreglene gjør også sitt til at en IAH rute ikke kommer til å gå fra OSL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Vel, utviklet er den vel, men dessverre ble det et luftslott http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=22523 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Er ikke tvilende, bare undrende...
![]() |
![]() |
#107 |
Flyklapper
|
![]()
I og med at så mange skal til SVG og andre norske byer, vil mange av disse heller velge andre gateways hvor de slipper å gå gjennom tollen ved ankomst .. EWR har et helt annet trafikkgrunnlag. Her spiser du av et allerede marginalt antall ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Flysitter
|
![]()
Hva Andreas sa. Men er vel håp om at de kan klare en hurtig toll/transfer sluse på Osl engang i fremtiden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Quote:
Ser at volumet i utgangspunktet er marginalt og at mange i tillegg (megselv inkludert) vil velge annen flyplass enn SVG (eller annen norsk) for å slippe hasselet... Trodde det dreide seg om mer økonomiske aspekter iforhold til oljebransjens behov på reise. Takk for oppklaring.
![]() |
![]() |
#111 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siden Privatair er nevnt her, hvis og om og at de flyr for SAS er dette avklart med (godkjent av) SAS' egne piloter at normale sveitsiske mannskaper skal benyttes (Sveits er tross alt utenfor EØS) eller skal SAS sine egne piloter fly en eventuell slik rute. Det finnes tross alt analogier til annet hett tema som diskuteres her på forumet.
![]() |
#113 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
"EURES (EURopean Employment Services) er et samarbeid mellom EU-kommisjonen og de offentlige arbeidsformidlingene i EU/EØS-landene og Sveits. Hensikten er å fremme fri bevegelse av arbeidskraft mellom landene. EURES-nettverket består av ca. 800 EURES-rådgivere i hele Europa. I Norge er EURES en tjeneste i NAV. Disse landene er med i EURES samarbeidet: Belgia, Bulgaria, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Hellas, Irland, Italia, Island, Kypros, Latvia, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spania, Storbritannia, Sveits, Sverige, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn og Østerrike". Men ja; pilotforeningene i SAS skal godkjenne innleie av jetfly (men de har sagt ja til alle forespørsler jeg vet om de siste par årene), men i følge den nye avtalen tror jeg SAS kan leie inn turboprop uten å spørre. Og nei; Jeg tror ganske sikkert at wetlease av fly med mannskap ikke kommer inn under utlendingslovgivningen. Men som vist over; her er uansett ikke Sveits noe tema - de er å oppfatte som et EU/EØS land gjennom bilatterale avtaler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Iflg. intvervju med SAS i NRK Rogaland så vil SAS starte med direktefly fra Stavanger til Houston... Nesten for godt til å være sant, men takk for oljeindustrien... Så nei, det er ingen spøk...
H
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 31-01-2013 at 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Spennende å høre, selv om jeg ikke kan fatte at man skal kunne fylle opp en slik rute daglig året rundt. Men, er de villige til å prøve, så for all del...
Kanskje denne posten kan flyttes inn under en allerede pågående post om samme tema?: http://forum.flyprat.no/showthread.p...ger%2C+houston |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
The never ending story...
Som det skrives: Quote:
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ah, visste ikke det var en tråd om dette allerede... Det er nok ikke snakk om en dgl. rute, det er det nok ikke grunnlag for - men det er svært positive tall som legges frem i alle fall... Så man får se... H
![]() |
![]() |
#119 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
H
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
la oss krysse fingrene for at dette blir en realitet.
Kjekt for oss spottere ja. Men tviler på at det blir så veldig mange forskjellige regs utav dette ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bonusbilletter Stavanger- Houston med SAS direkte? | VirreVapp | Reiseforum | 2 | 27-06-2014 10:43 |
C check hos SAS på 737. | fokkeren | Flyforum | 2 | 15-03-2012 10:29 |
SAS check-in hjelp søkes | Startup | Reiseforum | 6 | 12-11-2009 15:46 |
SAS web check-in spørsmål | Someone | Flyforum | 17 | 04-01-2007 14:06 |
Check in SAS DK | Jan | Flyforum | 8 | 28-04-2005 16:22 |