![]() |
|
![]() |
#1081 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Trøbbel hos Flyr i dag? Nå er klokka 17:45 og flyet til Trondheim skulle gått. Ikke en sjel ved gate, men flyet har stått her en times tid.
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
203.200 passasjerer og 78.8% belegg i juni for Flyr. Dog med 55 øre yield og 45 øre PASK så er inntjeningen alt for dårlig så lukter emisjon for å fylle kassen før vinteren lang vei. Nå er det riktignok vanskelig å gjette CASK ennå, da Q1 tallene ikke kan brukes som mal og jo en betydelig økning i sektorlengden ammen med økt volum jo gir lavere CASK, og de hevdet nylig de skal klare ned mot 40 øre uten fuel
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 |
Lurker
|
![]()
Jeg har observert at Flyr ligger betydelig lavere på pressdatoer (og generelt for så vidt) enn SAS og Norwegian, så dette overrasker meg ikke. Når det er sagt, så er det nok dyktige revenuefolk ansatt hos Flyr.
Er yielden (som kanskje bla. skyldes det jeg har observert) et uttrykk for at en aktivt ønsker å fylle fly for å få et kundeforhold til flere/at kunden anser Flyr som det billigste alternativet? Jeg mistenker at Flyr særlig nå under streiken kunne plusset på et par tusen kroner på mange billetter og likevel få de solgt… Drev ikke Norwegian med det samme før i tiden? |
![]() |
![]() |
#1086 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når jeg kom med Flyr fra Dubrovnik i midten av juni opplevde jeg noe jeg aldri har opplevd med noe annet flyselskap på Gardermoen. Handling hadde glemt oss så vi måtte vente i 10 minutter. Tilslutt kom det en trapp bak slik at vi vel rundt 30 passasjerene ombord kunne komme oss av flyet selv om vi sto ved bru.
Apropos det. Fyttikatta det er langt til bagasjehallen når man havner ytterst på Non-Schengen. Neste gang tror jeg at jeg må ordne assistanse, men om handling glemmer ett stort fly, hvordan vil det bli da med assistansen?
#1087 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Jevnt over hele fjøla merkes det at fuelling har lite folk, cleaning har, catering har, handling har osv. Mange har folk klare til å begynne jobbe, men det tar tid med kursene man skal fullføre først, og ikke minst, vente på sikkerhetsklarering +++
![]() |
#1088 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Med de jetfuel prisene som er nå så vil vel de ha en CASK på nærmere 0,7 selv med 0,4 ex fuel? Og da er det 85M nok i tap i Juni. De går sikkert i null i Juli og så lukter det ny emisjon i august. Mitt lille regnestykke på kontantbeholdningen dems, med snitt på 0,7 i CASK for Q2. (som jeg tror er litt lavt, men kan gi dem litt slack) 273M NOK kontantbeholdning utgangen av Q1. -67M NOK April -97M NOK Mai +250M NOK Emisjon -84M NOK i Juni = 275M NOK De skal tjene så sinnskyt mye penger i Juli for at det ikke blir en ny emisjon. Tipper også at noen av leasingkontraktene dems krever at de har X kroner på bok, sikkert typ 100M. Og der er de kanskje allerede i August? |
|
![]() |
![]() |
#1089 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
En X-faktor er ancilliary revenue, som selvsagt bør ha økt fra stusselige 24kr per passasjer i Q1, uten at jeg har noen sterk formening om hvor de havner i Q2 her Men jeg er enig i konklusjonen din ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1090 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Flyr har nå endret bestillingssiden sin fra å bare slette/blanke ut utsolgte flighter, til å vise «sold out»
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
bodø - harstad har ledig sent juni. mens tromsø er utsolgt for denne måneden.
#1092 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har trålet relativt intenst gjennom både Flyr og Norwegian sine rutetabeller de siste dagene. SAS-streiken med kansellering av både egne og charter-flygninger for Ving og Apollo må være en real gavepakke til de førstnevnte to. Klarer ikke Flyr å fylle kassa denne sommeren, kan de legge ned først som sist.
|
![]() |
![]() |
#1093 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
I tillegg til (ennå) manglende GDS tilgang og dermed i praksis en utelukking av mange forretningsreisende så er det heller ikke så veldig rart de har litt dårlig yield når 25% av de reisende reiser på ungdomsbilletter. Ref tallene deres for juni
|
![]() |
![]() |
#1094 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Litt lettere å holde oversikten med Flyr, men virker så lenge SAS streiken skrider frem er Flyr utsolgt 7-10 frem i tid til de fleste Sydendestinasjonene. Og mer eller mindre ut måneden til Nord Norge Mens det er flust av ledig innen Sør Norge. Så virker ikke som SAS streiken midt i fellesferien spiller så stor rolle her? |
|
![]() |
![]() |
#1095 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men over 25% av befolkningen er vel også under 30 år, så det gir vel kanskje mening at prosenten er så høy?
![]() |
#1096 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#1097 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Planlegges det med ruter til Finnmark nå? Ifinnmark.no melder om dette bak en plussak, hvis jeg tolker overskriften rett. Finner ingen ting på flyr.com. Noen som har kjennskap til dette?
Espen |
![]() |
![]() |
#1098 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Alta og Kirkenes planlegges innfaset som nye destinasjoner. Det skjer når nystartede Flyr er over i det de kaller fase 2, det vil si at de har inntil 20 fly i operativ drift. I fase 3 er også Kirkenes på rutekartet
Finnmarksposten har sett en presentasjon selskapet har sendt potensielle investorer
#1099 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Agurksak. Det er snakk om at man har vist Alta og Kirkenes som ruter i fase 2 og 3 i en presentasjon til investorer.
|
![]() |
![]() |
#1100 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Ja, det smakte det skikkelig agurk av..... Takk for info begge to.
Espen |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norsk Hercules flyr for Tesco? | Maltwhisky | Flyforum | 6 | 23-12-2012 13:06 |
Nytt norsk flyselskap: Feel Air | CK | Flyforum | 608 | 28-10-2011 12:36 |
Erik Braathen ut av Norwegian | Concorde | Flyforum | 1 | 27-11-2009 22:39 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |