Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 05-07-2022, 17:47   #1081
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Default Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Trøbbel hos Flyr i dag? Nå er klokka 17:45 og flyet til Trondheim skulle gått. Ikke en sjel ved gate, men flyet har stått her en times tid.
TriStar is offline  
Old 05-07-2022, 22:23   #1082
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Trdfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Trøbbel hos Flyr i dag? Nå er klokka 17:45 og flyet til Trondheim skulle gått. Ikke en sjel ved gate, men flyet har stått her en times tid.
Delay kodene tilsier problemer hos/med handlig agent.
Trdfly is offline  
Old 05-07-2022, 23:09   #1083
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Trdfly View Post

Det stemmer bra. Etter en stund dukket det omsider opp en fyr fra Menzies. Kapteinen opplyste også om trøbbel his handling agent. Ble vel en halvtime sen, så ingen stor ulykke.
TriStar is offline  
Old 07-07-2022, 08:27   #1084
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

203.200 passasjerer og 78.8% belegg i juni for Flyr. Dog med 55 øre yield og 45 øre PASK så er inntjeningen alt for dårlig så lukter emisjon for å fylle kassen før vinteren lang vei. Nå er det riktignok vanskelig å gjette CASK ennå, da Q1 tallene ikke kan brukes som mal og jo en betydelig økning i sektorlengden ammen med økt volum jo gir lavere CASK, og de hevdet nylig de skal klare ned mot 40 øre uten fuel

Old 07-07-2022, 08:44   #1085
Bacardi
Lurker

Bacardi's Avatar

Jeg har observert at Flyr ligger betydelig lavere på pressdatoer (og generelt for så vidt) enn SAS og Norwegian, så dette overrasker meg ikke. Når det er sagt, så er det nok dyktige revenuefolk ansatt hos Flyr.

Er yielden (som kanskje bla. skyldes det jeg har observert) et uttrykk for at en aktivt ønsker å fylle fly for å få et kundeforhold til flere/at kunden anser Flyr som det billigste alternativet? Jeg mistenker at Flyr særlig nå under streiken kunne plusset på et par tusen kroner på mange billetter og likevel få de solgt… Drev ikke Norwegian med det samme før i tiden?
Bacardi is offline  
Old 07-07-2022, 09:01   #1086
sarpingen87
ScanFlyer Blue

sarpingen87's Avatar

Flyr Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Quote:
Originally Posted by Trdfly View Post
Når jeg kom med Flyr fra Dubrovnik i midten av juni opplevde jeg noe jeg aldri har opplevd med noe annet flyselskap på Gardermoen. Handling hadde glemt oss så vi måtte vente i 10 minutter. Tilslutt kom det en trapp bak slik at vi vel rundt 30 passasjerene ombord kunne komme oss av flyet selv om vi sto ved bru.

Apropos det. Fyttikatta det er langt til bagasjehallen når man havner ytterst på Non-Schengen. Neste gang tror jeg at jeg må ordne assistanse, men om handling glemmer ett stort fly, hvordan vil det bli da med assistansen?
sarpingen87 is offline  
Old 07-07-2022, 09:52   #1087
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by sarpingen87 View Post
Når jeg kom med Flyr fra Dubrovnik i midten av juni opplevde jeg noe jeg aldri har opplevd med noe annet flyselskap på Gardermoen. Handling hadde glemt oss så vi måtte vente i 10 minutter. Tilslutt kom det en trapp bak slik at vi vel rundt 30 passasjerene ombord kunne komme oss av flyet selv om vi sto ved bru.

Apropos det. Fyttikatta det er langt til bagasjehallen når man havner ytterst på Non-Schengen. Neste gang tror jeg at jeg må ordne assistanse, men om handling glemmer ett stort fly, hvordan vil det bli da med assistansen?
Handling hadde glemt ? Tenker det heller var fordi de hadde lite folk på jobb og det tok tid å bli møtt. Hadde de kjørt på broen ? Det oppleves hver dag nå at flyene står og venter på å bli møtt pga handling har lav bemanning. Verst var en SAS maskin som ventet i 25 minutter for noen uker siden på å bli møtt. Skapte LITT kaos kan man si, både for oss og for mine kollegaer i etasjen over.

Jevnt over hele fjøla merkes det at fuelling har lite folk, cleaning har, catering har, handling har osv. Mange har folk klare til å begynne jobbe, men det tar tid med kursene man skal fullføre først, og ikke minst, vente på sikkerhetsklarering +++
Old 07-07-2022, 10:21   #1088
econ
ScanFlyer Silver

econ's Avatar

Flyr Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
203.200 passasjerer og 78.8% belegg i juni for Flyr. Dog med 55 øre yield og 45 øre PASK så er inntjeningen alt for dårlig så lukter emisjon for å fylle kassen før vinteren lang vei. Nå er det riktignok vanskelig å gjette CASK ennå, da Q1 tallene ikke kan brukes som mal og jo en betydelig økning i sektorlengden ammen med økt volum jo gir lavere CASK, og de hevdet nylig de skal klare ned mot 40 øre uten fuel
Ja de guidet ned mot 0,4 ex fuel i CASK i Q1 rapporten, men det tror jeg er ønsketenkning, og de har vel bommet på alt de har guidet på tidligere.

Med de jetfuel prisene som er nå så vil vel de ha en CASK på nærmere 0,7 selv med 0,4 ex fuel? Og da er det 85M nok i tap i Juni. De går sikkert i null i Juli og så lukter det ny emisjon i august.

Mitt lille regnestykke på kontantbeholdningen dems, med snitt på 0,7 i CASK for Q2. (som jeg tror er litt lavt, men kan gi dem litt slack)

273M NOK kontantbeholdning utgangen av Q1.
-67M NOK April
-97M NOK Mai
+250M NOK Emisjon
-84M NOK i Juni
= 275M NOK

De skal tjene så sinnskyt mye penger i Juli for at det ikke blir en ny emisjon. Tipper også at noen av leasingkontraktene dems krever at de har X kroner på bok, sikkert typ 100M. Og der er de kanskje allerede i August?
Old 07-07-2022, 10:38   #1089
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by econ View Post
Ja de guidet ned mot 0,4 ex fuel i CASK i Q1 rapporten, men det tror jeg er ønsketenkning, og de har vel bommet på alt de har guidet på tidligere.

Med de jetfuel prisene som er nå så vil vel de ha en CASK på nærmere 0,7 selv med 0,4 ex fuel? Og da er det 85M nok i tap i Juni. De går sikkert i null i Juli og så lukter det ny emisjon i august.

Mitt lille regnestykke på kontantbeholdningen dems, med snitt på 0,7 i CASK for Q2. (som jeg tror er litt lavt, men kan gi dem litt slack)

273M NOK kontantbeholdning utgangen av Q1.
-67M NOK April
-97M NOK Mai
+250M NOK Emisjon
-84M NOK i Juni
= 275M NOK

De skal tjene så sinnskyt mye penger i Juli for at det ikke blir en ny emisjon. Tipper også at noen av leasingkontraktene dems krever at de har X kroner på bok, sikkert typ 100M. Og der er de kanskje allerede i August?
Fuel CASKen deres i mars var 25 øre. Man kan kanskje legge til grunn samme drivstoffpriser i juni, sånn +-, selv om økt sektorlengde og en større andel MAXer i flåten hjelper noe.

En X-faktor er ancilliary revenue, som selvsagt bør ha økt fra stusselige 24kr per passasjer i Q1, uten at jeg har noen sterk formening om hvor de havner i Q2 her

Men jeg er enig i konklusjonen din
Old 08-07-2022, 14:47   #1090
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Flyr har nå endret bestillingssiden sin fra å bare slette/blanke ut utsolgte flighter, til å vise «sold out»

Old 08-07-2022, 21:57   #1091
joandreas
ScanFlyer Silver

bodø - harstad har ledig sent juni. mens tromsø er utsolgt for denne måneden.

joandreas is offline  
Old 09-07-2022, 23:55   #1092
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Har trålet relativt intenst gjennom både Flyr og Norwegian sine rutetabeller de siste dagene. SAS-streiken med kansellering av både egne og charter-flygninger for Ving og Apollo må være en real gavepakke til de førstnevnte to. Klarer ikke Flyr å fylle kassa denne sommeren, kan de legge ned først som sist.
Blubird is offline  
Old 17-07-2022, 17:50   #1093
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

I tillegg til (ennå) manglende GDS tilgang og dermed i praksis en utelukking av mange forretningsreisende så er det heller ikke så veldig rart de har litt dårlig yield når 25% av de reisende reiser på ungdomsbilletter. Ref tallene deres for juni
Old 17-07-2022, 17:52   #1094
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
Har trålet relativt intenst gjennom både Flyr og Norwegian sine rutetabeller de siste dagene. SAS-streiken med kansellering av både egne og charter-flygninger for Ving og Apollo må være en real gavepakke til de førstnevnte to. Klarer ikke Flyr å fylle kassa denne sommeren, kan de legge ned først som sist.

Litt lettere å holde oversikten med Flyr, men virker så lenge SAS streiken skrider frem er Flyr utsolgt 7-10 frem i tid til de fleste Sydendestinasjonene. Og mer eller mindre ut måneden til Nord Norge

Mens det er flust av ledig innen Sør Norge. Så virker ikke som SAS streiken midt i fellesferien spiller så stor rolle her?
Old 17-07-2022, 18:54   #1095
LN-HFH
ScanFlyer Gold

LN-HFH's Avatar

Quote:
I tillegg til (ennå) manglende GDS tilgang og dermed i praksis en utelukking av mange forretningsreisende så er det heller ikke så veldig rart de har litt dårlig yield når 25% av de reisende reiser på ungdomsbilletter. Ref tallene deres for juni
Og av disse 25% er nok de fleste studenter som skal hjem på ferie med masse bagasje. De har blitt et populært valg blant studenter, det er sikkert og visst. Så blir nok samme prosenten i august, om ikke enda høyere.

Men over 25% av befolkningen er vel også under 30 år, så det gir vel kanskje mening at prosenten er så høy?
Old 17-07-2022, 20:29   #1096
WF789
ScanFlyer Molded

WF789's Avatar

Quote:
Litt lettere å holde oversikten med Flyr, men virker så lenge SAS streiken skrider frem er Flyr utsolgt 7-10 frem i tid til de fleste Sydendestinasjonene. Og mer eller mindre ut måneden til Nord Norge

Mens det er flust av ledig innen Sør Norge. Så virker ikke som SAS streiken midt i fellesferien spiller så stor rolle her?
Betalte 1196,- for TRD-OSL i morgen etter at SAS ble kansellert.
Old 19-07-2022, 16:27   #1097
raider66
ScanFlyer Rusty

Planlegges det med ruter til Finnmark nå? Ifinnmark.no melder om dette bak en plussak, hvis jeg tolker overskriften rett. Finner ingen ting på flyr.com. Noen som har kjennskap til dette?

Espen
raider66 is offline  
Old 19-07-2022, 16:31   #1098
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Alta og Kirkenes planlegges innfaset som nye destinasjoner. Det skjer når nystartede Flyr er over i det de kaller fase 2, det vil si at de har inntil 20 fly i operativ drift. I fase 3 er også Kirkenes på rutekartet

Finnmarksposten har sett en presentasjon selskapet har sendt potensielle investorer
Old 19-07-2022, 16:31   #1099
Jens W
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by raider66 View Post
Planlegges det med ruter til Finnmark nå? Ifinnmark.no melder om dette bak en plussak, hvis jeg tolker overskriften rett. Finner ingen ting på flyr.com. Noen som har kjennskap til dette?

Espen
Agurksak. Det er snakk om at man har vist Alta og Kirkenes som ruter i fase 2 og 3 i en presentasjon til investorer.
Jens W is offline  
Old 19-07-2022, 16:35   #1100
raider66
ScanFlyer Rusty

Ja, det smakte det skikkelig agurk av..... Takk for info begge to.

Espen
raider66 is offline  
Closed Thread

Posting Rules