![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
DY slutter ikke å overraske, og dette var en oppsiktsvekkende god nyhet. Litt av dilemmaet til DY kommer imidlertid indirekte frem i denne lange tråden. Det er at komforten i 737 800 for så lange turer er tvilsom. Ressursterke forretningsreisende er neppe de som står først i køen. Det neste er hva "vanlige folk" skal ta seg til i Dubai. Det er enn så lenge en fremmedarted destinasjon for de som så langt har drukket øl og kjøpt krystall i Praha eller frekventert grisefestene i Playa del Alkoholica.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Med Dubais intensjoner om å bli verdens turist- og fornøyelsesdestinasjon numero uno, så kan man vel forvente stadig nye ruter fra diverse mer og mindre grisgrendte strøk og verdenshjørner til denne byen. Norwegian ser nok helt klart en mulighet i å kapre pax som ellers hadde reist via eksempelvis Amsterdam underveis til Dubai.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det skortes mye ned på komforten på 737-800'ene her synes jeg? Men hvor mange av forumets lesere har enda faktisk REIST med DY's NOB/NOC og reelt testet komforten ombord a?
De har en ny type seter som jeg har skjønt det - men hvordan oppleves setene in real?
![]() |
#84 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Men 7 timer da mann !, flott at DY satser ,men 7 timer i en slik stol, og nesten alle andre sittestillinger uten noen form for entrertainment og en trang kabin å bevege seg i !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Og du har ikke fått med deg at DY sine -800 fly har tv-skjermer i taket?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Setene er tynnere, det er klart, og om man sitter med meget rak rygg så går knærne akkurat fri av seteryggen foran deg for folk på 1,90 ihvertfall. Men om man ønsker å synke litt ned i setet så butter det i mot foran.
Forøvrig er de gode å sitte i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
bare vent å se. denne ruta er oppe i 5 ukentlige innen et år. spesielt til neste vinter tror jeg den vil kunne dra voldsomt med pax. Folk sitter jo trangere på charterfly til både Thailand og Brasil. Folk som ønsker større plass har jo mange andre alternativer.
Først og fremst åpner Norwegian her muligheten for 80% av nordmennene som ikke bryr seg en tøddel om å kjøpe seg hästens queen size bed på et fly ned til Dubai. Me included!
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Jeg legger også merke til at Norwegian har satt avgangene perfekt i forhold til praktiske reisetider og utnyttese av fly. men jeg er fortsatt spent om maskinen skal må å fylle kallorier på veien. hvordan løser Norwegian mat og drikke på veien ned. Må man kjøpe det på en 7,5 timers flight?
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 28-02-2008 at 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nja, etter å ha sett henholdsvis King of California og Game Plane på felles "storskjerm" de siste ukene er jeg ikke sikker. (Dog så er fremdeles det værste minnet å "måtte" se Crossroads med Thai på CPH-BKK......)
![]() Last edited by Someone; 28-02-2008 at 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Litt usikker på hva som er regelen på de lengste flightene, men disse TV-skjermene var ikke i bruk overhodet til eller fra Budapest (ca 2+ timers flight)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
PA, kasser var gamledager det - dag er det tynne flak og LCD som gjelder
Selv BA nøyer seg med det i sine småbusser
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#94 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Fulle fly letter daglig med beinplass som mange her, inkludert meg selv, vil syte og klage høylytt over i lang tid etterpå ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Applaus til DY! Håper og tror at satsingen og stå på motet gir resultater. Dubai er herlig. Sist fløy jeg på business med en LH A340-300, men tar gjerne en tur med DY 737-800 også.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det vil komme underholdningtilbud og sikkerhetsdemo på skjermene i nær fremtid + salg av lytteutstyr. Blir nok salg av mat til DXB, men håper de vil legge opp til at en kan bestille matbrett på forhånd under bestillingen av reisen (på f.eks flygninger over 5t) Generellt trenger matmenyen til Norwegian en oppfriskning og modernisering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Uansett 5. mars kl 1400 skal jeg se på tilbudet for neste vinter. Proviant bekymrer meg ikke, det tar man med i en plastpåse. Får kjøpt mye på innsiden av security, også hendige småflasker !!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Crew bytte må det bli. Vet ikke nøyaktig hvor lenge et crew har lov til å jobbe i strekk, men det er garantert ikke 15+ timer. Kanskje det går med å kryss bytte med LF, men så kommer dette med AOC inn i bildet. Tror neppe at DY satser på å ha et crew liggende der nede i 3-4 dager. Det ble nevnt noe om det å hive inn en aux tank i cargo. Når folk reiser så langt som til Dubai så blir de nok der nede en stund, og da trenger de sannsynligvis å ha med noe bagasje. Nå vil det helt sikkert være plass til alt dette per volum, men hva med vekta på alt dette? Hvis du fyller opp en -800 med fulle mains og center tanker pluss det i aux tanken, og du i tillegg skal ha 189 pax med bags, så vil du nærme deg MTOW veldig fort. Aux tank blir nok uaktuellt på disse maskinene, da det er like lett å ta en pitt stopp f.eks i Istanbul eller nedover der en plass. Du får jo plass til mere payload uten aux tank enn med.
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Spenstig av DY dette her. Tror ikke det tar lang tid før de er oppe i 3-5 ukentlige avganger fra Oslo. Nå kommer SAS til å miste av en hel del norske og svenske reisende på sin CPH-DXB rute..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Priser til Dubai på Norwegian.no | LN-RRE | Småprat | 26 | 12-12-2013 15:35 |
Norwegian slutta å fly til Dubai? | LN-RRE | Flyforum | 14 | 28-01-2012 09:53 |
Norwegian størst til Dubai fra Skandinavia | MartinL | Flyforum | 30 | 03-12-2009 16:04 |
Pris Norwegian kontra SAS til Dubai | 72rompe | Reiseforum | 16 | 01-12-2009 18:03 |
Hvordan går Dubai ruten til Norwegian? | EB | Flyforum | 91 | 16-10-2009 12:48 |