![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Man kan ikke alltid være forberedt på alle tenkelige og utenkelige situasjoner. Ei heller kan man løse alt alltid.
Men i dette tilfellet tror jeg passasjerene ville følt det betryggende å ha en ansatt fra selskapet de kunne prate med. Jeg tror den ansatte kunne være med på å gi en bedre informasjon enn en handling agent "vi prøver alt for å få dere på hotell, men russiske myndigheter nekter visum, vi forsøker å ordne det". Og jeg tror en lokal handling agent ville være glad for assistanse om en 330 fra et ukjent selskap (for de) som plutselig landet. Vinn-vinn for alle, men kanskje man ikke er vant å tenke i de baner? Eller som Gustavf sier, kanskje det er sånn at "min arbeidsplass er ombord"
![]() |
#82 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Vi så jo at Russiske myndigheter valgte å ikke følge de Internasjonale avtalene som gjelder I slike tilfeller, da er det kanskje en mulighet for at de samme myndighetene ikke var velvilligheten selv med å gi adgang til ukjent besetninger ? Det å forlate en A340 som etter noen timers flight har masse verdier ombord er ikke bare "Å klikke" på Sentralåsen som på en Golf, det er rutiner for det også - spesiellt på en helt ukjent flyplass uten noen støtte fra kjente bakke personale. Det er gode ideer som legges frem, mange av disse har vært I bruk I SAS siden min var flyvertinne på 1960 tallet, min kone gjorde dette som Crew I Alaska på 90 tallet og jeg jobbet med SAS Crew I slike situasjoner de 15 årene jeg jobbet I SAS.
![]() |
![]() |
#83 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg fastslår herved at SAS umiddelbart må sette crew i stand til å kommunisere med flyforums uberbesservissere 24/7 i tilfelle av flere sikkerhetslandinger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Dette på et ukjent sted uten selv å ha tilganger til data eller noe annet ? Ja, men nei |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ble stuck i Østen selv, da en SAS A340 fikk tech. Da kom piloten ut og klatret opp på et stativ. Ropte ut til alle sammen hva som hadde skjedd, at flyet ikke fikk ta før om minst 16 timer og at sånn og sånn var det de kunne gjøre for oss i mellomtiden.
Punkt, ferdig. Så tror jeg han sa de måtte gå og sove for å kunne fly oss hjem dagen etter (men det husker jeg ikke 100%, for jeg var opptatt av hva som skjedde akkurat da). Det roet mengden og da innfant de seg med det. Men så var dette før Facebook, og det kostet jo over 10,- kroner minuttet å ringe 1000-tipset til VG fra Asia, på den tiden. Så panikken gikk vel heller utover samboer og barn. Men kort sagt vet vi jo ikke om crew kanskje HAR gjort noe infoarbeide, bare at folkene med sine 15 minutters "fame" ikke gadd høre etter. Men det kan også hende at de IKKE har gjort det, og det suger. Jeg har faktisk vært med på in-op tilfeller der crew og bakkeansatte bare "tar en pose over hodet og løper som f**n". Det har sjelden gjort stemningen særlig god blant pax. Jeg vet også en flight fra Russland til Europa som fikk tech, med to kompiser om bord. Den ene kompisen min syntes info var strålende og hadde null problem. Den andre mente hardnakket at de ikke hadde fått noe informasjon, var ilisint, klaget og fikk EUR1200 i comp. Sistnevnte var forøvrig også dritings, så han hadde ikke fått med seg et pip. Kort sagt - crowd management er en kunst ![]() Den eneste vi virker å vite at har syndet her er vel Russiske immigrasjonsmyndigheter.
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
At de ikke har noe mer å kommunisere enn hva moderne kanaler kan formidle direkte til pax mer effektivt. Forventer at handling agent er "operativ" kan formidle det som skal til alle Forventer også at noe er formidlet til pax fra crew før man forlot flyet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Last edited by TOS; 19-07-2016 at 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Ble det gitt forskjellig informasjon til de Norske passasjerene ? Jeg mener at episoder som dette alltid kan løses bedre, men det begynner å bli et forhold mellom hva burde SAS ha gjort anderledes (uten at vi virkelig vet) som drar ut av proposjoner (5 innlegg om hva som skjedde 45 innlegg om hva SAS kunne gjøre anderledes - derfor ville andre trader ha blitt splittet på dette stadiet). Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke har tatt deg tid til å lese SAS-Stewards innlegg hvor han nettopp tar allt det som legges frem og vil bruke det som ideer og oppfølgning, hva mer kan man gjøre ?
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 19-07-2016 at 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Selv sitter jeg vel med et inntrykk av at SAS har løst dette relativt godt totalt sett (basert på inntrykket fra media - uten selv å ha vært tilstede), og fikk transportert passasjerene hjem raskt. Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Enligt säkra uppgifter från en passagerare ombord, var crewet ute bland passagerarna så länge dutytid tillät och man var tvungna att ta in på hotell för att kunna flyga vidare dagen efter. Tydligen var man inte fullt crew ombord heller (8 mot 10 enligt honom). Hade man inte gjort det kan jag lova att rubrikerna hade blivit ännu större. Men 250 pax mot ett crew, det är svårt att nå fram till precis alla och leverera information som alla vill förstå.
Last edited by Savipix; 09-08-2016 at 20:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvordan gikk det med pax'en på denne? Kom de seg hjem til slutt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jada, de fikk nytt fly og kom seg avgårde etter 16 timer ellernoslikt på bakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian fly foretok sikkerhetslanding | LN-RPL | Flyforum | 15 | 04-08-2009 09:39 |
VG: Trykkfall-alarm i SAS-fly | Falcon | Flyforum | 3 | 02-03-2009 15:39 |
Trykkfall i DY fly | TOS | Flyforum | 24 | 21-06-2006 12:36 |
Trykkfall i to "norske" fly.... | Paramedic | Flyforum | 1 | 05-03-2006 20:20 |
SAS fly snudde etter sprekk i vinduet | Fry | Flyforum | 1 | 31-12-2005 01:50 |