![]() |
|
![]() |
#81 |
EuroBonus Gold
|
![]()
Litt OT, fikk ikke priority tags på SAS Business desk i SVG eller LHR.. Er EBG men fløy GO!... Kansje maks uheldig, og at de glemte det!(?). Ikke verdens undergang da det ikke fynker noe særlig..
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sitrap fra helgen:
BGO-TRD på fredag: fikk pri-tag, min bag kom som nr 1 i Tr Heim. TRD-BGO i dag: fikk pri-tag, og min bag kom Som nr 1 i Bergen. Suksess, men dumt at man skal måtte bli overrasket over at det virker! Men tilsynelatende er det en riktig trend ute og går, det er bra! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Alle 3 bagger kom sist her i SVG fra OSL, herlig når ting fungerer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sjekket inn 3 bagger i OSL. 2 hadde pritag fra før, nr 3 fikk ikke pritag.
2 med pritag kom først ut på KRS, siste kom midt i. Virker forøvrig som ikke alle på innsjekk er klar over at vi som gull skal 2 ekstra kolli. "Du har en bag + en gratis, men det gikk igjennom.. rart" fikk jeg høre. Selv om jeg egentlig har 2st + 2 ekstra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Peter Fox
|
![]()
Eneste gangen dette har fungert.
Jobbet i Check-in i København, "rappet" et par BA- 1. class tags, Dette var gull ved ankomst SJO - San Jose - Costa Rica, baggasjen stod i hallen lenge før jeg hadde passert pass-kontrollen.
![]() |
#87 |
Star Alliance only.
|
![]()
Her kommer en gledelig opplevelse (mini-TR) om pri-tag innland! Reiste i SAS Go begge veier.
13APR14 Bergen - Oslo Palmesøndag og stappfullt i avgangshallen. Var også første tur som gull-medlem. Gikk til eneste betjente SAS-skranke, og viste frem mobilt boarding pass. Jeg skulle sende to kolli. Damen festet tag på den ene og sendte den. Da sa jeg: "Er det ikke pri-tag for gullmedlemmer?" "Ooops", sa hun - og ropte til en annen ansatt for å løfte den av båndet igjen. (Heldigvis veide den kun 4 kg). Kofferten ble bært av den andre ansatte tilbake, og pri-tag festet på begge kolli. Flyturen gikk veldig fint. Ved bagasjebåndet på Gardermoen: Det begynte å pipe - "Bagasje på båndet". Gjett hvilke to kofferter som kom først - mine ![]() En herlig førstegangsopplevelse! 21APR14 Oslo - Bergen Nok en gang masse folk, men ingen i business check-in. Viste frem mobilt boarding pass (som forøvrig lyser at man skal ha det - grunnet Fast Track). Hun satt pri-tag på begge koffertene, ønsket meg god tur og ønsket meg velkommen i Fast Track. Bra SAS! Ved ankomst BGO var det full bagasjehall, og mange rundt båndet. Nok en gang kom mine kofferter først sammen med de andre pri-tagene. Det var rundt 5 pri-tag bagasjer som kom først. En super opplevelse - det er en fantastisk fordel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Bonusjeger
|
![]()
Merket meg at jeg ikke fikk priority på WF-flyvning fra KSU til BGO i går. Begrenset med bagasje som er med flyet (totalt), så jeg giddet ikke å stille meg i kø for å høre i den ene skranken som var åpen på Kvernberget. Men jeg skulle egentlig fått det selv om det var WF, eller?
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vi hadde en flygning fra OSL til TOS i går (connected fra en MAN-flight), og alle våre 4 kolli med pritag kom blant de første ved ankomst TOS. Ved ankomst OSL virket det derimot som det ikke var noe spesielt system, og vi ventet lenge på siste kolli.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Bonusjeger
|
![]()
De er jo med i EuroBonus, og jeg er jo EBG...?
![]() |
#92 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, men det er *A tagger.
![]() |
#93 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Trikset er å spørre pent i en SAS-desk om man kan få noen tags til bruk ved innsjekk på automat og sette på selv.
![]() Ha alltid en liten bunke i pc-bagen som jeg setter på bagasjen min, og funker alltid, selv med WF.. hehe Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
EBG fløy TRD-OSL i går. Priority skrevet på selve taggen, men ingen orange sticker. Bagasjen sist på båndet på OSL. Hurra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
På Værnes så ligger det oransje tagger i en boks på høyre side på self service båndene. Setter alltid på en slik da jeg ikke stoler på at stuerene leser på taggene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Gunnar
|
![]()
Å joda, vi leser taggene. Det SKAL vi gjøre. Problemet er at taggene ofte ligger slik at vi kun ser destinasjon og flight. Ved dårlig tid, så går da baggen i flyet, uten å se nærmere på taggen. Sett på en rød pri-tagg sticker, så gjør du/dere jobben vår lettere :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk, skal gi beskjed om det neste gang
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Newcomer
|
![]()
EBG siden februar her. Har flydd en del innenlands SK og en runde OSL-FRA-VIE-OSL med LH/OS. Innenlands har jeg stort sett fått baggasjen min tidlig/først (og alltid fått pritag), men i VIE kom bagasjen til familien (som jeg møtte i FRA) før min, og ved ankomst OSL var det bare et bagasjebånd som virket på ankomst utland, så alt kom bare hulter til bulter.
Det virker som om det er blandede erfaringer, men jeg er bare glad at baggasjen generelt kommer litt tidligere enn før jeg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Peter Fox
|
![]()
Hei,
EBG since 1992 - alltid "Priority tag", Senest fra KRS-OSL på en vanlig søndag. 25 minutter flytid, 40 minutter venting på baggasjen. Snart på tide å fikse "high-ways" ?
![]() |
#100 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fløy MAN-OSL-HAU igår. Det funket verken på OSL eller HAU.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Priority bagasje tag | cbcb | Reiseforum | 53 | 06-06-2015 17:22 |
Priority tag hos BA | KristianSk | Reiseforum | 3 | 01-08-2014 11:30 |
OSL: Utenlandsflyvninger fra innenland? | Star Flyer | Småprat | 7 | 09-07-2014 14:06 |
Blokkering av seter hos Norwegian innenland? | Someone | Småprat | 11 | 21-08-2011 17:59 |