Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-06-2015, 11:59   #81
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

USA 6 timer transfer på EWR

UA har endret på en avgang jeg har ut i fra EWR lørdag om 3 uker så har 6 timer til rådighet fra jeg ankommer med SK907.

Noen som har tips til hva jeg bør gjøre for å få tiden til å gå utover å henge i lounge? Blir litt pricy for å ta en taxi inn til Manhatten for et måltid synes jeg. Er det et sted som er verdt å stikke til i Newark-området? Shoppingsenter eller lignende?

Tips mottas med takk.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2015, 12:52   #82
krølle
ScanFlyer Crusty

Default Re: Transfer New York (EWR/LGA/JFK)

denne er vel nokså Close. Sies å være bra, men har ikke vært der selv

http://www.simon.com/mall/the-mills-...ns/travel-here
krølle is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2015, 13:34   #83
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Bussen bruker 25 min hver vel til Port Authority , 30 t/r. Hvert 15 min, og bruker samme tid som taxi hvis mye trafikk.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2015, 15:30   #84
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Takk så langt. Men ingen som vet om det er en eller annen kystby/-sted eller pir med noen kafeer og puber ute ved havet i NJ? Eller er det bare industi og dårlige nabolag i de områdene?
Old 06-06-2015, 01:32   #85
Upsaker
ScanFlyer Blue

Ikke akkurat en pir langs kysten, men The Mills at Jersey Gardens er et kjøpesenter rett ved flyplassen du kan kjøpe deg noen billige klær
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2015, 12:37   #86
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Takk så langt. Men ingen som vet om det er en eller annen kystby/-sted eller pir med noen kafeer og puber ute ved havet i NJ? Eller er det bare industi og dårlige nabolag i de områdene?
Området fra EWR til Hudson river er relativt begredelig med unntak av Jersey City/Hoboken (da er du jo nesten på Manhattan, så fin utsikt er det også). PATH til Exchange Place eller Hoboken. Hvordan det ser ut sjekker du greit på Google Streetview

Old 06-06-2015, 18:41   #87
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Hva med Newark sentrum?
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2015, 20:50   #88
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Hva med Newark sentrum?
Bare med skuddsikker vest . Nei, er vel ikke så ille, men virker temmelig shady. Jeg har få hemninger med å virre rundt på rare steder når jeg reiser, men det gjør jeg ikke downtown Newark. Lokalbussen fra Newark Penn til EWR har jeg tatt, mye rart å se...

Old 06-06-2015, 23:31   #89
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Asbury Park?

http://en.wikipedia.org/wiki/Asbury_Park,_New_Jersey
Martin is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2015, 10:45   #90
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Selvsagt så ville Bruce Springsteen-fansen foreslå det. Det slo meg faktisk men det blir litt langt unna. Men hadde absolutt vært interessant å besøke Asbury Park. Har dessverre bare lest triste historier om stedet som ettersom jeg forstår bare har hatt økonomisk nedgang siste tiårene men synes et besøk likevel hadde vært artig. Du har kanskje vært der?

Men takk for tipset!
Old 08-06-2015, 10:50   #91
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Selvsagt så ville Bruce Springsteen-fansen foreslå det. Det slo meg faktisk men det blir litt langt unna. Men hadde absolutt vært interessant å besøke Asbury Park. Har dessverre bare lest triste historier om stedet som ettersom jeg forstår bare har hatt økonomisk nedgang siste tiårene men synes et besøk likevel hadde vært artig. Du har kanskje vært der?

Men takk for tipset!

Nei, har ikke vært der. Er nok Springsteen som har skylda for at jeg har hørt om byen, og vet den bl.a. har en strandpromenade som ser fin ut på bilder.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2015, 21:17   #92
*SFO*
Newcomer

Default Transfer tid på Newark og SK/UA

Måtte ta ut litt ferie på kort varsel, og kombinert med tilbud på oljeruta ble det bestilt t/r Oslo - Houston. Via Stavanger ned og via EWR hjem (lyst til å prøve ny kabin og har 30000 bonus challenge poeng å bruke - har søkt om upgrade fra Plus til Biz).

United flyet fra Houston lander på EWR Terminal C kl.17.39. Har 1t 16 min før SK908 går fra Terminal B kl.18.55. Hvordan er sjansene for å bytte terminal og rekke SK flyet?

Antar at hvis jeg ikke rekker det blir jeg satt på United flyet som går en time senere. På United.com viser den BusinessFirst som utsolgt denne dagen. Så selv om oppgraderingen med SAS gikk igjennom risikerer jeg vanlig Economy/Eco Plus? Ser UA har tidligere fly fra Houston til Newark, så det beste er vel å forsøke å bytte til tidligere flight hvis det er for tight connection.
*SFO* is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2015, 22:22   #93
MCO-WDW
ScanFlyer Blue

MCO-WDW's Avatar

Default Re: Transfer tid på Newark og SK/UA

Quote:
Originally Posted by *SFO* View Post
Måtte ta ut litt ferie på kort varsel, og kombinert med tilbud på oljeruta ble det bestilt t/r Oslo - Houston. Via Stavanger ned og via EWR hjem (lyst til å prøve ny kabin og har 30000 bonus challenge poeng å bruke - har søkt om upgrade fra Plus til Biz).

United flyet fra Houston lander på EWR Terminal C kl.17.39. Har 1t 16 min før SK908 går fra Terminal B kl.18.55. Hvordan er sjansene for å bytte terminal og rekke SK flyet?

Antar at hvis jeg ikke rekker det blir jeg satt på United flyet som går en time senere. På United.com viser den BusinessFirst som utsolgt denne dagen. Så selv om oppgraderingen med SAS gikk igjennom risikerer jeg vanlig Economy/Eco Plus? Ser UA har tidligere fly fra Houston til Newark, så det beste er vel å forsøke å bytte til tidligere flight hvis det er for tight connection.
Jeg kom også med UA til terminal C,og skulle ha SK908 fra terminal B.
Jeg vil si vi brukte ca 30 min tottalt. (UA i C landet da lengst bort,så MAX gange).
MEN HUSK (jeg gjorde) : Ta Transfer BUSSEN fra C til B.
Om du IKKE gjør det,må du ut at Ter C,og gjennom sikkerhetskontrollen på nytt,når du kommer til Ter B.
Tar du bussen er det INGEN sikkerhetskontroll.
ca 10 mnd siden jeg gjorde dette.
MCO-WDW is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2015, 22:42   #94
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Default Re: Transfer mellom B og C på EWR

C til B forrige uke,som beskrevet over med buss. Ikke noe stress
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2016, 20:37   #95
Herlov
ScanFlyer Molded

En kundebehandler hos United har hatt det moro med bookingen min, gitt meg 6 timer transfer på Newark på vei til Washington (jeg kommer til å spise meg god og mett på kjeks og porsjonspakninger med ost ... ), samt sendt meg via Cleveland på vei hjem med 1:16 transfer på Newark. Basert på det jeg leser i denne tråden burde det uansett gå bra ...

Er det mulig å komme seg til en av de andre Star-loungene på Newark når jeg reiser utenlands-innenlands med United? 6 timer i club'en kommer til å sende meg rett i kjelleren.

Last edited by Herlov; 19-03-2016 at 20:39.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2016, 20:56   #96
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Hei Herlov!

Tror du skal slite med å finne annet enn Club-loungen ja. SAS og LH-loungen ligger jo på en annen terminal, så ser ut til at du må satse på kjeks-spising...

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2016, 07:50   #97
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Trøst deg med at United har oppgradert , i hverfall om kvelden,mat-tilbudet i Unied Club. Buffet med mye ok snacks som italiensk oppskåret salami . Salat etc etc.

Har vært der noen ganger de siste månedene.

Kanskje deres tallknekkere har funnet ut at det har blitt redusjon av de som betaler 600 daler i medlemskap når korridorene utenfor har blitt fyllt opp med restauranter i midten med iPad menu og smekk fulle av folk som koer seg.

Du kan sikkert kjøpe mey for 600 daler...

Dra ut og ny security er ikke verd til B er ike verd det.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2016, 13:43   #98
Sundet81
ScanFlyer Blue

Jeg var for noen måneder siden i samme situasjon, med sju timer layover på EWR, men SAS løste problemet for meg ved å forsinke SK907 med åtte timer. Allikevel rakk jeg å gjøre litt research, og kom vel frem til at det er sånn 50/50 sjanse for at TSA slipper deg gjennom security til Terminal B, slik at du kan bruke LH- eller SAS-loungen (LH kan imidlertid fort risikere å si at det er "fullt", men selv SAS-loungen er bedre enn United Club, salami til tross...). Men dersom du skal forsøke Terminal B, så risikerer du altså å bli avvist av TSA - er litt personavhengig, såvidt jeg kunne utlede. Det kan være at du kan argumentere med lounge, men om dette gjør synderlig inntrykk vet jeg ikke.

Selv ville jeg i alle fall gjort et forsøk. Det verste som kan skje er at du sløser vekk en snau time, som du ellers hadde måttet bruke på å råtne i United Club.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2016, 10:23   #99
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Review av nye etterlengte restauranter på EWR:

http://www.nytimes.com/2016/05/22/ny...tionfront&_r=0
Old 02-09-2016, 11:37   #100
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Yo. Er ikke kjent på Newark i det hele tatt men kommer inn med SK907 og skal videre med UA568 til Atlanta 3 timer senere. Går dette normalt sett greit? Reiser ikke med ESTA da jeg reiser med visum så kioskene er uaktuelt - dvs jeg må i den vanlige gjetekøen. Selve innreisen til USA har aldri vært et problem for meg så jeg regner ikke med noe stress i immigrasjonen med mindre de ikke har veldig lyst til å grave i Iran, men det gjorde ikke fyren i San Francisco etter at de nye reglene var kjent, men før de ble innført. Sa tom at jeg skulle være der i 3 dager og ble ikke sendt videre noe sted.

Men går denne transferen bra? Reiser med håndbagasje.
Hypern is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules