![]() |
|
![]() |
#781 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Rullebanene har mer enn nok kapasitet nå. Den tredje rullebanen er vel sett på som et behov rundt 2030-40 el. uten at jeg husker det nøyaktig. Restriksjoner på rullebanen kommer ved vedlikehold og tidvis vinterstid. Heldigvis så har noen vært så pass smarte at man sørget for et effektivt apparat for at vinteravviklingen ikke får vesentlige problemer (dessverre har de som bestemmer over pengene sørget for at disse ikke skal være beredt før langt inne i første snøfallet på høsten). Den største flaskehalsen for flybevegelsene er parkeringene, og det hjelper ikke å busse om man ikke har noe sted å stoppe. Det er derfor man har laget til midlertidige parkeringer 80-99 for å kunne gjennomføre dagens trafikk.
![]() |
#782 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg trodde vel at OSL var blant de mest effektive flyplassene i Europa - eller husker jeg feil der også? Kanskje det har gått dramatisk nedenom siden de ble kåret til dette i 2010? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 |
EBD
|
![]()
Enig med TOS her..
Ukependler til Oslo, og bruker aldri mye tid på flyplassen.. 1-2 Europaturer/mnd og samme sak, fort inn og igjennom. FastTrack går som regel på 1 minutt og alt ellers fungerer fint. Dog reiser jeg uten bagasje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#784 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg antar du ikke reiser i rushtiden med andre ord?
![]() |
#785 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg er innom (spesielt innland) i rushtiden. Ja, det er kø, men er det noen flyplasser som ikke har kø i rushtiden? Og for oss reisende, er det ikke stort sett kø i sikkerhetskontrollen som vel kapasitetsmessig vil bli lite berørt av utbyggingen, og som sjelden synes å være fullt bemannet (mulig jeg har vært uheldig, men jeg har aldri sett alle slusene i drift)?
Last edited by TOS; 21-07-2014 at 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#787 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#788 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå er det vel ikke sikkerhetskontrollen som er flaskehalsen på OSL, selv om den iblant er treg.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#789 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
At det er andre ting enn sikkerhetskontrollen som står i veien for ytterligere trafikk på flyplassen er så, men det var ikke det jeg kommenterte. Last edited by TOS; 21-07-2014 at 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#790 |
EBD
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#791 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, du går nok så vidt klar.
![]() |
#792 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
På DN idag snakker Avinor om jobben med å tiltrekke seg nye langruter på OSL, samtidig kommer det frem at det jobbes med mindre utvidelser før dagens utbygging er ferdig i2017. Hva er det mer konkret snakk om?
http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/...lere-langruter Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#793 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Butikkarealene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#794 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det kan se ut som utvidelsen jeg antydet i #725 nå er aksellerert.
![]() |
#795 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
For de som liker slikt (det er 1000 dager til åpning): http://osl.no/nedtelling
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” Last edited by Superhai; 01-08-2014 at 17:51. Reason: feil i link |
![]() |
![]() |
![]() |
#796 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er mange operative endringer som gjøres hele tiden, men for passasjerer så bygges det nå ut i terminalen mellom utgang 40-43 - det skal blant annet bli flere toaletter!
![]() |
#797 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det synes som nedtellingen til OSL ikke virker, her er en alternativ utgave:
http://www.timeanddate.com/countdown...ning+av+OSL+T2
![]() |
#798 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#799 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Legg også merke til at den midlertidige piren fremdeles er der på grafikken som viser hvordan det skal bli, ovenfor nedtellingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#800 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Som nevnt tidligere i tråden har OSL søkt om å omgjøre den til en permanent bygning, men må da utgjøre en del forbedringer for å få den godkjent |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Utbyggingen av non-Schengen på OSL - ferdig 2022 | SBT | Flyforum | 244 | 15-05-2025 11:41 |
Utbyggingen av Helsinki Vantaa | Someone | Flyforum | 5 | 22-08-2023 23:50 |
Noen bilder fra OSL - 08 Okt 2017 | LN-MOW | Bilder & foto | 1 | 20-10-2017 17:27 |
LN-IDB i hendelse ved avgang OSL 11. januar 2017 | viking737 | Flyforum | 3 | 14-02-2017 09:07 |
Effekten på trafikken når OSL øker kapasiteten i 2017 (splittet) | Cockpitview | Flyforum | 7 | 19-07-2014 19:56 |