Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-08-2011, 15:29   #61
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Swiss leverer hele veien

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Takker for en meget god rapport! ANA har IMO den beste menyen som finnes i luften. Som du korrekt observerte, er Thai en stor skuffelse. Etter de 3 flightene jeg hadde med dem i Mai/Juni holder jeg meg langt unna i fremtiden.

Underholdende kommentarer om glass/vin etc. for en som samler/smaker/reiser mye paa vintur..........

Men denne kommentaren (og andre) forteller meg ihvertfall at du trenger aa aapne horisonten din betraktelig
Du har helt rett, og jeg har tatt meg selv i nakken. Problemet er kanskje at Vinmonopolet har et veldig bra utvalg på fransk/tysk/italiensk/østerrisk vin, men hver gang jeg prøver noe fra den nye verden har jeg blitt skuffa. Kanskje på tide å gjøre noen nye forsøk på nærmeste pol.
Dog fikk jeg smaken på en "ny" vin på min siste tur, mer om det i neste rapport.

Ellers takk for kommentarer og synspunkter.
Old 15-08-2011, 16:32   #62
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: SALT og Champagne

Å hildrane du for en rapport! Det ligger mye tid og arbeid og slit (tenker på skrivingen) bak denne. I mine øyne en god balanse mellom alle de aspekter av reisen man er med på.

Konklusjon:

Old 15-08-2011, 20:07   #63
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Å hildrane du for en rapport! Det ligger mye tid og arbeid og slit (tenker på skrivingen) bak denne. I mine øyne en god balanse mellom alle de aspekter av reisen man er med på.

Konklusjon:
Bifalles! Takker noe enormt for at du gidder, og dette gjelder for så vidt også andre som gidder legge så mye arbeid som dette ned i rapportskriving. Fantastisk underholdning, og en kraftisk inspirasjon for oss andre!
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 20:43   #64
thedude
ScanFlyer Blue

Herlig!!! Takker og bukker for en fantastisk rapport....
thedude is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2011, 21:47   #65
A-380
ScanFlyer Silver

Fantastisk rapport.

Takk for at du tar deg tid til å teste alle produktene og skrive noen ord om opplevelsene
Old 16-08-2011, 00:10   #66
HS-TLD
ScanFlyer Silver

HS-TLD's Avatar

Takk for flott avsluttning Dag Viking... Terningkast fra meg også...

Jeg setter også pris på at du tar deg tid til dette som andre her nevner, (noe jeg selv vet er tidkrevende) og ikke minst dine skildringer av mat/drikke....

Igjen takk, jeg ser frem til neste TR fra deg. (Som jeg skjønte kanskje ble enda lenger...?)

Mvh

HS-TLD

Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 08:45   #67
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Helt herlig.... Liker spesielt alle vurderinger..........
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 10:08   #68
MD90
ScanFlyer Blue

MD90's Avatar

Default Re: S for Swiss

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Swiss har “gamle” seter i første klasse i 340, men i businessklasse er de fleste (kanskje alle når dette skrives) blitt rekonfigurert til den nye typen som ble introdusert med 330-300. Jeg liker layouten godt, og håper første klasse blir værende som den er. Hvis man drar paralleller til Thai vs ANA sin første klasse, så antar jeg at suitene som Swiss har i sinne 330-300 gjør at kabinen føles mindre luftig enn i 340.
Stolene i LX' nye F på 330 er veldig elegante, og "luftigheten" er beholdt sammenlignet med f.eks. TG og EK. Jeg skrev denne rapporten på Flyertalk om en flight i februar:

http://www.flyertalk.com/forum/trip-...f-jfk-fra.html
MD90 is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2011, 16:06   #69
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Dag, jeg skal til Maldivene i februar. Jeg har betalt business t/r Tokyo (oppgradert til Flagship First suites med AA) og maa komme meg t/r Colombo, deretter Male.

Det suverent enkelste er aa fly NRT-BKK-CMB med Thai. Har booket First med poeng fra Tokyo (27.500 BMI miles for hele bookingen en vei per person i F). Nye Thai F saa ikke superille ut, synes gamle F og C er passe pyton, men overlever 2-3 timer fra Bangkok i C. Anbefaler du meg aa ta Thai i nye F? Har booket 2E og F i snuta paa 747en den 26. feb. (du reiste med 777?)

Alternativet er 2 klasser med Cathay. Men routingen er NRT-HKG-SIN-CMB, saa stress.

Blir tid til Thai spa i BKK ogsaa...

Takker for tilbakemelding!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2011, 16:47   #70
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Dag, jeg skal til Maldivene i februar. Jeg har betalt business t/r Tokyo (oppgradert til Flagship First suites med AA) og maa komme meg t/r Colombo, deretter Male.

Det suverent enkelste er aa fly NRT-BKK-CMB med Thai. Har booket First med poeng fra Tokyo (27.500 BMI miles for hele bookingen en vei per person i F). Nye Thai F saa ikke superille ut, synes gamle F og C er passe pyton, men overlever 2-3 timer fra Bangkok i C. Anbefaler du meg aa ta Thai i nye F? Har booket 2E og F i snuta paa 747en den 26. feb. (du reiste med 777?)

Alternativet er 2 klasser med Cathay. Men routingen er NRT-HKG-SIN-CMB, saa stress.

Blir tid til Thai spa i BKK ogsaa...

Takker for tilbakemelding!
Tommy, her blir det synsing fra meg, du har jo reist mye mer enn meg i F.
For en regional flight er Thai F helt greit, og jeg vil tro det er bedre enn Cathay i business. På langdistanse til Europa valgte vi å avbestille Thai etter flighten jeg hadde i denne rapporten, siden alternativene Lufthansa og Swiss er vesentlig bedre. Jeg ville valgt Thai F foran både Qatar og Singapore i business ut fra det jeg opplevde i den andre rapporten, men etter de andre *A-selskapene jeg har prøvd i F. Jeg reiste i 77W innleid fra Jet Airways.

Slapp av og se en film i et behagelig sete, men ikke ha forhåpninger til minneverdig mat, drikke og service. Det er bedre mat i first loungen i Bangkok enn ombord.

Som en miles maximizer tur bør man holde seg borte fra Thai, men skal man komfortabelt fra A til B er det helt greit.

CMB-MLE, er det Emirates i F? Fikk du med deg supertilbudet som var for en tid tilbake, leste om noen som dro frem og tilbake et par dager i strekk for å få poeng på veldig billige F-billetter.
Old 21-09-2011, 17:18   #71
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

OT, men likevel , da jeg var i MLE midten av åttitallet, var det stopp på SQ ruta til og fra CPH-SIN .. Kjekt...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2011, 18:41   #72
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Tommy, her blir det synsing fra meg, du har jo reist mye mer enn meg i F.
For en regional flight er Thai F helt greit, og jeg vil tro det er bedre enn Cathay i business. På langdistanse til Europa valgte vi å avbestille Thai etter flighten jeg hadde i denne rapporten, siden alternativene Lufthansa og Swiss er vesentlig bedre. Jeg ville valgt Thai F foran både Qatar og Singapore i business ut fra det jeg opplevde i den andre rapporten, men etter de andre *A-selskapene jeg har prøvd i F. Jeg reiste i 77W innleid fra Jet Airways.

Slapp av og se en film i et behagelig sete, men ikke ha forhåpninger til minneverdig mat, drikke og service. Det er bedre mat i first loungen i Bangkok enn ombord.

Som en miles maximizer tur bør man holde seg borte fra Thai, men skal man komfortabelt fra A til B er det helt greit.

CMB-MLE, er det Emirates i F? Fikk du med deg supertilbudet som var for en tid tilbake, leste om noen som dro frem og tilbake et par dager i strekk for å få poeng på veldig billige F-billetter.
Takker, det var det jeg tenkte.

Nei, dessverre. Emirates flightene passer ikke, vi kommer inn til Colombo etter midnatt, tar foerste Sri Lankan i biz ut neste "morgen". Emirates gaar paa kvelden.

Saa shopp ett par Riedel champersglass i Tokyo og kjoer DP i 6 timer
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules