![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Produktet leveres det sted oppdragsgiver ønsker, med pris deretter.
Byråets pris inkluderer rekruttering, opplæring, arbeidsgiveravgift, sosiale kostnader, overhead etc etc. Ferskinger får ikke betalt for 3-dagers sykefravær før de har jobbet X antall timer for byrået. Oppdragsgiver kjøper tjenester på timebasis, så jeg lurer på hvilke arbeidstider som vil gjelde for flyvende. Oppdragsgiver står fritt mht lengden av oppdraget, samt å avslutte oppdraget uten begrunnelse. Så hvis du ikke passer dem - thanks but no thanks... Greitt når man er i begynnelsen av tyveåra - men senere, da? ![]() Fred. Olsen vil sikkert trives med blett unge i kabinen, for han er jo så gjerrig at han sikkert kjøper billigste billett... ![]()
![]() |
#62 | ||||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#63 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Joa, får bekreftet fra trygt hold jeg. DY's svenske cabincrew skal ha base ARN de, og starte sin arbeidsperiode på ARN og avslutte den på samme sted....
Visstnok fordi at disse leies inn og ER svenske, krever lovgivningen at de MÅ ha base ARN. Hadde de med andre ord vært polske eller fra Latvia måtte det ha foregått på samme måten. Så da vet vi det ![]()
![]() |
#66 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Real Norwegians,......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nei å nei, skulle du ha hørt.
DY er mer økonomiske enn jeg trodde: Svenske lønner er lavere enn norske. Så nå blir det altså svorsk ombord på det norskeste flyselskapet. Går sikkert bra hvis de bare er unge og smiler hele tiden. ![]() ![]() ![]()
![]() |
#68 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kan bli litt uheldig immidsjmessig, det der...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Uansett, det er jo nok en måte for staten å subsidiere kapitalistene på ved i praksis å betale en del av lønnsutgiftene deres. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Er ogsaa helt enig med Isbamse at dette er subsidier, og det er alltid morro aa paapeke det for Republikanere....derimot er jeg ikke enig med isbamsen i at halvparten av det Michael Moore skriver er bare tull. Det er en standard paastand fra hoeyre siden her borte, uten at de foelger opp med noe som underbygger det. MM setter ting paa spissen, men selv om han ser ut, og kler seg som en Redneck deluxe, er han utrolig intelligent.....
![]() |
#72 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Problemet med Michael Moore er at han bare viser EN side av saken, og bruker de meste ekstreme eksemplene. Troverdigheten hans hadde nok hatt godt av en mer objektiv vinkling, men det hadde vel ikke boksalget, seertallene og kontoen hans...
![]() |
#73 |
Flyklapper
|
![]()
Ja det er derfor vi har Fox News .. for aa jevne det litt ut ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]()
Så sant så sant!
At han setter ting på spissen og drar fram ekstreme tilfeller gjør da ikke faktaene han kommer med mindre sant heller? Vi burde hatt noen sånn som MM, Bill Maher, Jon Stewart for å røske opp litt i gamlelandet også ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]()
Ja Al Franken glemte jeg! Liker hvordan han tar for seg Ann Coulter i den ene boka du nevnte.
Ann Coulter er for de som måtte lure en av de på den "andre" siden. Forfatter av blant annet "How to Talk to a Liberal (If You Must)" og "Slander: Liberal Lies About the American Right" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vel, det er mulig det er nok tullinger på motsatt side som veier opp for MM, her hjemme hører vi imidlertid stort sett om MM, og de værste USA haterne (de som i 99% av tilfellene aldri har vært i USA...) innbiller seg derfor at de folkene MM viser er en Average Joe.
Jeg mener nå fortsatt at Michael Moore er en populist av værste sort, og det er ikke alle ressonnementene hans som henger like godt sammen.
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
http://www.davekopel.com/Terror/Fiftysix-Deceits-in-Fahrenheit-911.htm Det verste med MM er forsåvidt ikke at han fremmer en del usanne påstander, men at vinklingen hans grenser til bedrag. Ta fx statistikken i Bowling for Columbine, der han viser tall for hvor mange som ndrepes av skytevåpen i en del land hvert år. Siden denne statistikken ikke er korrigert for innbyggertall eller for det at man i land med våpenrestriksjoner gjerne dprer hverandre på andre måter, er det svært misvisende. Og jeg tror det er helt bevisst fra hans side. Fyren har et ego enda større enn kroppen sin. At høyresiden også har en del gærninger er en annen sak... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Edit: Dette er selvsagt nokså på siden av det denne tråden egentlig startet som....
Hvem er så denne Dave Kopel...? Jeg kikket innom hjemmsiden hans og han ser ut til å mene noe om så mangt. Noe av det han skriver om noe som jeg har litt kjennskap til, f.eks. Microsoft-saken, er nå nokså svulstig. Ikke helt i tråd med mange andres oppfatning, og tilsynelatende som en forkjemper for minimal statlig innnblanding i forretningslivet. Han er også såvidt jeg se medlem av NRA (National Rifle Association) - det er mulig at man godt kan være det uten at det signaliserer noe som helst, men som utenforstënde og uten detaljert kjennskap til det amerikanske lobbysystemet så er mitt inntrykk at NRA er de desidert sterkeste forkjemperne for de liberale våpenlovene i USA. Det er mulig jeg tar feil, så dette er med forbehold, men jeg synes ikke Kopel virker som en kilde jeg nødvendigvis ville tatt som sannhetsvitne... |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Her er eksempler paa andre paastander fra Dave Kopel og vennene hans: - USA fant WMD i Irak ! - USA har 200+ !! soldater som har mistet livet i Irak (I og for seg korrekt, det er 2089, noe som kan fremstilles som 200+ !) - De som soekte tilflukt i "Domen" i New Orleans under Katarina, boer tiltales fordi de ikke evakuerte (...at disse ikke kunne evakuere pga fordi er avhengige av offentlig trasnport, som ikke fantes, spiller ingen rolle....) - Katarina gjorde USA en stor tjeneste ved aa utrydde stoffmisbrukere og andre tapere !! Nei Isbamse...du tar Mikkel Mere ut av en sammenheng du kun ser en snever del av. Selv nyter jeg Mikkel Mere som et friskt pusst blant masse daarlige aande, men henter mine fakta fra New York Times(Select), National Public Radio (radio Kanalen 70% av amerikanere stoler paa) og Public Broadcasting
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS vurderer outsource også litt større fly | RIBRO | Flyforum | 12 | 20-02-2015 22:31 |
Finnair: -30 M€ i 2011 - Vurderer outsource all Europeisk trafikk | Someone | Flyforum | 54 | 20-06-2013 13:55 |
Slik sjamrerer du flyvertinner | Bizflyer | Småprat | 2 | 01-09-2012 22:18 |
Flyselskap vil ha penere flyvertinner | Concorde | Flyforum | 10 | 04-08-2009 11:26 |