Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-12-2009, 19:32   #61
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Default Re: Ny IC rute til Seoul fra Osl?

Er i og for seg enig at det blir litt spett, men jeg vil tro at dette er en god begynnelse for videre vekst og utbygging.
Old 07-12-2009, 19:51   #62
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by amatør View Post
Enig, den nye typisk norske klatteterminalen er ikke akkurat sexy. Få en ny og uavhengig terminal med 15-20 broer!
Enig, hvis ikke vil man bare ende opp med noe ala Fornebu med X-antall stilarter og løsninger som ser ut som de er midlertidige men blir stående "evig"
Old 07-12-2009, 20:06   #63
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Den utvidelsen som er gjort på dagens terminal er jeg imponert over hvor godt de har klart å integrere. I innsjekkingsområdet skal man se ganske godt etter for å se at østre del er ny. Jeg er ikke like imponert over alle endringene som er gjort, men generelt så synes jeg dagens terminal framstår forholdsvis enhetlig.
Old 07-12-2009, 21:17   #64
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Den utvidelsen som er gjort på dagens terminal er jeg imponert over hvor godt de har klart å integrere. I innsjekkingsområdet skal man se ganske godt etter for å se at østre del er ny. Jeg er ikke like imponert over alle endringene som er gjort, men generelt så synes jeg dagens terminal framstår forholdsvis enhetlig.
Enig der. Utbygging av innsjekk virker å være svært godt gjennomført. Men problemet med slike stadige påbygginger er at man i god norsk tradisjon til slutt vil lage en "fort og galt" løsning ved ett eller annet punkt
Old 12-01-2010, 10:05   #65
basejumper
ScanFlyer Blue

Jeg fikk denne meldingen fra Korean i dag, etter at jeg henvendte meg angående nye ruter.

Dear sir.

Korean Air appreciates your letter regarding grateful suggestion for us.

First, Korean Air would like to take this opportunity to express our appreciation for your concern and we would like to address your suggestion regarding the additional flight to Norway, especially Oslo.

However, we have no current plan about additional flight to Scandinavia due to limitation of aircraft and operation. We are sorry for not having realized your suggestions right away, but we will keep studying feasibility of new route to Oslo.

Thank you, once again, for your comments and your support for Korean Air. Korean Air hopes to serve you with our best ability under far better circumstances in the near future.
basejumper is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2010, 10:26   #66
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Quote:
Originally Posted by basejumper View Post
Jeg fikk denne meldingen fra Korean i dag, etter at jeg henvendte meg angående nye ruter....
Ikke overraskende. Korean skal jo få levert seks A332 fra 2010, så når de er levert er det jo lov å håpe.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2010, 11:28   #67
sukram
ScanFlyer Gold

Pluss at de annonserer vel neppe nye ruter gjennom kundeservice-mailer uansett
sukram is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2010, 11:39   #68
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Quote:
Originally Posted by sukram View Post
Det er helt sikkert. Men hvis opprinnelig oppstart skulle være 28. februar 2010 (jamf. MartinL), noe som tydeligvis er utsatt, så kan det allikevel være grunnet flymangel.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2010, 18:59   #69
basejumper
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by sukram View Post
For meg virker det som svaret er riktig, tror heller ikke det blir noe rute med det første.
Old 12-01-2010, 19:04   #70
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Det er helt sikkert. Men hvis opprinnelig oppstart skulle være 28. februar 2010 (jamf. MartinL), noe som tydeligvis er utsatt, så kan det allikevel være grunnet flymangel.
Korean visste allerede da MartinL postet denne tråden hvilke fly de har i flåten og hvilke fly de får levert.

Så igjen fra MartinL, artig rykte. Hiver man 15 rykter på veggen, må man vel treffe blink før eller senere?
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2010, 19:11   #71
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

Sjekket med min kontakt og det eneste han kjenner til er at det snakkes om oppstart i skandinavia, men at by ikke er avklart.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2010, 20:03   #72
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Korean visste allerede da MartinL postet denne tråden hvilke fly de har i flåten og hvilke fly de får levert.

Så igjen fra MartinL, artig rykte. Hiver man 15 rykter på veggen, må man vel treffe blink før eller senere?
Det er ingen hemmelighet at Korean allerede i oktober gjorde Osl oppmerksom på at de ønsket å starte opp 28.februar.

Det er også flere her på forumet som sitter på samme info, men årsaker knyttet til taushetsplikt gjør ikke kan uttale seg på et offentlig forum.

Jeg synes å lese en viss sarkastisk undertone i ditt innlegg, noe jeg synes er leit.
Jeg håper og tror at det fortsatt er ønske om at medlemmene poster det de mått få nyss om potensielle ruter og selskap!

Last edited by MartinL; 12-01-2010 at 20:05.
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2010, 20:05   #73
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Sjekk dragerne i taket - og realize at de gamle dragerne nok ikke er blitt vasket... Men ellers nokså godt integrert!
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2010, 21:01   #74
PP
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by learjet View Post
Sjekket med min kontakt og det eneste han kjenner til er at det snakkes om oppstart i skandinavia, men at by ikke er avklart.
Kom til Wonderful Copenhagen i stedet

Spøg til side, men måske ARN kan være en potentiel mulighed for Korean nu når Malaysia har trukket sig.

Ellers kæmper CPH naturligvis også for flere Asiatiske selskaber og jeg ved at Korean er højst på ønskesedlen. CPH har lanceret en ny agressiv incentive ordning for nye ruter med store rabatter i op til fem år, så måske denne kan bruges til at lokke - det er måske ikke helt tilfældigt at Air Canada og Qatar netop nu er blevet tiltrukket som nye selskaber.

Men overordnet set baseret på den information der foreligger pt. må det nok påregnes for mest sandsynligt at Korean lander på OSL såfremt de skulle vælge at gå ind på det Skandinaviske marked - med mindre de mener Thai allerede har taget en for stor bid af kagen fra OSL...

PP is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2010, 21:13   #75
basejumper
ScanFlyer Blue

Jeg er ikke så overbevist. Etter å ha sjekket bookingsystemet til Korean air, så har de blodpriser til Kina, over dobbelt av konkurrenter.
Med andre ord: Korean air satser ikke på Kina passasjerer.

Derfor tipper jeg de satser på Japan og ikke minst Korea. Dette markedet er ikke særlig stort fra Norge. Kanskje noe Japan turister, men ikke hel års drift.
Derfor tipper ARL er mer aktuell.
Men hvem vet, kanskje de velger Osl av frakt årsaker, håper selvsakt det.
Old 12-01-2010, 22:06   #76
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by basejumper View Post
Jeg er ikke så overbevist. Etter å ha sjekket bookingsystemet til Korean air, så har de blodpriser til Kina, over dobbelt av konkurrenter.
Med andre ord: Korean air satser ikke på Kina passasjerer.

Derfor tipper jeg de satser på Japan og ikke minst Korea. Dette markedet er ikke særlig stort fra Norge. Kanskje noe Japan turister, men ikke hel års drift.
Derfor tipper ARL er mer aktuell.
Men hvem vet, kanskje de velger Osl av frakt årsaker, håper selvsakt det.
Som gammel ringrev i fly tariffer ville jeg vaere forsiktig med aa trekke konklusjoner fra bookingsystemer....en forklaring paa blodpriser til Kina kan vaere at Korean har svaert fulle fly mellom Korea og Kinesiske destinasjoner OG at de de tjener bedre paa denne trafikken og dermed priser dette markedet - jeg regner med at det du forventer av priser ligger omtrent paa det Korean tar Europa - Soeul , hvilket betyr at den siste strekningen Soeul - Kinesisk Destinasjon i praksis blir gratis....at KE paa denne maaten "beskytter" sine lokale inntekter og / eller inntekter fra andre markeder (f.eks. ligger Kina rundt USD 3-400 over de andre KE destinasjonene naar reisen starter i USA (Jeg undersoekte pris i Prestige)...

En annen ting er hvordan prissystemet blir programmert naar en ny rute skal innfoeres...du skal ikke se bort i fra at naar de aapner OSL kan det vaere svaert konkuranse dyktige priser til Kina....
Old 12-01-2010, 22:43   #77
basejumper
ScanFlyer Blue

OSL Re: Ny IC rute til Seoul fra Osl?

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Som gammel ringrev i fly tariffer ville jeg vaere forsiktig med aa trekke konklusjoner fra bookingsystemer....en forklaring paa blodpriser til Kina kan vaere at Korean har svaert fulle fly mellom Korea og Kinesiske destinasjoner OG at de de tjener bedre paa denne trafikken og dermed priser dette markedet - jeg regner med at det du forventer av priser ligger omtrent paa det Korean tar Europa - Soeul , hvilket betyr at den siste strekningen Soeul - Kinesisk Destinasjon i praksis blir gratis....at KE paa denne maaten "beskytter" sine lokale inntekter og / eller inntekter fra andre markeder (f.eks. ligger Kina rundt USD 3-400 over de andre KE destinasjonene naar reisen starter i USA (Jeg undersoekte pris i Prestige)...

En annen ting er hvordan prissystemet blir programmert naar en ny rute skal innfoeres...du skal ikke se bort i fra at naar de aapner OSL kan det vaere svaert konkuranse dyktige priser til Kina....
Du har helt rett, jeg sjekket litt mer og fant ut at de varierte veldig fra div. flyplasser som Amsterdam, og London, jeg fikk alt fra 8000 Euro, til rundt 3000, men de var en del billigere til Korea.
Enig i at de sikkert åpner med spesialtilbud tilrettelagt fra eksempelvis Oslo.
Old 12-01-2010, 22:56   #78
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

Quote:
Jeg synes å lese en viss sarkastisk undertone i ditt innlegg, noe jeg synes er leit.
Sarkasme er ikke uventet skyts fra Leppa fra Nord MartinL

Dette er langfra et av 15 rykter hevet på veggen. Flere av oss har hørt dette, fra ulike hold, inkludert undertegnede som hørte det fra svært uventet hold, så jeg tror ikke dette ryktet bør legges død med gang fordi man får en mail i postkassa fra Korean Air...

I might be wrong, but I might be right as well....
Old 12-01-2010, 22:59   #79
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post

Og ikke alle oss her borte i vest deler Tommy's pessimisme....Tommy faar eget bord paa The Harbour Public House...

Posting Rules