![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Takker for en glimrende fortsettelse av rapporten. Ikke ofte man opplever så enorme mengder med mat, ei heller å få syv timer søvn ombord i et fly...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det overrasket meg at at rapporten ble så positiv! Men det var jo hyggelig. Tydelig at de da har skjerpet seg i forhold til deres medlemsskap i Stjernealliansen.
Lurer på om de tenker seg å innføre alkolhol i ombordsortimentet i fremtiden? Det er vel andre muslimske land som er mer fundamentalistiske som allikevel serverer alkohol ombord i deres nasjonale flyselskap. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Morsomt å lese og se bilder... Fargene på setene var kanskje ikke de stiligste - men det ser da meget behagelig ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og der rullet Eurobonuspoengene inn på kontoen. 13000 hver vei, slik at dette er vel den billigste veien til EBG-kort om man er bosatt i Norge.
Skal fylle på med beskrivelse av siste del av reisen bare jeg når får litt tid ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Spennende rapport! Vurderer selv å bruke samme rute til PEK i november. Prisen fra FRA ligger på ca. 9500 kr. i business. Lang tur, men mange poeng for pengene siden man ender opp med rundt 34000 poeng t/r. Dessuten skal Kairos nye Terminal 3 (Star Alliance) etter planen åpnes tidlig november, og jeg vil tro at dette vil forenkle transferprosessen betydelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Takk for veldig spennende og inspirerene rapport !
Den har fått meg til å sterkt vurdere MS i Business til Bangkok i januar. Billigste alternativet 3.-31. januar er fra Amsterdam for øyeblikket, kun 9.500,- Frankfurt ligger på ca.12.500,- og Paris ca. 16.000,- .. Har også EBGullkort, vurderer å kjøpe meg dressjakke i tillegg.. :-) Vurdere også stopover i Cairo på tilbaketuren, liten tur til Aswan eller noe. 26.000 poeng er også tilstrekkelig til ny runde som EBG´r, og etter å ha flydd Ec-Xtra på Sas noen ganger, virker dette både mere spennende og behagelig, og faktisk en del billigere ! :-) Billetten kan også i større grad forandres/ refunderes enn de billigste ec.xtra bill.til Sas. Hadde vært spennende med nevte forlengelse til Beijing, får ikke opp den destinasjonen på returen den 31/1, noen som vet om den legges ned eller noe ? Får ikke opp disse prisene/ Egyptair hos wideroe.no i det hele tatt nå, noen som vet hvorfor ? Last edited by Eirik; 01-10-2008 at 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Kan være at prisene kun er gyldige for salg i et begrenset antall land. wideroe.no har vel kun priser for salg i Norge antagelig.
![]() |
#68 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Sjekket, og ser at den 31/1 er fullbooket fra BKK til CAI
Om du endrer til 01feb, er det plasser i biz til kr 9929. Gå inn på Avansert søk, velg business og laveste pris, og du får opp dette forslaget. Kun en håndfull seter igjen nå etter hva jeg kan se! 9 929 NOK Utreise: Amsterdam til Bangkok 15:15 Amsterdam (AMS) 12:00 Bangkok (BKK) +1 dag(er) Egyptair (MS) 14t:45 1 stopp eBusiness flyavgangsdetaljer Hjemreise: Bangkok til Amsterdam 01:10 Bangkok (BKK) 14:15 Amsterdam (AMS) Egyptair (MS) 19t:05 1 stopp eBusiness flyavgangsdetaljer |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Livsnyter
|
![]()
TakkTakk :-)
..men Peking fant ikke du heller.. ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Til Peking flyr Egyptair Man, ons, fre, lør ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Livsnyter
|
![]()
yepp, ser det, men klarer ikke å bestille gjennomgående billett fra AMS, hverken på wideroe.no eller egyptair.com.. Prøver litt til, heller ikke noen stor sak, da BKK er det primære mål, tenkte bare at det var greit å hive på PEK, ekstra poeng og opplevelser, hvis omtrent samme pris og mulighet for stopover på en av veiene.
Last edited by Eirik; 02-10-2008 at 09:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Beijing er litt tricky og jeg hadde samme problem som deg. Jeg brukte Kayak.com for å finne riktig dag/pris og tok deretter direkte kontakt med Egyptairs kontor/representasjon i Oslo, Egyptreiser.no, som var veldig hjelpsomme. Kombinasjonen timeplan/tilgjengelighet klaffet imidlertid ikke helt for min del så jeg endte opp med Lufthansa i eco i stedet. EBG-kort blir det uansett
![]() NB! Husk på at du ikke opptjener mer poeng til PEK. Siden det er samme flightnummer hele veien regnes distansen CAI-PEK snarere enn CAI-BKK-PEK |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Livsnyter
|
![]()
Oki,
takkTakk :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thai Smile blir Star Alliance Connecting Partner | Someone | Flyforum | 5 | 25-02-2020 16:37 |
Hadde det vært bra hvis Norwegianhadde blitt Star Alliance partner | FlyboyKarsten | Småprat | 18 | 03-08-2011 18:16 |
Problemer med partner til flyvedligehold | Jan | Flyforum | 23 | 10-10-2008 14:44 |
EgyptAir to join Star Alliance | sail4fun | Flyforum | 26 | 31-08-2008 22:19 |
Ny Star Alliance partner | krølle | Flyforum | 5 | 17-12-2007 10:53 |