![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Navn: Clamer Fredrik Meltzer
Sivilstand: Singel Alder: 29 år Bor: Wien Språk: Norsk, engelsk og tysk Yrke: FO Dash 8 Tyrolean Airways (Austrian Arrows) Nærmeste flyplass: Wien Schwechat Flyinteressert siden: Arvelig belastet Favorittfly: Har aldri klart å velge ett Spotting: Nei, ikke egentlig, men man knipser jo noen bilder når man er ut og flyr Kamera: Canon S2IS Andre interesser: Opptil flere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Som forholdsvis ny i forumet så kommer en liten presentasjon av meg selv her...
Navn: Terje Skogvold Alder 51 (født i 54 så derav "nick") Sivilstand: Gift med Berit og har 3 barn 11/17/21år(bor i BNE) Nasjonalitet: Norsk Bor: Ottstad, ca 3 km syd for Hamar (ENHA) Språk: Norsk, engelsk,noe tysk og spansk Yrke: Cargo planner i Sas Cargo på Gardermoen Nærmeste flyplass: Hamar og Oslo Gardermoen (OSL). Favoritt reisemål: Sesongbetont men London og Praha er fine steder og ikke minst Oskosh i Usa (EAA fly-inn) Fikk flyinteresse: Må være medfødt ifølge kona. Ønsket å bli "noe stort" f.eks en flyplass da jeg var liten. Har jobbet med mye innen fly. Siden 1981 i Sas Cargo, men også ett par opphold for å jobbe som AFIS på Hamar(sukk...det var tider det) og flygelederassistent(Oslo ACC på "gamle" Fornebu). Spotting: Har alltid hodet oppovervendt og "spotter" alltid. Jobben medfører mye nærkontakt med fly (det var bedre før på Fornebu)men er mere facinert av "opplevelsen" en å feste det til en filmrull eller to. Kamera: Ja, men tar sjelden flybilder (det er så mange på nettet fra før) Spesialinteresser: Spiller baritone i "verdens" beste brassband,Ottestad Brass og er lidenskapelig golfspiller samt at jeg følger Lfc i tykt og tynt
![]() |
#63 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Jaja, får vel slutte meg til køen, da...:
Navn: Stone Alder: 49 år Sivilstand: Single (for det meste...) Nasjonalitet: Norsk Bor: Madla utenfor Stavanger Språk: Norsk, engelsk, noe tysk, litt fransk og en liten smule nederlandsk Yrke: Flytekniker. Nærmeste flyplass: Sola Fikk flyinteresse: Antagelig medfødt, hadde kink i nakken utallige ganger i oppveksten. Har bakgrunn fra Luftforsvaret (LTS Kjevik som det het da, samt 333 på Andøya). Begynte i BU i '80 og har jobbet både på Sola og Flesland i lange perioder samt et par år som "omstreifer" helt til jeg ble med på lasset inn i SAS Group. Spotting: Neeeei, ikke "organisert", men følger da med. Kamera: Joda, men mest til husbruk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
OK!
Navn: Jan Gulliksen Alder: født -54 Sivilstand: Samboer + hund Nasjonalitet: Norsk Bor: Nøtterøy Språk: Norsk, engelsk, litt tysk - og enda mindre spansk ... Yrke: Ser ut som om Stone og jeg startet omtrent på samme sted? LTBS Kjevik (som det het i -72!), deretter flyelektriker på Orion. Så instrumentør på Esso-raffineriet på Slagentangen, før jeg gikk inn i ett av de mest utskjelte yrkene her i forumet. Nei, jeg snakker ikke om flygeledere ... ![]() Nærmeste flyplass: Jarlsberg og Torp Flyinteressen: Sakte og sikkert, tror jeg. Jeg fant nylig et falmet svart-hvitt foto av meg selv på vingen av en F-84 som sto på Geiteryggen på 60-tallet. Det KAN ha vært der kimen ble sådd. Har drevet med simmen til Microsoft i noen år, men det er jo ikke "the real thing"! Har begynt å lese teori til PPL-A nylig (høsten -07), så får vi se hvor det ender ... Spotting: Så der. Har en Canon 350D som jeg later som jeg spotter med, men jeg frekventerer ikke flyplasser veldig ofte - i alle fall ikke for å fotografere. Last edited by Fly high; 06-11-2007 at 11:40. Reason: Fjernet ubrukbar link og oppdatert diverse info. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Marius Grøndahl
Alder: 17 Sivilstand: singel Bor: Bor i Fredrikstad, desverre alt for langt unna en flyplass Yrke: går på Almenn og har ikke peiling på hva jeg skal bli Nærmeste flyplass: Rygge. men regner vel OSL som den nermeste Flyinteresse: Jeg hadde faktisk flyskrekk før, men mine besteforeldre bor ved Gardermoen , så når jeg var der begynte jeg å ta bilder av fly, ettersom jeg alerede hadde interesse for fotografi. Mens jeg lærte mer om luftfart forsvant flyskrekken og nå syntes jeg det rett og slett er morro( I alle fall lette og lande). Spotting: Drar til Gardermoen så ofte som mulig, På turer sitter jeg konstant med kamera ut av vindu. Kamera: Canon EOS 300D med 100mm- 300mm Andre interesser: Fotografering, Webdesign, Trene. Kjøretøy: Honda Camino pa 50 med toppfart på 50 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Får vel trå til jeg også da...
Navn: Jan Einar Fardal Sivilstand: Gift med Trine, har tre barn på 13, 5 og 3 Alder: 44 år. Bor: Bergen Yrke: Jobber i CargoNet Nærmeste flyplass: Flesland Flyinteressert siden: Har vel alltid vært det... -Husker det var stort å sykle opp til Flesland å se når "Amerika-flyet" skulle komme ! Å se SAS sine 747 komme inn for landing og parkere utenfor vinduene, det var stort ! -Og SAS sine Dc8 var jo store saker også ! Favorittfly: Er vel ikke noen bestemt type, men har sans for ældre typer. -Men også nyere . Gjerne med litt "utenom det vanlige" farger.... Spotting: Ja,- det hender vel det ? Kamera: Canon EOS 300D. Andre interesser: Knipser også endel tog og båter.... Ellers så er det kjekt å være på sjøen ! Har hus i Sogn som også krever sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Hans Petter Stue
Sivilstand: Gift, har to barn Alder: 40 år Bor: Midttun, Bergen Språk: Norsk, engelsk og noe tysk Yrke: Helikopterflyger i Luftforsvaret, 337skv Nærmeste flyplass: Flesland Flyinteressert siden: flystevne på Flesland rundt 1970... Favorittfly: Alt av DC/MD er nydelig, men har en forkjærlighet for Bell 212/214 Spotting: følger med på hva som skjer, men ingen "fanatiker".Scanneren står stort sett på i friperiodene mine når jeg er hjemme. Kamera: har en liten Sony i lommen når jeg er på jobb Andre interesser: det meste dreier seg om fly til min kones store fortvilelse, samt nyere norsk historie og....Volvo!! Annet: er ikke særlig aktiv på forumet, men er innom hver dag for å lese "news" så sant jeg har tilgang til nettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei
hiver meg på Navn : Erik M Wold Bosted. Norstrand Oslo Sivilstand : Gift siden 74 (føler meg nesten litt unormal) 3 barn 24/28/30 + 2 barnebarn Snakker stort sett norsk men kan gjøre meg forstått på engelsk tysk og fransk Jobb : Ingeniør i Telenor (jobbet der siden 72, blir ikke kvitt meg) Flyinterresse : antagelig mefødt , far var utdannet jagerflyver men gikk over i redningstjenesten helikoptervingen pga som jeg har hørt min mor si at jagerfly dengang var litt utrygt , flere av hans kullkamerater omkom), omkom i januar 1956 helikoperstyrt i sirdal . Syklet til fornebu fra andre siden av byen i 60 åra og har også minner fra dengang terminal bygningen var ved tårnet. Tok endel bilder også dengang men kvaliteten når jeg ser på de nå er vel så som så men morsomt og ha. Husker vi kunne gå inn på plassen blant flyene , har faktisk noen bilder hvor kameratene mine står innunder hjulene på flyene . (og vi var ikke invitert) Siden har jeg fortsatt og ta bilder frem til idag så det blir jo litt etter hvert. Hobbyer : Flyspotting (fotografering, flymodeller , flyselskap , historie er mine interesser.) har jo andre interesser også men de hører jo ikke inn her Kjører rundt i en riskoker og er glad i kona , barna og barnebarna og ellers i livet og koser meg på Gardermoen når det er litt varmere i været Hilsen sseas |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
OK - her kommer jeg óg:
Navn: Knut Nordlid Alder: 49 år. Sivilstand: Gift - 2 sønner Bor: Byåsen, Trondheim Yrke: Radiograf, Capio Røntgen Trondheim Nærmeste flyplass: TRD Flyinteressert siden: Så lenge jeg kan huske. Begynte å låne flybøker på skolebiblioteket når jeg gikk i 2. klasse. Dette ballet på seg da jeg fløy en Il 18 fra Tarom til Constanta på musikktur i 1970 Favorittfly: Nicket sier sitt! Liker også de lange DC-8Žere. Artigste flyreise: Delhi - Kathmandu med Royal Nepal B727-100. Ganske annerledes! Spotting: Har alltid med kameraet på reiser og prøver å få til en spottertur i året et eller annet sted i Europa. Stiller opp på Værnes når jeg har tid og det er noe spesielt i vente. Har en, etter hvert, rimelig fin samling med bilder fra forskjellige steder i verden. Noen av bildene kan sees her. Favorittreisested: Beachcomber Island på Fiji var helt fantastisk , men blant de man kan returnere til oftere må jeg si London. Kamera: Canon EOS Rebel XSi. VC-10 Last edited by VC-10; 20-12-2008 at 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Newcomer
|
![]()
Ble medlem noen uker siden.
Navn:Trond Alvheim. Alder:39 Yrke :F/O A-340/330. Norsk,bor i midtøsten/Hau. Språk:Scandinavisk Engelsk Tysk. Har flydd nå i 15 år i Europa Asia og nå midtøsten. Flytyper:Flyr mixed fleet A-340/330 for tiden har tidligere flydd A-319/20/21 B-757/767. Favoritt fly:B757. Bil: Audi A6. Camera:Sony T7,det duger som amatørfotograf. Prøvde å laste inn noen bilder men det gikk ikke,tror bildene må reduseres,får prøve å finne ut av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Føyer meg også inn i rekken, selv om det ikke er så ofte jeg er innom her lengre...:
Navn: Eivind F K Alder: 25 (80-modell) Sivilstand: Samboer med Ingrid Bor: Tromsø Yrke: Salgsansvarlig Troms/Finnmark i rederiet Nor Lines. Tidligere jobbet i Braathens Cargo og SAS Cargo i Tromsø. Utdannelse: Økonomi/ledelse/fiskeri fra BI og Norges Fiskerihøgskole Nærmeste flyplass: TOS Flyinteressert siden: Vokst opp med utsikt til Langnes, og ble fort fascinert av flyene og lyden. Fikk en oppkvikker i interessen da jeg fikk jobb i Braathens Cargo i 2001. Favorittfly: Synes det er synd at vi ikke ser noen MD'er her oppe som før.... Ellers er det alltid spennende å fly noe nytt!! (Tok meg selv i å synes det var STORT å fly DH3 for første gang... min samboer synes det er helt teit... ![]() Artigste flyreise: Cargo-charter med frukt TOS-LYR Spotting: Ikke noe organisert, men tar med meg kamera når jeg reiser. Da jeg jobbet på flyplassen var jeg alltid ute en tur for å titte litt... Favorittreisested: Alle steder jeg ikke har vært før. Kamera: Canon Ixus 50 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ny medlem
Navn: Tommy Danielsen Alder: 35 Sivilstand: Gift med en vakker dame fra Chicago Yrke: Salgssjef SingTel, Chicago. Norsk, bor i Chicago. Språk: Norsk, Engelsk, Spansk, litt Tysk Gammel SAS kunde, har hatt RVC/EBG i over 12 år. Flyr også mye UA Favoritt fly: 777 Bil: Audi A4 2,0T og Toyota Prius Kamera: Nikon D80 Last edited by Tommy777; 30-05-2008 at 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg er nok en av de minst aktive på innlegg, men holder et par øyne med dere
![]() Navn: Tor Gudmestad Alder 20 (straks 21) Sivilstand: Singel right now... Nasjonalitet: Norsk (med anelser langt bak i tid fra blått svensk blod !?) Bor: Nærbø, Jæren (Sør for Sola) Språk: Snakker Norsk, Engelsk, kan gjøre meg forstått på Tysk, forstår en del Nederlandsk skriftlig. Yrke: Nå driver jeg som selvstendig med leketøysbutikk (innen landbruk og anleggsjangeren i hovedsak), driver som maskinentrepenør på sommerstid (traktor etc.), om vinteren er jeg montør (innredning grishus/hønshus m.m) samt litt mekaniker. Utdannet: Landbruksmekaniker Nærmeste flyplass: Sola (SVG) Favoritt reisemål: USA, ønsker meg en tur til Australia.... Fikk flyinteresse: Av min 2 år eldre onkel. Har alltid likt fly, men han fikk meg vel til å få opp øynene skikkelig for noen år siden (jeg var vel ca. 10-12) webside: www.traktorweb.no (delvis nedlagt) + nettbutikken min Spotting: Kikker på fly når jeg reiser, det begrenser seg egentlig til det. Men da kikker jeg mye også, og må ha med meg det meste. Tar sjelden bilder. Samler på: Modelltraktorer, all nyttig og unyttig informasjon (har bl.a. 2 tykke permer med utprintet flyinformasjon fra all verdens flyselskaper, men foreldet nå) Leser: Bedre Gardsdrift, Maskinbladet (DK), Jærbladet, VG, Autofil, Transport Magasinet, Bilsport, Bondebladet, Bondevennen, Finansavisen Spesialinteresser: Traktor (?) Andre interesser: Bil, Håndball (!), Kvinnfolk ![]() Favorittfly: Designmessig; Comet 4. Ellers har jeg alltid hatt sansen for fly med 3 motorer (727, Tristar, DC-10, MD11....) er noe eget ved dem. Og ingen 737 er penere enn -200.... Favoritteiendeler: Min Steyr traktor (en av få i Norge)...... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Navn: Michael A Brendås
Alder: 23 år Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Bor: Trondheim, men er fra Drøbak Språk: Norsk, engelsk og tysk Yrke: Student Nærmeste flyplass: Værnes Favoritt reisemål: Norge, faktisk ![]() Flyinteresse siden: En onkel som fløy F-5/F-16, og siden gikk over til BU og 73G har bidratt litt til å skape interesse, samt den evige fasinasjonen for teknikk og fysikk, var interessert i flyvning lenge før jeg fløy første gang ![]() Favoritfly: B757, B777 Leser: Flight International, Aftenposten, VG, Dagbladet Kamera: Olympus Mju II, brukes nok ikke til spotting ![]() Bil: Mine egne ben gitt Andre interesser: Data, musikk, vin, luftfart |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Newcomer
|
![]()
Kan vel føye meg på som siste og nyeste i rekka..
Navn: Aleksander G. Skjelsvik Land: Norsk Sivilstand: single Bor: Sommerøya Stord Alder: 21 år Nærmeste flyplass: Stord lufthavn Sørstokken Yrke Lufthavnsbetjent på Stord Lufthavn Favorittreise mål: det har jeg egentlig ikke, liker å reise litt uansett Flyinteresse:Har vel altid vært interessert i fly, så da jeg fikk jobb på en flyplass for 2,5 år siden var jo det glimrende, har det som plommen i egget.. ![]() Andre interesser, handball og litt forskjelligt, å drekka litt da.. hehe Web: www.gorillaberget.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Navn: Cato Støle
Alder: 25, snart 26 år Sivilstand: Sjæreste Nasjonalitet: Norsk Bor: Vakre varierte Harstad, men kommer fra Sørlandet Språk: Norsk og engelsk Yrke: Flygeleder, streikekåt Tidligere yrker: Bondeslave, kassaoperatør på Rimi, Baguett distribusjonsmedarbeider (sommerjobber) utdannelse: English, offentlig adm og flygeleiar. Kong fu master ![]() Nærmeste flyplass: Harstad/Narvik International Favoritt reisemål: tja til jobb? ![]() Flyinteresse siden: LENGE Favoritfly:VC-10, TU-22 Leser: på do Kamera: Canon Powershot S3 IS Bil: Audi A4 2.0 multitronic Limo, tidligere Alfa Romeo 156 1,8 T-spark og Plymouth Grand Voyager V6 Andre interesser: masse rart + håndball. Ex-droneflyger Fartsbøter: 1 Parkeringsbøter: 1 Rulleblad: Nei Glad i snø: Nei |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oj! Den här tråden har jag missat fullständigt, här kommer min presentation!
Namn: Per Karlsson Ålder: 17(Född december 1988) Bor: Tillsammans med mamma pappa och min storebror I Norrköping, 6 mil från Skavsta flygplats. Intressen: Mitt stora intresse är fotboll, även om jag lagt ner min egen karriär sedan ett par år ![]() Flygintresset har jag fått från min pappa, tidigare anställd på SAS I Norrköping och alla de resor jag gjort, även om jag prioriterade bollhavet på Kastrup före flightspotting när jag var yngre ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Newcomer
|
![]()
Ålder: 27
Nationalitet: Finsk Civilstånd: Sambo Bor: Helsingfors Sysselsättning: Läser ekonomi vid Svenska Handelshögskolan i Vasa, arbetar på HEL Närmaste flygplats: HEL, Helsingfors-Vanda flygplats Flög för första gången: Linjeflyg VAA-ARN Saab 340. Stort flygintresse sedan 1997 Antal flygningar: ca25 Flugit till/från 11 flygplatser Favoritflygplan: E-170, A330 Favorit flygplats: Zürich Andra intressen: Byggnadskonst, Geografi |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Newcomer
|
![]() ![]() Namn: Jan-Erik Andelin Ålder: 44 Nationalitet: Finsk Civilstånd: Gift, ett barn Bor: Borgå, 50 km österom Helsingfors Närmast flygreferens: PVO VOR 112.8 H210 DME5 Yrke: journalist Arbetsplats: chefredaktör för en regiontidning Närmaste flygplats: EFHK, Helsingfors-Vanda Första flyg: Finnair Caravelle 10B3 HEL-CPH 1971 Senaste flyg: Blue1 ARJ100 CPH-HEL igår Mest exotiska flyg: Vietnam Airlines TU134 Hanoi-Guangzhou Sydligaste flygdestination: Porto Alegre, Brasilien Nordligaste flygdestination: Kiruna, Sverige Antal flygningar: 162 Mest flugna plantyp: MD-80 Mest flugna destination: Köpenhamn 15 Favoritflygplan: A340 (aldrig flugit, men ett vackert plan) Flygrelaterade hobbyn: MD-80 International Forum www.md80.net Antal inloggade medlemmar på forumet: 659 Störst antal medlemmar från: USA, Sverige och Indonesien Senaste medlem från: Mauritius |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Navn: Ole (Elias) Hassel.
Alder: 35 Sivilstand: Skilt, pappa til Jonas, 5 år. Bosted: Oslo (Skøyen) Yrke: Salgssjef Nærmeste sivile flyplass: Gardermoen. Favoritt-destinasjoner: Er frankofil så det holder, så for meg er Frankrike stedet jeg aller helst reiser til (franske kvinner er verdens vakreste). Ellers reiser jeg mye og gjerne ellers i Europa. Mer eksotiske reisemål står også på listen over framtige prosjekter. Reiser også endel i USA i forbindelse med jobben, og der er Chicago favorittbyen. Flyinteresse: Fikk den vel da jeg som skilsmissebarn reiste mye med fly for å besøke faderen. Favorittfly: B777 og A320 Spotting: Nei, det har jeg ikke tid til. Men liker å se fruktene av andres spotting på nettet. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|